Pääkallo.fi

Miesten F-liigan ottelut viikolla 47 (16.11.-22.11.)

Viestejä
982
En sanonutkaan että juuri hän olisi pelannut huonosti tai saati että joku olisi hyvä/huono pelaaja. Sen keksit ihan itse.

Sanoin että "pörssit" eivät ole se tärkein mittari arvioitaessa pelaajan onnistumisia koska kyseessä on joukkuepeli.

Olen samaa mieltä siitä että pörssit eivät kerro kaikkea, mutta ei mielestäni kerro myöskään +/-.

Jos Classicin ykköskentän laiturilla on +/- pakkasella, niin se on kiistatta huono suoritus, huolimatta siitä paljonko pörssejä kertyy. Mutta jos vaikka Welhoilta, Tiikereiltä ja Jymyltä joku pystyy pitämään suunnilleen nollat +/- tilastossa ja on lisäksi joukkueen paras pistemies, niin minä väittäisin että se on aika rautainen suoritus.
 
Viestejä
163
En sanonutkaan että juuri hän olisi pelannut huonosti tai saati että joku olisi hyvä/huono pelaaja. Sen keksit ihan itse.

Sanoin että "pörssit" eivät ole se tärkein mittari arvioitaessa pelaajan onnistumisia koska kyseessä on joukkuepeli.

No onhan pörssit nyt ylivoimaisesti tärkein tilasto kun puhutaan yksittäisestä huippupelaajasta. +/-:seen vaikuttaa, kuitenkin 5 muuta pelaajaa ja siihen ei lasketa, esim yv.
 
Viestejä
77
Veteläistä ja Karvosta kannattaa seurata. Äijät vetää plussalla peräpään joukkueessa kovemmilla tehoilla kuin esim. EräViikingeistä ketään.
Karvosen kohdalla tämä pitää erityisesti paikkansa - Veteläisen osalta tehot eivät merkittävästi erotu varsinkin kun OLS on Ervin edellä sarjataulukossakin 😉
 
Viestejä
1,344
Olen samaa mieltä siitä että pörssit eivät kerro kaikkea, mutta ei mielestäni kerro myöskään +/-.

Jos Classicin ykköskentän laiturilla on +/- pakkasella, niin se on kiistatta huono suoritus, huolimatta siitä paljonko pörssejä kertyy. Mutta jos vaikka Welhoilta, Tiikereiltä ja Jymyltä joku pystyy pitämään suunnilleen nollat +/- tilastossa ja on lisäksi joukkueen paras pistemies, niin minä väittäisin että se on aika rautainen suoritus.

Luonnollisesti kaikki mittarit vaativat kalibroinnin kulloiseenkin ympäristöön.

edit: typo
 
Viestejä
7,835
No onhan pörssit nyt ylivoimaisesti tärkein tilasto kun puhutaan yksittäisestä huippupelaajasta. +/-:seen vaikuttaa, kuitenkin 5 muuta pelaajaa ja siihen ei lasketa, esim yv.

Riippuu täysin siitä mikä sen pelaajan rooli on. Jos on puolustava puolustaja, niin minä en lähtisi pistepörssiä hänen kohdallaan tuijottamaan.
 
Viestejä
105
Olen samaa mieltä siitä että pörssit eivät kerro kaikkea, mutta ei mielestäni kerro myöskään +/-.

Jos Classicin ykköskentän laiturilla on +/- pakkasella, niin se on kiistatta huono suoritus, huolimatta siitä paljonko pörssejä kertyy. Mutta jos vaikka Welhoilta, Tiikereiltä ja Jymyltä joku pystyy pitämään suunnilleen nollat +/- tilastossa ja on lisäksi joukkueen paras pistemies, niin minä väittäisin että se on aika rautainen suoritus.

Molemmat ovat seurannan kannalta tärkeitä mittareita, ei kumpikaan ole kuitenkaan itsessään mitenkään tyhjentävä mittari siitä miten tietty pelaaja on pärjännyt. Kuten Pro Stick sanoo niin +/- tilastoon tuijottaminen yksittäisen pelaajan kohdalla on varsin epäreilua jos ympärillä olevat pelaajat ovat kovin eri tasoa vastustajaan nähden. Classicin ykköskenttä on täysin suvereeni +/- tilastossa ja vastustajien ykköset pelaavat lähinnä niitä vastaan, tällä hetkellä se nyt vaan tarkoittaa että heitä vastaan pelaavat saavat miinuksia peleistä vaikka laidassa olisi Galante. Heikommassa joukkueessa myös usein käy niin että lopussa otetaan maalivahti pois, laitetaan ykköstykit kentälle ja käsketään hyökätä "all in" josta yleensä soi omissa, näitä miinuksia ei tule paremmille joukkueille. Tasoeroista on puhuttu paljon, niihin on joku syy, monesti juuri se että toisella joukkueella taidollisesti heikompi rosteri. Onko sitten Lastikan tai Lundin vika jos veskari hörppää helpon tai puolustja syöttää vastustajan lapaan? Heikompien joukkueiden osalta näitä ykslilöllisiä virheitä tulee enemmän kun paremmille joukkueille. +/- ei mielestäni ole oikeudenmukainen mittari eritasoisissa joukkueissa pelaavien pelaajien vertailussa. Toki se on yksi osa kokonaisuutta. Toistepäin katsottuna samoin argumentein niin heikossa joukkueessa kovia pisteitä takova kaveri kuten Lastikka Steelersissä tai Lund Tiikereissä ovat tietysti kullanarvoisia pelaajia joukkueelleen varsinkin jos heidän joukkueensisäinen +/- vertailu on hyvä. Jos nämä pystyvät samoille pisteille per ottelu kun esimerkiksi TPS ykköskentän hyökkääjät niin nostan kyllä hattua, ja korkealle.

