Juniorit

Junioreiden SM-karsintojen lohkojaot tulevat tässä

06.06.
2017
334 Kommenttia
10
Juniorit

SC Urbans juhli keväällä C1-poikien Suomen mestaruutta. Kuva: Juhani Järvenpää

Valtakunnallisten juniorisarjojen karsinnat pelataan elokuun lopussa kahden viikonlopun aikana. Karsintojen lohkojaot on arvottu Maajoukkuetie-valmentajien tekemien joukkuerankingien pohjalta.

Valtakunnallisten juniorisarjojen karsinnat pelataan 19.-20. ja 26.-27.8. Karsintojen lohkojaot on arvottu Maajoukkuetie-valmentajien tekemän joukkuerankingin pohjalta. Karsintojen otteluohjelmat julkaistaan pe 16.6. Sarjajärjestelmät löytyvät kunkin sarjan omalta sivulta.

B-pojat, 1. vaihe, 19.-20.8.

B-poikien karsintaan osallistuu 49 joukkuetta. Lohkoparien (A ja B, C ja D jne.) lohkovoittajat pelaavat pääsystä SM-sarjaan. Lohkokakkoset jatkavat karsinnan 2. vaiheeseen. Lohkoparien lohkokolmoset pelaavat pääsystä karsinnan 2. vaiheeseen. Karsinnan 2. vaihe pelataan 26.-27.8.

SM-sarjaan 12 joukkuetta ja 1. divisioonaan 12 joukkuetta.

C1-pojat, 1. vaihe, 19.-20.8.

C1-poikien karsintaan osallistuu 35 joukkuetta. Lohkovoittajat SM-sarjaan. Lohkojen 2. ja 3. sijoittuneet karsinnan 2. vaiheeseen. Karsinnan 2. vaihe pelataan 26.-27.8.

SM-sarjaan 12 joukkuetta ja 1. divisioonaan 12 joukkuetta.

C2-pojat, 1. vaihe, 19.-20.8.

C2-poikien karsintaan osallistuu 43 joukkuetta. Lohkovoittajat SM-sarjaan. Lohkojen 2. ja 3. sijoittuneet karsinnan 2. vaiheeseen. Karsinnan 2. vaihe pelataan 26.-27.8.

SM-sarjaan 16 joukkuetta.

A-tytöt, 19.-20.8.

A-tyttöjen karsintaan osallistuu 19 joukkuetta. Lohkovoittajat SM-sarjaan. Lohkojen 2. ja 3. sijoittuneet pelaavat pääsystä SM-sarjaan. Otteluparit A2-B3, B2-C3, C2-A3, D2-E3 ja E2-D3.

SM-sarjaan 10 joukkuetta.

B-tytöt, 26.-27.8.

B-tyttöjen karsintaan osallistuu 24 joukkuetta. Lohkovoittajat SM-sarjaan. Lohkojen 2. ja 3. sijoittuneet pelaavat pääsystä SM-sarjaan. Otteluparit A2-B3, B2-C3, C2-A3, D2-E3 ja E2-D3.

SM-sarjaan 10 joukkuetta.

C-tytöt, 19.-20.8.

C-tyttöjen karsintaan osallistuu 18 joukkuetta. Lohkovoittajat SM-sarjaan. Lohkojen 2. ja 3. sijoittuneet pelaavat pääsystä SM-sarjaan. Otteluparit A2-B3, B2-C3, C2-A3, D2-E3 ja E2-D3.

SM-sarjaan 10 joukkuetta.

Piditkö jutusta? Anna kallo!  
Joel Siltanen
Joel Siltanen
Pääkallo.fi:n päätoimittaja
Asemapaikka: Helsinki
Twitter: @joelsiltanen
Suoraan b sm menee
06/06/2017
Classic, Ervi, Lasb ed, Tps, koovee, ols,Scu, oilers ng
Testing
06/06/2017
Eiköstä OLS hävinnyt jo Tiikereille FBA:ssa, joten OLSn jatko ei ole kirkossa kuulutettu
Joo
06/06/2017
Ols vei peliä aivan täysin FBA:ssa mutta ei olsin mokke vakuuttanut.
BSM tietäjä
06/06/2017
Classicin sijasta Näädät B menee suoraan SM sarjaan!!
Joo
06/06/2017
Kuka tietää voima/nst onko kova joukkue tai entä koovee?
Arska
06/06/2017
Miten ajattelitte Lasbin pääsevän suoraan sm sarjaan, kun joukkuuen suurimmat tähdet vaihtaneet pelicans sbn riveihin? Nähtävästi spv kuitenkin kasannut aika kovan nipun kun nurmon jymyllä ei ole edes joukkuetta karsinnoissa. Luulisin että sieltäkin tähdet siirtyneet spvn riveihin.
Perus
06/06/2017
Miten lasb voidaan rankata noin ylös kun periaatteessa mestaruuden tuonut 99 ikäluokka on poissa?
Peksi
06/06/2017
B-pojissa Urbansilla kävi lohkojaossa oikein munkkien munkki. Onnittelut nuorelle joukkueelle suorasta SM-sarja paikasta Turenkiin.
Tarkkailija
06/06/2017
B-poikien karsintojen mustahevonen SC Hawks
Esaias10
06/06/2017
LASB:lla on haastetta. Neljä pelaajaa teki joukkueen runkosarjan tehoista 55 % viime vuonna. Olivat juuri tuota 99 ikäluokkaa. Jatkanevat LASB:ssa korkeammalla tasolla. 00 ja 01 ikäluokan tehopörssi oli yht. 21 %. Osa näistä pelaajista on kuitenkin siirtynyt Pelicansiin, kuten Arska oli havainnut. Toivottavasti LASB:n 01 pojista ( viime vuoden SM-sarjan viimeinen ) löytyy kehitystä ja korvaavia pelaajia, jotta maajoukkuetie-valmentajien ranking ei olisi täysin hakusessa.
Kysyjä
06/06/2017
Ketä kovia junnuja on siirtynyt pelicansiin ja onko pelicansilla jopa mahdollista päästä sm sarjaan suoraan ?
Sm
06/06/2017
Mite on mikä mahtaa päästä i tai j lohkosta sm sarjaan onko kooveella ja nst/voimalla kovat joukkueet?? Josbasta tai m-teamista ei varmaan tarpeeksi kovaa haastajaa näille?
Kanisteri helsinkiin
06/06/2017
Jokerit SB kävelee SM-sarjaan, ovat saaneet keväällä mielenkiintoisia -01 syntyneitä pelimiehiä Oilers NG:stä, ErVi Black hopeamitallisteista ja joitain kovia C1 1.divari pelaajia Vuohijoki show'n esiintyjiksi. Paljon kovempi kuin Tiikerit tai OLS tulee olemaan
Kara
06/06/2017
Miten niin Helsinkiin? Jokerithan pitää majapaikkaa Vantaalla ja sitäpaitsi koutsina aivan noviisit, joten tiukkaa tekee
Näin on
06/06/2017
Krp on selvä b SM sarjaan, Classic ja koovee tuurilla. Kahdella jälkimmäisellä sekavaa peliä. TPS mun suosikki.
Olliveli
06/06/2017
Onko Pelicans-sb 02 kova? Ketä pelaa
Sm
06/06/2017
Kuka tietää minkä tasonen on koovee?
Peluri
06/06/2017
Onkohan rangersin riveissä ketään jotka olisi jäänyt samaan joukkueseen? Vai onko huhut totta että pelurit ois kaikki lähteny omaa tietään?
sählyjuttuja
07/06/2017
Kiva nähä kun jokerit ei pääse divariin eikä myöskään sm:ään:))
C1
07/06/2017
C1 pojissa taitaa kaikki ykköskorin joukkoeet päästä suoraan
Joonas
07/06/2017
Kovasti mielenkiintoinen on aina tuo C2 sarja. Uutena valtakunnallisiin. Korit on ainakin aika mukavasti ymmärtääkseni osunut kohdilleen kaikissa ikäluokissa. Parhaat ykköskorissa ja niin edelleen. Aina ei näin ole ollut.
C2 Tietäjiä ?
07/06/2017
Löytyykö tietoa C2 ikäluokasta??? Ovatko ykköskorin joukkueet vahvoilla vai löytyykö yllättäjiä ??? Oma veikkaus näin kylmiltään on että kaikista muista lohkoista menee Ykköskorinjengit paitsi G-lohkosta jossa Josba on Erviä vahvempi.
Tietäjä
07/06/2017
Happee menee sm ja krp nöyryyttää clasun. O2jkl menee myös 2 vaiheen kautta divariin. #varmatieto
Sm
07/06/2017
Kuka tietää onko b pojissa ponovo 01 mennyt pelaajia tuohon Voima/nst?
Keittiöskoutti
07/06/2017
C2 A: Koovee voi pudottaa Merikosken, B: 3 ensimmäistä voi pelata ristiin. C: pelataan Oilersin takana pääsystä 2. kierrokselle. D: Vantaalla mahdollisuudet voittaa OLS. E: Blackbirds on hyvä, mutta Classic silti liikaa. F: ÅIF-Naantali ehkä ennakkoon tiukin pari. Toinen jatkoon 2 kierrokselta. G: ErVin pitää laittaa parastaan vaikka kevyehkö lohko. H: Karhuille tyrmäyksellä. I: GriFK tai Tiikerit. Molemmilla tulee tekemään SM-sarjassa tiukkaa. J: riippuu Inkkarien kokoonpanosta. Jos parhaat pelaa 02 sarjassa niin TPS vie.
dynamo
07/06/2017
pelicans sb suurin este sm sarjalle on valmennus. harjoitukset on hippaleikkejä ja ryhmähaleja. Aika monella pelaajalla alkaa olemaan mitta täynnä ja siirtoajan puitteissa voi tulla vielä isojakin yllätyksiä.
Keittiöskoutti
07/06/2017
C2 Lohkossa J tasokkain suora puotaja.
Konkari
07/06/2017
Indians kuulemma vahvistunut parilla kovalla siirrolla rangersista ja runko hyvällä mallilla. Saattaa yllättää karsinnoissa ja taistella SM paikasta
Inkkari
07/06/2017
Uskon vahvasti että Rangers on lohkonsa musta hevonen sillä siellä on yksi pk-seudun paras -00 syntynyt peluri, mutta kysymys kuuluu nähdäänkö tänä vuonna Lepa Show ;)?
Knummen showmies
07/06/2017
Rangers menettänyt avainpelaajansa siirtomarkkinoiden haaviin nähtäväksi jää miten ryminällä pelaava joukkue pärjää. Kapteeni tutusti loukissa ja mainittu "lepa show" ei ole penkkiä pidemmälle päässyt viime kauden joukkueessakaan
Coach
07/06/2017
uskon vahvasti rangersin mahdollisuuksiin taistelemaan sm-sarjan voitosta
Indians
07/06/2017
Nähtävääksi jää jos inkareitten rangers vahvistukset saavat tehdyksi mitään... koska uskon että säbän juha matti aaltonen teki sopimuksen inkkareiden kanssa niin jää nähtäväksi jos se poika saa mitään tehdyksi...
Ikäluokat esiin
07/06/2017
Saisiko pyytää, että kommentoidessanne lisäisitte tekstiin mihin ikäluokkaan viittaatte.

