Liigat

Viikingit kohtaa hallitsevan Suomen mestarin – tässä ovat Salibandyliigan puolivälieräparit

07.03.
2016
46 Kommenttia
5
Liigat
Runkosarjan voittanut Tampereen Classic pääsi valitsemaan puolivälierävastustajansa ensimmäisenä. Kuva: Esa Takalo

Runkosarjan voittanut Tampereen Classic pääsi valitsemaan puolivälierävastustajansa ensimmäisenä. Kuva: Esa Takalo

Miesten Salibandyliigan puolivälieräparit valittiin maanantaina Helsingissä järjestetyssä tilaisuudessa. Tapahtumapaikkana oli tulevan Superfinaalin päänäyttämö, Hartwall Areena.

Valintatilaisuudessa runkosarjan neljä parhaiten sijoittunutta saivat järjestyksessä valita vastustajansa pudotuspelien ensimmäiselle kierrokselle.

Helsinkiläinen Viikingit pääsi valitsemaan vastustajansa viimeisenä, koska joukkue sijoittui runkosarjassa neljänneksi. Ainoa jäljelle jäänyt joukkue valittavista oli Seinäjoen Peliveljet. Näin ollen hallitseva Suomen mestarijoukkue aloittaa puolivälieränsä Pasilassa.

Pudotuspelit alkavat keskiviikkona 9. maaliskuuta. Ennen finaalia pelattavat ottelusarjat ratkaistaan tällä kaudella paras seitsemästä -järjestelmällä.

Miesten Salibandyliigan puolivälieräparit (runkosarjasijoitus):
Classic (1.)–OLS (8.)
Happee (2.)–TPS (7.)
Oilers (3.)–Erä (5.)
Viikingit (4.)–SPV (6.)

Linkki:
Floorball.fi: Puolivälierien pelipäivät ja -ajat

Piditkö jutusta? Anna kallo!  
Anssi Karjalainen
Anssi Karjalainen

Pääkallo.fi:n toimituspäällikkö

Asemapaikka: Bratislava, Slovakia

Twitter: @A_Karjalainen


Miksi
07/03/2016
tätä ei ollut nettilähetyksenä? Aiempina vuosina on aina ollut! Unohtiko joku liitossa?
Koponen
07/03/2016
Classic, Happee ja Viikingit marssivat helpohkosti välieriin, mutta Oilers-Erä tulee olemaan pitkä ja tasainen sarja.
Pelleilyä
07/03/2016
Missä netti-/ tv-lähetys? Luulisi, että näihin panostetaan ja tuodaan näinkin tärkeä tilaisuus ihmisten vastaanottimille jos edes haaveilla täydestä Hartwallista reilun kuukauden päästä??
jeeeesss!
07/03/2016
Ai-jai-jai. Kutkuttaa! Oilers-Erä... Se on lähdettävä paikan päälle! Veikkaus on että Oilers vie 4-2.
Sami
07/03/2016
Classic on ainoa varma jatkossa. Jos TPS pystyy menemään Happeen ihon alle ja ottamaan vaikka avausvoiton, niin Happeella voi olla kasetin kanssa tekemistä. Oilers-Erä ihan 50-50, ei pysty sanomaan mitään. Sitten tämä Viikingit - SPV. No, jos SPV jatkaa viime aikoijen asenteella, niin Viikingit jatkaa, mutta... Vähän sama juttu Happee-sarjan kanssa. Jos onnistuu alussa, voi tilanne kääntyä myös SPV:n puolelle. Kaiken kaikkiaan hienot parit, joissa on paljon pelissä. Paras 7:stä on hyvä systeemi näille pareille. Parempi voittaa aina ottelusarjoissa.
Kevättä rinnassa
07/03/2016
Veikkaisin välierä pareiksi Classic-SPV ja Happee-Erä
Ja noista pareista Harwallia kohti Superfinaalia menevät Classic-Happee.
TAMPEREENMIÄS
07/03/2016
Kovat välierät tulee. Classic - Erä ja Happee - Viikingit.
Katsoja
07/03/2016
Classic vie Olssia 4-1, Happeella on varmasti tiukempaa, veikkaan että mennään seitsämänteen peliin ja toivottavast TPS yllättää. Oilers taas vie selvästi Erää 4-1. Viikingit vs. SPV tulee olemaan tylsin pari, vanhojen partojen vähämaalista vääntöä. SPV vie 4-3.
Kaikissa ottelupareissa siis puolustuspeli / maalivahtipeli ratkaisee voittajan.
espoo3
07/03/2016
Mjahans, Oilers otti lyhyemmän matkan, enemmän paikalliskatsojia+hypen+paremman vastustajan kuin mitä valittavissa olisi ollut.

SPV on Erää heikompi, tätä ei koko salibandy-yleiso vielä ymmärrä. Joka tapauksessa Oilersin pitää Erän tapaiset joukkueet voittaa jos meinaa superfinaaliin mennä, ei siinä niin isoa eroa ole.
Turun kausarilainen
07/03/2016
Jos joku veikkaa että TPS pärjää happeelle niin huh huh! Yllätyn myös paljon jos erä pärjää oilerssille. Siis pelit voivat olla jopa happee-TPS sarjassa suht tasaisia, mutta voitot menee selkeästi happeelle ja tod.näk. oilerssille.
Arto Kilponen
07/03/2016
SPV voitti Erää vastaan keskinäisissä viimeiset 70 minuuttia maalein 9-1 (näistä 60 minuuttia Vantaalla). SPV voitti otteluissaan esimerkiksi Oilersin kertaalleen selvästi, eikä hävinnyt esim. Viikingeille kertaakaan.

Erä voitti panoksellisista peleistä ylemmälle puoliskolle sijoittuneita vastaan 1/11 peliä. Erä esimerkiksi lähti kotipeliinsä Viikinkejä vastaan jumalattomalla vouhotuksella ja sai turpaansa niin että soi.
VJ
07/03/2016
Katsojan kanssa samaa mieltä ja erimieltä muiden täällä olevien kanssa. Lerssi vie erää satanolla. Saa nähdä onko spv:n peli ihan sekaisin vai herääkö ne näihin koviin peleihin.
KASA
07/03/2016
Mitä järkeä näitä pelejä on pelata? Classic on jo osoittanut olevansa urheilullisesti paras ja vielä selvällä marginaalilla. Koko kauden mittainen runkosarja ratkaiskoon mestarin.
FBI
07/03/2016
Classic, Happee ja Oilers ongelmitta jatkoon. Viikingit oma veikkaus tiukasta parista.
Kasaa pelottaa ettäkö taas... Älä huoli Nykky Koutsaa
Kasalle
07/03/2016
Ihminen on vaan semmonen, että kovin yrittäminen tapahtuu kun tiedossa on suurin palkkio tai menetys. Tähän asti runkosarjanvoittoa ei ole arvotettu niin korkealle, että se kirvottaisi kaikki antamaan joka matsissa 100%.

Pleijareissa vasta totuus selviää. Asiaa tosin sekoittaa se, että joitakin pelaajia tämä selkä seinää vasten tilanne jännittää niin, että performanssi laskee.

Näin ollen mielestäni juuri playoffit näyttävät ketkä ovat kovimpia.

Runkosarjan perusteella näyttäisi, että Classic ja Happee. Mutta kokemus on osoittanut tosi tilanteessa SPV ja Viikingit ovat nostaneet tasoaan kovassa paikassa.

Nyt näistä vain toinen voi mennä finaaliin.
Heikki
07/03/2016
Nyt on niin iso valitsijoiden ja valittujen välillä, että jos joku valituista saa yhdenkin voiton, niin silloin on valitsijalla asenteessa vikaa. Ainoa josta voi edes hieman miettiä vastusta on Erästä Oilersille. Tai miten Happeen asenne kestää TPS:ää vastaan. Tuskin edes Happee on niin hölmö että asenteeseen kaatuu enää tässä vaiheessa. Muut sarjat menee nollilla poikki.
Arto Kilponen
07/03/2016
Olen eri mieltä tuosta Classicin selvästä paremmuudesta. Joo, voitti runkosarjan, ei siinä mitään. Mutta entä Classic vs. muut top-4 joukkueet?

Viikingit voittivat Tampereella. Pasilassa peli oli tasan vielä kuusi minuuttia ennen loppua.

Happee johti kotonaan jo 9-4, kunnes hävisi jatkoajalla. Tampereella Classic voitti 6-4.

Espoossa Classic hävisi Oilersille, Tampereella Oilers johti kolmannessa erässä ja vielä viimeisellä minuutilla eroa oli yksi maali.

