Blogeissa nyt

    Luuran komedia:

  1. Kuohutus (79)

pääkallo.fi - Blogit - Luuran komedia

Petri Manninen ja Lasse Riitesuo Luuran komediassa kirjoittavat Seinäjoen Peliveljien Petri Manninen ja Happeen Lasse Riitesuo.

7.3.2010

Kuohutus

Kommentit

m koivuniemi 8.3.2010

Mitäs hittoa? Sehän meni juuri niin ku pitikin. Tilanteen ulkopuolella ollut et tuli näyttämään korttia ihan kuten on koulutettu. Ja mistä ihmeestä tämä käsittämätön parkuminen? Jos kurinpidossa olisin niin ainakin 3 ottelua suosittelisin rangaistukseksi.

Jeppe 8.3.2010

En kyllä itsekään tajua mistä se Peltola on taas alkanut huutelemaan. Täysin tarkoituksellinen lyönti mistä 1 ottelun pelikieltä on aivan liian vähän. Teki Peltola kommenteillaan itsestään aivan yhtä ison pellen kuin Savolainen tuolla lyönnillään.

Säbä ukko 8.3.2010

Siis tää on jo niin tuttua, Savolainen sikailee jatkuvasti, tästä tempusta olis kuulunut tulla todellakin enemmän kuin yks ottelu pelikieltoo. Ja sit tapaus Peltola, sekin on jo niin nähty, aina marisee kaikista asioista, joko on olosuhteet huonot halleissa tai ajanotto on epä pätevää muilloa liigapaikkakunnilla, mutta kyllä tampereella osataan, niinkö? Oikeesti näin se vaan on että meidän muiden on hyväksyttävä että Peltola on aina oikeassa ja Savolainen saa sikailla….tuntuu vaan niin typerältä. Toivotankin vielä loppuun Oilersille menestystä puolivälieriin jotta saamme Klässikin ns. hermolomille.

jaska 8.3.2010

Peltola on läppä koko jätkä. Tollaistako lajikulttuuria se haluaa sitten edustaa? Ja voi voi, kun tuomarilla on valta määrätä kokonaista 50e raportinkäsittelymaksua joukkueelle!?! Suuri vääryyn on kyllä kyseessä.

Juhani 8.3.2010

Ei jumalauta. Miten helvetissä tuosta voi tulla vain yhden ottelun pelikielto?! Tuohan oli aivan törkeä. 10 peliä pannaa ja heti! Aivan käsittämätöntä. Näiden munattomien tuomioiden takia tuolla kentällä ei voi olla varma omasta turvallisuudestaan, kun epäurheilijamaiset pelaajat saavat toteuttaa itseään.

Mitähän siviilissä tulisi rangaistukseksi, jos lyöt toista ihmistä salibandymailalla tahallaan päähän? Tuohan on aivan selkeä siviilikanteen paikka, jos liiton “kurinpitoryhmällä” ei ole mitään linkkiä todellisuuteen rangaistustensa kanssa. Poliisiin yhteys.

Helmi 8.3.2010

Classicista kertoo sekin jotain, että kun yritin ihan asiallisesti kritisoida Peltolan itkemistä ko. aiheesta niiden kotisivuilla, kaikki kommentit poistettiin.

Kyllä pitäis yks mies saada kuriin tavalla tai toisella. Ihmettelen, ettei kurinpitoryhmä ota tässä suurempaa roolia, onhan lajille ikävää mainosta, jos tällaisissa jutuissa pitää hakea oikeutta rikosilmoituksen kautta. Todistajia onneksi riittää.

Jihde 8.3.2010

Peltolan “itku” varmasti pettymystä. Ihan oikein punainen meni ja vähällä Savolainen kieltämättä pääsi. Kyllähän se tympii jos tuomiot ei mene 1:1 (haastattelun mukaan).

Jaska 8.3.2010

Jääkiekossa olisi tullut ainakin kolme ottelua ellei viisi pelikieltoa. Sen verran eroa tässä meidän “väkivallattomassa” (?) lajissa!

m koivuniemi 8.3.2010

Jääkiekon rangaistuksetkin ovat selvästi olleet alakanttiin, koska tälläistä tapahtuu vain useammin ja useammin. Nyt liitto ei saa tehdä samaa virhettä, mikä on kendossa tehty. Liian pieni rangaistus kertoo, että jossain suhteessa tälläistä epäurheilijamaisuutta hyväksytään. Isot rangaistukset ja kaveri katsoo peiliin ja valmentajat lopettaa itkemisen.

m koivuniemi 8.3.2010

Kurinpidon tulisi julkistaa perustelunsa, jotta tälläinen voidaan yleisön keskuudessa edes jotenkin sulattaa!

nääs 8.3.2010

Olisihan tilanteesta hyvin voinut lisää pelikieltoa antaa, vaikka ei isku kovuudeltaan poikkeuksellinen ollut. Röyhkeydeltään kylläkin.

Passon osalta on todettava, että värikästä miestä käsitellään mielestäni usein turhan mustavalkoisesti. Itku oli tässä tapauksessa turhaa, mutta vanhan totuuden mukaan salibandy(kin) kaipaa värikkäitä persoonia. Kommenttinsa perusteella miestä saa toki pitää “läppänä”. Ilman “läppämiehiä” laji kuin laji olisi huomattavasti köyhempää seurattavaa.

Ison ja arvostettavan työn mies on joka tapauksessa thenyt Classicin ja samalla suomalaisen salibandyn hyväksi muun muassa houkuttelemalla Classicin peleihin illasta toiseen tuhatkunta katsojaa ja olemalla oma värikäs itsensä. Otsikoita laji tarvitsee, mutta ei tietenkään Savolaisen teon kaltaisista tempuista kertovia.

Ja ei, en ole Tampereelta.

kehä 3 ulkopuoli 8.3.2010

Ei voi kuin nauraa mörököllin itkuille. Kuten yllä mainittiin niin tekee ison työn salibandyn eteen ja siitä pitää nostaa hattua. Pitäisi kuitenkin näissä itkupotku raivareissa olla jotain rajaa. Asiasta saa antaa krtitiikkiä, mutta asiat alkavat hukkua tämän itkemisen taakse.

Niin ja classic ei tänäkään vuonna voita mestaruutta.

jaska 8.3.2010

lol, offtopic, mutta tiistaina saadaan tällä palstalla lukea salettia itkemistä, kun ei oo luuran komediantilla oikein kasetti vissiin kestänyt: http://217.119.36.83/statistics/salibandy/rt_event_frame.php?GAMEID=4030&LANG=FI&TYPE=5&SEASON=2010

jaskalle 8.3.2010

ei kannata hirveesti huudella jos ei oo paikalla ollu..

jkl säbä 8.3.2010

Tiesittekö muuten sitä että valtakunnan paskimmat tuomarit on jari hämäläinen ja matti virtaniemi, ja sitä itkua tulee aiheesta, terv paikalla ollut…..kylläpä osataan ratkoa play off pelejä tuomarien toimesta…voi pojjaat kuinka munatonta toimintaa nähtiin. Ps, toivottavasti toimitus ei poista tätä, tämä nimittäin on tosi juttu…

nainen 8.3.2010

kyllä täytyy sanoa että olipa kerrassaan epäurheilullinen ratkaisu ottelulle josta olisi tullut huikea näytelmä juuri loppuminuuteille. mutta niin vain päättivät tuomarit ottaa tilan haltuun. kiitos, pilasitte muuten niin hienon ottelun, jossa happee ihan oikeasti oli parempi. ssv on mennyttä tulevissa peleissä.

rronb 9.3.2010

Niin. Eihän tuota pysty kukaan täysjärkinen ymmärtämään miten kukaan voi tuommoista tehdä. Ei siis vaikka mistä suunnasta, minkä joukkueen lasit päällä asiaa yrittäisi katsoa.

Vertailun vuoksi, NHLn paha poika Todd Bertuzzi sai “sucker punchista”, eli lyömällä jäkishanska kädessä takaapäin Steve Moorea päähän, pelikiellon, joka alkoi 8pvä maaliskuuta 2004 ja päättyi 8pvä elokuuta 2005….

Tässä meidän salibandyssa, Mika Savolainen löi MAILALLA päähän Janne Hulmia, sai yhden ottelun pelikiellon ja pelasi eilen telkkarissa.

Jotain tässä systeemissä on vikana!

Bertuzzin tilanne tässä: http://www.youtube.com/watch?v=Fz9RE9RGrVY

Lisää änäriä... 9.3.2010

Tony Granato sai NHL:ssä 15 peliä kieltoo kun kopautti takaapäin mailalla kypärään. Marty McSorley sai loppukauden pelikiellon takaapäin tulleesta viikatteesta, ja se muutettiin hovissa vuoden mittaiseksi.

Meanwhile in salibandyliiga: Ottelurangaistus pesäpallolyönnistä päähän, ei lisäkieltoa.

Turvallista matkaa!

Tuohtunut 9.3.2010

Tässä lätkän puolelta oikeastaan vastaava tilanne kuin Savolaisen lyönti. Tuomio vaan vähän erilainen, ensin kauden loppuun kestävä pelikielto joka MUUTETTIIN myöhemmin vuoden kestoiseksi. Toivottavasti myös salibandyliitolla on kanttia muutokseen, vaikka sitä vähän epäilen. 

http://www.youtube.com/watch?v=-Kd__QgG5Bw

Kaiken lisäksi eilisessä tv-lähetyksessä Savolainen puettiin sankarin viittaan, pelkkiä ylistäviä kommentteja kaikilta toimittajilta. Miten media sekä salibandyliitto voivat hyysätä tällä tavoin pelaajaa, joka siviilioikeuteen vietäessä saisi hyvin todennäköisesti pahoinpitelytuomion???

