Pääkallo.fi

Mailojen lyhentäminen

Viestejä
3
Onnistuuko Oxdogin varsista lyhentäminen yläpäästä vaikka on ovaali tai Triad shafti ja miten se tapahtuu.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
9
Onnistuu kyllä. Grippi pois, tuppi pois (Oxdogilla ainakin ne isommat tupit olleet ruuveilla kiinni), sitten lyhennät esim. rautasahalla sen mitä tarttee. Sen jälkeen tupille ei enää oo valmiita reikiä mihin kiinnittää, mutta ite jättäisin ne tupin ruuvit muutenkin laittamatta. Vähän erkkaria tms. teippiä varren päähän, että sen tupin saa just ja just menee paikalleen, niin se pysyy. Tai toki liimalla pysyy vielä varmemmin. Grippi takasi mailaan ja se on siinä. Ja on siis tullut lyhennettyä ovaalia Viperiä, pyöreää ja ovaalia Fusionia sekä sweovalia Zeroa ja pyöreää Ultralight HESsiä. Tuolla triad shaftilla ehkä viittasit Viperiin, jossa se varren yläpää on kuitenkin jo ihan normaali ovaali (tai D-ovaali).
 
Viestejä
3
Onnistuu kyllä. Grippi pois, tuppi pois (Oxdogilla ainakin ne isommat tupit olleet ruuveilla kiinni), sitten lyhennät esim. rautasahalla sen mitä tarttee. Sen jälkeen tupille ei enää oo valmiita reikiä mihin kiinnittää, mutta ite jättäisin ne tupin ruuvit muutenkin laittamatta. Vähän erkkaria tms. teippiä varren päähän, että sen tupin saa just ja just menee paikalleen, niin se pysyy. Tai toki liimalla pysyy vielä varmemmin. Grippi takasi mailaan ja se on siinä. Ja on siis tullut lyhennettyä ovaalia Viperiä, pyöreää ja ovaalia Fusionia sekä sweovalia Zeroa ja pyöreää Ultralight HESsiä. Tuolla triad shaftilla ehkä viittasit Viperiin, jossa se varren yläpää on kuitenkin jo ihan normaali ovaali (tai D-ovaali).
Kiitos! Ja tarkoitin Triad shaftilla Viperiä.
 

Mahoney

Onnistuu kyllä. Grippi pois, tuppi pois (Oxdogilla ainakin ne isommat tupit olleet ruuveilla kiinni), sitten lyhennät esim. rautasahalla sen mitä tarttee. Sen jälkeen tupille ei enää oo valmiita reikiä mihin kiinnittää, mutta ite jättäisin ne tupin ruuvit muutenkin laittamatta. Vähän erkkaria tms. teippiä varren päähän, että sen tupin saa just ja just menee paikalleen, niin se pysyy. Tai toki liimalla pysyy vielä varmemmin. Grippi takasi mailaan ja se on siinä. Ja on siis tullut lyhennettyä ovaalia Viperiä, pyöreää ja ovaalia Fusionia sekä sweovalia Zeroa ja pyöreää Ultralight HESsiä. Tuolla triad shaftilla ehkä viittasit Viperiin, jossa se varren yläpää on kuitenkin jo ihan normaali ovaali (tai D-ovaali).
Miksi ruuvia ei sinne laita, jos on jo mukana? Ei siihen mitään reikiä tarvitse, senkun ruuvaa läpi, pitääkin paremmin kun ei ole ainakaan liian iso reikä. Mitä itse lyhentänyt, niin oon liimannut tupin, kun ei ole niittikoneta, enkä saanut niittiä vasaroitua läpi :)
 