Kyseinen toiminta helpottaisi kummasti kohdentamista niiden seurojen kohdalla joilla on joukkueita useammissa ikäluokissa.
Knummen showmies
07/06/2017
B poikiin.
Melkee aikuisii
07/06/2017
Selkeästo viittaukset osuvat B junnujen sarjaan
Arska
07/06/2017
00 ikäluokasta pelicansin riveihin on ainakin siirtynyt lasbin suomenmestareista J.Lehto ja M.Pietinen. Lisäksi heinolasta on siirtynyt muutama osaava pelaaja. 01 ikäluokasta taas lasbista siirtynyt Tähtipelaaja H.Munne sekä myös ykkösketjun V.Parkkinen ja V.Joenranta. uskon että joukkueella on hyvät mahdollisuudet haastaa sm paikasta
C2 Voimasuhteet ?
07/06/2017
Mitkä ovat ennakkoon voimasuhteet uudessa C2-ikäluokassa ? Mitkä ovat ennakkoon kovimmat joukkueet eri alueilta ?
Mästertietäjä
07/06/2017
Pelicansilla on melkein B sm paikka taskussa siellä on jo s.lehto t.hiltunen ja j.karppinen kaverit pyörittelee peliä silmät kiinni ja pohkeet isommat ku muuleilla
Pelickaan
07/06/2017
Joo! Oon kuullu et pelicansin kaverit on tunnettu isoista pohkeistaa ja nopeista jaloista pelsuilla on myös kovan luokan pikakiituri Asalonen joka on varmasti vaarallinen kentällä sanoisin ett pelsu menee heittämällä sm ja taistelee playoff paikasta.
Näätä
07/06/2017
Näätä b on varmasti ensi kaudella 1 sm mitalikandidaatti vahvan viimekauden esiintymisen jälkeen ja mitä tuohon pelicansiin tulee nii mitä oon kuullu niin vahvoja uusia pelaajia saapunut joukkueeseen mutta riittääkö se sm se jää nähtäväksi
Altavastaaja ;)
07/06/2017
Tarkoittaako tuo oukkuerankin et lohkoihin sijoitettu ylimmäksi se parhaaksi oletettu joukkue ja alimmas heikoin? Eli ylärivien oletetaan menevän läpi?!
Vastaaja
07/06/2017
Mielestäni homma menee juuri niin että ne joukkueet joita ennakoidaan korkealle ensikaudella ovat lohkojen ylimmät joukkueet.
pussinokka
07/06/2017
s.lehto on joukkueen pelicans sb ehdoton punttihirmu...
Sbpulicans
07/06/2017
Sanon suoraan ettei Pelicans SB tasoisella joukkueella mennä sm sarjaan jos 00 ja 01 pojat pelasivat viime vuonnaki divaria huonolla menestyksellä
mato
07/06/2017
Pelicans SB ei varmaankaan yllä b-junioreissa sm sarjaan. Eikä kyllä yllä mikään mukaan Lahden seudun joukkue lähivuosina mikäli ei tajuta yhdistää voimia.
Jypinkylästä kuultua
07/06/2017
Ihmetyttää B:eessä että miksi Happee on sijoitettu "ykköskoriin". Onhan heillä ihan ok nippu kasassa mutta suurin kysymerkki on valmennus ja seuran junioripuolen panostus. Huhujen mukaan O2 on saamassa myös ihan kelpo nipun kasaan. SM sarjaan ei taida vielä rahkeet riittää mutta pitäisin Divari paikkaa lähes varmana. O2:seen on siirtynyt useampi pelaaja viime vuoden Happee C1 divari joukkueesta, kuten myös viime kauden ykkös moke.
tietäjä
07/06/2017
Lasb menee heittämällä B-sm sarjaan, spv 00 ei ole kuin muutama kova peluri ja 01 pelasivat viime kaudella c-poikien aluesarjassa. Pelicanssilla ei mitään mahdollisuuksia erviä vastaan.
Tietäjälle
07/06/2017
Kannattaa käydä kattoo spv b rosteri sivuilta ja miettiä uudestaan :)
C2 sm
07/06/2017
Etelä suomen kovimmat jengit:
Ervi, Tiikerit, Blackbirds, Oilers, Åif ja Indians
Sbpulicansille
07/06/2017
Pelicansin joukkueeseen on siirtynyt useita tautavia pelaajia lähiseudun joukkueista. Pelicans voi hyvinkin haastaa sm paikasta, vaikka sitten jatkokarsinnoissa
Sählääjä69
07/06/2017
Kyllähän se niin on, että ensi kaudella BSM sarjassa Koovee vie ja muut vikisee. Liian kova. Kyllä te tiiätte.
Kiinnostunut
07/06/2017
Tietääkö kukaan mihin seuroihin on viime vuoden Hifk:n 00-pojat siirtyneet, muut kuin lepa?
B:n sm suoraan
07/06/2017
Krp, ervi, spv, tps, voima/nst, tiikerit, scu ja oilers
Jones
07/06/2017
Kuka tämä rangersin lepa on?
Tietämätön
07/06/2017
Millainen on blackbirds b?
Mato
07/06/2017
Pelicansin absoluuttinen maksimi lienee divari. Realistinen eliittisarja tjsp. Huomenna hyvä mittari kun voima/nst harkkapeli. Siitä näyttävä voitto niin voidaan haaveilla muusta.
C2 - inside info
07/06/2017
03 ikäluokassa tapahtunut paljon muutoksia vs viime kausi.
Tiikereistä suuntaa terävin kärki ErViin, ei missään nimessä enää ykköskorin jengi.
Samoin Naantalista lähti kaksi tärkeintä palasta Tepsin riveihin, ei tule haastamaan ÅIF:ää.
D- lohko tulee olemaan tasainen, esim. OLS ei täysin selkeä ykkönen ole ja Happee ei tosiaankaan ole niin heikko kuin viime kausi näytti, jos saa otteisiin tasaisuutta kesäreenillä niin D- lohkossa on kaikki auki.
Sitä en ymmärrä miksi SPV on sijoitettu ns viimeiseen koriin??
08/06/2017
Edelleen jypinkylän huhuille.
Viime kauden Happeen C1 kärkiukot kuitenkin meni Happeeseen ja pari -02 ukkoa O2 C1 joukkueeseen.
Ykkösmolari tosiaan meni O2, kun edessä oli pari sellaista muuria, että valinta oli varmaan ihan oikea.
Eiköhän Happeen vienyt ykköskoriin aika pitkälti Kaapeli.
Kuka on...
08/06/2017
Rangersin Lepa?
C2 tiikerit
08/06/2017
Tosissaan tiikereissä tapahtunut paljon muutoksia. Koko ykkös kenttä lähtenyt muualle eikä joukkue saanut samantasoisia pelaajia korvaamaan menetyksiä. Myös 2 maalivahtia lähtenyt pois.
C2
08/06/2017
Voimasuhteet C2 ikäluokassa hieman elänyt. Onko tietoa Muhoksen pojista? Siirtyneet? Miksi ei karsinnoissa? LFT hajonnut ja pojat pelaavat ilmeisesti tuossa Rss fosu viritelmässä. Muuten en käsitä miksi ykköskorissa tämä viritelmä. Jos Lopen pojat tuolla, niin siten ilman muuta oikea kori. Karhut pelanneet vahvan kauden, mutta riittääkö materiaali? Toivottavasti löytävät maakunnista jonkun täsmähankinnan rinkiin lisää. Vaikeeta voi olla. Toisaalta voi olla myös vahvuus, että pääsevät samalla ryhmällä vuodesta toiseen. Hoitelee oman lohkonsa kuitenkin, jos ryhmä terveenä. Tps saanut kuulemma pari Naantalin avainpelaajaa nippuunsa, sekä muutama 02 pelannut poika siirrelty 03 ryhmään.
C2 siirtoja
08/06/2017
Lopen pojat ovat tuossa RSS/Fosu ryhmässä. ÅIF:n mukana on harjoitellut iso tukku entisen SSV:n pelureita, Ne jotka ei ole mennyt ÅIF:ään on sitten Ervi:ssä. Muhoksen pojat luultavasti siirtyneet muualle, ei ole haluja lähteä pyörittämään omin päin tällaista valtakunnallista sirkusta. Blackbird kuulemma myös hieman vahvistunut kevään aikana ja Tiikereiden entinen päävalmentaja on nyt Blackbirdsin Valmentaja.
Pomo
08/06/2017
Vielä HJC turnauksessa joukkue oli LFTFosu mutta nyt toi LFT nimi näköjään tipahtanut pois mutta tosiaan oli kova joukkue ja pärjäsi hyvin vuotta vanhempien sarjassa.
C1
08/06/2017
Heittäkääpäs joku nyt spekulaatioita/"tietoja" C1 sarjasta myös?
Ennustaja
08/06/2017
B-poikien ensimmäisestä vaiheesta sarjaan menee suoraan:
Nokian KRP
ErVi
SPV
TPS
KooVee
Tiikerit
Indians
Oilers NG

Eipä muuta!
Keittiöskoutti
08/06/2017
C1 sarjassa ainakin Granissa on ollut imua tulevalle kaudelle. Voi olla, että jää silti parhaiden pelaajien laadussa muille koville.

C2 sarjassa vähintään kolme joukkuetta hajonnut atomeiksi: SSV -> ÅIF ja Erä. SB-Pro -> ainakin Indiansiin. Loiske -> Oilers (kerma), Indians (loput) ja lätkän parissa jatkavat. Tiikereistä kovimmat yksilöt Erään (ErVi), mutta paperilla ja HJC:n tulosten perusteella tulevan kauden ErVi huomattavasti heikompi nippu kuin viime kauden Tiikerit. Sääli, sillä ollut kuitenkin ikäluokan johtava jengi etelässä perustamisestaan lähtien. ES alueen kovimmat jengit nyt heittämällä Oilers ja ÅIF. Varsinkin Oilersissa on hengästyttävän pitkä lista ikäluokan parhaita pelimiehiä ja kirsikkana vielä super veskari.
Seuraaja
08/06/2017
Olen samaa mieltä että Ols menee helposti suoraan! Jokerit tulee olemaan välipala Ols joukkueelle ja luultavasti Tiikerit Vantaalta voittaa oman lohkonsa ja Olsille se on suht helppo peli hoitaa kotiin. Myös Krp Ervi Urbans ja tietysti Oilers menevät suoraan
Mutta melko varmasti Oilers tulee olemaan ensi kauden mestari B:ssä Ervi -01 tähti ja Ifkin parhaat -00 kundit kun siirtyivät Oilersiin niin muuta vaihto
ehtoja ei sitten ole.
Aijaijai
08/06/2017
C1 sm sarjaan pääsee ervi, grani, koovee, tps, oilers, nokian krp, ols, steelers, karhut, åif, tiikerit, indians ja tossa on myös missä järjestyksessä.
AIJAIJAI:lle
08/06/2017
Huhujen mukaan Nokian Krp C1 on levähtänyt käsiin ja pelaajia ainakin KooVeeseen.. ehkä jopa B-poikiin..
Sjaijaijai
08/06/2017
C1 Divariin pääsee Hifk, o2, spv, sb welhot, classic, loiske, josba, nst, wirmö, ervi 2, pelicans, sb heinola
Aijaijai
08/06/2017
Nuo kooveeseen lähdöt otin huomioon mutta sitten b junnuihin tai muihin joukkueisiin lähtöjä en voinut otttaa huomioon koska en ole saanut tietooni näitä
Selvä tapaus
08/06/2017
Oilersille menee kirkkain mitali kaikissa ikäluokissa
Kertokaa
08/06/2017
Mitkä joukkueet etenevät b poikien divariin joka joukkueen kohalle jos sais pienen perustelun?
Selvälle tapaukselle
08/06/2017
Väitätkö että oilers parempi kuin classic c2 ikäluokassa. Älä viittI :D
Keittiöskoutti
08/06/2017
Itse en ainakaan yllättyisi, jos C2 Oilers voittaisi Classicin. Omissa papereissa suosikkina näistä.
Urpo fnfb
08/06/2017
jjfkgbg
Selvä tapaus
08/06/2017
No ei ehkä aivan selvä tapaus, mutta erittäin kovat ringit kasassa kaikissa ikäluokissa.
Katsomokoutsi
08/06/2017
KRP:n B-junnut on julkaissut facebookin puolella joukkueensa eikä siinä näytä ainakaan olevan C1-junnuja mukana. Kooveessen ilmeisesti sieltä lähti kai 3 pelajaa, muut pysynyt, mitä itse kuullut.
B sm
08/06/2017
Spv:llä todella kova nippu tälle kaudelle. Nurmosta tuli kovat vahvistukset. Epäilisin että jopa mitalleille.
Koutsi
08/06/2017
C2 Classic hyvä mutta ei paras.
Koutsi
08/06/2017
Ja C2 Oilers. Mikäs siinä on veskan pelatessa kun edessä kaikki toimii. Superista en nyt tiedä...veska siinä missä muutkin...
Mielenkiintoista
08/06/2017
Steelers-Karhut tulee olemaan kova vääntö, tosin kummallakaan ei mitään palaa tps:ää vastaan. B sm kyseessä. Tiikerit-Ols tulee myös olemaan tiukka matsi, hyökkäys ja puolustus tikruille, maalivahtipeli Olsille
Kova vääntö
08/06/2017
B:n sm karsinnoissa Tiikerit-Ols tulee olemaan kova vääntö. Hyökkäys ja puolustus ovat tikrujen puolella ja maalivahtipeli Olsille.
Pohjanmaa
08/06/2017
Spv tulee B:ssä olemaan yksi kovimmista joukkueista, muita kovia jengejä ovat Tps Oilers, Krp ja Koovee
Ervi
08/06/2017
Ottakaa huomioon että ervi ollut kasassa 2kk ja muut alueel huippujengit vuoden tai useammankin joukkueella paljon potentiaalia kasvaa ohi ohi muista joukkueista
KEITTIÖSKOUTTI
08/06/2017
Ervi: joo, otin huomioon. Erän ja Ssv:n pojat viime kaudella sen verran lopputurnaukessa esiintyneitä nippuja perässä, ettei se taida muuksi muuttua vaikka lyödään yhteen.
Lopputurnaus
08/06/2017
En kyllä menisi aliarvioimaan erviä vaikka alotus ollut vaikea
AJ
08/06/2017
SPV menee suoraan b pojissa liigaan.Nurmosta taitaa olla melkein kaks kentällistä kahden edellis kauden sm-sarja poikia ja loput spvn omia toissa kauden sm-sarjalaisia.Näin ainakin kun nimilistaa katselee kotisivuilta.
KEITTIÖSKOUTTI
08/06/2017
Itse en keksi, mistä se Ervin kasvu tulisi. Tuskin nuo muut joukkueet jäävät paikoilleen odottelemaan, että Ervi ulosmittaa potentiaalia. Tiikerit jäi viime kaudella Classicin, Oilersin ja ÅIF kyydistä. Erä ja varsinkin SSV jo todella kauas. Ei kai se potentiaali siitä kasva, että jaetaan samat pelaajat uusiksi. Ei asiaa mitaleille.
SKOUTTI ON JÄLJILLÄ
08/06/2017
KEITTIÖSKOUTTI on oikeassa, Tiikerit ei omalla nipulla viime vuonna pysynyt noiden 3 kyydissä. Lisäksi jos huhut pitävät paikkanssa niin ainakin puolet SSV:n kermasta ei ole liittynyt Ervin vahvuuteen, vaan lähtenyt ÅIF:ään. Kaikki on urheilussa mahdollista , mutta kyllä työmaata riittää... Ja tosiaan kun katsoo viime kautta niin uskon että hikeä vuodatetaan kesäkaudella Tampereella, Espoossa ja Sipoossa myös ainakin yhtä paljon kuin Mosalla.
B-ennakointia
08/06/2017
-00-ikäluokan mitalistit toissa kaudella olivat
TPS
Koovee
SPV
(Tiikerit 4.)
Ei tarvi olla kummoinen veikkaaja arvioidessaan nämä vahvoiksi kanditaateiksi SM-sarjaan tällä kaudella. Krp myös hyvä -00-joukkue viime kauden Ilves-vahvistuksillaan ja Oilers toki, kun katsoo viime kauden B-SM -00-pelaajia ja -01 menestystä. SCU myös vahva Panthers -00-vahvistuksilla. Tämä ennakointi siis vain karsintoihin, moni joukkue kun muuttaa hieman muotoaan, kun A-junnut, miesten divari ja jopa liiga kutsuvat.
Valmennus merkitsee
08/06/2017
Karsinnoissa voi vielä onnistua yksilötaidolla, mutta sarjassa ei sillä sitten enää pärjätäkään. Jos joukkuepelaaminen ei kesän ja kauden mittaan mene eteenpäin, niin menestys jää laihaksi. Toivottavasti sarjaan pääsevät ne, joilla tekeminen ja valmennus ovat SM-sarjatasoa.
BeeSM
09/06/2017
Tuo krp on kyllä vahva suosikki tuosta lohkoparista SM-sarjaan. Onko Ilveksen parhaimmisto siirtynyt krp riveihin? Ilveksellä ei siis saumaa edes divariin? Kooveella kova nippu -00 pelaajia ensi kaudelle ja onkin varmasti mitalikannassa. Sanoisin että ensi kauden kovimmat ovat Koovee, Tps, Krp, Oilers ja Spv
Tiivis kova nippu
09/06/2017
Liian isoa nippua ei saa olla. Peli menee sekavaksi ja peliaika jakaantuu liian monille. Peliin ei pääse sisälle. Krp on kova tänä vuonna.
Ydkdbf
09/06/2017
Hdkfb
Arska
09/06/2017
Eilinen pelicans sb vs nst voima harkkapeli päättyi pelicansin 5-4 voittoon. Tosin matsi oli melkoista säätämistä molemmin puolin, kun ilmeisesti ei ole vielä pelitaktiikkaa ehditty käymään. Lisäksi molemmilta joukkueilta puuttui tärkeitä pelaajia
Mato
09/06/2017
Arskalle: Aika mitäänsanomaton peli. Nst jalalla pari napsua edellä. Pelsuilla muutama hyvä peluri jotka viimekaudella pelasi lasb:ssa sm sarjaa. Erottuivat selvästi muusta porukasta.
yks koutsi
09/06/2017
Salban b junnut menee vähintään divariin.
01
09/06/2017
Beessä steelersin ja karhujen välillä ei tule vääntöä. Karhujen 00 on heikohko ikäluokka, vain Ollikainen ja ehkä pari muuta sinnepäin edes. Karhujen 01 ikäluokka on Ceen sm sarjoja pelannut, mutta käyrä on viime kaudet ollut kovasti laskeva. Kun taas Steelers saa kyllä kovan ryhmän jalkeille.
Se päivä
09/06/2017
Kun salba pääsis valtakunnalliseen sarjaan
C2 kärkiporukat
09/06/2017
Åif oilers, Classic ja Tps. Kakkoskori Merikoski, Ols, Karhut ja Ervi. Kolmoskori Indians , Fosu, Hatsina ja Naantali neloskori blackbirds, tiikerit, koovee ja Josba
auringosta
09/06/2017
03 Naantali menetti pari tähteään, mutta on saanut mukavan paketin poikia Maskusta tilalle. Enpä tiedä onko joukkue oikeastaan heikentynyt. Saattaa olla jopa Vahvempi. Haastaa Åifin suorasta paikasta.
Koutsi
09/06/2017
Edellisen edelliselle: Korit menneet sekaisin :)
Blackbirds B
09/06/2017
Mitään tietoa Blackbirdsistä?
C2 kärkiporukat
09/06/2017
Oma näkemykseni. SB vantaa ja Grani korkeintaan pystyy haastamaan luetellut joukkueet.
Blackbirds b
09/06/2017
aluesarjaan
Ipa
09/06/2017
Riittääkö Ilveksellä B-junnuissa divariin?
kiinnostaa
09/06/2017
Millainen on C2 Pelicans. Pystyykö haastaa Karhut? Entä pystyykö welhot tai Josba haastamaan tämän paljon puhutun ErVin?
Ei
09/06/2017
Ervi vie josban ja Welhot
Kiinnostaa
09/06/2017
Eli Ervi menee suoraan.
C2
09/06/2017
Tps sarjan kovin joukkoe jos saa 02 ikäluokassa pelaavat tähtipelaajat käyttöönsä
TPS vahvistukset
09/06/2017
tps oli jo 02 joukkueen 03 mukana maajoukkuetie tapahtumassa
C2
09/06/2017
Tarkoitin 02 joukkoeen avainpelaajiin kuuluvaa kaksikkoa kemppainen&koskinen
C2
09/06/2017
Kemppainen & Koskinen tuskin 03 mukana. Muut varmaan siirtyy 03 mukaan, mutta ei merkittävästi vahvista 03 tepsiä.
TietäjätTietää
09/06/2017
Tiikereitä aliarvioidaan joka vuosi ikäluokasta riippumatta mutta tänä vuonna B-ikäluokka menee vähintään välieriin
Tiikerit B
09/06/2017
Ei todellakaan mene välieriin
C2
09/06/2017
C2 sarja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Esille nostettu Classic, TPS, Oilers, ÅIF... Oilersista ja TPS:stä vähän tihkunut perusteluita. Minkälaiset porukat on nuo Classic ja ÅIF ? Ja löytyykö vielä muita nippuja tähän ns. kärkikoriin???
C2
09/06/2017
Ervi kyllä ehdottomasti kuuluu tuohon ryhmään vaikka sitä kuinka täällä haukutaan
C2
09/06/2017
Perusteluja mielellään kuulis...
Testing
09/06/2017
C2: Ervillä on vielä paljon tekemistä jos meinaa pärjätä. HJC ei näyttänyt ainakaan Ervin osalta vielä valmiilta. 4 uutta pelimiestä ei tee vielä Suomen kärkijengiä
BTietäjä
09/06/2017
Tiikerit B:llä vahva nippu kasassa, mutta en usko välieräpaikkaan, toki mahdollista. Maalivahdeissa antavat jonkin verran tasoitusta muihin kärkijengeihin. Esim, Tps, Koovee, Oilers, Spv, Eräviikingit, Krp
Ggg
10/06/2017
Cujo
B kommentoija
10/06/2017
Tiikereitten maalivahtiosasto hieman kyseenalainen. Joukkue kokonaisuudessa hyvä. Eräviikingit sen sijaan niin löytyy kovia pelimiehiä ja valmennus kuuluu kärkiluokkaa .
Riittää kiitos!
10/06/2017
Kaikki sähly nipat jotka ei tiedä lajista yhtään mitään voisivat ystävällusesti poistua tältä keskustelu palstalta!!!
Millainen
10/06/2017
on karhut C2 ?
C2
10/06/2017
Karhut C2 on varmasti ihan hyvä. Voittivat mm. Tallinnan turnauksen kilpasarjan hetki takaisin. Laskin, että voittaneet tällä kaudella muista ykköskorin joukkueista classicin, Tepsin, Merikosken, Tiikerit ja Fosun.
Hjj
10/06/2017
Fokn
veikkaampa
10/06/2017
C2 Pelicans menee suoraan sm sarjaan ja voittaa Karhut
hgggjr
10/06/2017
Indians voittaa lohkonsa C2:ssa
B SM-joukkeet 2017-2018
10/06/2017
Ensimmäiseltä kierrokselta B SM-sarjaan:

Classic
EräViikingit
LaSB
TPS
Koovee
Tiilerit
SC Urbans
Oilers
C2 SM
10/06/2017
Kärki lienee juurikin tuo lueteltu Classic, Oilers, TPS ja ÅIF. Muuten on aika tiukkaa takana, todella paljon kovia nippuja. ErVi täysin arvoitus vielä, samoin sitten Tiikereiden ja Naantalin iskukyky muutosten jälkeen. JosBaa en SM kandidaatiksi juurikaan lue, paljon riippuu kaksikosta Holopainen&Naakka, veikkaan että ovat C1 mukana, jolloin Josban rosteri ei kyllä SM:ään riitä. Samoin Hatsinalla kärki on aika kapea.
Paljon täällä hypetetään Panthers/Fosu yhdistelmää näköjään; on siinä taitoa joo, mutta ainakin Lopen pojilla (joita joukkueen pelaajat suureksi osaksi ovat) pää ei kyllä pysy kylmänä ja monta peliä on kaatunut turhaan pelleilyyn.
Tietoa löytyy
11/06/2017
Ervi B on käytännössä viime kauden c poikien pronssimitalisti ervi blue (erä). Joukkue ei ole saanut kovin kovia 00 vahvistuksia mutta sillä kävi tuuri kun c poikien hopeamitalisti Black hajosi ja sieltä suunnalta tuli muutama todella kova pelimies. Joukkuuen maalivahdit ovat tosin B poikien sarjan kärkiluokkaa ja joukkue hyvin organisoitu.
Anteeksi nyt vain
11/06/2017
Pakko ottaa kantaa jokereitten b poikiin kun tuntuu olevan kuuma aihe. Joukkue saanut bbusta kovan luokan pelimiehiä ja ervi blackin ykkösmaalivahdin sekä muutaman hyvän puolustajan ja pari hyökkääjää. Jokerit sb siirtyneillä ervi blackin pelaajilla on potentiaalia ja voivat todella yllättää sillä viime kaudella osalla jäi peliaika blackin kovan hyökkäyskaluston takia vähemmälle. Tasoa ei siis välttämättä vielä tiedetä. Sm sarja pelaajia ovat kuitenkin. Jokerit voivat hyvällä pelisysteemillä edetä sm sarjaan mutta todennäköisintä divari. Ps. Kannattaa jokereissa kiinnittää huomiota keravan kolleihin vilpakseen takalaan ja autioon
Juupajuu
11/06/2017
Taitaa jokeripoikien vanhemmat tänne kirjotella
miksi ei kirjoittaisi
11/06/2017
Miksi ei vanhemmat saisi kirjoittaa. Tuo Jokerit kommentointi yllä on ihan asiallinen.
B, sm
11/06/2017
Ei oo Classicilla saumaa B:ssä, kyllä Näätä jyrää sen yli!
2 vaihe
11/06/2017
Toisesta vaiheesta B: sm-sarjaan menevät Classic, Steelers, Ols ja Fosu.
Entinen Jokeri
11/06/2017
Jokereiden B:stä 2 koutsia jo ehditty erottamaan ennen kuin edes kautta on saatu kunnolla käyntiin. Pakka ja valmennus on yhtä pahasti kuutamolla kuin toissakaudella, jolloin B:n SM:ssä jakelivat pisteet ympäri Suomea. Nyt (taas) muutama ihan pelimies tulee pitämään yhden kauden ajaksi jokerilippua ylhäällä ja projekti päättyy ensi kevääseen.
Miksi aina?
11/06/2017
Miks ihmeessä B-pojissa TPS ja Welhot on samas lohkos? Nämä kaksi joukkuetta ovat aina olleet joko ekalla tai tokalla kierroksella vastakkain? AINA! Voitasko ens kaudella nämä kaks joukkuetta erottaa kerrankin toisistaan, kohtaisivat esim. sm-sarjassa???
C1
11/06/2017
C1 SM-karsinnan 1.vaiheesta suoraan menee läpi:
Karhut, Steelers, OLS, TPS, Tiikerit, O2JKL, ErVi, Oilers ja Indians.
Koutsi
11/06/2017
C1 Oilers ja Indians sm-sarjaan. Jälkimmäinen vahvistunut naapurihallin lähtijöistä. C2/Oilers kova mutta onko menestymispaineet liian kovat. Nähty viimekaudella kun totuttu voittamaan niin tappio tilanteessa liikaa puristusta. Yllättäjä tästä (C2) sarjasta löytyy naapuri hallilta.
C1
11/06/2017
Nii meinaat vai et Indians voittaa granin xdd
C1
11/06/2017
Olis kyllä jättiyllätys, jos Inkkarit pudottaisi Granin. Jos oletetaan, että korit on oikein niin loput 3 paikkaa luultavimmin joukosta spv, tiikerit, åif, hifk ja indians. Kyllä siinä saumat on, mutta haastetta riittää.
Koutsi
11/06/2017
Noo...en pitäisi yllätyksenä...
Jokerille
11/06/2017
eikö Huusko olekaan enää jokereiden b-junnujen koutsina? Oliko toinen kenkää saaneista?
Pss
11/06/2017
Uskon että rangersin bellä menee paremmin kun uskottaan, siellä on monta pelaaja kenellä on potentiaalia pitkälle.
Uskon että se oli hyvä että sinne tuli uusi nuori valmentaja jolla on varmasti uudempi pelikirja kun viime vuoden rangers koutsilla joka oli mun mielestä aika vanha ja nähty tapaus.
Toivottavasti Vuorenjuuri, Hytönen ja Nyberg pelaavat omalla tasollaan nii eiköhän nähdä yllätys siinä lohkossa. #aliarvostettujapelaajia
2 vaiheelle
11/06/2017
Miten joku voi edes vitsillä laittaa että Fosu menee sm sarjaan #BSM
Niin
11/06/2017
Huusko lähti/sai kenkää Jokereista jo vuosi sitten.
Arvostelijat alas
12/06/2017
Vetäköön käteen kaikki arvostelijat ervi ykkönen c2 karsinta-lohkossaan. Ja helposti mitali ehdokas
The Normal One
12/06/2017
Rehellisesti sanoen Jokerit tulee olemaan D1vari joukkue B-junioireissa 90% varmasti. Porukassa on korkea taitotaso ja jos joukkuepeli saadaan kuntoon, ei divarissa hyvin pärjääminen ole mikään mahdottomuus. SM-sarja tason joukkue ei tällä hetkellä missään nimessä ole, mutta jos tietyt nimeltämainitsemattomat taiteilijaluonteet saataisiin pelaamaan 100% joukkueelle, olisi mahdollisuuksia kiusata mitä vain suurseuraa..
Jokerit B 😂😂
12/06/2017
Tämä Niko Autio on kyllä ihan vitsi, pelaa liian pitkällä mailalla ja liian isolla egolla. Jokereita pidetään parempina kuin ovat mutta hei keravalaiset on liian keravalaisia ei niistä ole mihinkään.
Niko
12/06/2017
Niig ja elbs
Indiands C2/03
12/06/2017
Joku aivoton sanoi että indiands voittaa lohkonsa ja näin tekisi jos ei Tps olisi samassa lohkossa, jää lohkossaan sijoille 2-3
Jonne
12/06/2017
B:ssä KrP:tä on hypetetty täälläkin ehkä enemmän kuin pitäisi, mutta kyllä he selkeästi jatkoon menevät. Joukkue on hyvää SM-tasoa vaikkei oikea mitaliehdokas. Kuulin huhun että Ilves olisi hajoamassa? Classicin tätä ikäluokkaa ei ole nähty kovissa peleissä, joten divari on maksimi.

Kuka tietää mitä Ervissä tapahtui? B:ssä oli netissä vielä reilu kuukausi takaperin kaksi joukkuetta. Mikä hajotti Blackin? Joku meni Oilersiin, muutama jatkaa Ervissä mutta missä on liki joukkueellinen SM-mitalisteja?

SCU on varma jatkaja, jos se saa vielä Panthersista parin-kolmen vuoden takaisia SM-mitalisteja. Arpaonni oli tosiaan kohdallaan. Valliaro näkyy tosin olevan TPS:n listoilla, joten turkulaiset saavat lisää leveyttä omaan puolustukseensa. Niin kuin he sitä tarvitsisivat.

B:ssä FoSu on ihan vakavasti otettava ehdokas SM-sarjaankin. Oilers vie niukasti suoran paikan, mutta kakkosviikonloppuna FoSU on suosikki, jos vaan voittaa oman lohkonsa ensimmäisessä vaiheessa. Veikkaan että voittaa kyllä.

C1:ssä Koovee on vahvistunut hieman. Nokialla maaleja mättänyt Turunen pääsee vihdoin oikeaan valmennukseen. Katsotaan, tuleeko monipuolisuutta peliin. Tähän asti nopeus ja laukaus ovat nekin riittäneet koviin tehoihin.
Tietäjä
12/06/2017
A ja B lohkosta Classic suoraan toki Nokian KRP pystyy haastamaan, C ja D lohkosta jatkoon EräViikingit jotka saavat todella kovan vastuksen Happeesta, tämä ottelu tulee olemaan kovien maalivahtien taistelu, lisäksi EräViikingeillä runko koostuu nuoremmista 01 pelaajista joten hyvin tasainen peli luvassa, E ja F lohkoista suoraan jatkoon SPV jolla Lasbin kanssa tiukka peli, tosin lasbin viimekauden avainpelaajat olivat 99 ikäluokkaa, G ja H lohkoista jatkoon TPS joilla todella tiukkaa tekee Steelerssin kanssa toki Steelersin kovimmat pelaajat ovan nuorempia 01 ikäluokan pelaajia, I ja J lohkoista jatkoon menee KooVee jolla luvassa kova vastus NST/Voima, lisäksi M-team saattaa haastaa nuorella joukkueella KooVeeta, lohkoista K ja L jatkoon menee Tiikerit joilla verinen taistelu OLS vastaan, OLSilla on suomen yksi parhaista 01 pelaajista Tuukka Haudanlampi ja Tiikereillä yksi suomen parhaista 01 pelaajista Joakim Lund, lisäksi molemmilla joukkeills kovat 00 pelimiehet runkona, lohko M ja N ei ole niin taputeltu kuin voisi olettaa SC Urbans menee jatkoon mutta saa kovan vastuksen karsintojen mustasta hevosesta eli SC Hawksista joilla on yllättävän kova ryhmä pelureita ja kokenut valmentaja, SC Urbans silti yksi varmasti Suomen kovimpia joukkeita mutta tiukka peli luvassa, lohkoista O ja P jatkoon pitäisi lähinnä marssia Oilers NG, joukkueesta odotetaan tällä kaudella vähintään finaalijoukkuetta, sillä kasassa on tähtisikermä
Campo
12/06/2017
Jokereiden B-poikien valmennuksessa on ehkä etelä-Suomen tunnetuin tuittupää. Viimekaudella C1-divarissa oli enemmän kädet levällään tuomarin suuntaan kuin olisi keskittynyt itse tekemiseen. Pelaajat BBU:sta ovat ihan valmentajansa näköisiä ja tekevät kentällä mitä sattuu... ei jatkoon!
Jonnelle
12/06/2017
EV Black hajoaminen oli monen asian summa, mutta yhtenä tekijänä oli todennäköisesti mm. koko kauden peluutus, jossa mentiin todella vahvasti tulos edellä, ykkös- ja kakkoskenttiä suosien.
Kun sitten kauden jälkeen kävi ilmi, että jokunen pelaaja ”alemista kentistä” oli jo tehnyt päätöksen joko lopettamisesta tai siirtymisestä muualle ja ykkösentteri lähti Oilersiin ja ykköslaituri Tiikereihin, eikä ulkopuolisia joukkueeseen tullut, alkoi pakka leviämään.

EräViikinkien nykyiseen B:hen (eli entinen Blue) siirtyi kolme pelaajaa ja yksi pelaaja hyppäsi suoraan EräViikinkien A:han.
Tämän lisäksi pelaajia lähti siis Oilersin ja Tiikereiden lisäksi Jokereihin, SC Hawksiin ja Blackbirdseihin.
Kuningas
12/06/2017
Omasta mielestä Niko autio on se kaveri joka tuo SM mitalin jokereihin
Mutta...
12/06/2017
Eräviikingit voivat nuorella joukkueellaan yllättää sillä heillä todella kovat maalivahdit ja monia 01 pelimiehiä. Joukkue tarvitsee hyvän pelitaktiikan ja onnistuneet kentät jottai kärkipelaajat pystyisivät tekemään tehoja. Hyvä ketju voisi olla bluessa viime kaudella eniten maaleja tehnyt Henri tyllinen joka laittaa hyvällä prosentilla paikoista sisään, keskellä nopea ja ovela Kasperi nykänen ja oikeassa laidassa ervi blackista tullut pistelinko Tapio halonen. Uskon joukkueen menevän suoraan sm sarjaan, happeeta vastaan tulee tosin tiukka peli mutta se käänty erville. Maalivahtien ja kärkipelaajien onnistuessa joukkue pystyy mihin vain.
Clasu
12/06/2017
Täällä puhutaan Classikkia BSM-sarjaan. Onko joukkueeseen saatu vahvistuksia ulkopuolelta? Ainakin 00 ikäluokka on aina pelannut vain aluesarjoja, eikä nuorempi ikäluokka vielä oikein riitä Divaria korkeammalle. Mahdottomuus SM-sarjaan nousu ei ole, mutta jos vahvistuksia ei ole, niin onnea vaatii. Veikkaan KRP:n menevän AB-lohkon ykkösvaiheesta selvästi läpi ja varmaan pärjäävät runkosarjassakin ihan hyvin. Playoffseissa nousee sitten tie pystyyn, kun isojen seurojen ASM-pelaajat tulevat mukaan Been peleihin.
Katsoja
12/06/2017
C2- sarjasta Naantalista lähti 5 poikaa joista kaksi kärkiketjuista/ tilalle 6 maskusta ja yksi HFT-02 = mv osasto vahvistui, kilpailu pelipaikoista kasvoi. Saa nähdä mihin asti riittää. 2016-2017 Kauden loppu meni vähän alaknttiin koska tulevat seurasiirrot, loukkaantumiset vaikuttivat. Nyt usko on kova tulevan osalta
Säbä
12/06/2017
Miten c1 lohko d? Millaiset joukkueet spv:llä ja wirmo/maskulla?
C1
12/06/2017
Wirmo / Masku vihdoin toteutunut ja tulee yllättämään. Molemmissa ihan ok. Pelaajia ollut.
Lasbista
12/06/2017
Nyt on niin moni jo hehkuttanut lasbin menevän b-junnuissa suoraan SM-sarjaan niin voisiko joku vähän valottaa lasbin pelaajamateriaalia? Viime vuonna 99-ikäluokka toi mestaruuden, mutta siitä ei nyt 00-01 ikäluokille ole kuitenkaan apua.
JATKOA
12/06/2017
Näin ennakkkoon näyttäisi siltä, että lasb voittanee kyllä oman lohkonsa, mutta SPV vie kyllä suoran paikan mennen tullen. Jatkokarsinnoissa oman lohkon voittamalla pääsisi pelaamaan sm-paikasta todennäköisesti steelersiä vastaan. Steelers myös tästä parista ennakkoon mielestäni vahvempi, mutta urheilussa yllätyksiä tapahtuu. Lasbin täytyy siis käydä todella pitkä ja kivinen tie jotta pääsee sm-sarjaan? Divari lienee lähempänä!
Kysymysmerkki
12/06/2017
Onko kenelläkään tietoa tuosta SC Hawksista?
Ihailija
13/06/2017
Jokereiden topias lyly on niin ihana <333
Sc Hawks
13/06/2017
Koostuu lähinnä Ac Hakin viime kauden 00 ja 01 ikäisistä. Joukkue saanut myös pelaajia Åifista, Tiikereistä ja Ervistä.
Faktoi
13/06/2017
Ervi II tulee olemaan parempi kuin pss, tippuu kuitenkin 2. vaiheessa
Edelliseen
13/06/2017
C2 siis
Päällikkö
13/06/2017
Kyllähän C2:ssa Ervi pohjoinen on heittämällä mitalipeleissä keväällä. Parhaat Erästä, Tiikereistä ja SSV:stä. Erä olisi viime kaudella ollut jo korkeammalla mutta kaatui päävalmentajaansa.
Koutsi
13/06/2017
Jaa'a...monesti nähty että fuusioiden alkukausi aina hankalaa...katsotaampa pääsevätkö (ervi pohjoinen) edes karsinnasta...
Huoltomies
13/06/2017
C2. Katotaan sitten keväällä, kuka niitä mitaleita pokkailee:)
Testing
13/06/2017
C2: onkos Ervin päävalmentaja vaihtunut tälle kaudelle, jos nyt homma alkaa toimimaan?
Skoutti
13/06/2017
C1
Karhut, Steelers ja OLS menevät helpolla lohkoistaan jatkoon. SPV:sä ei ole kiusaamaan TPS:aika. Tiikerit voittanee pahoja menetyksiä kokeneen ja jo ennestään kapealla rosterilla pelanneen KRP:n. O2:n kohtaloksi koituu vahvistunut KooVee. ErVi tuntee ÅIF:n peltyylin niin hyvin ettei sorru hölmöilyyn niitä vastaan. HIFK ei pysy Oilerssin vauhdissa ja vahvistunut Grani menee helposti jatkoon. Divariinkin tulee jäämään kovia jengejä.
Mielenkiintoista...
13/06/2017
Mistähän tää Jokereiden "hypetys" tulee..? Ainoa joka homaan uskoo ja henkseleitä paukuttaa jo nyt, on Jokereiden oma valmennusjohto. Eikös toi oo aika höntsäporukka parilla "tähdellä" varustettuna. Kun ei liian korkealta putoais...
Päällikkö
13/06/2017
C2 On vaihtunut ja ulkopuolisen silmin parempaan.
C1
13/06/2017
Todennäköisesti C1-karsinnoissa tullaan näkemään vähintään pari yllätystä, jos mietitään tuota ennakkoasetelmaa.

A lohkossa Karhut ei ole itsestään selvä jatkoon menijä - ykköskentän jälkeen rosteri on aika tasaista massaa ja hyvin joukkueena pelaavalla Welhoilla on yllätyksen paikka.

B lohko on Steelersille paraatimarssi suoraan SM:ään, vastustajista ei tule olemaan estettä suoralle sarjapaikalle.

C lohkossa ennakkosuosikki on tottakai OLS, mutta Classic on vahvistunut huhujen mukaan 01ssä pelanneilla 02-pelaajillaan ja ratkaisuottelussa kaikki on mahdollista vaikka OLS vahva suosikki on.

D lohkossa SPV on pitkään yhdessä pelannut joukkue ja vahvutunut alkavalle kaudelle ainakin Nurmon ja Alajärven suunnilta, mikäli kuulopuheet pitävät paikkansa. TPS on suosikki ja todennäköisin suora SMään menijä SPV:n hyväsyä tasosta huolimatta. Yllätys saattaa piillä myös Wirmo/Masku porukassa, mutta divari-paikka lienee maksimisuoritus kaikesta huolimatta tälle jengille. OFBC menetti pelaajia OLSiin ja ei tule pysymään kyydissä.

Lohko E on mielenkiintoinen. Nokian KRP on ollut aina tässä ikäluokassa murheenkryyni sekä sisäisesti että vastustajilleenkin. Erittäin persoonalliseen tapaan johdettu joukkue ja alkanut nyt jälleen kerran vuotamaan ulospäin. Ei tule olemaan viime kauden tasolla, joka siis oli päättyneellä kaudellakin erittäin ailahteleva. Tiikereillä on hyvä mahdollisuus kävellä yli hyvänä päivänä. Josbaa haastaa, mutta ei pysy kahden kärkijoukkueen tasossa mukana.

Lohko F on monen kirjoissa ennakkoon menossa KooVeelle. KooVee sai 3 pelaajaa Nokian KRPstä ja aika näyttää, saako KooVeen valmennus uudet tulokkaan pelaamaan joukkueelle sooloilun sijaan. O2JKL on tehnyt nykyisellä nipullaan pitkäjänteistä työtä ja viime kaudella taso nousi jo merkittävästi. Ratkaisevaan peliin KooVee aavistuksen verran ennakkosuosikki, mutta kotiyleisön edessä jyväskyläläiset ovat yllätyksen äärellä.

Lohkossa G ErVi on selvä ennakkosuosikki vaikka "maakuntajoukkue" ÅIF onkin hyvä haastaja. Taso ei tule riittämään ja tämä lohko ennakkosuosikille.

Lohko H on varmasti monen kirjoissa selkeästi menossa Oilersille. HIFK on mysteeriporukka - ilman kunnon juuria operoiva seura säbä-rintamalla on altis ristiriidoille ja ongelmille. Tässä ikäluokassa ns. ostopelaajilla viime kauteen lähtenyt porukka pärjäsi ennakkoa paremmin ja pieni yllätyksen mahdollisuus tässäkin lohkossa muhiin. Rahat kumminkin selkesäti Oilersille tulosvedossa.

Lohko I on etelän hedelmien paikallisvääntö. Viime kauden perusteella Grani on selkeä ennakkosuosikki ja on saanut siirtyjiä tälle kaudelle muista joukkueista, mm saman lohkon Loiskeesta joka jatkaa viime kauden tapaan tappiolinjalla. Indians hävisi harjoituspelissä vain maalilla Granille pari-kolme viikkoa sitten, joten päivän kunto saattaa ratkaista tässä paikallisväännössä paljon.

Ennustus, SM:ään suoraan menee: SB Welhot, Steelers, OLS, TPS, Tiikerit, O2JKL, ErVi, Oilers, Indians.
Hmmmm
13/06/2017
Sb vaasa b?
SB Vaasa B
13/06/2017
Jatkokarsintojen kautta aluesarjaan
Jees
13/06/2017
Jokereissa hyvä mahollisuus divariin
Niko Autio, Elmeri Vilpas, Veeti Takala ja Jere vuohijoki ovat juokkueen parhaimmistoa. Kun he ottavat homman haltuun niin joukkueesta on mihin vaan.
Jokerit B
13/06/2017
Jokereissa on asenne kohdallaan ja joukkueen valmentaja on tehnyt huippuhankinnat Elmeri Vilpas ja Niko Autio. Nämä kaverit saavat palloa reppuun moneen otteeseen karsinnoissa ja ÄLKÄÄ unohtako comebackin tekevää Jooa Tuunasta!
Mitä
13/06/2017
Missä SBS Sisu?? Joukkue täynnä tähtiä eikä edes sm karsinnoissa. Olisi selvästi sm sarjan kärkijoukkue joukkueen tähden Jimi Kainulaisen johdolla.
Sb vaasa b
13/06/2017
Divariin
SB Vaasa B
13/06/2017
Ei todellakaan mene divariin
Sb vaasa B
13/06/2017
Taitaa landelaiset jäädä kekkereistä ulos kun heinät viljelemättä
SB Vaasa B
13/06/2017
Niin taitaa ja eikös lammikin ole aika landea?
Sb vaasa B
13/06/2017
Joo on kyllä mutta siellä keskitytään enemmän pelaamiseen kuin viljelyyn...
Materiaaleista
13/06/2017
Haluaisin vähän kertoa joukkueiden pelaajamateriaaleista...
TPS omaa todella laajan ja hyvän nipun. SCU:sta TPS:ään siirtynyt huippupuolustaja tuo varmasti lisää varmuutta alakertaan.Lisäksi Welhojen tähtipelaaja siirtyi TPS:ään Tps omaa myös todella tulivoimaisen hyökkäyksen ja ykköskentän kapellimestareina Jasper Juuti ja Tuomas Ojala.

Classicin 00 syntyneiden tilanne on heikko. Heillä ei ole tarpeeksi 00 ikäisiä ja parhaat pelaajat koostuvat 01-02 ikäisistä pelaajista saa nähdä mihin se riittää...

Samoin Eräviikingit heillä ei ole tarpeeksi 00 ikäisiä ja joukkue koostuukin pääosin viime vuoden eräviikingit blue joukkueesta. Tarvittaessa heiltä löytyy taitoa A:n puolelta (Markus Salmi, Juho Räsänen) jotka tuovat joukkueeseen varmasti tarvittaessa paljon hyviä asioita.

Tiikerit on saanut värvättyä itselleen tärkeitä hankintoja. Joakim Lund siirtyi Ervi Blackistä Roni Lehtimäen kanssa Tiikereihin ja uskon että jo valmiiksi hyvä nippu tulee pääsemään pitkälle ensi kaudella. Tiikereillä on muutamia huippu 00 jätkiä kuten Timi Kauneela, Niklas Kuisma ja Victor Nyberg. Materiaali on silti aika niukka ja jos kaudella tulee loukkaantumisia niin pelaajamateriaali joutuu tiukille...

SCU omaa loistavat 01 pelaajat ja viime vuoden c1 sm sarjan voittajat ovat saaneet vahvistuksia RSS panthersista esm Niko Einiön. Jukka Jaakonsaari, Osku Sipilä ja Henri Stenberg ja uudet hankinnat johtavat joukkuettaan pääosin pelistä toiseen. Riittääkö SCU:n pelaajamateriaali pitkälle sillä heiltä löytyy todella niukasti pelaajia. Viime kaudella pelasivat aika paljon kahden kentän varassa...

Spv huippupelaajat ovat niukilla 01 pelaajista Juho Repo Ja Konsta Haukkala ovat melkein ainoita pelaajia jotka pystyvät ratkomaan pelejä... Myös Miika Latvala Ja Jeri Heikkilä ovat loistavia pakkeja, mutta riittääkö näin vähäinen huippupelaajien määrä pitkälle...

Ols omaa loistavat 01 pelaajat kuten Tuukka Haudanlampi ja Paulus Räsänen. Haudanlampi esiintyi viime vuonna todella hyvin Bsm sarjan puolella takoen maaleja pelistä toisen. 00 pelaajista mainittakoot Riku Ruonakangas joka esiintyi viime kaudella Bsm sarjassa edukseen. Pelaajamateriaali on hyvä ja Ols voi päästä vielä pitkälle tämän kauden aikana...

Viimeisenä tämä kaikkien puhuma tähtisikermä Oilers NG. Joukkueesta löytyy tällä hetkellä 4-5 kentällistä Bsm sarja tasoista pelaajaa. Viime kauden 00 starat Eetu Manninen, Nemo Sipilä, Niko Laiti ja Viljami Hanhisalo ovat joukkueen kulmakiviä ja todennäköisesti esiintyvät ennemin A ikäluokassa ainakin runkosarjassa.Kuitenkin todella loistavia pelaajia ja tärkeitä joukkueelle. Oilers on saanut jäätäviä vahvistuksia kuten Kalle Laakso, Jani Rauhala,Emil Backberg, Aleksi Huttunen ja Jasse Tuunanen,jotka ovat aivan uskomattoman hyviä pelimiehiä jokainen. Ei tietenkään pidä unohtaa viime kauden c1 sm sarjan ketjua Kallio-Hagberg-Fredman joka piti joukkuetta pystyssä pelistä toiseen ja ratkoi pelejä kerta toisensa jälkeen.Kallio ja Hagberg esiintyivät myös viime kaudella edukseen Bsm sarjan puolella. Myös muut joukkueen 00 syntyneet pelaajat kuten Oscar Mikola ja Viljo Tolsa ovat todella huippujätkiä joista Mikola esiinyi viime kaudella todella edukseen. Oilers omaa siis jäätävän hyökkäysvoiman ja todella hyvän puolustuksen. Itse asettaisin Oilersin PELAAJAMATERIAALIN perusteella ennakkosuosikiksi Bsm sarjassa ensi vuonna, mutta se on ihan eri asia miten saada tämmöinen tähtinippu pelaamaan yhteen...

Maalivahdeista:
Eräviikingit, Tps ja Oilers omaavat sarjan parhaat maalivahdit ja tämä on joukkueille tietysti suuri etu katsoen ensi kautta...
C2
13/06/2017
Millainen joukkue on SB Naantali
Veikkaus C1
13/06/2017
Suoraan jatkoon: karhut, steelers, ols, tps, koovee, krp, ervi, oilers, grani. Kakkoskierrokselta jatkopaikasta vahvimmin taistelee: åif, hifk, indians, spv. Divariin vahvasti tyrkyllä: loiske, ervi2, josba, nst, welhot, tiikerit, classic.
Materiaalille
13/06/2017
00-ikäluokkaa paljon seuranneena on todettava, että hyvin kattava kirjoitus tulevista B:sm joukkueista. Pakko kuitenkin kommentoida, että Koovee ja Krp ovat molemmat huippuluokkaa materiaaliltaan ja täysin vertailtavissa esimerkiksi Spv:n ja Eräviikinkien kanssa. Parhaat niput materiaaliltaan ovat mielestäni Tps ja Oilers. Krp on täksi vuodeksi vahvistunut Ilveksestä tulleilla täsmähankinnoilla ja sillä on muutenkin 2 kenttää 00 ikäluokan kärkijätkiä.

Kooveella pullat ovat vähintään yhtä hyvin uunissa ja heillä myös erittäin tasainen nippu muutamilla kärkiyksilöillä varustettuna, lisänä vielä ehdottomasti 00-ikäluokan yksi parhaista maalivahdeista, joka kestää vertailun keneen tahansa.
Joonas
13/06/2017
C2 Naantali on erinomainen joukkue. Ja pelannut vuosikaudet yhtä 03 ikäluokan kovimmista sarjoista, eli Länsirannikko/sisäsuomi eliittisarjaa. Edellisvuoden kakkonen tuossa sarjassa ja tänä vuonna koovee hieman yllättäen pudotti Naantalin puolivälierässä. Naantali menetti pari ykköstähteään Tepsille, mutta sai Maskusta kentällisen ihan laadukkaita pelaajia tilalle. Joukkue on ihan lajitaitava ja osaa pelata. Veikkaan Naantalille sm sarjapaikkaa vähintään jatkokarkeloistq.
Hah
13/06/2017
"Ilveksestä tulleilla täsmähankinnoilla", hieman kyseenalainen sillä ilves pelasi aluesarjaa kuluneella kaudella. Voiko tätä kutsua vahvistumiseksi?
HOH
13/06/2017
No onhan Ilveksen 00-pojat pelanneet CSM-sarjoja aikaisemmin ja näkyi siinä jokunen pojista pelaavan kakkosdivaria viimekaudella. Ilveksen 99-pelaajista ei vaan ollut viime kaudella apuja, jotta olisivat päässeet SM-sarjaan tai edes divariin. Kyllä sinne silti ihan ok pelimiehiä jäi ja KRP jos mikä tarvitsee varsinkin pakkeja kokoonpanoonsa.
Ennustus
13/06/2017
Janne Åker ja Peetro Hagström tulevat yksin voittamaan BSM-sarjan Jokereille. Saa laittaa ylös.
Ervi C2
13/06/2017
TESTING nimimerkki sanoi että 4 uutta pelimiestä tee kärkijengiksi niin tässä sulle vastaus ervissä on noin kymmenen uutta kovaa pelaajaa että siinä sulle mietittävää selvittäisit asias pikkusen paremmin ku tuut tänne haukkumaan
C2
13/06/2017
Pehmoisia ovat. Tuossa joukkueessa ei todellakaan pelaa 3 joukkueen parhaat pelaajat. Kannattaa siellä Malmilla löysät pipoa ja alkaa jo valmistautua aluesarjaan.
TILASTOJEN YSTÄVÄ
13/06/2017
C2 Tiikereitten osalta näköjään löytyy viime kauden tilastot...... taisi sieltä muuta pistemies lähteä!
Materiaalille myös
13/06/2017
Samaistun täysin kyseisiin joukkueisiin, mutta mites esimerkiksi paljon puhuttu lasb? Todella moni täälläkin rankannut lasbin sm-sarjaan kuitenkin ja itse olen vähän pihalla heidän kokoonpanoistaan.
Ervi
13/06/2017
Eli 2. Tuleeko Ervissä yhtä paljon peliaikaa kuin Tiikereissä? Kyllä toi HJC näytti, että mitään maagista ei ole luvassa. Lisää rekrytointia tarvitsee Ervi, jotta edes kohtalaisesti pärjää. En tosin usko, että imua riittää. Ensin pitäisi olla menestystä.
LASBISTA
13/06/2017
Jos en ihan väärin ole kuullut niin Lasbin kärkijätkät ovat siirtyneet pelicanssiin. En oikein tiedä onko Lasb edes sm-sarja tason joukkue, sillä 4-5 kärkijätkää siis lähti pois (Munne,Lehto,Parkkinen) esimerkiksi...
Ennakkosuosikit
13/06/2017
TPS ja Oilers taitavat olla myös valmennuksen osalta kärkijoukkueet b sm sarjassa, joten kumpikin vahvoja mitalliehdokkaita. Fiksua peliä ja pallotaitavia pelaajia.
Happee b
14/06/2017
Heittäkäähän kommenttia happeen b poikien ringistä aika kovan luokan Pelureita löytyy ja yksi suomen kovimpiin 00 kuuluva pelaaja löytyy ringistä toki reenaa miehissä ja pelaa a junnuissa mutta tulee karsintoihin. joukkueella 2kenttää ovat helvetin kovia
Miffe
14/06/2017
Tämä ponovon ylivoimasin maalikanuuna tulee voittamaan kaikki pörssit ja ponovo tulee pelaamaan sm miffe aka fatrik laine omistaa tulise kudin
kärkimoukku marjamäki
14/06/2017
Oon kuningas
Sb Vaasa b
14/06/2017
Joukkuetta pelaa sm koska kivenkova ykköspakki sepa tekee ainaki 50häkkiä
Nibacos B
14/06/2017
Nibacos B menee suoraan SM, jos #21 ja #25 ovat pelaamassa. Huhujen mukaan molemmat loukkaantuneita tällä hetkellä
Jake roukala
14/06/2017
Ei tulla kyl pääsee ees divarii t tähtihyökkääjä nibbareist
Hmmmm
14/06/2017
Asiallisia kommenteja
Mitä tapahtuu kun "pelaajia siirtyy"
14/06/2017
Kommentteja mielenkiinnolla lukiessa huomaa, että eri joukkueiden vahvuus saattaa muuttua paljonkin edelliskauteen verraten, kun "pelaajia on siirtynyt".

Tarkoittaako pelaajan siirtyminen seurasta toiseen, että muun kuin kasvattajaseuran valmentaja soittelee taitaviksi katsomilleen alaikäisille pelaajille ja houkuttelee vaihtamaan toiseen seuraan? Vai katselevatko pelaajat joka kauden aluksi itselleen parasta uutta seuraa ja siirtyvät omasta aloitteestaan? Mitä uudella seuralla on tarjota vaikkapa C-ikäiselle pelaajalle?
Joonas
14/06/2017
Olisko niin, että hyvän C junnun pitää jo C junnuikäisenä siirtyä isomman seuran valmennukseen. Valmennus laadukkaampaa, harjoitusvaste parempi ja valtakunnan sarjoihin pelaamaan. Usein pienempien seurojen pelaajia joudutaan soittelemaan, kun valmentajat eivät pelaajien kehitystä lopulta ajattele, vaan pitävät omista ykköskavereistaan kiinni. Kuitenkin heidän pitäisi nimenomaan ohjata parhaat pelaajansa kunnon polulle ja olla ylpeä siitä, että oma kasvatti pääsee eteenpäin.
SP
14/06/2017
Varmaan sekä että. On ainakin omia lapsia sekä kyselty valkkujen että muiden joukkueiden pelaajien taholta. Lopulta kuitenkin kavereilla voi olla yläasteella tosi iso merkitys, kun pelipaikkaa valitaan. Kyllähän nuo juniorit itsekin haluavat menestyä ja laskevat asioita yhteen ainakin paikkakunnilla, missä on vaihtoehtoja. Kaveri lähtee, minäkin lähden. Valmentajat sitten kuiskuttelevat meidän vanhempien suuntaan, että sitä ja tätä kannattaa miettiä. Tuosta ison seuran valmennuksesta olen eri mieltä. Kyllä meillä on tosi heikkoa valmennusta tiettyjen liigan top-4 joukkueiden ikäluokissa ja samaan aikaan naapurin pikkuseurassa valmennuksellisesti mennään ihan eri tasolla. Pääsääntöisesti toki isoissa seuroissa myös juniorivalmennus on kohdillaan, mutta ei nuo kaikki tuossa karsintoihin osallistuvalla listallakaan olevat joukueet ihan hirveän kaksisesti valmennettuja ole, vaikka materiaalin puolesta olisi miten kovia ryhmiä. Nimi kuitenkin vetää rationaalisesti ajattelevia mukanaan. Iso on kaunista. Kuitenkin aina välillä junnuissa joku pikkupaikkakunnan seura menee päätyyn asti. Ja ihan kohtuullisa pelimiehiä siellä on kasvanut maajoukkuetasoa myöten.
Happeelle
14/06/2017
Happee taistelee mielestäni sm-sarjapaikasta tosissaan, 2 vaiheeseen joutuvat. Edarissa reenaavasta huippupelaajasta toteaisin, että ei tehnyt ihmetekoja viime vuonna B-poikien divarissakaan näkemissäni peleissä.
Joonas
14/06/2017
Tuossa on perää. Onhan noita hyviä ikäryhmiä ja joukkueita pienissäkin seuroissa. Useinmiten syynä on se, että siellä on osunut joku sitoutunut ja osaava valkku ryhmälle. En vähättele olleenkaan näitä, mutta usein sitä polkua ei sitten kuitenkaan ole ylös asti. Pointti olikin, että jos olet lahjakas ja omaat halun pelata, niin kannattaako tässä kohtaa jäädä junnaamaan jotain aluesarjaa, jos naapurissa on tarjolla täysin eri maailma ja esim. Sm sarjan pelit.
SP
14/06/2017
Olen Joonas sinällään asiasta ihan samaa mieltä. Itse asiassa tuosta omasta kommentista jäi pois yksi pikkusana eli osin eri mieltä. En kokonaan, niin kuin tuosta voisi oikeutetusti lukea. Pääsääntöisesti juuri näin ja usein iso seura on hyvä vaihtoehto, mutta ei tosiaan ainoa polku. LASB nyt varmaan sitten se poikkeus, jossa junnuista on päässyt omalla pikkupaikkakunnalla aika pitkälle ihan aikuisikään saakka.
C1
14/06/2017
Jokainen viimekauden välieräjoukkoe on menettänyt tärkeitä pelaajiaan.
Näin se menee
14/06/2017
Veikkailisin että ervi b tulee olemaan kova, jos vain Janne Mäkelä säilyttää viime kevään huippuvireensä. Kykenee kantamaan joukkuetta täysin harteillaan tiukan paikan tullen.
Pelaajasiirroista
14/06/2017
C2 vaiheessa todennäköisesti isoin motiivi vaihtaa joukkuetta on mahdollisuudet päästä pelaamaan sm-sarjaan. Myöhempinä vuosina sitten näistä 25 pelaajan ringeistä lähdetään katselemaan suurempaa roolia naapuriseuroista kun petytään omaan rooliin muiden harrastuksen rahoittajana. Jotkut (pelaajat tai pelaajien vanhemmat) ehkä myös miettivät tätä fba/maajoukkuetie -kuviota. Ajatellaan, että pudotaan kehityksestä tai tutkan alle, jos ei olla joukkueessa, joka on mukana.
B sm
14/06/2017
Spv saanut erittäin kovia vahvistuksia nurmosta mm. Matias mäenpää ja muita osaavia pelimiehiä. Toissakauden runko on pysynyt lähes samana ja joukkueen valmennus ja työmäärä on aivan toista tasoa muihin joukkueisiin verrattuna. Treenaavat kesällä 6 kertaa tai enemmän viikossa mitä olen kuullut. Pakkikalustosta löytyy latvalan miikaa ja heikkilän jeriä jotka ovat aivan valtakunnan huippuja jotka pystyvät johtamaan joukkuettaan
Bsm
14/06/2017
Täällä ollut paljon puhetta tiikereiden maalivahtiosaston heikkoudesta. Onko tämä mv-kaksikko Tienhaara Haarala kuitenkaan niin huono, vai onko kaksikko joukkueen heikkous? Eikö molemmat ole kuitenkin monena vuonna sm sarjaa pelannut?
No joo
14/06/2017
Tuo maalivahtiosastohan jää nähtäväksi, ilmeisesti muiden veskojen varjossa pelit jääneet vähemmälle. Paha sanoa etukäteen....
BSM
14/06/2017
Jep kaudellahan sen sitten vasta tosiasiassa näkee, millainen mv-kaksikko tiikereillä on. Toisaalta ei kaksikon torjuntaprosentit edellisiltä kausilta vakuuta, mutta nehän ei kuuluisasti aina kaikkea kerro
Palokan Orsi
14/06/2017
En ihan Happeen SM-sarjapaikkaan jaksa uskoa B-junnuissa. Yhdellä ukolla ei sitä paikkaa oteta vaikka olisi millainen ihmemies eikä nuo 01-02-pelaajat kuitenkaan mitään sateentekijöitä ole verrattuna viime kauden B:n divariryhmään. Eikä sillä, en sen enempää O2:nkaan paikkaan SM-sarjassa usko, vaikka saikin määrällisesti merkittävästi 01-pelaajia Happeesta. Käsittääkseni seuraa vaihtoi ihan laatupelaajiakin, vaikka joku tuolla ylempänä olikin sitä mieltä, että vain kakkoskategorian jätkiä olisi siirtynyt. Tilalle tulleita ei huhujen mukaan kauheasti ole. Vuoden päästä sitten onkin mielenkiintoinen tilanne, kun Happeelta puuttuu ainakin tämän vuoden C1-karsinnoista 02-ryhmä. Mutta nuo koostumukset nyt ehtii vuodessa elämään railakkaastikin, niin kuin noista aiemmista viesteistä näkyy
Happee Blle
14/06/2017
Pelaajat jotka ratkaisevat Sm-sarja paikan Happeelle ovat Siekkinen,Mäkelä,Hämäläinen,Saukkonen ja tietekin molemmat maalivahdit ovat hyviä.
Happeesta
14/06/2017
Ihan pelkästään noilla nimillä ei kyllä pitkälle pötkitä ainakaan sarjassa tosin 2 vaiheessa saavat todennäköisesti vastaan Classicin. joita vastaan on hyvät mahdollisuudet eteenpäin
Happee
14/06/2017
Ei taida ukot tietää uusien pelaajien tasoa..?
Jokerit vs Oilers
14/06/2017
Tänään Jokerit otti turpaan 16-4 :D. Taitaa jäädä sm-paikka haaveeksi. Divari on aivan maksimi
Kalle Iisakki
14/06/2017
Jokerit B SM-kultamitalit sulatukseen

Harjoituspeli 14.6.2017; Jokerit B - Oilers B, lopputulos 4-16. Jokereiden päävalmentaja kuriton ja yllättäen myös pelaajat kurottomia ja peli ihan sekaisin. Oilers pelasi puoliteholla 2/3 pelistä, muuten lopputulos olisi ollut 0-alkuinen.
Osa puuttui
14/06/2017
Onneks Oilersilta puuttu käytännössä ykkösmiehet Manninen, Maurola,Laiti... karmeeta oli. On Jokereiden sm mitalit vielä kaukana.
Chku
14/06/2017
Ykllb
Norman
14/06/2017
Jokerit B 14.6. todella kuriton joukkue ja valmentaja täysin kädetön. Valmentaja ei osaa pelin aikana reagoida muuhunkuin vaihtojen huutamiseen ja niistäkin huudoista 90% huudettiin väärään aikaan
OILERS-JOKERIT
14/06/2017
Tässä se oilersin laaja materiaali näkyy kun "ykköstykit" ovat poissa niin nousee uusia jätkiä esiin ja tekevät maaleja hullunlailla... Oilers pyöritti 4 kentällistä pelaajia vaikka ykköstykit poissa... Jäätävä tulivoima joukkueessa on ja siis pelillisesti peli ois voinu päättyä vaikka 25-0 sillä ekan erän jälkeen peli oli 9-0 oilersille sen jälkeen alkoi pelleily ja "chillailu". Kyllä vaikutuin tuosta oilersin kauniista pelistä, sillä olihan se nyt ihan jäätävän kaunista salibandyä. Todella jäätävä nippu kasassa ja tulee menemään pitkälle ensi vuoden sm sarjassa! Mielestäni tulos kertoo enemmän oilersin hyvyydestä kuin jokerien huonoudesta, sillä Oilers vaan oli sen 10 askelta edellä ja Jokerit yritti ihan täysillä pysyä mukana... Tässä se tasonmittaus oli Jokereille ja eisiis kyllä ihan SM sarja tason joukkue kyllä ole... Oilers sitten taas on ehdottomasti BSM-mitalijoukkueita. Tuollaisella pelillä vaikea kyllä löytää oilersille pysäyttäjää.
Oilers
14/06/2017
Samaa mieltä edellisen kanssa! Oilerssin peli oli todellista näytöstä ja vaikutuin siitä miten tuollainen tähtisikermä on saatu pelaamaan näin lyhyessä ajassa tuollaista taidetta. Pisteet siitä Aleksi Lammille! Ja siis joo ei jokerit ollut todellakaan huono, mutta oilers vaan on helvetin kova joukkue tällä kaudella sanoisin että todennäköinen finaalijoukkue ensi kaudella tuollaisella pelillä!Peliä oli ilo katsoa kun oilersin jätkät sahasivat hienoilla syötöillä jokerien puolustuksen riekaleiksi! En odottanut että oilers olisi noin kova vaikkakin tiesin että kova nippu on kasassa!
Paikalla ollut
14/06/2017
Oilersin pelaaminen oli kyllä tähän aikaan nähden todella valmista. Pitää muistaa, että kun tempo nousee ja vastustajan valmentaja ei ole paikalla pelkästään huutamassa joko tuomarille tai vaihtoa, voivat myös taiteilijat joutua tiukempaan tilanteeseen.
BSM Indians-EräViikingit
14/06/2017
Myös Indians ja EräViikingit kohtasivat tänään harkkamatsin merkeissä Opinmäen liikuntahallin parketilla(!). Lopputulos 3-8 ja varsin selvä voitto vierailijoille.
Ainakin vierasjoukkueen peli kärsi selvästi alustasta.
Tiedä sitten miten alusta vaikutti kotijoukkueen esityksiin tai millaisella kokoonpanolla Heimo esiintyi, mutta tämän illan perusteella ei inkkareissa tarvitse hirveästi SM paikasta haaveilla...
JOKERIT B
14/06/2017
Jokerit suoraan sanottuna nöyryytti tänään oilerssia harjoitusottelussa. Suora sm paikka jokereille!
Sivusta katsoja
14/06/2017
Suurin osa Jokereiden pelaajista keskittyy siihen että ylähuulessa pullottaa ja juomapullossa on jotain muuta kuin vettä. Ei hyvältä näytä... Toivottavasti joukkueen urheilulliset pojat ymmärtävät siirtyä jonnekin muualle ennen kauden alkua.
Herätys
14/06/2017
"Sivusta katsoja" äijä et ees ite ime. Opettele talon tavoille
Salaattia
14/06/2017
Ostakaa salaattii 3.50e
Hämmentynyt
14/06/2017
Eikö nuuska siis parannakkaan suoritusta?
Mika
14/06/2017
Onko Naantalissa hyviä yksilöitä
Retardeja
14/06/2017
Nuuskaa ei kyllä jokereiden joukkoeessa liiku! Sen näkee jo pelistä! Jos koko jengi imis ni oilers oisi kaatunut helposti.
Taikuri
14/06/2017
Mites Sb Vantaa ?? Hyviä yksilöitä vai joukkuepelin kautta pelaava joukkue?
Taikuri
14/06/2017
B ikäluokka siis
Imurit
14/06/2017
Siis eikö täällä edes imetä?
Nuuska
14/06/2017
Nuuska antaa voimaa jokereiden peliin. Siinä on yksi etulyöntiasema muihin joukkueihin. Koko jengi imee=mitalleista pelataan sm sarjassa
Terveys
15/06/2017
Ostakaa 30e tötsä sitä kuuluisaa odenssia. Sit vaa imemää ja kohti mitalleja
Tampere
15/06/2017
Classicin 01 pojissa sitä vasta imetään. Jo viime kaudella joukkue sai lempinimen imukerho
möndee
15/06/2017
Muistuttaisin myös etta megaforce antaa myös todellisen supervoiman.
Classic
15/06/2017
No siinä tapauksessa arvostan joukkuetta!
Gäikkää
15/06/2017
Ostakaa denssii
Lerssi
15/06/2017
Viljo Tolsa <3. Sarjan dominoivin pelaaja varustettuna sarjan suurimmilla hauiksilla
Bsm
15/06/2017
Grifk on yllättävän kovalla nipulla liikenteessä tulevalla kaudella joukkueeseen siirtyi Loiskeesta ykkösvitja laaksonen, valtanen, peippo ja karsinnoissa mukana varmaan A-joukkueessa pelaavan 00 kolmikon voidaan siis puhua jopa realistisesta divari paikasta
........
15/06/2017
Tosiaan yhdyn tuohon edelliseen että grifk on varteen otettava haastaja #17 Aaro valtasen johdolla todella iskukykyinen ryhmä
Happee B
15/06/2017
Happeelle ei ole yhtään SM-sarja tason pakkia, Paitsi Hämäläinen, jonka takia tulee taas olemaan yksi divari vuosi Happeella edessä.
Happee
15/06/2017
Mutta älkää unohtako Veeti Frimanin tulista ja todella tarkkaa viiva rannetta!
Katsoja
15/06/2017
Jokerit aika kuraa. Huomaa Oilersin pelaajamateriaalin laajuuden ja lahjakkuuden siinä. Suoraan sanoen "raiskaavat" Jokerit ilman viime kauden tärkeimpiä pelaajia Manninen, Laiti ja Sipilä. Oilersilla ilman heitäkin mahdollisuudet ihan mihin vain. Toki uskon heidän A-juniorien kauden päättyvän aikaisin joten viimeistään pudotuspeleistä tullaan näkemään pelottavan kova nippu superjunnuja.
Happee
15/06/2017
Ei taideta tietää happeen pakeistakaan täällä....
HAPPEE
15/06/2017
Voisiko joku avata tuota Happeen hyvyyttä? Viime kauden 00-ikäluokka kera A:han siirtyneiden 99-junnujen kanssa ei ollut ollenkaan kärkipäätä kansallisella tasolla, 1. divarissa pärjääminen oli tiukassa. 01-junnuista tuli muutama pelaaja, mutta tähdet puuttuvat....
Palokan Orsi
15/06/2017
Ihan samaan asiaan perustan tuon oman näkemyksen. Missään kohtaa nämä nykyiset B-junnuikäluokat eivät ole pelanneet aiemmin valtakunnallisissa sarjoissa divaria korkeammalla ja nyt aika kapeasti mukaan 01/02-pelaajia, joista nuoremmat toki ikäluokassaan varsin laadukkaita. En kyllä tiedä onko tuolla lähialueen seuroista sitten saatu vahvistuksia.
Katsomokoutsi
15/06/2017
Ei käy kateeksi B-junnujen G/H lohkojen tiimejä. Jo alkusarjassa molemmissa kaksi vähintään ok tiimiä, TPS/Welhot ja Steelers/Karhut ja siitä kakkosviikonlopusta vielä pahempi. Omien arvioiden mukaan Happee, Welhot ja Steelers/Karhut (kumpi jää kakkoseksi lohkossaan) kohtaavat kakkosviikonlopulla. Eli noista jää joku pois jopa valtakunnallisisti sarjoista. Karhut ja Happee väh 1div kärkitasoa, Welhoista ei itellä tietoa paljon tulevasta joukkueesta, mutta oletan heidänkin olevan väh 1div tasoa.
RoniFanGirl
15/06/2017
Ei pidä unohtaa b-ikäluoksta tiikereitä! Siellä on kuitenki Roni Lehtimäki<333
Tikkurilan Tiikerit B
15/06/2017
Toivon hartaasti, että tikrujen B hajoaa ennen kauden alku. Pääkoutsi Miro Mäkinen on aivan järjiltään. Nöyryyttää omia pelaajiaan treeneissä muiden edessä jatkuvalla syötöllä, sekä minkään maailman loukkaantuminen ei ole Mäkiselle tarpeeksi hyvä syy jäädä pois treeneistä. Noh, onneksi tuolla rosterilla ei sadetta tehdä
Uurainen
15/06/2017
Happeelta löytyy 00 ikäluokan kenties paras puolustaja, Akke pasane. Timanttiset liigareidet omaava alakerran luutija on pallollisesti täysin omassa luokassaan ja tulee hyvin suurella todennäköisyydellä voittamaan karsintojen ja bsm sarjan piste- ja jäähypörssin. Hieman jo yllätyin kun uuraisten urosta ei valittu maajoukkuetien kehityksen seuranta-leirille, mutta hän on jo u19 kisakoneessa, joten lisänäyttöjä ei todennäköisesti tarvita.
HELPPO RASTI
15/06/2017
Pelaajan, joka ei kestä tavoitteellista valmentamista, tulee vain vaihtaa joukkuetta itselle sopivampaan. Loppujen lopuksi aika helppo rasti.
BSM
15/06/2017
Miten lohko P. Millaiset jengit Fosu, LNM ja Joka?
Lohko p ennakko
15/06/2017
Fosu sm, lnm nipin napin divariin, joka mikä ihmeen vitsi miks ne tuhlaa rahaa näihin karsintoihi edes kun tietävät kuinka surkeita ovat joten joka aluesarjaan ja sielläkn ei vät pärjää😂😂 joka on kyllä huonoin joukkue näissä karsinnoissa ihan naurettavaa😂😂
Lohko I BSM
15/06/2017
Millasia joukkueita Lohko i tarjoaa? Vantaa Mteam ja Koovee
Lohko i
16/06/2017
Kooveella on monta 00-ikäluokan kärkipelaajaa, mutta kuinka saada joukkue pelaamaan tuloksekkaasti yhteen? Materiaali pitäisi paperilla riittää vaikka mihin.
Miro Mäkelä fan club
16/06/2017
Miro Mäkelää jos haukutte täälä, nii ei ole hänen vika, jos pelaajat ei hoida hommaansa kunnolla. Jos pikku loukkaantuminen, niin se tuskin treenaamista haittaa?
MIRO MÄKELÄ FAN CLUB 2
16/06/2017
Miro on oikeasti loistava valmentaja, ei todellakaan valittamisen aihetta.
Tiikerit B
16/06/2017
Tiikerit b:llä on kova vitja ensikaudella. Mukaan lukien huippulupaus Jaakko julkunen ja hänen maagiset kädet vievät tiikerit SM sarjaan
FAKTAT
16/06/2017
Kannattaa edes opetella ihmisten nimet oikein, ennen kuin alkaa heitä haukkumaan netissä.. Miro on Mäkelä, ei Mäkinen. Ja loistava valmentaja.
Onko tietoa
16/06/2017
Tietääkö kukaan paljonko päättyi B-pojissa tps-fbc turku?
#faktoi
17/06/2017
Pelaajat suurimmaksi osaksi siirtyy omasta tahdostaan esimerkiksi kaverien ja peliajan perässä. Ainoa seura minkä tiedän soittelevan ja houkuttelevan pelaajia on jokerit.
Ylempään
17/06/2017
ja indians
samironkeli
17/06/2017
Huusin jo huhtikuussa hävittyämme SBS Sisulle " älä huoli Joppe smkulta maistuu paremmalta" Täällä palstalla on irvailijoita ja flippaajia! Minä johdatan Jokerit menestykseen, huudaan vaan VAIHTOON ja seurajohto KÄMÖÖN. Minua ei edes haittaa että seurajohto on käyttänyt minusta sanaa RONKELI
Vaihtoon
17/06/2017
Jokereiden Ronkola voisi jättää valmentamisen osaavampiin käsiin ja keskittyä vain KePulointiin. Äijä jauhaa roskaa kuin pahimmat takinkääntäjät konsanaan.
Pääkaupunkiseudulta
17/06/2017
Onko Forssalaisilla mahollisuutta jatkaa siitä mihin parin vuoden takainen bsm joukkue jäi? Oli kauden suuri sensaatio ja pelillisesti ja taidollisesti sarjan parhaimmistoa! Onko siihen nyt mahdollisuutta?
Jyväskylä arvoitus Bssä
17/06/2017
Mielenkiintoinen on Jyväskylän seutu.... Happeesta siirtoliikettä O2 suuntaan, mutta taisi lähtijät olla niitä kenellä vähemmän motia treenata. Onko Happee saanut miten "uusia" lähialueelta.... Viime vuoden divari moke olisi ollut tällä kaudella kolmos mokena niin oli ihan fiksua siirtyä O2 leiriin jossa pääsee pelaamaan ja olemaan ykkönen. Karsinnat näyttää miten menee, mutta vahva epäilys on, että Happeessa laatu korvaa pelaaja määrän. Toki voin olla väärässäkin, mutta harvoin on niin käynyt.
BSM
17/06/2017
Viimeksi Forssalaiset menestyivät, kun melkein koko joukkue oli vanhempaa B ikäluokkaa. Nyt tilanne on toinen koska vain noin puolet on 00 ikäisiä ja pari 02 peluriakin on mukana. Sama porukka on pelannut yhdessä vuosia ja jokainen nyt rosterissa oleva pelasi koko viimekauden B divaria kevättä kohden kovasti parantaen. Menestys divarissa oli vain keskitasoa, mutta siis ilman 99 ikäisiä. Joukkueen keski-ikä on kovin nuori tulevanakin kautena, mutta viisi-kuusi pelaajaa on pelannut BSM sarjaa 98 ikäisten mukana aikoinaan. Itse asiassa taitaa joukkueen nuorinkin olla pelannut pitkälti yli puolensataa B ikäisten ottelua jo tähän mennessä, joten ihan kokemattomasta porukasta ei ole kyse. Rosteri on kovin pieni ja altis flussa-aalloille, mutta toisaalta valmentajia on lähes joka sormelle. Oilerssin tähtisikermä on liian kova pala purtavaksi ykkösvaiheessa, mutta kakkosvaiheesta menevät sarjaan.
#faktoi
18/06/2017
Ainiin, kyllähän jokerit myös houkuttelee kokonaisia joukkueita..