Jihde 9.3.2010

“Toivottavasti myös salibandyliitolla on kanttia muutokseen, vaikka sitä vähän epäilen.” Päätöksestä voi valittaa ja toivon henkilökohtaisesti että näin tehdäänkin. Pesäpallolyönniksi en silti kehuisi, pesiksessä lyödään ihan eri voimalla.

Missä mennään jouko ja kosti 9.3.2010

Valtteri Nurmi vs Mika Savolainen?

Munatonta kurinpitoa 9.3.2010

KKR:llä (kurinpito) ei ole kuulemma virallista videota tästä lyönnistä, joten mun käsittääkseni päätös on tehty pelkästään erotuomareiden raportin perusteella. Lieventäviä asianhaarojakin on, kun Hulmi ei loukannut itseään tilanteessa. Toisaalta ei se voi tarkoittaa sitä, että tälläinen hyväksytään. Ja sitähän se 1 ottelun pelikielto tässä tapauksessa mielestäni tarkoittaa. “Peli meille kaikille”. Tai ainakin oli…

heip 9.3.2010

Eilisessä tv-lähetyksessä Savolainen todella nostettiin erikoiseen asemaan. Annettiin ymmärtää,että tällaisiakin pelaajia kaivataan ja ei se Savolainen aina tällaista tee. Uskomatonta!!! Olisivat edes jättäneet huomioimatta koko tyypin. Mielestäni salibandy vielä suhteellisen nuorena lajina etsii paikkaansa suomalaisen urheilukulttuurin parissa. Melko yleistä on edelleen, että salibandya pidetään “neidimpänä” versiona jääkiekosta. Onko nämä sikailut sitten oikea tapa tuoda sitä äijäilyä ja jääkiekkomaista “uskottavuutta” lajiin? Mielestäni salibandy lajina korostaa paljon enemmän yksilön osaamista, kun taas jääkiekko erityisesti nykyisessä muodossaan keskittyy liikaa sikailuun (pitkälti myös sääntöjen sallimissa rajoissa).

Jihdelle 9.3.2010

Nykymuodossa valitusoikeus on vain ja ainoastaan Classicilla/Savolaisella, kentällä hakatulla ei ole mitään oikeuksia. TÄHÄN tarvittaisiin todella muutosta.

Pantteri 9.3.2010

Täällä ihmetellään Passon itkua aivan päivänselvän tilanteen tiimoilta. Kummalliselta ja säälittävältähän se ulkopuolisen korville kuullostaa, mutta oliko se juurikin hyvin tarkkaan harkittua itkua. Saattaa olla. Passo varmasti itsekin huomasi selvän tilanteen, mutta nosti siitä kauhean haloon,ehkä juuri siksi ettei tilanteesta uskallettaisi antaa suurempaa pelikieltoa. Tämän olen oppinut katsellessani passon toimintaa jo hetken aikaa. Vaikuttaa olevan pähkähullu, kuitenkin kaikki on harkittua ja kaikella on tarkoitus.

m koivuniemi 9.3.2010

Pantteri, todella hyvä pointti muuten. Tärkeä pelaaja ja ihan pleijareiden alla tekee tuollaisen typerän tempun. Heh, toisaalta siis hyvin pelattu Passolta… varmasti vaikutti rangaistuksen pituuteenkin.

m koivuniemi 9.3.2010

Tein muuten adressin asiasta, jospa vaikka saataisiin päätöksen perustelut julkisiksi.

http://www.adressit.com/ottelurangaistus

200 allekirjotusta ni pistän etiäpäin.

? 9.3.2010

“Lieventäviä asianhaarojakin on, kun Hulmi ei loukannut itseään tilanteessa.”

Mistä ihmeestä tiedät, miten Hulmi tilanteesta selvisi? Ei loukkaantunut?????

m koivuniemi 9.3.2010

Jos olisi loukannut, niin en uskoisi, että rangaistus olisi vain 1 ottelu. Jos on loukannut itsensä, niin tilanne on vielä kummallisempi.

m koivuniemi 9.3.2010

Otetaan vaikka Tedy Salutskijn jalkapyyhkäisy vertaukseksi. Kuitenkin pelitilanteessa, jota en nähnyt läheskään näin törkeäksi kuin tässä Savolaisen tapauksessa. Salutskij sai tempusta 2 ottelua pelikieltoa. Linja on siis selvästi löysentynyt jostain syystä.

Tästäkin taisi olla videomatskua youtubessa aikoinaan, mutta en löytänyt enää.

Niin 9.3.2010

Tieto: Hulmi oikeasti loukkaantui. Ihme olisi, jos ei mailalla päähän lyöminen jotain oireita aiheuttaisi. Tässä tapauksessa aika vakaviakin. Savolainen on kaistapää. Persoonallisuushäiriöinen kaveri. Diagnoosi irtoais aika äkkiä.

m koivunieim 10.3.2010

http://www.youtube.com/watch?v=QQVc3bPXkxM

Tuossa siis Kim “Huutosyöttö” Hirschovits ja kuuluisa viikate. 6 ottelua pelikieltoa ja 5 näistä pleijareissa ja kukaan ei kyseenalaistanut.

täysin apina koko jätkä 10.3.2010

Lätkässä olisi mahdollista myös koko loppu kausi sivussa. Täysin idioottimainen teki. Kyllä tästä näkee millaisia paska housuja salibandyn taustoilla pyörii yksi ottelu sivussa,voi perkele. Hyvä ettei liitto järjestänyt vielä hierojaa savolaiselle että varmasti saa ittensä yhden ottelun huililla huippu kuntoon ittensä pleijareihin. Sekin myös ihmetyttää että kukaan ei tee Savolaiselle mitään kaikki vain katsovat, jos joku olisi reakoinnut savolaiseen tekoon fyysisesti saattaisi tämä älyttömyys loppua ja liittokin herätä.

Jihde 10.3.2010

“Nykymuodossa valitusoikeus on vain ja ainoastaan Classicilla/Savolaisella”

Mielenkiintoista, luulisi että kaikki asiaan sotkeutuneet saisi valittaa asiassa. Edes tuomarit…

m koivuniemi 10.3.2010

“Mielenkiintoista, luulisi että kaikki asiaan sotkeutuneet saisi valittaa asiassa. Edes tuomarit…”

Poliisi pidättää syytetyn pahoinpitelijän, joka jätetään tuomitsematta. Poliisilla ei enää mitään sanottavaa. Tässä vaiheessa on asianomaisen tai syyttäjän tehtävä viedä asia hoviin.

Näin ei kuitenkaan ole salibandykaukaloissa. :( En sano tähän mitään, koska tämänkin asian funtsimisesta saa joku palkkaa Alakiventiellä.

Onko näin 10.3.2010

Käsitin että kurinpito ja valituslautakunnat koostuu seurojen liittokokouksen valitsemista luottamushenkilöistä eikä alakiventien työntekijöistä? Korjatkaa jos olen väärässä. Ketä näissä edes on?

Kiekkomies 10.3.2010

NHL:ssä Savolainen olisi ollut merkitty mies jo ajat sitten. Viimeistään tuollaisen tempun jälkeen (NHL:ssäkin 5-10 ottelun pelikielto?) seuraavassa sopivassa matsissa ja tilanteessa jonkun joukkueen “poliisi” vetäisi Savolaista laitaan niin että luita katkeilisi.

Ja meidän salibandyliigassa pääsee yhden ottelun huililla.

Hepe 10.3.2010

Ikävää että tässäkin lajissa esiintyy näitä ylilyöntejä.
Lätkä edellä ja salibandy perässä?

Jos ei noita kitketä pois, niin voipi karata mopo käsistä.
Taitaa olla vain ajan kysymys, kun alkaa salibandyssäkin tulemaan päähän kohdistuneita taklauksia. Osuihan tuossa maila, mutta tarkoitan siis kyynerpäällä ja olkapäällä tehtyjä.

herätys 10.3.2010

Valituskäytäntö on urheilua seuraaville tuttu useimmista lajeista, mutta joillekin se tuli näemmä täysin puskista. Kun vahinko on jo tapahtunut, en näe tarpeelliseksi kasvattaa byrokratiaa niin, että uhrillakin olisi valitusoikeus. Lähtökohta on se, että lajin sinänsä selviä sääntöjä rikkovasta rikkeestä rangaistaan sen luonteen mukaan. Uhrin henkisiä tai fyysisiä kipuja rangaistuksen kovuus ei muuta.

Toki ääritapauksissa oikeutta voi hakea sitten rikosoikeuden puolelta.

“NHL:ssä Savolainen olisi ollut merkitty mies jo ajat sitten.”

Pitäisikö olla merkitty Salibandyliigassa vai mikä on pointtisi?

Manku 10.3.2010

Niin vaan kurinpitolautakunta ampui itseään jalkaan. Tästä eteenpäin pesäpallolyönti päähän tuottaa yhden ottelun pelikiellon, jos uhri ei loukkaannu pahasti. Vai voiko joku väittää, että samasta rikkeestä voidaan toisessa tapauksessa määrätä erilainen rangaistus?

Itse pidän Savolaisen pelityylistä muuten kuin näiden tempauksien osalta. Kovaa pelaaminen on taitolaji, mutta kuka tahansa osaa sikailla. Peltola onnistui aloittamaan oman pelinsä välittömästi, sillä varmasti tajusi tilanteen hankaluuden ja pakkinsa olevan joitain pelejä sivussa. “Kurinpitolautakunta” meni täysin Peltolan peliin. Naurettavaa, todella naurettavaa. Itse tilanteen täysin nähneenä en voi kuin tyrmistyä tuon lautakunnan päätöksestä. Munatonta toimintaa, ilmeisesti lajia tosiaankin vielä vain harrastellaan.

Vastaavasta tilanteesta on nyt melko mahdotonta vetää kovempia rangaistuksia. On se h….tti soikoon kummallista. Puhumalla saattaa saada parin pelin huilin ja moisesta tempusta vain yhden pelin. Olisipa kiva kuulla miten “kurinpitolautakunta” asioita oikein miettii.

Jampi 10.3.2010

Ei suorannaisesti liity asiaan, mutta liittyy kuitenkin: mun mielestä vie vähän uskottavuutta adressilta, että nopeasti katottuna yli puolet ei salli nimeään julkistettavan. Voi toki olla ihan yleinenkin käytäntö...

m koivuniemi 10.3.2010

Jampi. Nimiä ei siis julkaista internetissä. KKR:lle menevässä adressissa nimet kyllä näkyvät.

m koivuniemi 10.3.2010

Selvitän hieman Salibandyliiton kurinpitokäytäntöä. Liitossa toimii kurinpitovaliokunta, jonka puheenjohtajana toimii Harri Väänänen. Valiokunnassa on 7 muuta jäsentä. Valiokunnan tehtävä on käsitellä salibandyn kurinpitoasioiden kehittämistä.

Liiton kurinpitoryhmä (eri kuin liigan) koostuu kuudesta eri jäsenestä. Se käsittelee liiton muut kurinpitoa vaativat asiat.

Liigan kurinpitoasiat käsittelee kolmihenkinen Kilpailu- ja kurinpitoryhmä, jossa kaksi henkilöä hoitaa tehtäviä oto-pohjalta.

Nämä tiedot suoraan salibandyliitolta.

Jampi 10.3.2010

m koivuniemi: selvä homma. en mä siinä sitten mitään ongelmaa näekkään. En siis vaan tiennyt miten asian laita on.

m koivuniemi 11.3.2010

Adressi on nyt matkalla. Toivotaan parasta. :)

Ispi 11.3.2010

Porvoolainen 1-divisioonan pelaaja sai muutama vuosi sitten vastaavasta tempauksesta vuoden pelikiellon ja silloin oli kyseessä kaiken lisäksi EI tilanteen aloittaja. Tosin päätöstä odoteltiin reilu kuukausi..Kyseisen valiokunnan vetäjänä oleva espoolainen rouva perusteli päätöksen viipymistä lomallaan, ajan puutteellaan ja kyseisen tehtävän olevan tosi raskaan oman työn lisäksi! Näillä perusteluilla tehtäviin kannattaa hakeutua..

just 11.3.2010

ja verrattuna Indiansin Nurmen 1+1 pelikieltoon tuulettamisesta ja pelinjälkeisestä suun aukomisesta tuntuu aika järjettömältä tuo Savolaiselle annettu rangaistus.

AH 11.3.2010

Joku tässä “kehui” passon jälkipelilausuntoja. Itsekin ihmettelin jo pelkän tekstin jälkeen, että mitä hittoa äijä itkee. Nyt videon nähneenä vielä kummallisempaa.

Tällaisten lausuntojen jälkeen varsinkin toivoisi läpinäkyvyyttä päätöksenteossa. On ikävä joutua spekuloimaan, vaikuttiko tämä jälkipeli rangaistuksen pienuuteen vai mikä oli homman nimi. Se ei kuulu urheiluun ja ainakin itse toivoisin hommat ratkaistavan siellä kaukalossa.

Myös ikävää, että TV:ssä “kannustetaan” Savoa teon jälkeen ja ”äijäillään”. Toivoisin että näihin asioihin puututtaisiin selkeämmin, jotta tällainen ei yleisty.

Peruskynä 11.3.2010

Odotan salibandyliitolta kannanottoa tähän “kuohuntaan”. Ilmeisesti nopea toimiminen asian suhteen olisi parasta lajille ja julkisuudelle.
Omalta ja yritykseni osalta harkitsen vakavasti yhteistyön jatkumista tulevaisuudessa, jos liitto on linjaton ja kyvytön ottamaan vastuuta väkivallasta.
Savolaiselta, suhteellisen arvostetulta pelimieheltä, odotan julkista anteeksipyyntöä ja katumusta. Niinhän isot pelaajat ymmärtävät tehdä.
Peltolan suhteen olen menettänyt toivoni.

Liitolta suoraselkäisyyttä ja välittömiä toimia asian suhteen.
Classic, Peltola ja Savolainen lakki kouraan ja anteeksi.
Hulmille pikaista paranemista.

Jampi 11.3.2010

Asiaa tässä pohtineena olen tullut siihen tulokseen, että aika kinkkinen homma tämä kaiken kaikkiaan.

Videon perusteella näyttää kyllä kieltämättä siltä, että yhden pelin kielto oli pikkasen alakanttiin. Tosin videon laatu tässäkin oli mitä oli, mutta silti.

Mutta rangaistus ois pitäny tulla heti kerralla. Se, että lisärangaistuksia jaettaisiin sen jälkeen, kun Savolainen on jo pelannut, ei tunnu millään tapaa järkevältä eikä toivottavalta.

Viime (vai toissa?) vuonna kun jaettiin pelikieltoja isolla viiveellä vaadittiin syystäkin päätöksiin nopeutta. Nyt päätös tuli nopeasti, mutta päätöksen laatu ei tunnu kaikkia miellyttävän (tällaisissa tapauksissa kylläkään tuskin koskaan miellyttää kaikkia). Olen sitä mieltä, että tämän hetkinen tilanne on kuitenkin parempi näistä kahdesta.

m koivuniemi 11.3.2010

Jampi: Huomaa, että adressin tarkoitus ei ole lisärangaistuksien hakeminen vaan rangaistuksen pituuden perusteluiden hakeminen. Jotain puolustusta kurinpito on varmasti teolle löytänyt kun pelikielto on jäänyt yhteen otteluun. Tämän perustelun haluan tietää. En millään jaksa uskoa, että täysin puolueettomaan kurinpitoryhmään sotkeituisi välikäsiä, joilla olisi omia intressejä yhtä pelaajaa tai joukkuetta ajatellen.

m koivuniemi 11.3.2010

http://www.hs.fi/artikkeli/Salibandypelaajanpesäpallolyönnistä+nettiadressi/1135253902452

Olli Rauste sanoo päätöksien olevan julkisia? Missä tämä päätös on nyt julkisesti luettavissa?

Jampi 11.3.2010

m koivuniemi: joo huomaan. edellinen viestini ei oikeastaan koskenut adressia, vaikka ehkä siltä vaikuttiin. Se koski lähinnä niitä, jotka vaativat lisärangaistusta.

Tosin koko viestiketjun uudelleen lukeneena, ettei sitä suoraan vaativia ihan hirveästi ollutkaan.

m koivuniemi 11.3.2010

Joo, olihan tuossa jutussa lyhyesti perusteltu rangaistuksen pituutta.

Tässä lainaus:

“HS:n torstaina saamassa päätöksessä kurinpitoryhmä katsoo Savolaisen teon olleen spontaani reaktio Hulmin rikkeeseen pelitilanteessa.

Koska teko sattui runkosarjan viimeisessä ottelussa, olisi pitemmän pelikiellon merkitys ollut tavallista suurempi, perusteluissa todetaan.”

Nauraa räkättäen luin tuota :D Laittakaa nyt herran jumala se koko päätöksen pöytäkirja nettiin niin saadaan lisää komediaa!

Voi saatana! 12.3.2010

“HS:n torstaina saamassa päätöksessä kurinpitoryhmä katsoo Savolaisen teon olleen spontaani reaktio Hulmin rikkeeseen pelitilanteessa.

Koska teko sattui runkosarjan viimeisessä ottelussa, olisi pitemmän pelikiellon merkitys ollut tavallista suurempi, perusteluissa todetaan.”

Eli siis ratkaisevissa otteluissa ennen pudotuspelejä saa lyödä vastustajaa mailalla päähän?

m koivuniemi 12.3.2010

“Eli siis ratkaisevissa otteluissa ennen pudotuspelejä saa lyödä vastustajaa mailalla päähän?”

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin niin näin se näemmä on! Mua henkilökohtaisesti oksettaa olla tekemissä tämän lajin kanssa tästä eteen päin!

m koivuniemi 12.3.2010

Millainen merkitys olisi ollut välierissä tapahtuneella rikkeellä? Olisi varmaan kumottu koko ottelurangaistus ja tuomareille varoitus.

Sviddu! 12.3.2010

Kummallinen tapa muuten Classicin moderaattorilla. Jos ottaa tähän aiheeseen kantaa seuran keskustelupalstalla, iskee bannaustuomio välittömästi:

“Käyttämäsi koneen osoite on estettyjen koneiden listalla. Joko sinä tai joku muu kyseiseltä koneelta on lähettänyt asiatonta materiaalia Classicin keskusteluun. Jos kyseessä on meidän tekemä virhe, ole hyvä ja ota yhteyttä sähköpostilla osoitteeseen .”

Hedelmällistä, totta tosiaan!

voisko 12.3.2010

“Eli siis ratkaisevissa otteluissa ennen pudotuspelejä saa lyödä vastustajaa mailalla päähän?”

Voisko näitä liioitteluita vähentää?

Voitteko kiistää sitä, että pidemmällä pelikiellolla olisi ollut suurempi merkitys nyt kuin keskellä runkosarjaa? Mielestäni lakimies Rauste ei suinkaan ole väärässä niin sanoessaan.

En ala itse märitellä sopivaa pelikieltoa “pesäpallolyönnistä”. Sellainen lyönti ei nähdäkseni todellakaan ollut. Törkeä kyllä, mutta pesäpallolyonti antaa siitä aivan väärän kuvan niille, jotka eivät sitä ole nähneet. Termiä ovat sitten sokeasti toistelleet sen nähneetkin ties kuinka monta kertaa ja nyt sitä on käytetty jo Helsingin Sanomissakin. Silmät käteen.

Piffu 12.3.2010

No svidduako sitä sinne classicin sivuille pitää mennä itkemään? Ihan ymmärrettävää, että eivät halua tuoda asiaa esille ja heillä on siihen täysi oikeus. Perusta oma keskustelupalsta ja avaudu siellä, niin helpottaa.

Ja eihän kukaan ole sanonut, että runkosarjan viimeisissä peleissä saa lyödä ketään päähän. Pelikieltohan siitä nytkin räpsähti.

m koivuniemi 12.3.2010

Ei sillä pitäisi olla mitään tekemistä rangaistuksen pituuden kanssa, missä vaiheessa teko tapahtuu? Pelikiellon pituus ei olla eri kauden alkuvaiheessa tai loppuvaiheessa.

jos ei tuomari niin sitten valmentaja 12.3.2010

Jos ei kurinpitolautakunta osaa tehdään mitään niin valmentajan pitäisi vetää omat johtopäätöksensä... 10 ottelua vähintään…

m koivuniemi 12.3.2010

Jos kurinpito pystyy jotenkin kääntämään selvän väkivaltaisen lyönnin ja riketilanteen koston spontaaniksi reaktioksi, niin mitä voidaan odottaa seuraavilta kurinpidollisilta toimilta. Täyttä hurlumheitä!!!

Manku 12.3.2010

Nyt vaan odotellaan seuraavaa kurinpitolautakunnon päätöstä. Joku tossa aiemmin ottikin sopivasta kantaa Nurmen (1. Div) pelikieltoon. Mies oli oikein hurjasti solvannu jotain ja pelikielto muotoon 1+1. Ei paha.

Savolaisen teko on täysin omassa luokassaan. Ihmettelen suuresti miten kurinpitolautakunta löytää noita lieventäviä asianhaaroja. Niiden mukaan viimeisissä runkosarjan peleissä saa tehdä melkein mitä vaan spontaanisti ja siitä saa yhden ottelun pelikiellon. Ja kuten sanottua, meikä sentään pitää Savolaisen pelityylistä. Se on kovaa ja pallollista. Sellaisia pelaajia on liigassa vähän. En silti voi hyväksyä moisesta teosta yhden ottelun pelikieltoa. Jos pelissä sattuu ja tapahtuu, niin pitkätkin tuomiot pitää vain hyväksyä. Nyt joudumme hyväksymään lautakunnan tuomion ja linjan tuleviin otteluihin. Puhumalla parin pelin huili ja vahingoittamisyrityksestä peli. No se on semmoista.

Jotain vaikutusta 12.3.2010

Salibandyliigalle uusi kurinpitäjä

Salibandyliiga on nimennyt 27-vuotiaan espoolaisen Tommi Koposen pääsarjojen uudeksi kurinpitäjäksi. Koponen toimii lakimiehenä ja on koulutukseltaan oikeustieteiden kandidaatti. Koponen aloittaa tehtävässään pääsarjojen kurinpitäjänä välittömästi.

Koponen omaa pitkän urheilutaustan lentopallon puolelta, missä hänellä on kokemusta alue- ja nuorten maajoukkuetasoilta. Tällä hetkellä Koponen pelaa kilpatasolla beach volleytä kiertäen kesän SM-turnauksissa. Viime kesänä hän oli SM-kiertueella viides.

Pääsarjojen kurinpitäjä vastaan pääsarjojen, eli miesten ja naisten Salibandyliigojen, sekä miesten 1. divisioonan kurinpitotehtävistä. Aikaisemmin kaudella kurinpitotehtävistä vastasi kolmihenkinen kilpailu- ja kurinpitoryhmä (KKR).

Ei voi olla! 12.3.2010

Minun oikeustajuuni tämä ei kyllä millään istu. Siviilipuolella siis saan vetäistä potentiaalista kilpailijaa pesäpallomailalla päähän, jos on tavallista tärkeämpi aika vuodesta: Vaikka ylioppilaskirjoitukset, pääsykokeet tai työpaikkahaastattelut edessä... “Sori! En mä tiedä, mikä muhun meni. Löin sitä vaan ihan vähän. Kilpailija on nyt vahingossa pois pelistä, mutta kai mä saan silti jatkaa? Pikkujuttu?”

Repe 12.3.2010

Kai sä tiedät, ettei siiviilipuolella saa montaa muutakaan samaa asiaa kuin kaukalossa?

Ja mikä siinä tosiaan on, että noi esimerkit pitää vetää aina ihan yli?

Niin 12.3.2010

Pitäiskö ne sun mielestä sitten vetää jotenkin ali? Salainen koodi: Kyllähän me jätkät täällä kaukalossa voidaan toisiamme mätkiä. Mitä siitä, vaikka joku silloin tällöin halvaantuu ja menettää näkönsä tai kuulonsa.

m koivuniemi 12.3.2010

Kiitos salibandyliiga. Tämä on oikeus ja kohtuus ainakin!

