pääkallo.fi - Blogit - Luuran komedia

Petri Manninen ja Lasse Riitesuo Luuran komediassa kirjoittavat Seinäjoen Peliveljien Petri Manninen ja Happeen Lasse Riitesuo.

9.3.2010

Tabula rasa

Kommentit

katsoja 9.3.2010

Aihetta oli tai ei ollut, mutta sipulihan siinä tais pettää koko joukkueella.

Katsoja 9.3.2010

Asioita voi hoitaa monella eri tavalla. Vaihtoehtoja on aina.
Tuomarit nyt hoiti asiat nähdyllä tavalla, eikä ehkä ollu paras
vaihtoehto. Play-off pelejä pitää osata lukea huomattavasti
paremmin ja huomata tunnetaso. Isoista asioista pelataan.

Valitettavasti SSV matkustaa peleissä maineellaan. Joukkueen
pelaajat ovat hyviä mutta rikkovat siinä missä kotijoukkueen
pelaajat mutta he eivät saa samanlaisia rangaistuksia.
Siinä suurin ero joukkueilla tänään.

Tsemppiä Happeelle ja toivottavasti vielä Monnarilla pelataan
tällä kaudella.

katsoja2 9.3.2010

Tuomarin pelinlukutaitoa lähtisin kyllä kyseenalaistamaan. En tiedä mitä Lasse sanoit/huusit niille “tuomareille”, mutta ei tossa tilanteessa pitäisi kovin herkästi jäähyä protestoinnista viheltää, kun olitte jo valmiiksi alivoimalla. Haiskahti vähän siltä kuin tuomari olisi halunnut ratkaista pelin.

katsoja2 9.3.2010

kyllähän se meni täysin tuomarin piikkiin se viimenen vitonen.. tottakai pelaajat kuumenee jos noin selvästi linja muuttuu ja otetaan tuomarien osalta tilanne haltuun eikä anneta pelaajien ratkaista paremmuutta pelaamalla

Joy 9.3.2010

No, Riitesuo sai toteuttaa itseään, kallis lasku vaan tulossa! Pelimies olisi voinut osata pitää turpansa kiinni tai ainakin hivenen pienemmällä!

sarvipää 9.3.2010

Kyllä oli suuri vitsi tuomarien toiminta tänään.. toivottavasti EIVAT vihellä kolmannessa ottelussa tai sitten se on jo tuomariasettelijan vit….ua

Katsoja 9.3.2010

Mitenköhän tätä alkaisi purkaa, vieläkin on niin epätodellinen olo. Olen useasti nähnyt heikkotasoisia tuomareita pelatessa ja tiedän, että tuomarin roolissa jokainen tekee virheitä, koska ihmisiä hekin vain ovat. Katsomostakin on, tällä kaudella lähes jokainen Happeen peli tullut nähtyä. Usein on ollut tuomarityöskentely erikoista ja linjatonta, mutta se on tuhonnut molempien joukkueiden peliä. Tuomarit voisi jakaa mielestäni kolmeen luokkaan.
Ammattimiehet, jotka myöntävät virheensä ja räikeän sellaisen jälkeen uskaltaa tokaista pelaajille “mun moka.”

Hauskuuttajat/pelin tason pilaajat. Tähän kategoriaan kuuluu ehdottomasti lähes jokaisella paikkakunnalla vieraillut “farkkumerkki”. Linjatonta viheltämistä suuntaan ja toiseen. Useinmiten kumpikaan joukkue ei hyödy tästä, joten ns. Harmiton tapaus.

Tämän päiväistä tuomarityöskentelyä leimasi mielestäni eniten se, että ei uskallettu viheltää maajoukkue miehille jäähyjä. Toiseen suuntaan mentäessä selässä lukeekin aivan eriskummalisia nimiä ja kas kummaa käsi nouseekin suhteellisen helposti.

Tämän jälkeen oma raportti viimeisestä viidestä minuutista ja tottakai Happee lasien takaa. 55:50 Tikka 2 min kädellä pelaaminen. Itse katsoin tilannetta kauimmaisesta nurkasta ja pystyn tämän jäähyn käsittämään. Pallo tuli käteen, sille ei voi mitään. Tulkinta asiassa on hankala, koska on lähes mahdoton sanoa, pelattiinko pallo käteen vai ei. Jokatapauksessa hampaita kiristellen passitan Tikan jäähylle.

Case Riitesuo, protestoiminen on voimakasta mitä se oli kummaltakin joukkueelta läpi ottelun. Tästä en olisi antanut jäähyä. Perustellaan vaikkapa näin, että musuttamista oli tuomareille läpiottelun ja tämä ei mennyt linjan mukaisesti.
Tarkennusta haluaisin siihen, että eikö ole jokin sääntö josta protestoimisesta napsahtaa pelkkä henkilökohtainen 10 minuuttinen? Jos on, miksi näin ei tapahtunut tuossa tilanteessa?

Jos Lasse olisi yhtä rauhallinen, kuin Järvi olisi hän saattanut puheellaan huumata tuomarit ja saada näin SSV:ltä jonkun boksiin. Tästä nähtiin hyvänä esimerkkinä Järven äidinkielen lahjat, jolloin pitkän puheen päätteeksi Tikka lähti istumaan ottelun ensimmäistä kakkostaan. Maalinedusta tilanne, jossa niistettiin jääkiekko tyliin puolin ja toisin, mutta kappas kuinka kävi.

Pylsyn jäähy oli mielestäni niin linjaton, joten en löydä siihen mitään asiallista sanottavaa. Happeen sivuilla kuvaillaan tilanetta suht hyvin, joten jokainen voi sieltä lukea.

Pelistä sen verran, että Happee juoksi SSV:ltä jalat alta kolmannessa erässä. Harmi kuitenkin, että peli ratkesi tuomaritoimintaan ja vierailijoiden loisteliaaseen ylivoimaan.


Pahoittelut vielä tekstin sekavuudesta ja mahdollisista sadoista kirjoitusvirheistä. Vieläkin on tunteet niin pinnassa, joten antakaa tämän olla vain sivuseikka.

Elwis 9.3.2010

Joo, juoksi happee jalat alta ja Suomi voitti olympialaisissa kaikki viimeiset erät….Kyllä pitää olla 60 min valmis jos meinaa nämä pelit hoidella. Paskat oli tuomarit, mutta onko usein valittamalla saanut päätökseen muutosta??? Yks kakkonen olis ehkä mennyt..Sääli.

kuulin 9.3.2010

lasse huusit jotain että pitääkö aina teidän olla ratkasemassa näitä pelejä... oikeessa olit.harmi.

II katsoja 9.3.2010

En väitä, että tuomarit olisivat olleet puolueellisia mutta jotenkin vaan tuli sellainen maku, että tuomareiden mielestä toisen joukkueen kuuluikin voittaa. Eihän SSV ole hävinnyt muutenkaan pleijareissa, kun ties milloin sitten, niin ei kai se häviä nytkään. Eikä hävinnytkään. Järvet ja Mannerit ja Toivoniemet ja kaikki. Ei ne häviä junnuille. Maailmanmestareita.

Varmasti sääntökirja antaa tuomareille kiitettävän arvosanan ottelusta mutta eihän se noin saa mennä. Tuollaisten tuomioiden jälkeen on taas vaikea uskoa tuomareihin. Koko lopun huipentumattomuus lähti liikkeelle kulmavaparin jälkeisestä “käsivirheestä”.

Jos sääntökirjassa sanotaan, että aina kun palloa pelataan kädellä tulee jäähy, niin ok. Sitten se oli jäähyn arvoinen rike. Nyt Tikka ei kuitenkaan katkaissut maalisyöttöä kädellään tai pelannut suurieleisesti palloa kädellään, vaan oli kulmavaparin tiellä.

Riitesuon jäähy tuli mussutuksesta, vaikka sekin napsahti varsin helposti (Miksi ei tosiaan annettu kymppiä, vaan ratkaistiin ottelu kakkosella). Pylsyn jäähyssä tuomarit ilmeisesti halusivat vielä kerran alleviivata, ketkä näitä otteluja oikein ratkoo ja kenen pitäisi saada niitä tähtiä ja lusikoita.

Eihän Happee juuri sen parempi ollut mutta ei SSV ihan noin paljoa tasoitusta olisi tarvinnut.

kymppi 9.3.2010

Salibandyssa ei ole olemassa kymppiä ilman kakkosta
2 (protestointi) - 2+10 (epäurheilijamainen käyttäytyminen)- TOR 5+20 (Törkeä epäurheilijamainen käyttäytyminen)

Kädelläpeluujäähy oli junnujäähy Tikalta. Oppirahoja.
Lassesta en tiedä mitä se sanoi (tai huusi).

Saattaa mennä tuomarien piikkiin, saattaa mennä pelaajan hölmöyteen.
Molemmilla asioilla ratkaisevalla ajalla pudotuspeleissä on seurauksensa.

Pelaajan osalta Happeen urakka vaikeutui juuri. Varmaan on käynyt pelin jälkeen mielessä, että olisi kannattanut keskittyä omaan tekemiseen ennemmin kuin avautua raitapaitaiselle Dr Philille.
“Aihetta oli ja ei ollut”, poikkeuksellisen lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistu analyysi tästä asiasta, eikä varmaan sama mies avaudu ensi pelissä vaikka taivas putoasi niskaan.

Tuomareilla on varmaan samanlainen prosessi, (mutta tarkkailijan kanssa) jos siihen on aihetta. Lisäksi jos oli liian helppo kakkonen, ei varmaan ole välieräpelejä sellaisen jälkeen enää edessä vaan kausii alkaa olla puolivälierien jälkeen paketissa.

Oli kuten oli, puolivälierissä pitää pään kestää sekä pelaajilla että tuomareilla.

Kulttuuri 9.3.2010

On voittamisen kulttuuria, on voittajia ja häviäjiä.

Häviäjät sohaiset ampiaispesää ennen playoffeja dynastiakirjoituksillaan, menettävät malttinsa ratkaisuhetkillä ja ihmettelevät jälkikäteen kohtaloaan. Voittajat voittavat. Lauantaina voi vaikka Mikaelilta kysellä vinkkejä.

Onneksi tuleva hirvisukupolvi osaa voittaa.

m koivuniemi 9.3.2010

Hieno huomata, että täällä on rakentavaa keskustelua tuomaritoiminnasta. Lämmittää aina mieltä, kun asiosta keskustellaan rakentavaan sävyyn. Pleijarit on tärkeitä matseja ja jos joskus niin silloin kaikki virheet ovat liikaa. En itse voi ottaa kantaa tilanteisiin kun en ollut näkemässä. Paineita on jokaisella ja nyt vaikuttaa siltä, että on kuppi mennyt nurin niin erotuomareilla kuin myös Riitesuolla.

II Katsojalle. Jos Tikka olisi katkaissut maalisyötön kädellä niin oltaisiin menty kaavalla Elinkautinen+kuolemantuomio. Eli jäähy+rankkari. Tässä se ero onkin normaaliin pelitilanteeseen.

mähönen 9.3.2010

hommahan meni mun silmään niin että kuka siellä kulmassa nyt olikaan antamassa sitä vaparia niin antoi vaparin jo kerran ja sitten heti perään laittoi pallon peliin uudestaan liikkuvasta pallosta ja tikka sitten nappas sen syötön käteensä ihan “tarkoituksella”... tämähän kyseisestä tuomarivirheestä niin radikaalin tekeekin.

okko 9.3.2010

Mr. Järvellä on tuomarit pikkusormensa ympärillä. SSV:n taktisia rikkeitä ei uskalleta viheltää. Happee sai pelkkiä vapareita useita kymmeniä vaarattomilta sektoreilta ja Happeen rikkoessa tuomarit antavat välittömästi jäähyn. Eilen maalineduskahinassa tuomarit antoivat Tikalle jäähyn vaikka SSV:n pelaaja tuli paikalle tilanteen ulkopuolelelta. Tämän jäähyn Järvi kävi puhumassa muutama minuutti tilanteen jälkeen…

2atsoja 9.3.2010

Tilannehan on se, että:

Otto Tikan jäähy oli täysin pelinhenkeä vastaan. Kädellä pelaamisesta voi antaa jäähyn, mutta miksi tuollaisessa tilanteessa kun niitä ei aina tule selvemmistäkään. (olihan oikea PleiJari tuomio, vai oliko?)

Lisäksi SSV:n pelaajat(etenkin7) antavat usein vaparin peliin kuljettelemalla palloa, ja siitä sitten ranteella. Mm. runkosarjan tv-pelissä Happeeta vastaan nähtiin yksi maali tälläisesta tilanteesta. Kokemuksesta voi sanoa, että kyseisen tyylistä vaparia on erittäin vaikea peittää, kun pitäis kontata perässä ilman että polvet osuu maahan ja silti peittää syöttö- ja laukaisulinjat. Jos tuomarit antavat sen mennä läpi niin hyvä SSV. (yleensä antavat,ssv)

Tästä ilmeisesti 97:n purnasi Otto Tikan saadessa jäähyn. 97:n jäähy oli Tyhmä. Mutta oliko tuomiona hyvä? Oikea PleiJari tuomio?

Pylsyn jäähy oli tavallaan oikea, koska Pylsyä oli varoitettu jo useamman kerran jälkipelistä. Nimenomaan jälkipelistä mailalla. Ja sellainen pieni huitaisu tilanteessa taisi olla, ainakin näytti siltä. Kaikki oli kuitenkin seurausta huonosta päätöksestä, antaa jäähy kädellä pelaamisesta.

Ihmeellistähän se on, mutta noin 100% Pylsyn käymistä kaksinkamppailuista päättyi eilen vastustajan vapariin.

Lisäksi kovakuntoiset, Järvi, Kinnunen, Järvinen, Forsten kaatuvat maalin edustalla kohtuuttoman helposti, ja usein vaparin arvoisesti. KSML:n lehtimallin julkaisussa näkee, kuinka Hartsa Forsten suorastaan lentää mailan hukanneena pylsyn pienestä töytäisystä.

Harmi kun sama tuomarikaksikko viimeisteli tyylittömästi jo toisen Happeen kotipelin ssv:tä vastaan tällä kaudella. Molemmat tasaisia tiukkoja vääntöjä. Enkä väitä, että tuomarit olisi koko peliä ratkaisseet, vain sen tarvittavan viimeisen 5, että jää paska maku suuhun, ja voitto varmuudella Helsinkiin. Molemmissa oli isot panokset.

Jatkoa ajatellen näitä on kuitenkin ihan turha miettiä. (tuomarit vois ehkä kiinnittää huomiota) Tässä tilanteessa ei tarvitse kuin voittaa ssv kolmesti. Muistaakseni sama tilanne oli sarjaan lähdettäessä.

(Virhettä löytyy, asia- ja kirjoitusvirhettä, pahoittelut. Pakko vuodattaa.)

Paikalla ollut 9.3.2010

Okko kirjoittaa asiaa.

Tuomarit eivät uskalla puuttua SSV:n taktisiin rikkeisiin millään tavalla. Eilen lähes jokainen Happeen vastahyökkäys katkaistiin hyökkäyspään rikkeellä, josta seurasi Happeelle vapaalyönti oman maalin vierestä.

Todellisuudessa Happee kärsi tuomarilinjasta koko pelin ajan. Lopun sirkus oli vain kuorrutus kakun päälle. Ikävää myös siksi, että jyväskyläläiset olivat käytännössä koko ottelun ajan hallitsevampi osapuoli.

Katsoja 0+0 9.3.2010

Ihmettelin jo kolmannen erän alussa, kun tuomarit puhalsivat outoja rikkeitä koko ajan Happeelle tilanteiden ulkopuolelta. Pari SSV:n kamppia jäi puhaltamatta juuri ennen viimeistä vitosta, muun muassa Riitesuohon kohdistunut. Loppu on tietysti niin käsittämätöntä tuomariroimintaa että en oikein usko vieläkään. Tällä tasolla käytetään noin epävarmoja ja tähtiä mielisteleviä vierastuomareita. HYI!

Mutta…varmasti on latausta lauantaiksi, ja jos se saatais nyt suunnattua itse pelaamiseen niin en usko että SSV:n maajoukkuemiehet jalalla Happeella pärjää, ylivoimalla kylläkin. Tsemppiä!

Jälki Pelillä 9.3.2010

Ei ole sattumaa, että Happee “voitti” runkosarjan jäähytilaston. Nuoret maksavat oppirahoja, kun pää ei kestä tiukoissa paikoissa. Näin se vaan menee. Siihen SSV luotti ja ilmeisesti kannatti. Nuori jengi provosoituu aika herkästi. Eilisessä tilanteessa valmennuksen olisi pitänyt ko. tilanteessa ottaa homma hanskaan; turvat kii (Lasse), tapetaan Tikan jäähy, ja sit olisi ollut vielä aikaa n. 3 min tasoihin ja jatkoajalle. Koko paketti siis hajosi ja porukka provosi hyvän taistelun pilalle. Vasta kun henkinen kantti kestää, jengi on miesten mestaruuksien arvoinen. Erityisesti pleijareita kokeneiden pelaajien ja valmennuksen sipulin pettäminen lopussa oli harmillista ja ikävää. Jälkipelin ja avautumisen aika pitäisi olla pelin jälkeen, ei pelin sisällä.

Ex-peluri 9.3.2010

Kun on voittanut 8-10 mestaruutta niin kentällä saa pelata omilla säännöillä ja raukkamaiset tuomarit eivät uskalla tehdä mitään. Maalivahti lyttää pallon pelikelvottomaksi ennen vastustajan ylivoimaa, kulmat annetaan liikkuvaan palloon, mailaan hakataan surutta ja kaksinkamppailutilanteissa niiataan aina kun siihen on mahdollisuus. Kokemattomat tuomarit ajattelevat tämän olevan normaalia ja asiaankuuluvaa aivan kuten tuomiot Pylsyä vastaan joka tilanteessa kun ovat saaneet päähänsä nettikirjoituksista, että mies filmaa. Sama homma Tikan kohdalla. Tuomareiden silmätikku nro. 1. Amu tilasi jäähyjä ja nyt niitä myös sai. Kyseisessä pelissä tuomarit kostivat Riitesuolle pelin kestäessä tapahtuneet avautumiset lopun jäähyllä. Aiemmin tuomarit näyttivät Riitesuolle sukellusmerkkejä kampitustilanteessa vaikka Happee saikin tilanteesa vaparin. Kaikesta näki, että tuomarit kumarsivat SSV puolijumalia ja kohtelivat Happeen pelaajia kuin halpoja makkaroita.

Entisiä liigapelaajia nyt nopeasti tuomaroimaan!

voittamisen kulttuuri 9.3.2010

Voittajat ei selittele, selittelijät ei voita.

Tuomareita kaikki? 9.3.2010

Tosiasia on että ei se tuomari aina ole ihan mukana mutta ei se myöskään ole SSVn puolella. Ne jotka väittävät tuomaria puolueellisiksi voivat itse mennä liigapelissä kentälle ja yrittää vetää ottelun mahdollisimman vähillä haukuilla niin ja älä unoha…täydellisellä linjalla.

Tämä voittamisen kulttuuri heebo sanoi kyllä melko kiteytettynä tuon asian (salibandyssä aikalailla paikkansa pitävä asia).
On ollut aikoja jolloin SSV on ollut se huonommin kohdeltu joukkue, ihan oikeesti jopa tänä vuonna.

KatsomoKoutsi 9.3.2010

Siitä on turha kinastella lähtikö tuomareilta homma lopussa lapasesta, jos olit paikalla tiedät kyllä...

Linjan mukaisia tuomioitahan ne eivät olleet vaikkakin sinänsä ihan jäähyn arvoisia tilanteita.

Otto pelasi palloa täysin tarkoituksellisesti kädellä, tosin kulmavapari oli jo annettu itselle eteen ja siitä veto joten oikea tuomio olisi ollut happeen kulmavapari koska SSV:n vaparissa tapahtui selkeä virhe (ei ainut laatuaan)..

Lasse siis toisaalta ihan aiheesta hiiltyi kun huuteli liikkuvaa palloa mutta valmennuksen totaalinen virhe oli lyödä vettä kiukaalle kun Lasse olisi pitänyt hiljentää.. Valittamalla ja huutamalla ei pelejä voiteta mutta ei tunnekuohun vallassa oleva urheilija osaa lopettaa ajoissa, siinä on valmentajan paikka puuttua asiaan.. Ahonen SSV:ssä osaa tämänkin, kyllä sieltä ison miehen möreä ääni käskevästi ja napakasti kuului eilenkin katsomoon kun pelaajat meinasi lähteä nokkapokkailemaan..

Pylsyllekin jälkipelijäähy oikein, mutta samassa tilanteessa varsinaisen ensimmäisen rikkeen teki Manner joka täysin sääntöjen vastaisesti esti ja kiinnipiti alimpana Pylsyn läpiajon.. Miten sen olisi pitänyt tuomita? Rankkari Happeelle, Mannerille jäähy jos ei uppoa ja pylsylle silti kakkonen jälkipelihuitaisusta? En ole tuomari..

Vastaavista tilanteista oli aiemmin annettu ainoastaan vapareita ja moitteita joten ymmärrän katsojien ja pelaajien harmituksen linjattomuudesta. Jokainen SSV:n pelurikin voinee todeta kauden jälkeen että vähän kepposesti päästiin 5-3 YV:lle..

Sinänsä positiivista oli huomata, että SSV:n valtakausi lähenee vääjäämättä loppuaan.. Noin hurjasti jälkipeliä, pikkusikaa ja muita rikkeitä en ole koskaan nähnyt heidän tekevän. Porukalla ei ole enää niin paljon taitoa, nopeutta ja taktista osaamista kuin pari vuotta sitten muutamista pelaajavaihdoista sekä iästä johtuen. Niistä kolmosketjun miehistä nyt ei ole edes pleijareihin nostamaan tota jengiä..

SSV:n oli pakko laittaa kolmannessa kentälle Manner-Forsten-Järvi kun ei homma meinannut onnistua enää.. Paniikkinappiko? Kaksi erää normilla Manner-Kinnunen-Järvi kuviolla..

No Kurre varmaan lähtee shoppailemaan Happeen nuoria lahjakkuuksia jo tänä kesänä.. Tikan Otto, Mannisen Jami ja Pylsyn Joonas lienee ensi kesän kuumat siirtonimet SSV/SPV linjalle jos pojat uskaltaa lähteä kotoa pois.. Parin vuoden päästä sitten Kotilaisen Panu ostetaan ja Hakonen jos fysiikkaa tulee lisää..

Paikalla ollut 9.3.2010

Tai sitten Happee saa (vihdoin) taustansa kuntoon ja onkin oikeasti tulevaisuuden dynastia?
Jyväskylä on mukava opiskelukaupunki, johon voisi olla tulijoita vielä muualtakin.

Ihmettelen muuten miksei tuomareilla ole liigatasolla(kaan) yhtään pelisilmää? Eivätkö he oikeasti ymmärrä, mitä kentällä tapahtuu. Alla muutamia esimerkkejä:

1. Taktiset rikkeet menevät läpi koko pelin ajan (tämä molemmin puolin, SSV osasi ehkä käyttää tätä vain paremmin hyväkseen)

2. Maalinedustatilanteissa vapari annetaan aina sille, joka ensimmäisenä ehtii sukeltaa (eilen joko Järvinen tai Forsten)

3. Totaalinen linjanmuutos 5 min ennen loppua pelin ollessa 4-4

4. Protestointijäähyn antaminen epäselvästä tilanteesta siinä vaiheessa ottelua, kun pelaajien tunnetaso on luonnollisesti kaikkein korkeimmalla

Happeen junnuilla ja kokeneemmillakin on lauantaina kuitenkin paikka näyttää. Jos ei kolmella yrityksellä saa yhtään voittoa kasaan, niin on turha mussuttaa vaikka eilisen pelin toki ratkaisivatkin tuomarit.