En väitä, että runkosarjan voitto meni väärälle joukkueelle. Sen sijaan väitän, että top-4 joukkueiden keskinäisestä voimasuhteesta Classicin yhdeksän pisteen ero Happeeseen ja 13 pisteen ero Viikinkeihin antaa väärän kuvan. Se yksinkertainen syy, miksi Classic voitti runkosarjan, oli se, että se ei kompastellut kaikenmaailman kooveisiin ja salboihin ja m-teameihin missään vaiheessa, toisin kuin muut top-4 joukkueet.
28
07/03/2016
Kilposelle tiedoksi että kaikenmailman lerssi ottaa pataan Erältä oikein huolella.
JooJoo
07/03/2016
Nyt katotaan onko Nykky viimeinkin se sateentekijä.
Ennen on pleijariosuus mennyt aina vähän niin ja näin.

Playoffpelit ovat ihan oma maailmansa. Runkosarjalla ei ole mitään tekemistä, jos koutsit osaavat asiansa.
Arto Kilponen
07/03/2016
Tuloksia en toki vielä tiedä, enkä lähde arvailemaankaan, mutta sen tiedän, että yhtään hyvää syytä Oilersilla ei ollut valita SPV:tä. Tai no, jos nyt mieletöntä hinkua matkustaa joku 2 500 kilometriä bussilla ei lasketa.
Näin menee
07/03/2016
Classic ongelmitta jatkoon, samoin Happee, vaikka TPS saattaa jonku voiton napsiakin. Oilers-Erä 4-2 lerssille, samoin Viikarit-SPV 4-2. Välierissä tasaiset sarjat joista Classic ja Oilers seuloutuvat finaalisteiksi. Oilers vie kultaa. Perustelu: Classicilla paineet finaalissa ja Oilers pystyy pelaamaan vapautuneemmin. Muutenkin Oilersin kultainen sukupolvi alkaa olee parhaassa iässä. Viikingit, SPV ja Happee jo menestyksensä saaneet ja suurin nälkä puuttuu.
Hirvirytkettä
07/03/2016
Happeen kohdalla nähdään voidaanko tuo runkosarjan lopun sekoilu jättää taakse vai onko se tullut jäädäkseen. Aivan käsittämätöntä ylihyökkäämistä ketjuilta, ylipelaamista yksilöiltä, huonoa merkkauspeliä 1 sektorilla ja onnetonta reaktio- ja riistopeliä. Onhan pakka elänyt loukkien vuoksi, ja maalivahdit eivät ole onnistuneet parhaalla mahdollisella tavalla, mutta paljon ei ole aikaa saada peliä kuosiin. Tuolla haahuilulla Tepsillä on saumat olemassa. Uskotaan, että ryhti ja peruspeli saadaan kuntoon kun panokset kovenevat
HIRVI
07/03/2016
Spv:n mahkut lepää siinä jos Ma Kohoselle annetaan kenkää tai siirretään katsomoon. Henkinen ja pelillinen jumi johtuu nähdäkseni tästä valitettavasti. Ollut Suuri pelaaja.
jeba
07/03/2016
Mitenhän televisioinnit/nettilähetykset?
fyt
07/03/2016
Olipa täysin odotetut valinnat. Näistä Classicilla ei pitäisi olla vaikeuksia Ols:n kanssa, toki jännä nähdä miten Vänttisen polven laita.

Happee niputtaa tepsin 4-2 mikäli pää pysyy kasassa, tästä kyllä toivoisin turun yllätystä. Olisi meinaa hieno tarina viime kauden toiseksi huonoimmasta joukkueesta välieräjengiksi!

Oilers-Erä kinkkisempi, toki näin espoolaislasien läpi katsottuna vedetään kotiinpäin ja sanotaan 4-1 tai 4-2.. Paljon on sen varassa pelaako Hänninen ja Bollström. Kaartisen jalka ja Alasen kokemus tosipeleissä on kysymysmerkki, joka heittää varjon keskikaistan ylle... Huhuissa on pyörinyt, että Hännisellä olisi jalassa veritulppa, eikä tänä keväänä pelaisi, mutta tänään ilmeisesti valintatilaisuudessa ollut? Toivottavasti pelaa.

SSV-SPV pitäisi olla viikkareille, niin heikko SPV ollut tällä kaudella. Olisi kyllä kiva nähdä, että edes joku pareista menisi Game7, ja tämä ehkä lähinnä sitä.

PS. Artolle: Nämä "kaikenmaailman koovee ja salba" -kommentit täysin turhia provoja. Liiga kuitenkin sen verran tasokas, että kuka tahansa voi yksittäisessä pelissä kompastua häntäpään joukkueisiin.
JooJoo
07/03/2016
Kauden "ihmeellisin" joukkue tähän saakka on ollut Speve.
Ennen niin vahva ja tasainen suorittaja.
Siellä on joko joku kipsi tai jarru päällä.
Tai joku uusi taktiikanhieronta. Ennen pitkäsyöttöpeli toimi aika hyvin ja kunto kesti.
Yllättäjä on ollut Oilers. En ihan odottanut noin valmista touhua vielä.
Sen verran kotiinpäin, että Clasukin on yllättänyt. Uusia kavereita on noussut ratkaisijan rooliin, eikä kaikkea lasketa Vänän niskaan.
Jätinkö jonkun pois? Viikingit. Ei niin vaarallinen kuin aikaisemmin.

Mutta nyt pelataan, ja pienetkin asiat voivat ratkaista, selitysten aika on ohi.
Se on hyvä, että pelejä on monta tässä vaiheessa, ei jää seliseli päälle kenelläkään.
Arto Kilponen
07/03/2016
JEBA, Iltasanomat kuulemma televisioi yhden kokonaisen sarjan. VeikkausTV:ltä tulee ainakin Happee-TPS x2 ja SPV-Viikingit 1. peli. Fanseatista ja Ylestä ei mitään käsitystä. Iltasanomien 1. peli on Oilers - Erä 9.3.
Fyffee
07/03/2016
Erikoista hinnoittelua pääsylippuille otteluparissa Happee - TPS.
Jyväkylässä aikuisten liput 15€, joka on ihan OK playoff-ottelun piletin hinnaksi.
Turussa matsiin pääsee latomalla tiskiin 5€.
Turussa otteluparin lipun hinta 1/3 Jyväskylän hinnasta.

Runkosarjassa Tepsin liput maksoivat 12€ ja pudotuspeleihin myydään lähes 60% alennuksella. Joko playoffien arvostus on Turussa alhaalla tai TPS:llä niin paljon rahaa, että pääsylipputuloilla ei ole väliä. Lippujen hinnanalennus ei tuo niin paljoa lisää katsojia, että näin radikaali alennus toisi kassaan enemmän rahaa.
JooJoo
07/03/2016
Jätinkö jonkun pois? Happeen.
Jos pistää kaikki äijät taas kulkemaan, menee pitkälle.
Vähintään sama taso kuin ennenkin. Vähän jäähyherkkää tosin.

Muut jengit. Zorppa, latailin tuossa vain ne, joiden oman suppean katsantokantani mukaan luulen menevän jatkoon. Se ei tarkoita etteivätkö muut olisi huonoja. Ei todellakaan. Kahdeksan joukkoon ei ilmoittauduta, sinne pelataan.
Ja senkään jälkeen ei seisoskella.
jeba
07/03/2016
Arto Kilponen, Kiitos :)
Timotei
07/03/2016
Happeella on playoff-historiansa aikana tahtonut olla aika isoja vaikeuksia vieraspeleissä heikompiaankin vastaan, erityisesti muistoissa on 2014 puolivälieräsarja Erää vastaan ja 2013 puolivälieräsarja juuri TPS:ää vastaan jotka molemmat venyivät seiskapeliin asti, jonka hirvet toki voitti molemmilla kertaa varsin selvästi. Vielä kun ottaa huomioon Happeen vireen runkosarjan lopulla, niin ihmeenä pidän jos Töpsykät ei yhtään voittoa ota, mutta toisaalta ihme olisi jos TPS tuosta jatkoon selviäisi.

SSV-SPV nyt on tietysti selkeästi tasaisin ja mielenkiintoisin pari, jossa voi käydä miten vain. Oilersin uskon vievän oman sarjansa Erää vastaan selvin lukemin, tosin Korsman pääsee nyt omalle mukavuusalueelleen joten Erä voi sen pari voittoa ottaakin. Classic-OLS-sarjassa on runkosarjan perusteella tasoero sen verran suuri, että ihmettelen jos OLS yhdenkin pelin voittaa.
Päivitys
07/03/2016
Fanseat näyttää ainakin 5 ekaa kohtaamista Cee - ols sarjasta
turkulainen
07/03/2016
Menevät puolivälierät miten vain, finaaliin ei mitään asiaa OLSsilla, TPSillä eikä myöskään Erällä. Lopuista viidestä areenalla voivat olla mitkä vain. Veikkaan että Vikingit/SPV -parin voittaja menee finaaliin, jossa sitten pelaavat joko Classic-SSV tai Oilers-SPV.
28
07/03/2016
Oma veikkaus puolivälierä pareista
Classic-Ols 4-0 ei vaan riitä Olssin taito C vastaan.
Happee-Tps 2-4 ei kestä Kotilaisen nuppi ja siihen kaatuu Hirvet.
SSV-SPV 4-1 Seinäjokisten pakka aivan sekaisi.
Oilers-Erä 2-4 Ei kestä lerssin jalka erää vastaan vaan hyytyy kone.
SSV-Fani
07/03/2016
Classic-OLS 4-1
Happee-TPS 4-2
Oilers-Erä 4-3
Viikingit-SPV 4-3
Oikeaa tietoa
07/03/2016
Cla-ols, 100-0

Happee-tps, jos avainpelaajat happeella terveitä, niin 100-0, jos Junkkarinen & Kotilainen poissa niin tasaisempaa, mutta Happee silti jatkoon

Oilers-erä, Oilers teki ainoan oikean valinnan ottaessaan Erän. Tasainen pari, mutta kääntynee Oilersille. Saattaa mennä 7-peliin.

Viikingit-spv, tiukkaa, mutta 2-4. Spv:n välieräpaikka Ei pitäisi olla yllätys kenellekään, joka lajista jotain ymmärtää.
Arto Kilponen
07/03/2016
JEBA, tässä vielä lisää: http://floorball.fi/huippu-urheilu/salibandyliiga/tv-ja-internet-lahetykset/

Eli toistaiseksi näitä pelejä _ei_ televisioida:
Happee-TPS 2. peli ja 4.-7. pelit
Viikingit-SPV 3. peli ja 4.-7. pelit
ja vastaavasti Classic-OLS kokonaan Fanseatilla ja Oilers-Erä ISTV:ssä.

Luulen, että mikäli sarjoja menee aiemmin poikki (viime keväänähän kaikki meni 3-0, eikö niin?), niin eiköhän ISTV ja Fanseat näytä näitä muita pelejä.

Hienosti kyllä on tarjontaa, joskin Viikingit-SPV sarja on etukäteen ajateltuna aika pirusti kiinnostavampi kuin Classic-OLS.
Minkä tiikeri raidoilleen voi?
08/03/2016
Kevät tulee classic sulaa!
Minkä tiikeri raidoilleen voi?
08/03/2016
Kevät tulee classic sulaa!!
Maailman Tietotoimisto MTT
08/03/2016
Finaali on Classic- Viikingit ja mestari on Classic.
Niin se meni.
Fyt
08/03/2016
Muuten hyvä veikkaus maailman tietotoimisto mutta classic-viikingit taitaa tulla jo välierissä :Dd
Maailman Tietotoimisto MTT
08/03/2016
^ Nykkyaikana kaikki on mahdollista.
Tietäjä
08/03/2016
Classic voittaa mestaruuden.
Speven kannattaja
08/03/2016
Kyllä on Seinäjoen fanit hiljentynyt kauden mittaan. Samaa mieltä Ma Kohosesta, täysi virhearviointi Koposelta. Toisaalta virheitä sattuu meille kaikille. Ehkä Tommykin jatkossa menee taas urheilu edellä, kun sammuneeseen tähteen ei saatu uutta eloa. Happee ja Clasu ehdottomat mestarikandidaatit tänä keväänä. Toivottavasti jengi jaksaa tulla Mansesta ja Keski-Suomesta katsomaan peliä isolle kirkolle.
Fanseat/Elisa Viihde
08/03/2016
Laittakaapas kaikki Elisa Viihde käyttäjät palautetta että pistävät enemmän salibandyä fanseatilta näkymään.
Huominenkin Classic-OLS näkyy vain Fanseatilla.
Säbäniilo
09/03/2016
Nimim Turkulainen ja MTT:
Välierissä C-Viikingit/SPV edellyttäen tietysti että Oilers ja Happee voittavat sarjansa. Joka tapauksessa on mielestäni suhteellisen epätodennäköistä että tuo yhdistelmä nähtäisiin vasta finaalissa ..

Kommentoi

Uusi kommentti

Kommentointiohjeet:

Mieti ensin, kannattaisiko sittenkin vetää #posinkautta? Alatyyli on tiukasti pannassa. Moderointikirves heiluu herkästi ja bännilistalle pääsee helposti. Sitten ei muuta kuin anna palaa. Ole jotain mieltä, tsemppaa, kritisoi tai kehu. Sana on vapaa.