Viestejä
9
Miksi ruuvia ei sinne laita, jos on jo mukana? Ei siihen mitään reikiä tarvitse, senkun ruuvaa läpi, pitääkin paremmin kun ei ole ainakaan liian iso reikä. Mitä itse lyhentänyt, niin oon liimannut tupin, kun ei ole niittikoneta, enkä saanut niittiä vasaroitua läpi :)
No joo, varmaan makuasioita. Jos sen pienellä vaivalla saa läpi siitä, niin toki pysyy varmasti. Siitä on nyt jo reilusti pari vuotta, kun yritin "siirtyä" pelaamaan Oxdogilla ja nyt kun muistelen, niin ainakin niistä alkuperäisistä ovaalivarsista heitin koko tupin menemään, kun se ei omaan käteen istunut sitten millään. Tilalle jostain vanhasta fätistä aina kaivelin tupin, joka oli just niin nafti, että kun sen siihen ovaaliin junttasi kiinni, niin ei lähtenyt irti. Yhden Viperin ja kolmen Fusion 25:n kans näin tein. Jossain vaiheessa nappasin Budgetista pari pyöreää versiota Fusion 26:sta, kun oli poistomyynnissä, niin niihin ei sitten voinutkaan enää fätin tuppia laittaa, kun oli sen verran kapeampi varren pää. Viime keväänä jostain päähänpistosta otin Rudd Zeron testiin sweovalina ja siinäkin oli mentävä Oxdogin omalla tupilla, eikä näiden kans oo ollu tupin pysymisen kans ongelmia tuolla teippikierroksella tupin alla. Ultralight HESissä onkin sitten semmonen fiksumpi tuppi, mutta en millään muista oliko siinä ruuvia. Semmosen siis yks kaveri onnistui kauppaamaan mulle loppukesästä, kun piti 101cm vartista liian lyhyenä. Sitäkin pätkäisin tosiaan parilla sentillä, mutta se sitten lähti jo kiertoon aika pian, vaikka fiksun oloinen keppi olikin. Nyt kun Optilight tuli markkinoille, niin vähän taas kutkuttelisi tommosen HESsin testaus.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
125
No joo, varmaan makuasioita. Jos sen pienellä vaivalla saa läpi siitä, niin toki pysyy varmasti. Siitä on nyt jo reilusti pari vuotta, kun yritin "siirtyä" pelaamaan Oxdogilla ja nyt kun muistelen, niin ainakin niistä alkuperäisistä ovaalivarsista heitin koko tupin menemään, kun se ei omaan käteen istunut sitten millään. Tilalle jostain vanhasta fätistä aina kaivelin tupin, joka oli just niin nafti, että kun sen siihen ovaaliin junttasi kiinni, niin ei lähtenyt irti. Yhden Viperin ja kolmen Fusion 25:n kans näin tein. Jossain vaiheessa nappasin Budgetista pari pyöreää versiota Fusion 26:sta, kun oli poistomyynnissä, niin niihin ei sitten voinutkaan enää fätin tuppia laittaa, kun oli sen verran kapeampi varren pää. Viime keväänä jostain päähänpistosta otin Rudd Zeron testiin sweovalina ja siinäkin oli mentävä Oxdogin omalla tupilla, eikä näiden kans oo ollu tupin pysymisen kans ongelmia tuolla teippikierroksella tupin alla. Ultralight HESissä onkin sitten semmonen fiksumpi tuppi, mutta en millään muista oliko siinä ruuvia. Semmosen siis yks kaveri onnistui kauppaamaan mulle loppukesästä, kun piti 101cm vartista liian lyhyenä. Sitäkin pätkäisin tosiaan parilla sentillä, mutta se sitten lähti jo kiertoon aika pian, vaikka fiksun oloinen keppi olikin. Nyt kun Optilight tuli markkinoille, niin vähän taas kutkuttelisi tommosen HESsin testaus.

On ruuvit Ultralight HES:inkin tupissa. Itse näitä lyhentäessä olen kiinnittänyt ruuvit uudestaan samaan tyyliin kuin Mahoney, eli ruuvannut vain suoraan läpi varresta. Aika pienellä vaivalla onnistuu, ja ei tarvitse pelätä, että tuppi lähtee elämään pelatessa (jonkun kerran käynyt näin vain teipillä ankkuroidun kanssa).

Itsellä kesti hetki tottua Oxdogin perinteiseen ovallituppiin, mutta nyt se istuu käteen paremmin kuin uusi slimmattu Ultralight HES -tuppi, joten olen vaihtanut vanhan version uuden tilalle. Samalla uudesta mailasta vaihtuu aina grippi. Muuten UL Hes on ihan loistava keppi, mutta grippi on jäätävää skeidaa. Sama ongelma tietysti yleensä muidenkin valmistajien superkevyissä mailoissa. Itselllä kokemusta Oxdogin lisäksi Fatin Raw Concepteista, joiden gripistä ei ollut mielestäni mihinkään.
 
Viestejä
780
Uteliaisuudesta kysyn minkä gripin olet niihin vaihtanut? Muilta kommentteja mikä on tämän hetken markkinoiden paras grippi?
 
Viestejä
125
Uteliaisuudesta kysyn minkä gripin olet niihin vaihtanut? Muilta kommentteja mikä on tämän hetken markkinoiden paras grippi?

Nyt on Fat Pipen harmaa sticky. Klubbhusetin harmaita tullut myös käytettyä aika paljon. Kelpuutan kyllä oikeastaan kaikki "kunnon" gripit, eli jos tulee vastaan muita merkkejä alennuksessa, niin nekin ok.
 

Mahoney

Uteliaisuudesta kysyn minkä gripin olet niihin vaihtanut? Muilta kommentteja mikä on tämän hetken markkinoiden paras grippi?
Unihoc elite pro on paras(paksuntaa vartta selvästi verrattuna unihocin "myynti grippeihin, unihocin ovaalinauhat itselle huonot joten oon teipistä duunannut mieleiset, pyöreähkömmät) Toki vain mun mielestä :). Samantyylinen kuin yllä mainittu fättärin harmaa. Jos tykkää ohuemmasta, niin unihocin top grip on hyvä valinta. Oxdogin gripeistä ei tietoa, en ole kokeillut, exelit ei mulle sopinut, kun exelillä pelasin lätkin fättärin harmaan kiinni siihen asti kunnes löysin ton unihocin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
9
Muuten UL Hes on ihan loistava keppi, mutta grippi on jäätävää skeidaa. Sama ongelma tietysti yleensä muidenkin valmistajien superkevyissä mailoissa. Itselllä kokemusta Oxdogin lisäksi Fatin Raw Concepteista, joiden gripistä ei ollut mielestäni mihinkään.
Tästä samaa mieltä, ja muutama muukin sanonut samaa. Rudd Zerossa (ei välttämättä sama grippi) originaali valkoinen tuntui kylmiltään hyvältä, mutta pelatessa alkoi saman tien lipsumaan käden yhtään hiotessa. Lisäksi siinä oli omaan makuun epämiellyttävää "joustoa" tai sellaista venymistä, että oli vaihdettava pois. Fätin Raw Concept -gripeissä pidon suhteen samoja ongelmia. Niissä mulla on valkoinen kestänyt hyvänä muutaman pelikerran, mutta nopeasti muuttuu pitämättömäksi. Muuten ois tosi hyvän tatsin grippi. Pääasiassa tullut jo useamman vuoden suosittua Fätin Stickyä. Niissä tuntuu harmaa parhaalta, mutta myös mustassa on ollut hyvä pito. Nyt AC Storen omista uutuusgripeistä ainakin harmaa ja vaaleanpunainen ovat toimineet myös hyvin. Tuntuu rahtusen ohuemmilta kuin stickyt, mutta varmuudella en uskalla näin väittää. Ovat myös hieman lyhempiä kuin stickyt, että jos tapana on ollut rullata koko grippi mailan varteen, niin nämä jää sitten lyhemmiksi. Joudun kyllä näistä nappaamaan myös pikkusen pois, koska pelaan lyhyehköllä gripillä.
 
Viestejä
125
Raw Conceptien osalta oma rutiinini oli aikanaan vaihtaa grippi ja lisätä ovaalipalat heti uuden mailan ostettuani. Kun puhutaan tästä hintaluokasta, oli vähän turhauttavaa, että maila ei ollut (mielestäni) pelattavassa kunnossa suoraan kaupan hyllyltä, varsinkin kun syy tähän oli ennen kaikkea (jälleen, mielestäni) se että valmistajat kisaavat keskenään maailman kevyimmän tittelistä.

Vielä kun yhtälöön lisätään ultrakevyiden mailojen normaalia heikompi kestävyys, harrastuksen hinta oli pahimmillaan aika suolainen. Oxdogin ultralightien kanssa toistaiseksi (viimeiset n 2 kautta) ollut parempi onni varren keston suhteen, mutta ovathan ne jonkun prosentin Fättäreitä painavampiakin. :)

Pitää laittaa tuo Unihocin Elite Pro -grippi testiin! Ja AC:n tuote myös. Pelaan myös aika lyhyellä gripillä, joten ei minulle ainakaan ongelma.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös