En minäkään sitten, vaikka johtoajatus blogissani on etsiä kaikista ottelutapahtumista ympäri Suomen jotakin opittavaa muille. Jouni Vehkaoja saa minut tuntemaan olevani väärässä. Olen aina tykännyt Oilersin ottelutapahtumasta.
Kävin Oilersin kotihallissa Tapiolan urheilutalolla kauden avausviikonloppuna. Peli Happeeta vastaan tarjosi jatkoaikoineen railakasta ja jännittävää salibandyviihdettä. Olen käynyt ko. hallissa Oilersin liigapeleissä monta kertaa kaudessa. Halli on ollut mieleeni, ja olen arvostanut sitä, että kiireesti työpäivän jälkeen Turustakin kiiruhtaneena on voinut luottaa siihen, että hallilla saa sen verran syödäkseen, ettei tarvitse eväitä ottaa mukaan, vaikka ei ehtisi pysähtyä matkalla.
No, nyt en saanut syödäkseni. Ikävä tuli Oilersin hodareita, mutta ei maailma hodarittomuuteen kaadu. Lähdin tyytyväisenä pelin jälkeen kotiin: kannatti maksaa tästäkin pelistä, ei vain pääsylipun verran, vaan ne bensat mitä turkulaisen Espoon reissu vanhalla Fordilla nielee.
Olen blogikirjoituksiini liittyen aina etu- ja jälkikäteen yhteydessä tapahtuman järjestäjiin, niin tälläkin kertaa. Vehkaojan kanssa yhteistä aikaa löytyi niukasti. Sekin vähä meni pitkälti Vehkaojan kuvatessa ottelutapahtumaansa voimasanojen kera niin negatiivisesti, että yritin kysellä, löytyisikö joku muu henkilö, jota kannattaisi jututtaa. Oilersin tapahtumista kun tulee seuralta kuitenkin etu- ja jälkikäteen positiivista, innostavaa matskua eri kanavista.
Jouni ei osannut sanoa ketään muuta. Ehdotin erästä, joka tuli mieleeni. Vehkaoja ei vastannut mitään. Tai no, kertoi hoitavansa 7-vuotiaiden kerhot ja ottelutapahtuman valot ja niin paljon muuta, että hänellä ei ole nyt enempää aikaa.
Juttelin kyllä paikan päällä muutaman tuntemani pitkän linjan Oilers-vaikuttajan kanssa. Toinen halusi laskea leikkiä siitä, kuinka huono oman seuran ottelutapahtuma on, toinen halusi puhua jalkapallosta.
Annetaan siis puheenvuoro Vehkaojalle:
Mitä sellaista ottelutapahtumassanne on, mistä muut voisivat ottaa mallia?
– Ei mitään.
Mitä tulevaisuuden suunnitelmia teillä on ottelutapahtuman kehittämiseksi?
– Ei tällä hetkellä mitään.
Okei. Vehkaoja pitää hallia ahtaana, vanhanaikaisena ja ulkoasultaan kulahtaneena, mutta näkee sentään plussaksi ison katsojakapasiteetin ja molemmin puolin kentän pitkittäissivuja sijaitsevat katsomot. Vaikka sivukatsomoista jääkin hiukan ärsyttävästi pari metriä kenttää näkemättä, tilat ovat ainakin minulle katsojana kelvanneet. Olen tykännyt myös tietystä historian havinasta vanhassa ”paljon nähneessä” hallissa. No, se havina on ehkä vain pääni sisäistä.
Halli valmistui 1970-luvun puolivälissä. Sen seiniltä voi tarkistaa Oilersin Suomen mestaruuksien lisäksi Espoon Hongan korismestaruudet ja Olarin Voimistelijoiden MM-mitalit. Samassa hallissa pelaavat Oilers ja Honka kauppasivat tänä vuonna yhteistä kausikorttia, mutta Vehkaojan mukaan yhtään ei mennyt kaupaksi.
Vehkaoja tuo esiin moneen otteeseen, että nykyisellään Oilers ei erityisemmin satsaa ottelutapahtumaan. Viimeisen vuoden aikana kehityskohteita ovat olleet uutuutena ottelutapahtumaisännyys yhteistyökumppaneille (viime kaudella 5 peliä) ja kioskitoiminta.
Kioskitoiminta? Entäs missä olivat nyt ne makkarat ja hodarit, joita sai oikein jonottaa vielä viime kaudella?
– Vanha kioskihenkilökunta jätti tehtävänsä. Ensikertalaisten kanssa oli pakko yksinkertaistaa kioskitoimintaa, kertoo Vehkaoja eikä lupaa, että hodarit palaisivat jatkossakaan valikoimiin.
– Tunti ennen peliä kävi ilmi, että kioskin uudet tytöt eivät osaa käyttää niitä laitteita.
Ei siis hodareita tänä vuonna Tapiolassa. Kioskitoiminnan yksinkertaistaminen todella näkyi erätauoilla. Kolmella kioskipisteellä, joille ennen piti oikein kiirehtiä jonottamaan erätauolla, sai nyt odotella kameran kanssa oikein urakalla, että sai kuvaan myyjien lisäksi joitakin asiakkaita. Pehmeä alku uusille kioskin myyjille, jotka kyllä aivan varmasti oppisivat sen hodarien teonkin.
Prioriteetit ovat selvät. Ottelutapahtumaan satsataan myöhemmin:
– Kaksi vuotta sitten lähdettiin siitä, että keskitetään voimavarat seuratoiminnan vakauttamiseen ja jäsenmäärän kasvuun. Nyt tilanne on hyvä sillä saralla, ja voimme seuraavaksi panostaa liigajoukkueen kehittämiseen. Lähitulevaisuuden tavoitteena on, että seurassa on yksi työntekijä, joka pääsee keskittymään ainoastaan liigajoukkueen brändin kehittämiseen, markkinointiin ja ottelutapahtumaan, taustoittaa Vehkaoja.
Sitä ennen toivotaan, että peli itsessään toisi väkeä katsomoon. Tähän asti ainakin minä olen poikkeuksellisen usein suunnannut Tapiolaan, en ensisijaisesti hodareitten takia, vaan hyvien pelien, Oilersin kiinnostavien peluripersoonien, hallin Turusta nähden hyvän sijainnin ja sen perushyvän toimivuuden takia. Vehkaoja manaa maan rakoon Oilersin viime kauden peliesitykset, mutta odottaa, että oman joukkueen peli olisi jatkossa merkittävä vetovoimatekijä katsojille.
– Pakko uskoa, että jos peli on hyvää ja menestystä tulee, niin ihmisiäkin tulee ottelutapahtumaan. Viime kaudella miesten peli oli sellaista kuraa, kauheaa katsoa, että en olisi itsekään maksanut otteluun pääsemisestä, toiminnanjohtaja sanoo.
Olen eri mieltä viime kaudella Tapiolassa katsomieni neljän Oilers-pelin perusteella, ja kyllä peleissä kävi kohtuullisen hyvin muitakin viime kaudella. Mutta annetaan Vehkaojan jatkaa:
– Liigapelejä ympäri Suomea koskeneessa kyselytutkimuksessa itse pelin merkitys nousi jopa yllättävän isoon rooliin katsojien viihtyvyyttä tarkasteltaessa. Pelaajien taito, asenne ja taistelutahto nousivat kyselyssä esille tärkeinä yksittäisinä tekijöinä.
Vehkaoja viittaa SSV:n toiminnanjohtajan Kaisa Tammisen laajaan tutkimukseen, jota ei ole viimeistelty julkaisumuotoon, mutta jonka aineisto löytyy Tammiselta ”yli viitenäkymmenenä excelinä”, kuten hän itse sanoo. Tämän kyselyn tuloksiin ja Tammisen mielenkiintoisiin ajatuksiin palaan tarkemmin myöhemmin tässä blogissani.
Kun toiminnanjohtaja tuntuu näkevän hallin lähinnä kasana ongelmia, kysyn uudesta hallista, jota koskevista suunnitelmista on uutisoitu syksyn mittaan.
– No, toivotaan, että siellä voisi vaikka sammuttaa valot ennen peliä niin, että aurinko ei paistaisi katsojien silmiin kun pelaajat tulevat kentälle. Ja toivotaan, että vaikka tutka ja maali mahtuisivat hallin oheistiloihin, toisin kuin nyt.
Katsojia kauden avauspelissä oli yllättävän vähän. Vehkaoja paljastaa, että 452:sta katsojasta vain 60 seuran omaa junioria.
– Se on hävettävän vähän.
Junnupuolen vähäisyys tosiaankin näkyi katsomossa verrattuna samana viikonloppuna näkemiini liigapeleihin Tampereella. Yhtään ainoaa Oilers-lippua en nähnyt heiluvan missään vaiheessa peliä. Kannustus oli tiukan asianmukaisesti ja säästeliäästi ajoitettua virkamiesmäistä taputtelua, joka kuitenkin kiihtyi ja vähän liioitellen aavistuksen villiintyikin ottelun kiihkeää loppua kohden.
Tapiolassa juhlitaan kotijoukkueen maalia:
Juttuttamani puoli tusinaa satunnaista katsojaa pitivät hallia ja tapahtumaa hyvänä. Yksi kaipasi itseni tavoin hodareita tai muuta suolaista, ja viisi kuudesta valitti katsojien vähyyttä ja/tai katsomotunnelman puutetta.
Mitään erätauko- tms. ohjelmaa en pelissä havainnut, mutta toiminnanjohtaja lupaa, että normaalisti tarjolla on Oilers-junnujoukkueen tauko-ottelu kutsuvierasjoukkuetta vastaan entiseen malliin.
Kuulutus ja äänentoisto Oilersin peleissä toimii, WC-tilat ovat väljät, otteluohjelma tyydyttää tarpeen ja uuden videotulostaulun myötä ottelukello ja tilannekin oli erittäin hyvin esillä molemmissa päädyissä.
Parkkitilaakin Tapiolassa on yllin kyllin. Vuosien takaa muistan kun parkkiin ajaessani minulta tiedusteltiin, olenko menossa katsomaan jääkiekkoa vai salibandyä. Jos olisin ollut Bluesin liigapeliin menossa, parkkeeraus olisi maksanut 5 euroa, Oilersin asiakkaana parkkipaikka oli ilmainen.
Julkisilla pääsee periaatteessa 300 metrin päähän. Aika työlästä pelissä käynti julkisten varassa taitaa kuitenkin olla. Muistan kun kerran olin niin ikään liigan avausviikonloppuna Tapiolassa, mutta julkisilla liikenteessä. Matka pelin jälkeen veljeni luo Pohjois-Haagaan 12 km:n päähän olisi kestänyt pari tuntia ja vaatinut kolme bussin/junan vaihtoa. Onneksi sain silloin kyydin, ja ehdin vähän istua iltaakin veljeni kanssa ennen kuin piti mennä koisimaan ennen aikaista aamulentoa Ouluun, jossa liigan avausviikonloppu jatkui.
—
FAKTOJA
Tapahtumapaikka: Tapiolan Urheiluhalli, Espoo.
Parkkitilaa 200 m:n säteellä: 1000:lle autolle, ei maksa.
Saavutettavuus yleisilllä kulkuneuvoilla: 300 m:n päässä bussipysäkki.
Katsomokapasiteetti: 1040
Katsojia Happee-pelissä 20.9.2015: 452
Katsojakeskiarvo 2014-15 (runkosarja): 580
Pääsyliput (paikalla/ennakkoon netti- tai mobiililippuna): aik. 12 €/10 €, alle 16-v. 8 €/6 €, opisk./eläkel./varusm. 8 €/6 €
Kausikortti: aik. 79 €, jäsenten perheenjäsenille 69 €; yhteiskausari Hongan kanssa 99 €
Makkara: Ei myynnissä
Kahvi: 2 €
Pillimenu: 1 €
Virvoitusjuoma: 3 €
Alkoholitarjoilu: Ei myynnissä.
Hallin omistaja: kaupunki.
Tapahtuman toteuttajat: omasta seurasta. Noin 15 ilman korvausta (toimitsijat, pallopojat), n. 25 korvausta vastaan (mattotalkoot, järkkärit, kahvio, lipunmyynti, kuuluttaja).
—-
Tsekkaa myös Tero Töyrylän aiemmat bloggaukset:
Olkoon vaikka Festarit, homma toimii, ottakaahan opiksi Classicilta
Kooveen tapahtumissa keskitytään lajiin – haaveissa siintää oma halli
Joku varmaan joskus huutanu Vehkaojalle ”valoja päälle!”, niin nyt hän sitten hoitaa valoja ottelutapahtumassa… Vai mitä valoja siellä pitää hoitaa?
Odotan innolla KRP peliä, soittaako DJ Hells Bellsin.
Minä ainakin pidän tästä vanhasta hallista, toivottavasti ei tule ainakaan isompaa ennenkuin yleisökeskiarvo saadaan tuonne lähemmäs tonnia.
Erikoinen haastattelu, Vehkaoja elää 90-luvulla nähtävästi. Hodareiden lämmittäminen ei todellakaan ole avaruustiedettä, 10 minuutin koulutuksella sen oppii jopa toiminnajohtaja.
Hävettävää luettavaa näin Oilerssin kannattajana..
En ole pitkään aikaan käynyt Oilersin kotiotteluissa, joten en voi tapahtumaa kuvata. Osana Esport konsernia niin luulisi jonkun kertoneen jo näiden muutaman vuoden aikana Vehkojalle miten esim. mediaa voidaan hyödyntää. Nyt oliis ollut erinomainen tilaisuus mainostaa ottelutapahtumaa ja sitä miten sitä on tarkoitus kehittää. Vaikka suunnitelmia ei olisi niin luuliis, että Esport organisaatiossa on joku joka ymmärtää jotain näiden asioiden päälle.
Hienoa, että Oilersilla näyttävät pelit kulkevan vaikka muuta toimintaa hoidetaan aivan yhtä amatöörimäisesti kuin silloin kun homma oli amatöörien käsissä … jotka kuitenkin yrittivät parhanasa.
Se mitä ottelutapahtumalla haetaan, riippuu monesta seikasta, pitää sisällään monia asioita. Yleisön viihtyvyyden vuoksi tapahtumia pitää kehittää kaiken aikaa.
Suunnittelen ja järjestän eräässä kesälajissa ottelutapahtumia ja vaikka kauden alkuun on vielä seitsemän kuukautta, suunnittelu on jo käynnissä.
Ottelutapahtuma pitää olla elämys katsojalle, sellainen minkä ihminen muistaa vaikka silloin kun kaivaa edellisen ottelun pääsylipun taskustaan.
Ottelu on se päätapahtuma mutta kaikki siinä ympärillä.. esim. erätauolla tapahtuvat jutut on ne extrat mitkä jää ihmisten mieleen.
Omissa tapahtumissa ollaan saatu paljon positiivista palautetta ja hyvänä esimerkiinä toimii se, että yleisökeskiarvomme nousi yli 200 edellisestä kesästä ja pleijareissa yli 700 katsojalla. Toki nousuun oli yhtenä syynä joukkueen menestyminen mutta myös tapahtuma ja se miten otteluita ”myytiin”
Tuollaisia Vehkaojamaisia kommentteja ei saisi koskaan lausua ääneen jos haluaa, että katsojamäärät jne.. olisi joskus nousussa.
Kommenteista tulee mieleen Salban valmentajan yltiöpositiivisuus sekä omiin ja tulevaisuuteen usko presseissä. Huh, huh.
Oman juniorin harrastuksen myötä katsomoon satunnaisesti ajatuneena on kyllä ollut hienoa nähdä pelin nopeus ja pelaajien taitotaso nyky säbässä (edelliset referenssit ajalta perttilä ja kumppanit). Jo se kiinnosti seuraamaan 5 peliä siinä toisessa Espoon hallissa.
Ihmettelen, että pk -seudulla seurat ei päästä omia junnuja ilmaiseksi esim. pelipaita päällä tiettyyn katsomon osaan ja lippua kouraan. Kyllä sinne nykypäivänä muutama maksava kuskikin tulee samalla ja erityisesti tulisi sitä energiaa katsomoon.
”Kannustus oli tiukan asianmukaisesti ja säästeliäästi ajoitettua virkamiesmäistä taputtelua”
Anteeksi. Yritän olla jatkossa äänekkäämpi.
Siis Vehkaoja on kyllä aivan väärissä hommissa suoraan sanottuna. Ei osaa myydä tuotettaan yhtään! On oikeasti ihme, että Oilersin asiat seuran sisällä on niin hyvin tällä hetkellä, no ehkä kiitos siitä menee valmennuspäällikkö Myyryläiselle..
Mitä halliin tulee, mielestäni TUH on yksi parhaista halleista liigaan! Sopivan kokoinen ja kotoisa, legendaarinen jopa. Vähän pelottaa, mikäli urheilupuistoon uusi iso halli tulee, sillä en usko pätkääkään että tämä tunari osaisi myydä sinne enemmän pääsylippuja kuin nykyään.
Eli totuutta ei saisi sanoa ääneen? Pisteet Vehkaojalle, ettei lähde turhaa kaunistelemaan asioita! Tossa on mun mielestä se avain siihen, että joskus saadaan muutosta aikaan. Nyt Pasilassa voitaisiin kanssa alkaa kattomaan samalla tavalla totuutta, joku on pielessä, kun ei oo katsojia…
Ja oikeesti comoon, parhaista halleista my ass! Totta puhuu tossakin asiassa, kun katsomosta ei nää ees koko kenttää… Eli valoja vaan muutkin, kun omaa jengiä puolustetaan ilman mitään ajatusta!
siis oilersjunnut pääsevät ilmaiseksi peleihin, vai tarkoittiko kommentoija että oilersjunnujen pitäisi päästä ilmaiseksi myös esim erän peleihin?
S7 hei camoon, sustako on oikeesti hyvä, että tj lyttää tällä tavalla koko tapahtuman ja kitisee olosuhteiden paskuudesta?? Yrittäisi nyt nykyisen hallin saada edes lähes täyteen ennen mitään uusia.. Fakta kun on se, että markkinointi ja median käyttö ei nykyisellä tj:llä ole ihan hanskassa, hyvänä esimerkkinä tuo, että omia junnuja ei saada katsomoon.
Ja kyllä, mun mielestä TUH liigassa parhaimpia (siellä tosiaan yksi nurkka josta ei yhtä kulmaa kentällä näe), Energia Arena ja Tampere Arena menee edellä nyt ainakin.
Oilers-junnuthan pääsevät ilmaiseksi Erä-Oilers peliin (tai joku sellainen mainos oli). Viikingit sen sijaan veloittivat siitä vitosen, luultavasti siksi, että heille tulee muuten liian täyttä.
Olisko tässä esimerkki siitä, että markkinointi voisi olla oikeasti ammattilaisten hommaa? Ex pelurit eivät välttämättä ole niitä.
Olen vastannut vajaa 30 vuotta myyntiorganisaation vetämisestä oikeassa busineksessä. Luettuani tämän jutun, tuli mieleen vain yksi korjaava toimenpide. Antaisin Vehkaojalle kenkää tänään.
Vehkaoja ei ymmärrä johtamisen alkeita, omaan pesään ei kusta julkisesti. Toinen äärilaita näissä asioissa on arvostamani passo Peltola, ota poika sieltä oppia.
Ettei vaan olisi käynyt niin, että kanssalukijoiden sarkasmitutkat olisivat pienen säädön tarpeessa.. 😉
PR -mielessä ei tosiaankaan kannata ”totuutta” (turhautumistaan) laukoa heti ääneen. Mediakoulutukseen vaan toiminnanjohtaja. Kai Töyrylä teki hänelle selväksi, että jutustelu menee nettiin ?
Vanha halli on todellakin tunnelmallinen, ja osa tunnelmasta syntyy juuri siitä, että katsomot ovat lähellä kenttää. Siitä toki seuraa, että varsinkaan reunoilta ei näe aivan koko kenttää.
Esim. Vantaan Energia-Areena on hieno ja uudenaikainen, ja koko kentän näkee joka puolelta, mutta hintana on, että katsojat ovat aika kaukana pelitapahtumista. Tunnelma on vähän jäähallimainen.
En tiedä, kaipaako kukaan mitään lämäritutkia, mutta hodareita kyllä kaivataan!
Hyvä ja syväluotaava kirjoitus (taas) Terolta, vaikkei ihan parasta mahdollista apua Vehkaojalta saanutkaan… Itselläni on myöskin se sama havina (päässä) kyseistä urheilutaloa kohtaan, joten voinet Tero olla sen suhteen huoletta.
Oilers-isälle (samaa on kysytty yksityisesti): Kyllä, tein Vehkaojalle sähköpostitse ja sen jälkeen puhelimitse selväksi, että haastattelen häntä Pääkallossa julkaistavaan blogiin. Tein tämän selväksi ennen kuin sain häneltä ensimmäistäkään vastausta. En kuvaisi haastattelua ”jutusteluksi”.
Kopsaan sähköpostiviestini tähän:
”Hei!
Yritin soittaa, mutta en saanut kiinni, joten pistän asian suoraan tätä kautta. Soita, jos kysyttävää, sillä ajatukseni on, että soitan ensin.
Olen tekemässä kauden aikana Pääkalloon blogikirjoitussarjaa ottelutapahtumista. Kierrän peleissä ja kerään itse paikan päällä tietoa ja kokemuksia, mutta pitkälti kirjoitukset pohjautuu myös ihan faktoihin ja tähän kyselyyn. Kirjoitussarjasta tulee positiivinen, siis mitään tapahtumaa ei lytätä eikä arvosanoja anneta.
Olisi kiva, jos sinä tai joku muu ottelutapahtumasta vastaava ehtisi vastata tähän ennen sunnuntain peliä, jossa tulen olemaan paikalla. Blogikirjoitukset julkaistaan ehkä viiveellä Pääkallon intressien mukaan, sillä nytkin viikonloppuna teen kolme kirjoitusta.”
(tämän jälkeen seurasi 14 kysymystä).
Tero Töyrylä tekee tärkeää työtä kun herättää keskustelun salibandyhallien palveluista. Nyt haastateltavat ovat suurimmalta osalta näitä katsojia jotka tulevat oman taustansa takia eli pelaajan sukua, kavereita ja joukkueen juonioreita tai heidän vanhempia. Väitän että yleisö koostuu 90 prossaa näistä ryhmistä.
Tärkeää olisi myös selvittää potentiaallisista katsojista jotka eivät vielä käy otteluissa mitkä olisivat ne vetovoimatekijät (ottelutapahtuma ja oheispalvelut) jotka voisivat tuoda nämä kuluttajat salibandykatsomoon.
Vehkaojahan on suht nuori kollikin vielä. Arvostan rehellisyyttä, mutta tälläisessä tapauksessa en välttämättä lähtisi suorilta latomaan karua totuutta asioista, kuitenkin jonkunlaisesta bisneksestä kyse. Toiminnanjohtajalla varmasti menee aikaa ja energiaa paljon muuhunkin kuin ottelutapahtuman järjestämiseen, sellaisen kuvan tästä nyt sai.
Viitaten Katsomon kommenttiin, ei niinkään tähän blogikirjoitukseeni: Just eilen Facebook tyrkytti ”muistona” alla olevaa vuoden takaista päivitystäni, johon linkitin Vili Nurmen blogipäivityksen. On selvää, että juuri tuo potentiaalinen yleisö, ihan oikea tieto siitä (ei arvailut), on avaintekijöitä kasvatettaessa yleisömääriä.
”Kysy, kuuntele ja kehitä sen pohjalta, ole kiinnostunut, vain siten voit olla myös itse kiinnostava.
Lajifriikki markkoinoijana usein huono, jos/kun näkee tuotteen & potentiaaliset asiakkaat liikaa lajifriikin silmin?
Esim. salibandyyn halutaan uudenlaista yleisöä. Jos/kun sitä tulee, sitä kiinnostaa eri asiat kuin perinteisiä hallirottia?”
heti alkuunsa kahden (2e) kahville iso keskari. Se on urheilutapahtumassa euron tai sitte koko homma boikottiin.
On se ny kumma et TUHilla ei hyvii salibandytapahtumia saa aikaan… On tullu todistettuu useet liigapelit 14 vuoden aikana jossa yleisömäärä 500+ (finaaleissa toki tupa täynnä)… Ite kans sitä mieltä ettei Espoosta löydy parempaa hallia salibandyn seuraamiseen, TUHille kylvetty Espoon salibansyn siemen, nimenomaan tunnelmalla ja katsomon rakenteilla.. On se ny hitto että näillä talousajoilla ja seuran resursseil unelmoidaan isommasta hallista.. Viitaten aiempiin kommentteihin, et hoitais ensin TUHin täyteen ja sit…
Salibandyn*
Vehkaojalle voi mitä ilmeisemmin antaa suuret pisteet mainitsemastasi rekrytoinnista. Ilman tätä rekrytointia olisi Oilersin suunta surulliseen suuntaan. Muutaman vuoden jälkeen voidaan tätä tahtia junioreissa odottaa Espooseen mitalleja.
Mitäs vaikeeta siinä on, että laittaa hodarisämpylän mikroon muutamaksi sekunniksi. Ei se nyt mitään koulutusta tarvii. Vehkaoja heräis jo!!
Tuh on kyllä monen kauden kokemuksella legendaarinen ja tunnelmallinen halli, tosin mitään suurta tunnelmaa yleisö ei sinne luo. Perus läpyläpy taputtelut. Mutta kyllä sitten isoissa peleissä katsojatkin syttyvät (Y) Hyvä kirjoitus tosiaan!
En aina ole TT-näkemyksiä jakanut hänen kirjoituksissaan tai kommenteissaan, mutta tämä juttu(sarja?) on mielenkiintoinen. Kiitos jo etukäteen jatko-osista. Luen ne.
Tätä kirjoitusta lukiessa en miettinyt niinkään Vehkaojan kommentteja, vaan enemmän sitä miten paljon säbän parissa onkaan vapaaehtoisia. Ilman heitä eivät useimmat junnujoukkueet pyörisi, ja edustuksen kahviot ja järkkärihommat jäisi tekemättä ym ym. Toivottavasti näitä vapaaehtoisia muistetaan ainakin joskus kiittää heidän työstään ja tarjota vaikka kerran vuodessa kuppi kahvia ja nakkisämpylä.
JJ, samoilla linjoilla kuin myös reippaan kokemuksen omaava. Passon kanssa pientä yhteistyötä tehneenä voin sanoa, että menkää ihan kaikki suomalaiset seurat Treelle ottamaan mallia.
Et sä antaisi Vehkaojalle kenkää tänään, koska Vehkaoja on organisaatiohierarkiassa sillä paikalla, jolle kenkää antaa hallitus ei myyntiorganisaation vetäjät. Jotain jäänyt kuitenkin 30:n aikana hiffaamatta?
Voisiko Vehkaoja soittaa Innkareille ja pyytää että toisivat hodarit mukanaan paikallispeliin 1.11. meillä nälkäisille katsojille?
Nyt Tapiolan Urheiluhallista tarjonta on niin suppeaa että pitää ottaa omat eväät mukaan..