EDIT: Nico Jonaesson parin viime kauden +/- olleet noin -20, tällä kaudella 13 peli +23. Lastikka Steelersissä -11 ja viime kaudella Classicissa +31. Kyllä sillä nyt vaan on yksittäisen pelaajan osalta suuri merkitys missä viisikossa pelaa tuossa +/- tilastossa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
780
Joo asia ei ole yksiselitteinen. Tepsin ykköskentän hyökkääjä ei halua ottaa eikä sen tarvitse ottaa sellaisia riskejä puolustussuuntaan kuin Tiikereiden ykköspyssyn. Paitsi siinä yhdessä ottelussa C:tä vastaan, jolloin tuo mustavalkoinen vitja kuittasi -5.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
7,835
Onpa mielenkiintoinen otteluohjelma taas. SPV pelasi 15.11. ja pelaa 13.12. Tässä välissä TPS pelaa/pelasi 20.11., 25.11., 28.11., 30.11. ja 11.12. Johtui mistä johtui, mutta aika kummallisen näköistä.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,614
Viestejä
7,835
Eiköhän Oilers tuon pelin hoida, Tulosvetoon laitan 3-7.
 
Viestejä
7,835
Mitä ihmettä Arto? Ethän sä koskaan ennen ole ennustanut Oilersin voittavan.

Tajusin tuossa hiljattain, että Oilershan on aivan jumalattoman kova joukkue silloin kun otteluissa ei ole mitään panosta. Heittämällä liigan paras, kun verrataan panoksellisten pelien esityksiin (esim. Classic on oikeastaan samaa tasoa oli panosta tai ei).
 
Viestejä
885
Kyllä minä kritisoin tuota miesten edustusjoukkueen toimintaa vahvasti, mutta mielestäni vain sitä. Omasta mielestäni olen ollut ihan kohtuullisen hyvin tukemassa muita SM-sarjajoukkueita tällä kaudella, joskin aina on varmasti parantamisen varaa. Väitän, että täältä löytyy kohtuullisen vähän esim. niitä, jotka ovat olleet seuran PASM-joukkuetta kannustamassa _jokaisessa_ SM-sarjan pelissä tällä kaudella. Siis ei ainoastaan kotiotteluissa vaan ihan systemaattisesti kaikissa.
Uskon. Don’t get me wrong, fanituksesi on todella hienoa. Miesten edustuksen kritiikistä vaan menee kaikilla maku. Tai ei se tunnu kritiikiltä, ehkä ennemmin tylytykseltä.

Omia voi ja pitääkin osata kritisoida. Mutta tarvitseeko jokaisesta konvehdistakin tehdä väkisin paskaa?

Anyway, täällä vallitsee sananvapaus. Me mennään eteenpäin seuraamaan jännityksellä päivän kärkimatsia. Hyvää viikonloppua!
Artohan on kannustajana aivan omassa kastissaan ja mukavampaa miestä saa hakea :) Siitä täydet propsit! Minustakin tuo synkistely miesten edustusjoukkueen liepeillä menee kuitenkin överiksi vaikkakin siinä taitaa olla sarkasmia enemmän kuin lääkäri määrää.
 
Viestejä
1,585
Onpa mielenkiintoinen otteluohjelma taas. SPV pelasi 15.11. ja pelaa 13.12. Tässä välissä TPS pelaa/pelasi 20.11., 25.11., 28.11., 30.11. ja 11.12. Johtui mistä johtui, mutta aika kummallisen näköistä.
Kaikki tietää mistä tuo pääasiassa johtuu ja otteluohjelma nyt vaan erikoinen johtuen vallitsevasta tilanteesta.

Eihän runkosarjaa saataisi koskaan loppuun, jos siirrettäisiin muidenkin joukkueiden pelejä, jos joku joukkue joutuu karanteeniin ja ei siksi haluta otteluohjelmasta kummallisen näköistä.

Pudotuspeleistä voi tulla kyllä mielenkiintoiset, jos siellä joukkue tai jopa joukkueita joutuu karanteeniin 10 päiväksi.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös