Liigat

AL: Singaporessa pelattavasta liigaottelusta suora lähetys ja YLE:n dokumentti

02.11.
2017
31 Kommenttia
4
Liigat

Classic kohtaa TPS:n eksoottisissa oloissa. Kuva: Esa Takalo.

Salibandyn hallitseva mestari Classic ja Turun Palloseura tekevät uuden aluevaltauksen, kun joukkueet kohtaavat 18. marraskuuta Singaporessa.

Tapahtuma on ollut yleisessä tiedossa jo toukokuusta lähtien, mutta uutta tietoa on, että ottelu lähetetään suorana lähetyksenä Suomessa. Asiasta uutisoi tiistaina 31.10. Aamulehti.

– Ottelun lähettää TV5. Peli alkaa kello 13 Suomen aikaa. Ottelu selostetaan Tanskasta suomeksi ja ruotsiksi, Classicin toiminnanjohtaja Pasi Peltola totesi Aamulehden artikkelissa.

Peltola vahvistaa Aamulehden jutussa myös, että YLE tekee tapahtumasta dokumenttiohjelman.

Classic reissaa Singaporeen 13. marraskuuta. Reilun viikon kestävän matkan kuluista vastaavat singaporelaiset tahot.

–Asia tuli esiin salibandyn MM-kisoissa. Tapasin Singaporen edustajia. He kysyivät, kuinka lajia voitaisiin edistää Singaporessa. Sanoin, että tulemme sinne pelaamaan, Peltola kertoi Aamulehdelle.

Classic-pomo vihjasi jo muistakin mielenkiintoisista suunnitelmista.

– Uusia projekteja on vireillä. Tulemme niiden kanssa julkisuuteen syksyn aikana.

Linkki:
Aamulehden uutinen aiheesta.

Piditkö jutusta? Anna kallo!  
Ilkka Kittilä
Ilkka Kittilä
Pääkallo.fi:n toimituspäällikkö
Asemapaikka: Vaasa
Twitter: @ilkkakittila
Hmm
02/11/2017
Pakkohan tuota Passoa on arvostaa näistä "tempauksista". Saada joku singaporelainen sponsoriosasto kiinnostumaan suomalaisesta latopallosta niin paljon, että matkatkin valmis maksamaan, ei ole hassumpi saavutus. Kyllä tämäkin laji näitä Pelle Pelottomia enemmän kaipaisi, niin että touhua saataisiin hilattua uudelle tasolle. Ripaus "hulluutta" ja innovatiivisuutta mieluummin kehiin, kuin sitä tyypillistä suomalaista valitusta ja kaiken kattavaa "ei tämä kuitenkaan voi onnistua -mentaliteettia".
Espoo
02/11/2017
Passo on edelläkävijä kaikessa säbään liittyvässä.
Monilla muillakin seuroilla on samat toimintaedellytykset mutta ei kai uskalleta edetä uusilla ideoilla?
Samaa mieltä
02/11/2017
Olen samaa mieltä, ei voi kun hattua nostaa Passolle ja Classicille. Muilla seuroilla on vielä valovuosien matka näissä asioissa Classiciin. Toki esim Jyväskylässä, Seinäjoella, mutta surullista on että pääkaupunkiseutu on niin hukassa. EräviikingitSSVERÄERVI vai mikä se oli? Kavereilla on oikeasti hyvä halli jossa voisi järjestää omanlaisensa kekkerit ja tuoda sinne mitä sirkustemppuja, lopputulos on että Varamaalivahti laittaa ilmaukkoon ilmaa kun ERVI tekee maalin ja 400 katsojaa taputtaa käsiään. Oilerssilla on pientä yritystä, ei se niiden vika ole että ne on Espoosta :) Ervi panostaa markkinointiin palkkaamalla Markkinointityypin, Classic tekee, toiset suunnittelee. ja fundeeraa.
Jari Järvinen
02/11/2017
Kyllä, Passo on edelläkävijä, mitä rohkeampi idea sen parempi. Arvostan aina henkilöitä, jotka ovat tekemässä ensimmäisenä jonkun jutun, peesaajia kyllä riittää. Passo pitäisi palkata edistämään myös suomalaista elintarvike vientiä, olemme ottamassa ensiaskeleita, mutta visionäärit puuttuu☺
Nimetön
02/11/2017
Pellepelotonmainen innovatiivisuus on tietenkin hienoa ja arvostettava asia. Kuitenkin ammattimaisessa ympäristössä pitäisi päivittäisten toimintojen olla paremmin ja tehokkaammin johdettua. Suomalaisen urheiluseuran suurin ongelma on siinä, että kuvitellaan (pelkästään) sirkustemppujen riittävän, kun toimintaa pitäisi kehittää ihan vaikka sillä ettei kaikki asiat tule yllätyksenä joka alkava kausi... vaikka ihan siitä minkälaisen kuvan seura haluaa antaa itsestään käyntikorttinsa kautta (lue: seuran kotisivut).
Nimettömälle
02/11/2017
Erilaiset, uudenlaiset markkinointi tempaukset vaativatkin sitä että perusasiat ovat kunnossa, jotta olet päässyt markkinoille, pelikentille. Salibandy liiga tuotteena ei ole kunnossa, koska panostukset ovat sijoitettu väärin. Eikä myöskään tule kuntoon ennenkuin paukut jaetaan seuroihin ja niin että liigan "köyhimpiä" tuetaan eniten. Sama operaatio divariin, jotta sieltä nousevat ovat "liiga kunnossa". Mikäli joku on eri mieltä on väärässä!
Ervin
02/11/2017
Edellisessä matsissa oli muuten yli 1000 katsojaa ja meteli vihatuilla läpsyttimillä aikasta hyvin. Ettäon sitä yritystä sielläkin. Toivottavasti samaa myös jatkossa.
Ja
02/11/2017
Jos perehtynyt ervin asioihin, niin yhdistymisen yksi idea ollut nimenomaan kehittää päivittäistä tekemistä. Suurempi massa, joten mahis panostaa paremmin erikoisosaamiseen junnuissakin, fysiikkavalmentajat+maalivahtivalmennus. Toi tulos nyt ei vuodessa näy edustusjoukkueessa. Toki helpoin tääkin yritys tehä asiat paremmin, on perisuomalaisittainen haukkuminen.
Nimettömällelle
02/11/2017
Olen sitten väärässä. Ei voi mitään.
Liigan köyhimpiin on turha jakaa mitään säälitukirahoja, ennen kuin osoittavat että osaisivat niitä myös käyttää niin, että toiminta myös kehittyisi.
eräviikinki partioseura ry
02/11/2017
Ervin pelissä ei muuten varmasti ollut yli tuhatta katsojaa, ainakaan läpi ottelun. Ne paikalle juniorien vanhemmatkin haukkuivat seuraa, LET'S GO ERVI!
Heh
02/11/2017
Hyvä Classic.Mahtava idea.Kommentoisin vielä tuohon ns."haukkumiseen on se,että sitä saa mitä tilaa.Ylimielisillä kommenteilla heikompaa vastustajaa kohtaan.Jotkut tahot voisivat ottaa kunnioita vastustajaa-sloganin omakseen.
Millä seuralla on
02/11/2017
Sellaiset junnujen vanhemmat, jotka ei haukkuisi seuraa? Aina on niitä "väärinymmärrettyjä"
ervistä
02/11/2017
Siis Ervi panostaa siihen että ne panostaa päivittäiseen toimintaan....:) Siis Ei siihen miten heidän brändi kehittyy.. Nyt Ervi on ehkä salibandyhistorian mauttomin ja haluttomin brändi ja yrityskin sen parantamiseksi on alle kaiken arvostelun. Mutta pointti oli että Classic ja Passo on ihan omaa luokkaansa, Hirvivaara ja Speve tulee perässä...
Noh
02/11/2017
Kävin viime vuonna katsoos yhden Oilersin pelin. Tuntui oudolta, kun seuran junnut katsomossa naureskeli omalle joukkueelle ja hurrasivat naapurin tehdessä maalin. Mietin vaan, että mitä hel...iä siellä junnupuolella touhutaan.
Pete
03/11/2017
Saisivat pelata ottelun Woodlanssin "avohallissa" missä lämpötila nousee paikoittain päivisin +40 paremmalle puolelle. Siinä olisi pojille sarkaa tietää kuinka tärkeää on nesteytys ottelun tuoksinnassa. Voisivat vähän tiedustella 10 v takaisia Naisten mm kisakäviöiltä ohjeita.
Seuraaja
03/11/2017
Oma puolisoni pikajuoksua harrastanut Tapanilan Erässä. Minä ehkä tästä syystä kallistuisin tämän nimen kannalle salibandyssa. Pitää kuitenkin kannattaa ja käydä katsomassa nykyiselläkin nimellä seuraa.
Nimetön
03/11/2017
"Salibandy liiga tuotteena ei ole kunnossa, koska panostukset ovat sijoitettu väärin."

On näinkin, mutta kuten esille tuomassani esimerkiksi seuran kotisivun suhteen, niin sen kehittäminen ja eritoten sinne sisällöntuottaminen ei ole "liiton vika". Kaikki lähtee ihan niistä perustoiminnoista... toki helpointa on aina itkeä "koska ei ole rahaa" tai "liitto ei tue meitä" mantraa.
Nimetön
03/11/2017
Tyypillisen suomalaisen urheiluseuran kalenteri:

Touko-kesäkuu: "mistäköhän me saadaan pelaajia joukkueisiin ja tarpeeksi valmentajia, kiirekiire"
Heinäkuu: "pakkohan tässä on suomalaisen lomailla..."
Elokuu: "ai junioreilla on karsinnat?!? miten tämä on mahdollista... mistä me saadaan peliasut, majoitukset..."
Syyskuu-Lokakuu: "ai sarjat alkaa? miten tämä on mahdollista..."

Sitten tulee taas toukokuu ja kiire kun mitään ei tehdä kauden aikana ja kaikki tulee taas niin yllätyksenä...
Pelle Peloton
03/11/2017
Tekevätkö ne ihan vaan Word-dokumentin vai minkälainen dokumentti on tulossa? Nauran tämän uutisen otsikolle, koska voin.
Muutenhan tämä asia on mitä hienoin. Classicille ja Passolle kaikki kunnia. Lisää näitä.
Vierailija12
03/11/2017
Hyvä, että löytyy nyt yksi seura, joka kehittää rohkeasti edustustason salibandya erilaisin tavoin. Tämän kaltaisten juttujen pitäisi johtaa myös siihen, että muidenkin seurojen pitää kehittää toimintaansa joka aluella.
Ottelutapahtuma on se yksi tärkein asia ja yleisö pitää saada viihtymään niissä. Peli on toki se tärkein juttu ja sitä kehittää valmentajat, mutta se muu pelin ympärillä oleva asia on sitten muiden käsissä.
Hyvä, että seurat palkkaavat esim. markkinointiin henkilöitä kehittämään näitä asioita. Rekrytoinnin jälkeen rohkeasti kokeilemaan uusia juttuja ja sen jälkeen istutaan alas seuran johtohenkilöiden kanssa ja käydään läpi, että mikä meni pieleen ja mikä oli hyvää.
Muutos ei tapahdu hetkessä vaan pitkäjänteistä työtä tarvitaan. Välillä sinne sekaan tulee hutejakin.
Kaikkien kaveri
03/11/2017
"Hyvä, että seurat palkkaavat esim. markkinointiin henkilöitä kehittämään näitä asioita. "

Tässä kin olisi eteenpäin menoa, että palkattaisi oikeasti markkinointiin erikoistunut henkilö eikä joku edustuksen pelaaja jolle annetaan suojatyöpaikka jonka palkka maksetaan junnuvanhempien kukkarosta...
Toiminta ei kehity
03/11/2017
Toiminnoissa on liikaa sellaisia visionäärittömiä ihmisiä, tehdään niin kuin ennenkin. Salibandy on nuori laji, siinä voi kokeilla ja hyväksyä että välillä menee vihkoon. En nyt ihan valtavan onnistuneena pidä erviä, eräänlainen hyvä alku, mutta sitten se jäi. Mitä tulee classiciin ovat hienosti tehneet omaa juttua, kestäneet sen kuran mitä muualta tuli. Silti porskuttaa ja toimii
Kaikkien kaveri
03/11/2017
"Silti porskuttaa ja toimii"

