Vaikean alun kautta voittoon – Suomi kaatoi Tshekin vahvan toisen erän turvin

Kuva: Salibandyliiga

Suomi kaatoi tänään Tshekin lukemin 6-5. Myös ranagaistuslaukaisukisan voitto jäi Suomeen. Kuva: Salibandyliiga
Suomi kaatoi tänään Tshekin lukemin 6-5. Myös ranagaistuslaukaisukisan voitto jäi Suomeen. Kuva: Salibandyliiga

Suomen salibandymaajoukkue aloitti Euro Floorball Tourin 6-5(0-2,6-1,0-2)-voitolla Tshekistä. Suomella oli ottelussa ajoittain vaikeuksia ennakkoluulottomasti pelannutta vierasjoukkuetta vastaan. Suomi voitti myös rangaistuslaukaukset ja keräsi ottelusta täyden pistepotin.

Mihin ottelu ratkesi?
Tshekki painoi hyvin Suomen päätyyn varsinkin ensimmäisessä erässä. Joukkue käänsi hyvin peliä muutenkin läpi ottelun. Toisessa erässä Suomi terästäytyi ja sai maalihanat auki. Kuusi maalia erässä oli liikaa Tshekille, eikä se pystynyt tasoittamaan ottelua enää viimeisessä erässä, vaikka nousikin vielä maalin päähän.

Ottelun hahmo?
SPV-kentän sentterinä pyyhältänyt Janne Hulmi pelasi hyvän ottelun. Itse asiassa koko ketju ansaitsee suitsutuksen. Tshekin puolelta ei voi olla mainostamatta vikkeläjalkaista ja viihdyttävää Martin Tokosta. Miehen rankkari oli päivän komein suoritus.

Ottelun puheenaihe?
Varsinkin sosiaalisessa mediassa nostettiin esille ottelun yleisömäärä. Televisiokuvakin paljasti, että tupa ei ollut ääriään myöten täynnä.

Kommentit:
– Aloitettiin karvaus alhaalta ja oltiin varsin passiivisia alussa. Todettakoon kuitenkin, että Tshekki pelasi oikein hyvää ja modernia salibandya, kommentoi Suomen Tero Tiitu vaisua alkua ottelun jälkeen.
– Toinen erä oli todella huono. Meillä on nuori joukkue ja täysin uusi systeemi. Yritetään pelata modernia ja hyvää salibandya, kommentoi suomalaisilla tuttu Tomas Sladky.

Tilastohuomiot:
Suomi: Patrick Wardi 2+0, Tero Tiitu 1+1, Janne Hulmi 1+1
Tshekki: Jiri Curney 3+0, Jan Natov 0+2

Linkit:
Ottelutilastot
Salibandyliigan kuvat
Jari Turusen kuvat

25 comments

  1. Vähän samoilla linjoilla, mut omituista sen peluuttaminen.
    Välillä hyökkäili ja puolusteli vähän siellä sun täällä. Täytemies;)

  2. Saadaanko ees pronssia näistä pippaloista? Vai varmistuko se jo tällä täpärällä tsekkivoitolla?
    Tiimityöstä sen verran, että neljän valmentajan porukka on aika ”—”:n paljon haastavampi ja vaativampi kuin kolmen. Vaikka osaamista on enemmän, on myös mielipide-eroja potenssiin aika paljon. Liiton kannattais vielä miettiä, et onko oikeesti tietoo siitä, mitä tiimeissä tapahtuu ja kuinka paljon ”osaajia” kannattaa samaan nippuun sidettää.

  3. Jäi vähän vaisu kuva koko tapahtumasta:
    – viestintä vain lajin ”sisäpiirille” muu media ei noteeranyt mitenkään
    – yleisö olisi varmasti saatu Tampereen alueelta kun 3-4 paikallista salibandyseuraa olisi tehnyt yhteistyötä ja samalla saaneet tuottoja itselleen?
    – nyt lajilla viestinnän ammattimiehet joten tulevaisuudessa tälläistä mokaa ei toivottavasti tapahdu.

    Positiivista oli itse peli joka pitäsikin olla keskiössä.
    Samoin nettiyhteys/selostus toimi moitteettomasti.

    Nyt vaan markkinointimiehet jakamaan lippuja vaikka Tampereen torille että ei tarvitse selitellä tyhjää katsomoa. Tampereella ei tietääkseni tapahdu mitään vastaavaa nyt viikonloppuna joka kilpailisi yleisöstä?

  4. No niin. Nyt kaikki maalaiset huutamaan tampereen ja lakeuksien puolesta. Pelit kaikki maalle. 621 katsojaa avausottelussa.! 621! Nyt ihan oikeasti myllypurossa kellot soimaan. Tupa turvoksiin, tavalla tai toisella.

  5. Tohon yleisömäärään (621) oli varmaan laskettu mukaan Classicin kausikorttilaiset.

  6. Mainostus tapahtui Salibandyliiga-nimikkeen kautta nettisivulla, fb:ssa ja sitten jotkut twiittasivat (seuraavat vain lajinörtit) + pääkallo.

    Eihän kukaan edes lue salibandyliigan etusivun uutisia, kun ne on niin pienessä roolissa lajin tiedotuksessa. Toi pitäis ekana uudistaa, salibandyliigan sivusto sellaiseksi lajiuutislähteeksi, jota seurataan. Etusivun ilme kuntoon, uutisista pikkukuvat ja sille osastolle vähän enempi painoarvoa.

