Nostalgiapaloja: Hirviteatteri – maailman seuratuin salibandyseurabrändi

Kuva: Jari Kinnunen

Nostalgiapalat palaa eetteriin pienen tauon jälkeen ja polkaistaan Nostalgiapalojen viides tuotantokausi käyntiin jaksolla numero 45.

Tässä jaksossa pureudumme Hirviteatterin hirvirytkeeseen. Jyväskylän Happee on tutkitusti tunnetuin suomalainen salibandyjoukkueen brändi. Tuo ei ole tuurilla ansaittua, vaan sen eteen tehtiin enemmän ja vähemmän suunnitellusti työtä erityisesti 2010-luvun alkupuoliskolla.

Noita aikoja ovat muistelemassa punaisissa housuissaan Hirvirytkeen tirehtööreinä vuosina 2011-2015 toimineet Lasse Riitesuo ja Jani Orava. Herrat paljastavat millä markkinointijipoilla herrat nostivat Hirviteatterin ihan uudelle tasolle.

Tirehtöörit paljastavat avoimesti toimintansa logiikan ja markkinointijipot. Ja intoutuvat tirehtöörit antamaan myös rahan arvoisia vinkkejä, kuinka seurat voisivat kasvattaa kaupallista arvoaan ja seurabrändiään. Lopussa intoudutaan vielä ruotimaan salibandyn kaupallista potentiaalia tulevaisuudessa ja lajitoimijoiden itsetuntoa.

Studioisäntänä tuttuun tapaan museoukko Jari Kinnunen.

00:00:00 – 00:23:40 Maailman seuratuin salibandyseura
– Makuuhuoneen kautta yhteen
– Jypinkylä
– Huijaamalla seuran taustoille
– Kilpaillaan Jypiä vastaan
– Sosiaalisen median markkinointipakettien myynti
– Falunin ohi somessa
– ”Aletaan maailman seuratuimmaksi”
– Fake it till you make it
– Maailman paras kotiyleisö
– Yleisön osallistaminen
– Seppo puliukkona

00:23:41 – 00:51:37 Vinkkejä seuran brändiarvon kasvattamiseksi
– Missä onnistuttiin?
– ”Loppuunmyyty”
– Lajikuplan ulkopuolisen markkinoinnin merkitys
– Rentoutta ja uskallusta
– Kansainvälinen kulma ja potentiaali
– Ulkomaalaistaustaiset mukaan toimintaan
– Rohkeus – ole isompi kuin olet
– Uusi Hirviareena 2.0
– Mestaruusjuhlat 2014