joelsiltanen
Ylläpidon jäsen
Tässä viestiketjussa pohditaan naisten liigan tulevan kauden voimasuhteita.
Millä perusteella liigan taso ei ole korkea?
Eikö siis ole mitenkään mahdollista, että Kooveen taso olisi noussut? He taitavat olla Classicin kanssa suurimmat määrät pelaajia menettäneet joukkueet viime kauteen verrattuna. Koovee menee kärkikastissa, ja Classic rämpii pohjamudissa. Lisäksi Classicista on lopettanut kesken kauden kolme pelaajaa syystä tai toisesta.
Pakko kysyä, ketkä Classicissa on lopettanut? Itse sen verran lähellä Kooveeta olen, elän ja teen työtä, että en ala asiaa sen enempää kommentoimaan. Mutta hyvä siellä joukkueessa on boogie. On siellä asioita osattu tehdä oikein. Aina ne paperilla menetetyt nimet eivät merkitse kaikkea. Merkitsevät toki paljon, mutta eivät kaikkea.
Mestaruus ratkotaan Pron, ErVin, PSS:n ja Classicin välillä.
Prota on pidetty ainakin Pääkalloennakossa suurimpana mestarisuosikkina. Pron pelaajamateriaali onkin kovaa luokkaa. Joukkueen suurin epävarmuustekijä on penkin takana. Mestarivalmentaja Kaipio oli pelaajien arvostama taitava ja vaativa johtaja. Pystyykö Pulkkinen samaan? Itse epäilen suuresti.
ErVi on lahjakas nuori joukkue, joka saavutti ehkä hiukan yllättäen pronssia keväällä. Joukkue vahvistui entisestään ja on vuoden kokeneempi. Arvio: finaalissa keväällä
PSS on tehnyt jo vuosia laadukasta työtä. Huolimatta suorasta 3-0 välierätappiosta Prolle haastoivat hyvin tulevan mestarin. Menevät finaaliin ErViä vastaan.
Classic menetti hirvittävästi maajoukkuetason pelaajia. Uskon Classicin tasoisen organisaation kuitenkin pystyvän jatkamaan samaa laadukasta tekemistä.
Sarjanousija Pelicans saattaa yllättää ja sijoittua keskikastiin. Oululaiset haastavat parhaimmillaan sarjan kärkiporukoita. TPS:n arvioin SSRA:n tasoiseksi joukkueeksi.
ÅIF, KooVee ja NST ovat minun arvion mukaan sarjan häntäpäässä.