Määrittele mitä termi "porskuttaa ja toimii" tarkoittaa. Se, että pysyy pinnalla ei vielä tee sinusta huippu-uimaria...
Hmm
03/11/2017
Niin, eihän seuratoiminta ja laji pitkällä tähtäimellä kehity sirkustemppujen avulla, mutta piristäväthän nekin tuon kaamosajan pimeyden ja latteuden keskellä. Noin muuten tähän voi heittää, että missä lajissa ja seuroissa ne taustat ja puitteet tämän päivän Suomessa oikeasti ovat kunnossa? Lempilapsi jääkiekko rämpii miinusmerkkisten tulosten ja velkaisten seurojen maailmassa. Vain muutama seura tekee positiivista tulosta. Sama koskee monia muita "perinteisiä huippu-urheilulajeja" edustavia seuroja. Miten sitten tämä säbä? Yleisömäärät vaihtelevat jossain 200 ja huipussaan hieman yli 1000 katsojan. Kun tulot tuota kautta, ja luonnollisesti siitä johtuen myös sponssipuolelta ovat vähäisiä, niin vaatii melkoista talousneroutta kehittää puitteita ja toimintaa. Varsinkin kun taksat niin tuomaroinnista, salivuokrista ja bussikyydeistä ovat vähintäänkin riittäviä, tai tulovirran huomioiden kohtuuttomia. Vaikka Passo onkin vähän sirkustirehtööri, niin ihan ok-pakettia silti tarjoaa lajin lähtökohdat huomioiden.
Porskuttaa ja toimii
03/11/2017
Niin miksi passo sen osaa, se on hyvä kysymys jokaiselle mietittäväksi. Ervi hehkuttaa että heillä on paljon junnuja, aloitetaanko siitä että ervi saa ne katsomoon, mökissä olisi aina 800 omaa junnua, siihen 200 maksavaa, 30 kausarilaista ja pari teema juttua niin sponsoritkin voisi jotain asiasta maksaa. Ei nyt välttämättä lätkän lukuja, mutta jotain. Tapahtuma kuntoon että se ei tunnu kotikutoiselta.
Ehkä joku tulee toistenkin. Pelaajat markkinoimaan ja tapahtumia ostoskeskusksiin ja muualle.
Kaikkien kaveri
03/11/2017
"Noin muuten tähän voi heittää, että missä lajissa ja seuroissa ne taustat ja puitteet tämän päivän Suomessa oikeasti ovat kunnossa?"

Liian harva. Tämä se ongelma onkin. Seurat pitäävät itsensä kiireisenä sen vuoksi ettei osata mitään suunnitella ja kaikki tulee yllätyksenä ja toiminta on täysin "tulipalojen sammuttelua" proaktiivisen toiminnan sijaan. Ja operatiivista puolta ei voida kehittää "koska on niin kiire (kiire=oman huonon suunnittelun vuoksi)" ja lisäksi korjausehdotuksia ei oteta vastaan koska kaikki kritiikki otetaan täysin henkilökohtaisesti "koska kukaan ei voi tietää miten raskasta on pyörittää urheiluseuraa Suomessa (raskasta=oman huonon suunnittelun vuoksi).

Kuvitellaan, että jatkuva kiire on hyvä asia ja kuvittellaan olevansa korvaamaton koska ei osata suunnitella asioita oikealla tavalla.
Kaikkien kaveri
03/11/2017
"niin miksi passo sen osaa, se on hyvä kysymys jokaiselle mietittäväksi. "

Osaa juu... yhtä osa-aluetta lue: markkinointia. Se, että "porskuttaa ja toimii" vaatisi muutakin.
Porskuttaa ja osaa
03/11/2017
Niin osaa se passo rakentaa mestarijoukkueen, urheilulliset puitteet ja samalla tehdä markkinonnin.
Kaikkien kaveri
03/11/2017
" urheilulliset puitteet"

Tästä voi olla montaa mieltä.
Hmm
03/11/2017
Viime aikoina on siellä täällä näkynyt seurojen yhdessä järjestämiä ns. Super Hyper Viikonloppuja, mikä tapa voisi toimia laajemminkin oikein ideoituna ja suunniteltuna. Eri lajeja edustavat (suhteellisen persaukiset) seurat jakavat taloudellisen vastuun näissä ja samalla saadaan lajien faneja ja kannattajia tutustumaan naapuriseuran toimintaan ja pelitapahtumiin. Niissähän on ollut aika hyvin jengiä, ja jospa siellä esim. säbä on voittanut ainakin muutamia uusia ystäviä lajin pariin. Koko perheen tapahtumina näitä kai markkinoidaan, ja mikäpä siinä, lapset mukaan. Kaipa näitä tapahtumia voisi kehitellä myös aikuiseen makuun tyyliin Rock Salibandytapahtuma, tai jotain sen kaltaista. Joku (osa)liigakierros turnausmuotoisena ryyditettynä sopivasti sirkushuveilla.
Vierailija12
03/11/2017
"että palkattaisi oikeasti markkinointiin erikoistunut henkilö eikä joku edustuksen pelaaja jolle annetaan suojatyöpaikka jonka palkka maksetaan junnuvanhempien kukkarosta...

Täysin samaa mieltä.

Tällä palstalla on tuotu jo muutamia ideoitakin esiin, joten seurojen tietyt henkilöt voisivat lukaista niitä täältä.

Kommentoi

Uusi kommentti

Kommentointiohjeet:

Mieti ensin, kannattaisiko sittenkin vetää #posinkautta? Alatyyli on tiukasti pannassa. Moderointikirves heiluu herkästi ja bännilistalle pääsee helposti. Sitten ei muuta kuin anna palaa. Ole jotain mieltä, tsemppaa, kritisoi tai kehu. Sana on vapaa.