
Jyväskylän Happee iski pari vuotta sitten tavoitteekseen olla tunnetuin salibandyseura koko maailmassa. 11. syyskuuta tuo tavoite toteutui, kun Happee ohitti vertailussa ruotsalaisen suurseura Warbergin siirtyen samalla tunnettuus-listauksessa piikkipaikalle.
– Tavoitteita asetettaessa halusimme olla edelläkävijä ja suunnannäyttäjä koko lajin edun nimissä. On todella hienoa nähdä, että laji menee lujaa eteenpäin hyödyntäen sosiaalista mediaa. Halusimme myös löytää sen oman keinon erottua urheiluseurojen joukosta ja tehdä omalla saralla parasta mahdollista tulosta, Happeen media- ja viestintäosaston tirehtööri Lasse Riitesuo kertoo.
Viestintään vankasti panostava Hirvilauma on ollut kahden vuoden ajan huimassa liidossa varsinkin sosiaalisen median maailmassa. Seuran Facebook-sivuja seuraa lähes 7200 henkilöä. Twitterissä sama luku on jo 1215. Uutena kanavana Happee on nostanut pinnalle myös Instagram-palvelun.
– Nuoret siirtyvät aina niihin kanaviin, joissa heidän vanhemmat eivät ole. Tällä hetkellä tämän näkee Twitter-palvelun suosion huimana kasvuna. Twitter onkin kanavana erinomainen, sillä siellä ajatustenvaihtoa tapahtuu yli laji- ja kulttuurirajojen. Nousuaan tekevä Instagram-palvelu taas on ennemminkin nuorten temmellyskenttä. Nuorten lisäksi siellä on laji-ihmiset vahvasti omissa heimoissaan, Riitesuo toteaa.
Vaikka Happee saavuttikin tavoitteensa, ei Jyväskylässä aiota jäädä lepäämään laakereille. Uusia tavoitteita on jo asetettu, ja seuran tarkoituksena on kurkottaa vielä ylemmäs yhdessä yhteistyökumppani Jyväskylän yliopiston kanssa. Yliopisto onkin tiiviisti mukana Happeen viestinnässä.
– On hyvin tärkeää pysyä hereillä koko ajan, koska sosiaalisen median trendit muuttuvat jatkuvasti. Tottakai tärkein tavoitteemme on menestyä pelikentillä ja tarjota siinä ohella kotimaisille sekä ulkomaisille seuraajillemme parhaat kanavat ja tekniikat seurata Hirviteatteria. Yritämme pysyä kärryillä ja tehdä parhaamme, Riitesuo linjaa.