En ollut paikalla, mutta 9.3.2010

Nämä samaiset tuomarit vihelsivät syksyllä pääsääntöisesti kaikki Josban pelit Joensuussa ja kuullostaa kyllä melko tutulta. Peli menee sekaisin kotijoukkueelta ja pisteet jää saamatta…ihmettelin kovasti kun huomasin että viheltävät myös tv-pelejä ja playoff-pelejä. Mutta hyvä että osaamista jaetaan tasapuolisesti kaikille liigan joukkueille.

Artturi 9.3.2010

Liian iso tähti liian pienessä seurassa?

maukka 9.3.2010

jos oli luokatonta tuomarointia happeella niin sitä oli myös spv peli. tsemppiä vaan spv:n pikkuserkku joukkueelle. me ollaan teidän puolella.

fan 9.3.2010

Toivottavasti Pasilassa pelataan ilman dumareita. Katsojat voi ratkoo siellä sitten pelin… eiku eihän siellä oo niitä!

faktat faktat faktoina 9.3.2010

Fakta on se että happee hävisi. fakta on että riitesuon taidot ja pää ei kestä sitä. fakta on että jyväskylässä ei pelata enää miesten salibandyliigaa tänä keväänä joten ei muutakun jäätelö kesä soimaan ja speedot mukaa Helsinkiin.

fakta 9.3.2010

on se että amu lahjo tuomarit rullakebabilla mutta söikin ne ite. Kyllähän se ssv hyvin jauhaa yv:tä mutta luotan vahvasti että happee etenee 3-2 voitoin jatkoon jos seuraavien pelien tuomareilla ei oo veikkaukset ssv:n puolesta. Kyllä happeella taitoa riittää!

jepjep 9.3.2010

Taitoa varmaan, mutta kokemuksessa häviää kuten aiemmat pelit on osoittanut. Salibandy on muutakin kuin päätöntä juoksua päästä päähän.

JV 9.3.2010

On tämä salibandy kyllä hieno laji. Maajoukkueessakin esiintynyt pelaaja itkee kesken pleijareiden tuomarivirheitä blogissaan. Hohhoijaa, jotenkin en nää SSV:n maajoukkuetähtiä toimimassa samoin. Siinä lieneekin se viimeinen ero näiden joukkueiden ja pelaajien välillä.

Hösö 9.3.2010

Oikeassa olet. Esim. SSV:n salibandy on ollut täynnä filmaamista, jälkipeliä ja taktisia keskialueen rikkeitä.

Niissä on nuorilla pojilla vielä oppimista, tai sitten tuomareiden olisi syytä herätä.

On niin tyytyväinen! 9.3.2010

Turha sitä jälkeen päin itkeä jos turpaan tulee!! olis varmaan kannattanu vähän varoivaisemmin lähteä haastaa SSV eikä huudella joka paikassa kuinka Dynastia murenee kun Happee juoksee siltä jalat alta…no parempi voittakoon eli SSV jatkoon voitoin 3-0

Gennaro 10.3.2010

Elekää pienet pojat itkekö. Vaan keskittykää siihen pelaamiseen. Ja Lasse, ei se pelin jälkeinen sikailu ketään auta!! Pidä vaan se kasetti kasassa koko 60 min. Niin sinusta ja karkkipyssystä voi olla hyötyä koko joukkueelle!!!

Jeppe 10.3.2010

Videon perusteella ei kyllä Tikann jäähyssä ole pienintäkään epäselvyyttä. Ensimmäisen kaverin voi vielä tönästö mutta toinen ssv pelaaja vedetään takaapäin päästä kenttään. Muista jäähyistä on kyllä todetta vaikea sanoa videon huonon laadun takia.

Teuvo Karitsa 10.3.2010

Kyllä nyt on itketty oikein kunnolla. Enpä muista milloin viimeksi ois pelistä itketty noin paljon…tehdään oikein videoita johon kivasti panostettu tekstitykseenkin, “SSV pelaaja tönäisee ja sit peli jatkuu vaparilla, blaah blaa”... Tuonkin energian olisitte laittanu peliin tai keskittyisitte seuraavaan. Salibandysta on blogien takia tullu hirveä itkupilli laji. Ennen itkettiin hävityn finaalin jälkeen, mutta nykyään isot miehet itkee netissä.

Kaikki tietää että Hämäläinen on liigan huonoimpia tuomareita, silloin juuri pitäisi tajuta että voi tapahtua mitä vain, joten keskittyminen pitäisi olla sen mukaista..

Martti S 10.3.2010

Niin…videosta vaan puuttuu muutamia juttuja, esimerkiksi Pylsyn lukemattomia sikailuja. Pylsyä varoitettiin monta kertaa ennen jäähyä. Samoin sinua Lasse, tuomari sanoi selkeästi että jos ei nuppi pysy kiinni niin boksia tulee.