Ronkolasta sen verran että kaveri ei oo koskaan sanonut jokereista mitään hyvää vaan haukkunut koko ajan. Ronkolakin on Jokereissa vaan sen takia ettei kukaan muu kyseiseen seuraan halua mennä..
Pena
18/06/2017
Miten OLS C1??
Onko saanut minkäänlaisia vahvistuksia?
Forssasta
18/06/2017
Ei asiaa sm sarjaan mikäli maalivahtiosasto ei ole saanut vahvistusta. Viimekauden kaksikko Lehtinen, Laakso divarin keskitasoa eikä mitenkään pysty kannattelemaan joukkuetta sm:ssä kuten 98-99 ikäluokassa silloinen maalivahti. Jos maalivahtiongelma saadan Forssassa ratkaistua on joukkue kuitenkin potentiaalinen joukkue mukaan sm sarjaan. Pelaajien taitotason pitäisi riittä, mutta nippu on auttamatta pieni ja maalivahti kannattelee joukkuetta ja... No taas palataan alkuun FoSun veskat vuotaa:)
Forssalle pääkaupunkiseudulta
18/06/2017
Itse en näe Forssassa maalivahtiongelmaa laisinkaan. Joukkue viimeksi divarissa aivan surkealla puolustuksella, eihän siellä alla veskari voi edes pelata hyvin. Viime bsm kaudella (98-99) Forssan veskari oli huikea, mutta niin oli myös Puolustuskin. Jos Forssa saa puolustuksen kuntoon niin homma saattaa toimia. Onhan siellä tähtistatuksen omaavia pelaajia paljon. Toivotaan että heidän kupoli kestää, sillä varsinkin parilla kundilla se ei kestä, mitä katsomosta asiaa olen pari peliä nähnyt
k kaukonen
19/06/2017
OLS C1 ... tähtipelaajat siirtyneet B ikäisiin hakemaan kovempia pelejä... vahvistuksia ei juuri ole kuulemma tullut ...
VoSu
19/06/2017
Pääkaupunkiseudulta ei pahemmin viisauksia satele, mutta maalivahtiasioissa ollaan sentään hereillä. Ei tosiaan ole maalivahtien vika, jos kenttäpelaajat päästävät vastustajat paraatipaikoille. Moket vielä 00- ja 01-syntyneitä, joten ihan kohtuullisesti viime kauden been divarissa pelasivat. Vorssalaiset antoi muutenkin tasoitusta, kun 99-ikäisiä ei tainnut divaripelit liiemmin kiinnostaa, mitä vanhempien kanssa jutustin. Itse veikkaan Vorssalaisten pelaavan itsensä tulevalla kaudella SM-sarjaan ja siellä jopa pleijareihin asti. Hyviä suorituksia odotan maalivahtien lisäksi Remekseltä, Kainulaiselta, Väreeltä ja eritoten 02-ikäiseltä Kilveltä, josta tulee vielä kovan luokan pelimies.
Kuopio?
19/06/2017
Mites Sb welhojen B, onko hyvä vai huono?
Tarkennus
19/06/2017
Tarkennusta tuohon indian-ervi peliin. Indiansilta puuttui kuulemma ykköskenttä pelistä kokonaan matkojen, loukkien yms johdosta
Joka
20/06/2017
Joutsenon katajalta löytyy maailman huippupakki Markus Jäppinen.. Tällä jörkäleellä ne "liigareidet" ovat isoimmat koskaan. Niillä voittaa sm sarjan vuonna 2018
josba?
20/06/2017
Vahvistuksia?
Indians - Ervi
20/06/2017
Kiitos tarkennuksesta, mutta tuskin olisi yksi kenttä kesää tehnyt, niin suuri oli tasoero joukkueiden välillä.
Sitä paitsi puuttui ErViltäkin kaikkiaan 8 kenttäpelaajaa, mm. joukkueen viimekauden ykkösmaalitykki Tyllinen, joten ei se vierasjengikään ihan parhaalla rosterillaan liikkeellä ollut.
Maalivahdit
20/06/2017
Miltä b junnujen maalivahti osasto näyttää tällä kaudella?
Onko ennakko suosikki maalivahtia,kuka heikoin kuka yllättäjä?
Joo
20/06/2017
Sb Welhot ainakin parempi kuin josba harkkapelejen perusteella
Maestro
20/06/2017
Spv:llä näyttäisi olevan todella kova veskari kaksikko!!
Sählääjä666
20/06/2017
Kenelläkään tietoa miten päättyi Joensuussa Happeen ja Welhojen ja Josban väliset harkkapelit?
Tietäjä
20/06/2017
Itse olen sitä mieltä että ErVillä kova kolmikko.
Samoilla linjoilla
20/06/2017
...Tietäjän kanssa: ErVin kolmikko on erittäin hyvä.
On toki muillakin hyviä, jopa loistavia veskoja, mutta jos mietitään kaikkia joukkueen maalivahteja tuskin kellään on ihan EräViikinkien kolmikon veroista.
tps
20/06/2017
Tps:lla on 00 ikäluokan kovin veskari
Ei
21/06/2017
Kyllä oilersilla on 00-ikäluokan paras molari
Koutsi
21/06/2017
Kun nyt veskoja kehutaan niin kertokaapa myös C1 ja C2 veskoista. Hyvät ? Nousevat? Ketä kannattaa seurata? yms
Skoutti
21/06/2017
C1 veskarit:
C1 sarjan parhaat veskarit ennakkoon taitavat olla Steelerssiin Ervistä siirtynyt Kontulainen, Erviin Hifkistä siirtynyt Hiltunen ja Hifkin Jaatinen.
Lisäksi muista ikäluokista löytyy pari kovaa -02 ikäistä veskaria
C2
21/06/2017
Onko ÅIF kova joukkue?
Korpi
21/06/2017
Sb naantalilla löytyy maalista Wulut kannattaa seurata
Åif vs Naantali C2
21/06/2017
Kumpi joukkue voittaa f lohkon
C1
21/06/2017
Jaatinen ja Hiltunen eivät todellakaan ole sarjan parhaita veskareita.
#faktoi
21/06/2017
Åif tulee olemaan c2 todella kova!

Lisäksi Hiltusesta, on erittäin yliarvostettu eikä todellakaan sarjan parhaita.
#faktoi
21/06/2017
Eikä jaatinenkaan sarjan parhaisiin kuulu..
C1
21/06/2017
Sarjan kovimmat maalivahdit löytyvät hämeenlinnasta, espoosta ja turusta jossa sarjan kovin maalivahtikaksikko
#faktoi
21/06/2017
Espoossa Förbom hyvä mutta sylkee yllättävän paljon palloja. Hellsten on 03syntynyt ja vakuutti paljon paremmin kuin Förbom. Turun veskat kovin kaksikko? Älä naurata. :D Nikula ollut toki esim pikkupohjolassakin mutta sen jälkeen taso on mennyt vaan alaspäin. Ei todellakaan Turun veskat kuulu parhaimmistoon.
Kerro #faktoi
21/06/2017
Jos mielestäsi ketään edeltämainituista veskoista ei kuulu sarjan parhaimmistoon niin ketä sitten kuuluu
C2 ÅIf
21/06/2017
Karsintojen isokokoisin joukkue. Nopeita hyökkäyksiä ja laadukkaita laukauksia. Joukkueessa taitaa olla aika monta lätkänpelaajaa, mikä näkyy, mutta ei huonolla tavalla. Rehtiä ja siistiä peliä pelaavat. Pallotaito ei kuitenkaan parasta a-ryhmää. Rosteri ollut aika niukka, mutta ilmeisesti SSV:n parhaimmistoa mukana ensi kaudella. Aluefinaalissa jäivät tosin jyrän alle. Naantali altavastaajana tähän pariin.
C2
21/06/2017
Hyvät veskarit ainakin Hatsinalla, Indiansilla ja Porvoolla.
#faktoi
21/06/2017
Mainitsit jo Kontulaisen. Lisäksi tiikereiden Tom Fougstedt. Vaikkakin pelasi viime kaudella tiikereiden heikommassa 02porukassa niin silti hyvä veskari.
Valoja
22/06/2017
Viimeinenkin uskottavuutesi katosi kun sanoit että Tom Fougstedt kuuluu sarjan parhaimmistoon.
#faktoi
22/06/2017
Oletko yhtään pelejä käynyt katsomassa koko viime kauden aikana? Kyllä, pelasi joukkueessa jonka ei todellakaan olisi kuulunut pelata sm:ässä. Silti pelistä toiseen vaikka turpaan tuli niin otti todella loistavia torjuntoja. Nyt tiikereiden sivujen mukaan siirretty 02-edustukseen niin saatpa nähdä ensi kaudella miten pelaa.
#faktoi
22/06/2017
Hetken mietittyäni asiaa niin sanotaan näin että ensi kaudella tulee fougstedt yllättämään monet.
C2 ÅIF
22/06/2017
SSV:n ylimääräiset jotka eivät mahtuneet ErViin...
C2 ÅIF
22/06/2017
Oliko ervissä 2 sokeaa koiraa pitämässä try outteja?
#faktoi
22/06/2017
Omasta mielestä nuo jotka åiffiin siirtyivät eivät todellakaan ole huonoimmasta päästä.
B-SM ekalla kierroksella
22/06/2017
Nokian krp, Evi, Rangers, Tps, NST/voima, SC Urbans, Fosu ja OLS
Edelliselle
22/06/2017
Rangers xD xD xD xD xD
Rangers b
22/06/2017
Millä perusteella rangers b pääsee smään jos kaikki hyvät pelaajat on lähtenyt sieltä ja en usko että kislan haastaja sarja pelaajilla mennään smään
Rangers B...
22/06/2017
Heti kun niitä perusteluja pyydetään niin sitten ollaankin ihan hiljaa :D
C2
22/06/2017
Mitkä joukkueet ovat kakkoskorin parhaimmat joukkueet
C2 sm
23/06/2017
Kakkoskorin parhaat joukkueet: indians, blackbirds, sb vantaa, welhot ja hatsina
Näätä
23/06/2017
KrP:n pieni pakkikalusto?
C2 kakkoskori
23/06/2017
Naantali, Vantaa, Grani. Inkkareilla parhaat 02 sarjassa, joten ei ihan terävintä kyllä. Vantaalle tulvinut Nurmijärveltä, mutta saattaa muuttaa joukkuetta huonompaankin suuntaan.
AJ
23/06/2017
Kyllä se nyt vain niin tulee menemään,että SPV b-jun tulee ja pyyhkii rangersilla pölyt lattialta.....jonka jälkee tippuu lasb....toki lasb voi olla jo ulkona ennemmin jos ei otteet parane!!!SCU ilmeisesti vieny lasbia ku litran mittaa alku viikosta.SB-Vaasa voi olla silloin vastus,mutta pohjanmaan herruudesta ei taida olla epäselvyyttä....
C2
23/06/2017
Pääseköhän naantali sm sarjaan
Koutsi
23/06/2017
Tota...Inkkareilla 02 joukkueessa 2 03syntynyttä.
C2 Hatsina
23/06/2017
En jaksa ymmärtää kyllä tätäkään, miksi Hatsinaa pidetään niin kovana. Todella kapea rosteri, ja peli pyörii muutaman huippuyksilön ympärillä. Welhot selkeästi edellä esimerkiksi. Valmennus myös heikentyi tälle kaudelle.
Ja pelaajien asenne ei myöskään ole parhaasta päästä, melko ylimielistä sakkia ollut vuodesta toiseen.
Talentti
25/06/2017
Onko jostain löydettävissä Talenttileirien palkitut viisikot ja MVP:t? 03 poikien ekan leirin palkitut löysin, mutta siinä ei kerrottu MVP:tä. 02 ja 01 poikien palkittuja en ole löytänyt. Osaako joku neuvoa mistä tiedot löytäisi?

Kommentoi

Uusi kommentti

Kommentointiohjeet:

Mieti ensin, kannattaisiko sittenkin vetää #posinkautta? Alatyyli on tiukasti pannassa. Moderointikirves heiluu herkästi ja bännilistalle pääsee helposti. Sitten ei muuta kuin anna palaa. Ole jotain mieltä, tsemppaa, kritisoi tai kehu. Sana on vapaa.