TV:stä tuttu juontaa – salibandyn liigajoukkue tekee jokaisesta kotiottelustaan festivaalin

Sami Hintsanen osaa tarttua mikkiin.

Sami Hintsanen osaa tarttua mikkiin.
Sami Hintsanen osaa tarttua mikkiin.

Miesten Salibandyliiga-joukkue Classic kehittää jälleen hyvin yleisöä vetäviä ottelutapahtumiaan. Seuran toiminnanjohtaja Pasi Peltola kertoo, että Tampere Areenalle tullaan tulevalla kaudella salibandyfestareille. Uudistuksella Classic ilmoittaa haluavansa rakentaa parempia kokemuksia katsojille.

Festariteemasta innostunut Peltola kertoo, miten seurassa on tuskailtu ottelutapahtuman kehittämisen kanssa pitkään.

– Meillä on paljon yleisöä ja peleistä on tullut Classicista kiinnostuneen familyn kohtaamispaikka. Mutta kyllähän meidän pitää tarjota lisää elämyksiä katsojille.

Classicin yleisökeskiarvo on ollut jo usemman vuoden sarjan paras. Peltola kieltää, että festarien tarkoituksena olisi ainoastaan lisätä silmäpareja katsomoon.

– Classicin yleisömäärä on myllännyt siinä tonnin tietämillä, totta kai meidän on pakko ottaa siinäkin askelia eteenpäin. Keskeisempää on kuitenkin tarjota pelissä käyville parempia palveluita ja ottelun yhteyteen kytkeytyviä kokemuksia.

Festareiden juontajaksi seura on napannut suupaltin nimimiehen juniorikatsomosta. Ylen Tartu Mikkiin -ohjelmasta tutun Sami Hintsasen poika pelaa Classicissa, joten Pasi Peltola kysyi miestä mukaan. Hintsanen lupautui salibandyfestareiden tunnelman kohottajaksi:

– Aion provosoida tamperelaisia salibandykannattajia lempeästi mutta äänekkäästi. Toivottavasti paikallinen yleisö ottaa minut ja uudistukset lämmöllä vastaan. Sittenhän tää on helppo homma, jos Vänttinen paukuttaa viisi pistettä per peli, Hintsanen tiivistää rooliaan.

7 comments

  1. Loistavaa toimintaa taas Tampereella, olette edelläkävijöitä ja hyvä esimerkki kuinka ottelutapahtumasta saadaan viihtyisä.
    Nyt maaottelussa saatiin hienosti yleisöä paikalla, yli 2000 hyvä suunta vaikka ei vielä loppuunmyyty.
    Media ei kuitenkaan arvosta lajia sille kuuluvalla tavalla, hyvin vähän kirjoituksia eikä urheiluruuduissa noteerattu ollenkaan vaikka urheilullisesti tapahtuma oli korkealla tasolla.
    Liiton ja liigan olisi nyt haettava apua ammatilaisilta jotka osaavat urheilumarkkinoinnin, lajin sisältä tai ulkopuolellta. Some on hyvin hallussa mutta se nyt ei vaan riitä jos halutaan nostaa salibandyn arvostusta oikeasti.

  2. Hyvin on Classicilla hallussa urheilumarkkinointi. Liian moni seura luulee, että kunhan ilmaislipulla saa ihmisen paikalle, hän tulee uudelleen, koska peli itsessään on niin vetovoimaista. Ei ole, voin kertoa. Vain lajiniiloille itse peli on riittävä syy ostaa lippu.

  3. Ja oheistoiminta tarkoittaa myös hyvää palvelua ottelun yhteydessä. Joskus pelkästään tieto, että sieltä saa hyvää pullaa/makkaraa/hampurilaista voi olla se viimeinen ratkaiseva tekijä siihen, tuleeko potentiaalinen katsoja paikalle vai ei. Valitettavan monesti nykyään tätä(kään) ei ole osattu hoitaa kunnolla.

  4. Ylivoimasesti parhaitet hoidettu oheismyynti on passon halissa. Toimii.