    Sen jälkeen vois miettiä, pitäskö mainostaa myös AJOISSA säbähalleilla edes. Ehkä jopa jossain kadun varsilla ja lehdissä.

  7. ja sitten ne lippujen hinnat kuntoon, ei kukaan maksa 18e kolmena päivänä kun kahden eka päivän pelit on jotain ruotsi sveitsi suomi tsekki jne… kyllä tuossa hinnottelussa joku roti pitää olla. oliko viikonloppulippua edes tarjolla? sen hinta olis pitäny olla jotain 20-25 € eikä niin että yks peli maksaa lähes ton.

  8. Tapahtumien markkinointi ei ole mikään uusi juttu Suomessa mutta näyttää vaan kaikkiaan salibandyssä olevan vaikeaa, vaikka ottelut ovat todellaa viihdyttäviä jos niitä pääsee kokemaan livenä.
    Komppaan sammakkoa, kyllä markkinointi on ollut ”sisäsiittoista”. Miten esimerkiksi nyt Tampereen ykkösmedia Aamulehti on noteerannut tämän turnauksen?

  9. Ei voi muuta sanoa kun et lippujen hinnoittelu on samalla tasolla kuin liiton markkinointi. No onhan tuokin yksi tapa tuhota tunnelma hallista.

    Kannusen kanssa samoilla linjoilla. Pelit maakuntiin niin saadaan porukkaa katsomoon! Olitte varmaan eri hallissa?

  10. Lasten liput 9,5e…Kausi on ohi. Seuroja tampereen seudulta katsomoa turvottamaan. Kilpailua. Kukaa saa eniten paikalle populaa, saa liitolta rahallisen kannustimen/palkinnon.

    Maailman parhaat pelaa ja tuvassa vajaa 400 ja toisessa reilu 600, jossa mukana Suomi. Pois VIP-huoneista Kinnuset ja kumppanit. Haalarit ylle nyt. Ihan oikeasti. Huono alku Kaltala.

  11. Eikös liittoon hankittu markkinointialan osaaja: Juha Kivilehto.
    Suhteilla, vai? Ei kai. 🙂

    Tapahtumaa ei juuri noteerannut edes paikallinen media. Yksi juttu eilen.
    Aamulehdestä puuttuu tänään jopa Suomen pelin tulos! Ihme on toki se, että Aamulehti on saatu tehtyä, ja jaettu tilaajille.

    Kouluille olisi pitänyt suunnata markkinointia jo pari viikkoa ennen tapahtumaa.

    Mottipäisten touhua ideoida tämän tason tapahtuma, ja jättää sitten markkinointi kokonaan tekemättä! Amatöörit!

  12. Nuorten mm kisoihin hampuriin 30 euroo kaikki pelit.! Varmaan eksyy muutama kuka ei ole reikäpalloo nähnytkään.

  13. Onneksi peli ei ollut ”maajoukkueen kotiluolassa Hartwall Areenalla”. Mikä lienee kaikkien aikojen pienin maksaneitten katsojien määrä palloilulajien maaotteluissa? Tehtiinkö eilen ennätys?

    Onko tämä nyt sen Kaltalan dream teamin työn tulos? Valmentajan valinta meni farssiksi, liigan kurinpito muuttui vitsiksi, maajoukkue kadotti pääsylipustaan maksavat katsojat. Joko pian olisi johtopäätösten aika?

  14. Karskille: eilen todellisesti ekassa pelissä n. 50 katsojaa ja Suomen pelissä 300 katsoja. Todellisuus oli siis paljon surkeampi kuin mitä pöytäkirjaan on kirjailtu. Oli surkuhupaisa näky.

    On tainnut jäädä sählyliiton väeltä kauppakoulut käymättä, niin surkeaa on tuo markkinointi ollut…

  15. 1. MM-kullan avulla lajimarkkinointi jäi tekemättä, hyöty saamatta. 2. MM-hopea ei kelpaa lajimarkkinointiin.
    3. Ja oma Euro-turnaus jätetään nyt kokonaan markkinoimatta. Pelataan seinille ja TV-kameroille.

    Saatanan tunarit, sanoisi UKK.

    Mutta silti laji vetää vuosi vuodelta enemmän lapsia lajin pariin.
    Sitä Salibandyliiton rähmäkäpälät eivät sentään osaa estää.

  16. Salibandy on selkeesti vielä amatöörien käsissä. Palkataan töihin jotain ex-huippupelaajia, jotka ei tiedä markkinoista mitään. Nyt pitäisi hommata alansa ammattilaisia tekemään töitä! Laji ei miuten kehity ja laajene! Eletään murrosvaiheita!

  17. Vastaus kysymykseen: Kivilehto pitäis poistaa ringistä, ilmeisesti mcdonalds maistuu vieläkin enemmän kuin treenaaminen. Jos joku väittää eräs legendaa hitaaksi, niin tää jätkä on mato! Jalka ei vaan enää nouse. Toki teki kisoissa yhden tärkeen maalin, mut kukkii se perunakin.

    Aika laimeet katsoja luvut…

  18. ei kyllä Kivilehto häikäissyt, mutta ei kyllä moni muukaan. Koski ? Pajukoski? Tiitu ? matka on pitkä mutta aikaa on

  19. Miten on mahdollista, ettei Tsekin – Sveitsin otteluun ole mitään lähetystä tms? Kaikki kehitysmaatkin saavat sen aikaiseksi ( katso floorball.org )?