Happee näyttää mallia sosiaalisen median hyödyntämisestä

– Happeen menestys on näkynyt on näkynyt hurjana kasvuna myös sosiaalisessa mediassa. Viimeisten päivien aikana uusia tykkääjiä on tullut yli 500, niin Suomesta kuin ulkomailtakin. Tarinaa on toki riittänyt myös perinteisissä piireissä ja paikalliset lehdetkin ovat huomioineet Hirviteatterin uuden tulemisen, Happeen tiedotteessa hehkutetaan.

Happee on tällä kaudella todella kuulunut ja näkynyt niin kentällä kuin sen ulkopuolella. Joukkueen taustoilla on tehty hurjasti töitä ottelutapahtumien ja seuran näkyvyyden eteen.

Happeen markkinoinnista vastaava ja myös pelaajana huseeraava Lasse Riitesuo näkee aitouden tärkeänä osana näkyvyyden nousua.

– Pelaajat ovat itse vahvasti halunneet olla pelihommien lisäksi mukana kehittämässä toimintaa, joilloin imagostakin on tullut oman näköinen. Ison työn julisteiden ja ilmeen osalta on tehnyt mm. Joni Haapamäki, jonka pelit loppuivat polvivammaan alkukaudesta. Viestintätiimiin on lisäksi hakeutunut lajista innostuneita harjoittelijoita, jotka ovat tehneet ammattimaista jälkeä. Hirviteatteri ja Heimo Hirvi ovat sellaisia juttuja joiden ympärille on hyvä rakentaa pientä hassutteluakin. Esimerkkinä syksyinen hittituote Hirvikalenteri. Isoin juttu on kuitenkin se, että viestintä ja muu toiminta on aitoa sliippamatonta hirvihenkeä, Riitesuo selittää.

Happee on panostanut etenkin sosiaalisen median sisällön tuotantoon ja sen eri kanavien maksimaaliseen hyödyntämiseen. Viestintätiimissä toimii tällä hetkellä 4-6 henkilöä, joiden vastuulla on tuottaa videoita haastatteluineen Youtuben HirviTV-kanavaan, raportoida livenä otteluista Twitterissä sekä tehdä perinteiset otteluraportit seuran kotisivuille. Englanninkieliset tarinat löytyvät Happeen Storify-sivuilta.

Lisää Happeen taustatouhuista ja muun muassa sosiaalisen median merkityksestä kannattaa lukea seuran kotisivuilta.

6 comments

  1. Ja kyllähän tuo työ on hedelmääki kantanu kun kattoo Happeen katsojamääriä jotka on noussu runkosarjassa maltillisesti jo pari vuotta. Tän lisäks vielä tuo reilu 800 katsojaa pleijari-kotipelissä (enemmän kun mm. SPV:llä kummassakaan pelissä).

  2. ”Happeen menestys…” Mitä se on? On jäänyt meiltä muilta huomaamatta. Perjantaina tulee 16. peräkkäinen tappio SPV:lle.

  3. Happee on hurjassa nousukiidossa ja nyt nähdään se mitä SPV:n Koponen pelkäsi ja jonka halusi puolivälierissä välttää (vaikka suuri osa SPV:n pelaajista olisi hyötynyt pelimatkoissa, jos vastustaja olisi ollut Happee). Vastaan tulee kova porukka, joka pistää SPV:n ihan eri tavalla prässiin kuin Loviisa!

    Jännää nähä miten pärjää etanavauhtinen SPV:n ykköskenttä Happeen juoksuvoimalle, miten ottaa Ihme haasteen vastaan Kososesta, joka näyttää ohittavan Ihmeen maajoukkueen ykkösveskarikisassa? Kova taistelu alkaa…

  4. Taistelusta tulee kova mutta Happeen onni on se että saavat juhlia pronssia kauden päätteeksi. Toivottavasti ”hirviteatteri” ei liikaa laita teatteria. Varsinkin Pylsy…

  5. Valintahan oli varmasti Riitesuon mieleen ainakin. Oliskohan Koponen halunnut valita joukkueen, jonka ennakoi heikoimmaksi? Eikö se tor ollut ihan sopiva vastus? SPV:n rasitteena on oliko se nyt 15 peräkkäistä voittoa Happeesta.. Se pitää pystyä unohtamaan. Happee tuskin saa vastaansa yhtä hengetöntä joukkuetta kuin ekassa sarjassa.

  6. En tajua vieläkään näitä puheita ”Koponen pelkäsi Happeeta ja otti siksi Torin.”
    Mielestäni kaikki kolme ensimmäistä valmentajaa valintatilaisuudessa esittivät kantansa valintasysteemistä ja sen huonoudesta. Ei varmasti ollut Koponen ainoa joka perusteli valintaa ”urheilullisin syin”, ”näinhän se runkosarjan perusteella menisi”. jne.
    Happee on varmasti kovassa kunnossa, tulee antamaan monta kertaa paremman vastuksen SPV:lle kuin Loviisa. Finaaleihin se tuskin riittää, mutta toivon todella pronsseja Jyväskylään.