En ymmärrä minkä vuoksi ette voi keskittyä seuraavan ottelun voittamiseen vaan sekoitatte päätänne edellisen pelin puinnilla. Peli on pelattu, tulos 4-6. Ei voi mitään!

Minusta on ikävää katsoa millaista esimerkkiä sinä Lasse näytät lupaaville junnupelaajille. Kokeneemman pelaajan kuuluisi pitäisi pitää joukkueen hermot kurissa sekä keskittyminen olennaisessa. Mielestäni sinä olet suuri syy siihen että Happee tulee häviämään sarjan 3-0. Sääli.

Tuomareista sen verran että linja oli luokaton, mutta niin se oli molempiin suuntiin.

SSV on todennäköisesti jo unohtanut edellisen pelin kotimatkalla helsinkiin ja keskittyy täysillä lauantain kotipeliin, kun taas Happee keskittyy hävityn pelin selittelyyn.

Mistä johtuu kun SSV voittaa, että syy on AINA tuomareissa tai jossain. Ei ikinä siinä että SSV sattui olemaan parempi ja muut huonompia? Ja onko se SSV:n vika että tuomarit on luokattomia?

Sinä Lasse teet itsestäsi pellen puhumalla vastustajista epäkunnioittavaan sävyyn. Asennemuutos tai ulos joukkueesta ja anna junioripelaajille mahdollisuus kehittyä kunniallisiksi pelaajiksi niin Happeen tuleva dynastia voisi olla mahdollinen.

DIETER HOENESS 10.3.2010

voi itkupillit!!

“kinnunen astuu tikan jalan päälle”.. ziisus!

MISSÄ ON JYKYLÄISTEN FOCUS???

Kreesus 10.3.2010

Olipas mukava nähdä tuo video, jotta saa vähän parempaa perspektiiviä, eikä ole vain paikallaolleiden puheiden varassa. Videon laadun takia jää tosin joitain asioita näkemättä.

Kädelläpellaaamisjäähy näyttää aika selvältä. Käsi on sellaisessa asennossa, että ei se oikein vahingolta näytä. Valitettava refleksi enemminkin. Sitä, miten vapari annetaan ei valitettavasti tuosta näe, mutta vaikka se annettaisiin miten vaan, ei sitä silti kädellä kannata napata kiinni.

Joku kirjoitti, että Pylsyn jäähyssä Manner teki ensimmäisen rikkeen katkaisemalla Pylsyn läpiajo. Videolta kyllä näyttää siltä, että Manner ottaa pallon ihan normaalisti haltun, jonka jälkeen Pylsy ajaa selkään ja vetää mukanaan maahan. Jäähy ihan ansaittu, tosin sitä oliko linjan mukainen on vaikea sanoa.

Noista muista ei oikeen pysty mitään sanomaan. Videon tekstit vaikutivat suht lapsellisilta. En tiedä kuka videot on tehnyt, mutta toivottavasti joku muu kun Happeen pelaaja. Edellisessä kokemien vääryyksien muistelu ei taida olla se paras tapa valmistauta seuraavaan, todella tärkeään, peliin.

Marce 10.3.2010

Taas laji osoittaa miksi se ei tule nousemaan tälläkään vuosikymmenellä arvostetuksi urheiluksi…ei vaan käsitä miten itseään ja lajiaan kunnioittava liigapelaaja nyyhkyttää omassa blogissaan.

Kreesus 10.3.2010

Riitesuon puolustukseski pakko sanoa, että eihän hän ole tästä tapauksesta itkenyt tässä blogissa ollenkaan. Tarjosi vain paikan keskustelulle.

Enkä oikeen usko, että tällä on mitään tekemistä lajin nousemiseksi arvostetuksi ureiluksi (eikö se muka sitä vielä ole?)

nimenomaan kreesus 10.3.2010

Blogi oli nimenomaan katsojille ja muille jotka voisivat keskustella asiasta ja tuoda omat mielipiteet auki pelistä ja tuomaritoiminnasta. Hiukan taas lähtenyt väärälle raiteelle itkemisen ja muun suhteen. Eiköhän pelaajat kyllä ole jo hyvän tovin keskittynyt seuraavaan matsiin koska sarjahan on vielä pahasti kesken. Onhan tuo kieltämättä vähän tehty Happee lasien takaa tuo video mutta jokainen kyllä näkee videolta mitä tapahtuu ainakin suunnilleen. Mutta sitä siitä ei näe miten linja muuttuu lopussa, sen näki vain paikallaolijat. Mutta tsemiä molemmille lauantaille! Toivottavasti Happee näyttäytyisi tänä keväänä vielä Jyväskylässä :)

katsoja99 10.3.2010

Olipas objektiivisen oloinen video, kerrassaan hienoa työtä. Toivottavasti tämä on tehty yhdessä koko joukkueen voimin, niin ei tarvitse Lassen yksin kantaa koko taakkaa.

Olisiko kuitenkin syytä katsoa myös siihen kuuluisaan peiliin? Millä joukkueella oli muuten runkosarjassa eniten jäähyjä?

Kyllä nyt nykäskylän pojat on laittanut kaiken peliin, katsotaan mihin se riittää?

Salamanteri 10.3.2010

Pulkkinen se vasta ÄIJÄ on. Keskisuomalaisesta ote. “Riitesuon jäähy oli turha, mutta sellaiset me kestetään, Pulkkinen korosti”. Siis mitä??? Minulle ei oikein aukee?? Siis miten kestetään?? Kertokaa nyt joku. Eikös tuon jäähyn aikana tuo peli ratkennut?? Tuollaisen kommentin voi antaa vain lentopallovalmentaja josta tuli nukkumalla SM-liiga valmentaja sählyyn.

äijä 10.3.2010

Itkemisestä ja sen perusteista voi olla montaa mieltä, mutta onhan se nyt koomista luullakaan, että Riitesuo olisi tehnyt videon saati että se olisi tehty “koko joukkueen voimin”.

Menee monella (osin ymmärrettävästikin) puurot ja vellit aika pahasti sekaisin kun “sisällötön” blogimerkintä ja videolinkki ovat Riitesuon osastolla.

äijä 10.3.2010

Pulkkisen kommenttia piti vielä kommentoiman. Eiköhän pihalla ole nyt Salamanteri. Pulkkisen sanomaa ei mielestäni voi tulkita muuten kuin viittauksena siihen, että tyhmät jäähyt seurauksineen on pakko kestää henkisellä puolella ja unohtaa viimeistään seuraavaan peliin mennessä. En usko että Pulkkinen on yrittänyt pöytäkirjaan merkittyä tulosa haastattelussa muuksi puhua. Sitaateissa täytyy toki olla tarkkana.

Ana Lyytikko 10.3.2010

Noista kolmesta jäähystä ainoastaan viimeinen oli kyseenalainen. Buuasin sille itsekin.

Ikävä tosiasia oli vain se, että Herra 97 kävi koko ottelun hyvin kuumana ja avautui useita kertoja vuolaasti tuomaristolle. Viimeinen kerta oli reilusti liikaa, ja protestointirangaistus täysin ansaittu.

Jotenkin tulee mieleen, että eikö kokeneen pelaajan pitäisi ymmärtää, että jatkuva keuhkoaminen kostautuu omalle joukkueelle jossain vaiheessa. Mielestäni 97:n protestointi oli ainakin myötävaikuttamassa Pylsyn saamaan rangaistukseen.

Usein enemmän suunsoittoa suorittava joukkue kärsii myös enemmän rangaistuksia, rikkeiden määrästä ja laadusta riippumatta.

Sitten vielä tämä esimerkkiaspekti. Jos joukkueen kokeneet pelimiehet ovat tämänkaltaisia esimerkkejä nuorille lupauksille, ei joukkue voi menestyä parhaalla mahdollisella tavalla. Ei tällä eikä tulevillakaan kausilla.

äijälle 11.3.2010

Luuletko oikeasti, että kirjoitin tuon edellisen viestin tosissani. Tiedän varsin hyvin, että ei Lasse ole videota tehnyt yms, mutta onhan tämä nyt todella ala-arvoinen tapa kitistä pelistä. Sitäpaitsi ei, Lasse ole niin tyhmä, että kirjoittaisi asiasta omalla nimellä tai oman seuran sivuilla, siitähän voisi tulla jotain seuraamuksia (eikä näin ole joskus käynytkin). Ja se, että Lasse ei itse ns. kitissyt tuomareista vaan antoi vain muille sen mahdollisuuden, hyvää hyvyyttään vai miten se meni?

Lassella kun tunnetusti “keittää” pelistä riippumatta, niin onhan se kauheaa, jos saa protestoinnista jäähyn. On kaveri sentään vanhemmiten vähän rauhoittunut, mutta on kuitenkin aina ollut varsinainen kitisijä, varsinkin nyt kun joukkueeessa ei ole “kovempaa” nimimiestä pitämässä aisoissa.

Ja eiköhän Pulkkinen tarkoittanut sitä, että Lassen jäähy oli oikea tuomio, mutta ei ne kaksi muuta?

Edelleen haluaisin muistuttaa, että Happee keräsi niitä jäähyminuutteja myös kohtuullisesti runkosarjassa, minkä vuoksi myös tämä kitinä ihmetyttää.

Ja en usko, että kukaan oikeasti luulee Lassen tehneen tuon videon, vaikka teksteistä näin voisikin luulla tai että muu joukkue olisi siihen osallistunut.

katsoja99

Commenting is not available in this section entry.
Jaa       RSS -syötteet
Copyright © 2007–2010
Kirjoittajat ja kuvaajat
Pääkallo.fi

webdesign: Dimedia Oy
ISSN-tunnukset:
1797-0199 (painettu)
1797-0229 (verkkojulkaisu)
Tuoreimmat uutiset