Salibandyliitto uudisti ilmettään – ”Kysymys on siitä, miten erotumme ja erilaistumme”

Kuva: Salibandyliitto.

Kuva: Salibandyliitto.

Salibandyliiton uusi visuaalinen ilme julkistettiin perjantaina 8. syyskuuta 2017 Suomi-Ruotsi-maaottelutapahtumaa ennen pidetyssä mediatilaisuudessa. Uudella ilmeellä vahvistetaan salibandyn mielikuvaa laajalla rintamalla.

– Salibandylle on luotu laji-ilme, jonka johtoajatuksena ovat selkeys, yksinkertaisuus ja yhtenäisyys – lajin visuaalisessa ilmeessä toistuvat pelivälineet, lajin nimi ja asiakaslupaus. Yhtenäinen ilme edistää lajin tunnettuutta ja vahvistaa sen mielikuvaa, kun sitä käytetään suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti, kertoo Salibandyliiton toiminnanjohtaja Kari Lampinen.

Salibandyn uusi lajilogo muodostuu Salibandyn symbolista, sanasta ja asiakaslupauksesta Love the way you play. Symbolin lähtökohtina ovat lajin pelivälineet eli salibandyn pallo ja maila. Merkin ja tekstin pääväri on tumman sininen ja lisävärit ensisijaisesti sinisen eri sävyjä.

Visuaalisuus on kuitenkin vain yksi osa uudistusta.

– Kilpailemme urheilussa ja lajien kesken, mutta myös yhä enemmän ihmisten vapaa-ajasta, ja siksi kysymys on siitä, miten erotumme ja erilaistumme. Salibandyn brändiin ja mielikuvaan lajista vaikuttavat toimintamme, päätöksemme ja tekomme arjessa visuaalisen ilmeemme ja viestintämme lisäksi – siis yhtä lailla se kuinka toimimme ja se miltä näytämme, Lampinen taustoittaa.

– Toimimalla vahvalla maalintekijän asenteella voimme rakentaa salibandylle mielikuvan rohkeana, intohimoisena, yhteisöllisenä edelläkävijä-lajina, toiminnanjohtaja luottaa.

Uusi ilme näkyy jatkossa laajalti Salibandyliiton viestintäkanavissa, markkinointimateriaaleissa ja myös maajoukkueiden asusteissa. Logon peruselementtejä, tekstityyppejä ja apuvärejä käyttämällä ja muuntelemalla uusi ilme taipuu eri tarpeisiin (maajoukkueet, Salibandyliiga, Suomen cup, Superfinaali jne.)

Salibandyn uuteen ilmeeseen voit tutustua tarkemmin Salibandyn brändikäsikirjassa.

Salibandyliiton uusi animoitu brändivideo:

Teksti: Salibandyliiton tiedote.

8 comments

  1. Teksti pois vierestä ja kukaan ei osaa yhdistää tuota kuvaa mihinkään lajiin/yritykseen. Becel – Love the way you play.

  2. Niin no siksihän siinä se teksti onkin. Vai luulitko Salibandyliiton olevan joku Coca Cola Co?

    Vai olisiko puuhelmet sopivammat? Jengi osaisi ainakin yhdistää kuvan oikeaan lajiin.

  3. Monettako kertaa tällä vuosikymmenellä tuo logo vaihdettiin? Tuntuu että melkein joka vuosi.
    No, ehkä se on sitä uudistumista koko ajan.

  4. Kun näitä logoja erään joukkueen mainontaa ja videoita tekevänä joutuu pyörittämään, niin olen erittäin tyytyväinen näihin uusiin logoihin ja niiden käyttömahdollisuuksiin. Iso kiitos näistä. Valittaa voi vissiin siitäkin, että niitä joutuu näkemään. Ammattilaisen silmin nämä ovat aivan hemmetisti käytännöllisemmät ja paremmat kuin edelliset, mutta mitäpä muuta täällä osataan kuin valittaa.

    Olkaa hyvät, jatkakaa.

  5. vähän köyhä ja miksi on sotkettu suomea ja englantia samaan kuvaan?

  6. Olisi voinut sählypallon rei’ät tehdä huolella; nyt näyttää, että roiskittu miten sattuu. Osa rei’istä soikeita ja osa pyöreitä. Vähän halvan oloinen, valitettavasti.

  7. Tyylikäs ja raikas. Tykkään kovasti.

    Loko: Ehdotan että laitat pallon pöydälle ja katselet sitä samasta kulmasta kuin logon palloa kuvataan. Näyttävätkö kaikki reiät saman kokoisilta?