Liigat
Mestarikandidaatti uudisti logonsa – ”Vierivä kivi ei sammaloidu”
2015

Seinäjoen Peliveljet raikasti ilmettään. Logo: Mika Tervaskangas / Therwiz Design.
Miesten Salibandyliigassa yksi mestarisuosikeista, Seinäjoen Peliveljet, on tällä kaudella uudistanut ilmettään jo kotihallinsa Seinäjoen Urheilutalon sisustuksen suhteen. Nyt vuorossa oli logouudistus. Ensi-iltansa logo sai ensimmäisessä puolivälieräottelussa Kooveeta vastaan.
SPV:n päävalmentaja Tommy Koposen mukaan uudessa logossa on haluttu säilyttää vanhaa, mutta tuoda myös uutta. Logon on tehnyt mainostoimisto Therwiz Designia pyörittävä Mika Tervaskangas.
– Logouudistus ilmentää SPV:n perusajatusta, eli halua mennä eteenpäin ja kehittyä. Vierivä kivi ei sammaloidu. Haluttiin säilyttää seuran värit ja lajin symbolit, mutta tuoda uudistusta vauhdilla ja dynaamisuudella. Hienosti Mika Tervaskangas tässä onnistui, Koponen sanaili Pääkallo.fi:lle.
Uudella ilmeellä haetaan myös pientä lisäpotkua pudotuspeleihin ja Koponen muistuttaa, että logouudistuksella halutaan raikastaa seuran imagoa ja ilmettä, mutta myös lajia itsessään.
– Haluamme panostaa seuran, mutta myös lajin positiivisen erottuvuuden lisäämiseen ja SPV:lle tärkeiden arvojen esille nostamiseen. Tämä uudistus on osa prosessia, jolla SPV pyrkii luomaan rohkeasti uutta ja erilaista, unohtamatta arvokasta 20-vuotista historiaansa.
Logon promovideo:
Esim. SPV perustettu 1993, Koovee vuonna 1929.
-Antoine de Saint-Exupery
Eikä siinä, tuo SPV:n uusi logo on mielestäni hyvä. Parempi kuin entinen.
Niin ja kuten SPV:n uusi logokin kertoo, seura on perustettu -94 ;)
Aika moni elementti logossa riitelee keskenään huomiosta.
Eniten huomiota vie tuo repivä vasen reuna. Logon painopiste menee sinne.
Räiskähdykseen on Jari-Pekan maksalaatikkotarjouksen sijaan pullahtanut pallo. Salibandypallo ! Oho, kuinka omaperäistä ...
Onhan logossa ripaus aggrea, verrattuna siihen edelliseen mummonkutomaan, mutta ei tuo mikään viimeisen päälle mietitty mestariteos suinkaan ole.
Ehei, ei suinkaan, kuules vesseli.
Luepas uudelleen. Teksti sis. tervettä ja rakentavaa asiantuntijapalautetta.
Todettakoon, ettei minulla ole salibandyssä sen koommin omaa kuin suosikkijoukkuettakaan, vaikka yhdelle SB-seuralle olen logon tehnyt.
Joka tapauksessa pirusti parempi tuo on kui se vanha, mikä lienee tärkeintä.
Omaperäisempää olis ollu laittaa siihen jääkiekko tai ringette... Tai vaikka moukari (heitettävä), koska kesälajin esiintyminen logossa olis ollu vielä omaperäisempää.
Mitä tuo "tämä-on-halpa" -hintaräiskähdys pallon takana tekee/symboloi ?! Silkkaa tyhjäntilantäytettä ja ideaköyhyyttä.
Eikä tuon S-kirjain tarvitsisi olla kuin rotan raatelema tilarohmu.
Logon suunnittelu on pelkistämistaidetta.
Tein sen 90-luvun alussa, kun en tiennyt koko lajista yhtään mitään, ei moni muukaan. Nyt 2015 tekisin jotain muutakin toisin.
Mutta käytössä logo näyttää yhä olevan. Kyseessä ei ole liigaseura.
Rehti ja suoraselkäinen ? Enkä ole. Älä toista hullua yllytä. :)
Olisivat saaneet paljon hienomman lopputuleman, jos olisivat lähteneet kehittämään vanhasta logosta, oikeastaan mitä vaan. SPV:llä oli tunnistettava logon muoto ja värimaailma. Jo pelkästään logon "mummonkutomaa" hahmoa muokkaamalla/terävöittämällä olisi tullut uutta tuoreutta, mahdollisesti fontin vaihtoa ja ehkäpä tuon pallon poistamista kuvasta. Nyt päätettiin pistää koko homma uusiksi ja mielestäni epäonnistuttiin pahasti.
Esport (Espoon) Oilers sotki kanssa oman konseptinsa pahasti muutamalla logonso "jenkkiläismäiseksi" ja värimaailmankin tylsemmäksi. Menee sielu seuralta... :(