AH 13.3.2010

Jännät oli noi perustelut kyllä.. että spontaani reaktio? Kyllä kostot pitäisi nimenomaan kitkeä pois lajista, varsinkin tällaiset.

Ja että tärkeään aikaan vuodesta ei viitsitä rangaista kunnolla… Entä jos HULMI olisi LOUKKAANTUNUT ja ollut sivussa pari peliä tai loppukauden? Olisko sitten voinu rangaista Savolaistakin kunnolla?

Kyllä pelaajat pitäis opettaa tuomarin vihellyksiä kunnioittamaan. Mitä siinä enää kostamaan jos vastustajan rike jo on vihelletty. Mua ainakin ärsyttää katsella sellaisia pelaajia jotka ottavat typeriä jäähyjä vihellysten jälkeen vastaavista tilanteista, vaikka olisivatkin muuten taitavia.

Vähän menee noi Eerikäisenkin jutut yli, kun verrataan pesäpallomailalla lyömiseen :). Muutenkin tuon lyönnin kauhistelu on ehkä ylimitoitettua jo näissä keskusteluissa, mutta tietysti se kuohuttaa kun ratkaisut tuntuvat niin epäloogisilta.
Ei tosta videostakaan voi oikein sanoa, kuinka paljon voimaa lyönnissä oli. Pää on kuitenkin paha paikka, ihan jo silmienkin takia. Verrattuna nyt esim. Nurmen rangaistukseen antaisin ilman muuta lisää penalttia, muuten en osaa sanoa. Lähinnä nämä perustelut ja puolustelut ihmetyttävät. Yhtenäinen linja pitää olla ja vähän munaa ratkaisuissa.

Myös Classicin (Peltola, keskustelupalsta) asenne hieman harmittaa. Passo ite meuhkaa että pitäis olla ylevyyttä lajissa ja vinkuu jostain kaukaloista. Näkispä sitä ylevyyttä tämmösissäkin tapauksissa vastustajan kunnioittamisessa ja pelaajiensa sikailun myöntämisessä (ja tuomitsemisessa)...

AH 13.3.2010

Sitä pitää vielä ihmetellä että Eerikäiset ja muut TOIVOVAT jotain kostotoimia vielä tämän jälkipelin jälkeen.

Toki yllättävänkin rauhassa SPV:n pelaajat tossa ovat, ei kukaan käy isommin edes päätään aukomassa kuvan perusteella Savolaiselle. Hulmi kuitenkin nousee jo ylös sillä välin kun SPV:n ylimmät miehet juoksevat paikalle, joten ihan hyvä että eivät ainakaan lähteneet itselleen tuosta enää jäähyjä ottamaan :).

En ite ainakaan toivo salibandyyn mitään poliisipelaajia tai muitakaan kostotoimia ja on aika erikoista tällaista “toivoa”.

m koivuniemi 13.3.2010

Urheilulehden juttu oli kyllä pöyristyttävä. Niin tätä kostokierrettä ja oikeuden ottamista omaan käteen juuri pelkäänkin. Sen takia kurinpidolliset toimet ovatkin tärkeä osa ketjua.

Jii 14.3.2010

Ei kai tuota Eerikäisen juttua kukaan laji-ihminen tosissaan ota? Sehän on selvä provo, kirjoitettu ko. lehden linjan mukaan, eli mitä suurempaa sontaa sen parempi.

Teemu T. 15.3.2010

Kurinpito ei perinteisesti mielellään ole puuttunut fyysisiin rikkeisiin kovin isolla otteella.

Tästäkään tilanteesta ei annettu mitään, poikittaisella selkään ja täydellä voimalla kohti katsomoa.

http://www.youtube.com/watch?v=FyRZzqIIg00

StaDi 15.3.2010

OLISI TIETENKIN HYVÄ ETTÄ TASAPUOLISUUDEN NIMISSÄ LAITATTE MYÖS HERRA MANNISEN HYPPY KORKEAMAILAN SUORAAN KOOVEE PELAAJAN PÄÄHÄN….EI RANGAISTUSTA….PUNAISEN PAIKKA ILMAN MUUTA. AIKA PORU OLISI JOS PELIVELJEÄ NÄIN KOHDELTAISI.

Snadi 16.3.2010

Älä nyt huuda siellä!

Nimesi

Sähköpostisi

Kotisivusi

Muista yhteystietoni

Ilmoita minua uusista kommenteista

Mitä tässä lukee?


Jaa       RSS -syötteet
Copyright © 2007–2010
Kirjoittajat ja kuvaajat
Pääkallo.fi

webdesign: Dimedia Oy
ISSN-tunnukset:
1797-0199 (painettu)
1797-0229 (verkkojulkaisu)
Tuoreimmat uutiset