Mestarikandidaatti uudisti logonsa – ”Vierivä kivi ei sammaloidu”

Seinäjoen Peliveljet raikasti ilmettään. Logo: Mika Tervaskangas / Therwiz Design.

Seinäjoen Peliveljet raikasti ilmettään. Logo: Mika Tervaskangas / Therwiz Design.
Seinäjoen Peliveljet raikasti ilmettään. Logo: Mika Tervaskangas / Therwiz Design.

Miesten Salibandyliigassa yksi mestarisuosikeista, Seinäjoen Peliveljet, on tällä kaudella uudistanut ilmettään jo kotihallinsa Seinäjoen Urheilutalon sisustuksen suhteen. Nyt vuorossa oli logouudistus. Ensi-iltansa logo sai ensimmäisessä puolivälieräottelussa Kooveeta vastaan.

SPV:n päävalmentaja Tommy Koposen mukaan uudessa logossa on haluttu säilyttää vanhaa, mutta tuoda myös uutta. Logon on tehnyt mainostoimisto Therwiz Designia pyörittävä Mika Tervaskangas.

– Logouudistus ilmentää SPV:n perusajatusta, eli halua mennä eteenpäin ja kehittyä. Vierivä kivi ei sammaloidu. Haluttiin säilyttää seuran värit ja lajin symbolit, mutta tuoda uudistusta vauhdilla ja dynaamisuudella. Hienosti Mika Tervaskangas tässä onnistui, Koponen sanaili Pääkallo.fi:lle.

Uudella ilmeellä haetaan myös pientä lisäpotkua pudotuspeleihin ja Koponen muistuttaa, että logouudistuksella halutaan raikastaa seuran imagoa ja ilmettä, mutta myös lajia itsessään.

– Haluamme panostaa seuran, mutta myös lajin positiivisen erottuvuuden lisäämiseen ja SPV:lle tärkeiden arvojen esille nostamiseen. Tämä uudistus on osa prosessia, jolla SPV pyrkii luomaan rohkeasti uutta ja erilaista, unohtamatta arvokasta 20-vuotista historiaansa.

Logon promovideo: