Pääkallo.fi

Miesten liigaottelut viikolla 49

Säbantteri

Vastasit kysymykseen kysymykselläkö? Voin vastata, että en osaa arvioida. Siksi halusinkin kuulla Sinulta mitkä ovat nämä muut tekemiset (harjoittelun ulkopuolella) mikä tekee Classic:sta ylivertaisen joukkueen mihin olet aiemmin/toistuvasti viitannut. Itse kirjoitin junioritoiminnasta mutta onko muuta?



Täältäkö tosissaan luin, että salaisuus Classic:n menetykseen ja organisaation ylivertainen resurssi on pelaajien siviilisääty/perhetilanne (verrattuna muihin liigajoukkueisiin)?



OK, eli miehet pärjäävät, koska Classicin juniorit ja naisten joukkue tekee talkootöitä. Lisäksi Tenniskeskuksella on pysyvä kaukalo. Pienet on erot huipulla...

Haluat tietoisesti vääristellä kommenttejani tai olla muka ymmärtämättä niitä.

Tampere yhtenä Suomen suurimpana markkina-alueena tarjoaa Classicille mahdollisuuden rakentaa tukeva taloudellinen selkänoja toiminnalleen. Tätä tukee tietysti myös hyvä urheilullinen menestys. Ei ole salaisuus, että Classicilla varaa maksaa pelaajilleen ja valmentajilleen parhaiten. En väitä, että he elättävät itsensä pelkästään pelaamalla, mutta hyvät pelaajapalkkiot mahdollistavat arjen järjestelyt niin, että voi priorisoida salibandyyn. Tottakai sillä on merkitystä harjoitteluun sitoutumisessa, lähdetkö treeneihin täyden työpäivän jälkeen vai teetkö esim. lyhennettyä työaikaa. Unohda ne siviilisäädyt, eivät ole oleellisia tässä kohtaa, vaikkei perhe-elämä, pikkulapsivaiheineen ja yövalvomisineen mikään etu kenellekään pelaajalle olekaan.

Classicia on markkinoitu eräänlaisena Passon yhden miehen kioskina. Totuus taitaa kuitenkin olla, että taustalla on aika iso, ammattimainen organisaatio, joka tukee edustusjoukkueen toimintaa kaikilla osa-alueilla, välinehuolto, lihashuolto, ruokailu, matkustamiset, managerointi-ja sponsoriasiat, media yms. Pelaajat saavat siis keskittyä treenaamiseen ja pelaamiseen ilman häiriötekijöitä.

Mutta summa summarum: Eroja seurojen välillä löytyy ns. arkitekemisessä, mutta ei välttämättä itse harjoittelussa. Oleellisin ero on siinä, että Classic on onnistunut taloudellisten resurssiensa ja Pirkanmaan alueellisten vetovoimatekijöitä ansioista keräämään joukkueeseensa tämän hetken parhaat yksilöt.
 
  • Tykkää
Reaktiot: FBI
Viestejä
426
Kaikki varmaan ovat samaa mieltä, että Classicilla on paras organisaatio, tämän hetken parhaat pelaajat ja eniten rahaa käytettävissä toiminnan pyörittämiseen. Etumatka näissä kaikissa vielä aika selvä ja menestyminen ruokkii lisää menestymistä. Ei liene ihme, että ovat ylivoimaisia vuodesta toiseen. Muiden pitää vain yrittää kiriä jollain keinoin haastamaan näissä, jolloin jonain vuonna mestaruus osuu muuallekin kuin Tampereelle.
 

Säbantteri

Ei minulla ole motiivia tehdä kumpaakaan. Sen sijaan minua kiinnostaa sinun perustelut mitä olen yrittänyt toistuvasti pyytää...

Mielestäni toin edellisessä viestissä aika laajasti esiin eroja, joita joukkueiden välillä saattaa esiintyä toimintakulttuurista ja toiminnan resursseista johtuen.

Sori, että vaadin perusteluja asiaan jonka sinä kirjoitit tänne. Luulin perhetilanteesta / siviilisäädystä olevan merkitystä kun kirjoitit näin:

... tuossa annoit ymmärtää Classic:n tilanteen olevan jotenkin poikkeuksellinen verrattuna muihin seuroihin (kuten SPV).

Lähinnä yritin tuoda esiin eri elämäntilanteissa olevien pelaajien lähtökohtia ja mahdollisuuksia panostaa urheiluun ja harjoittelemiseen. Eri joukkueiden välillä erot näissä asioissa tasoittuvat pitkässä juoksussa. Saatan olla väärässä, mutta jotenkin olen ymmärtänyt, että Classicissa ei näitä kokopäivätyössä käyviä perheenisiä kovin monta ole, kun esim. SPV:ssä niitä löytyy helposti melkein pari kentällistä.
 

Mahoney

Onko Holopaisella joidenkin mielestä mahdollisuudet kisoihin asti?
Olen sitä mieltä, että on kohtuullisen hyvät mahikset! Mihu jos nyt vielä jää pois, niin mahikset senkun kasvaa. Ei siinnä kuitenkaan niin montaa ole edessä. Lehkosuo varmaan myös taistelee paikasta, mutta paljon loukkaantumisherkempi, että ainakin oma valinta noista olisi Holopainen.

Hankkion pelikielto olisi muuten melkoinen oikeusmurha, tänään Tiikerijätkä ajoi suoraa päin Strandbergiä, eikä tullut edes jäähyä! Eli ei linja ihan pidä, kun toisista lätkitään femmoja, etenkin kun tässä veska ei edes ollut samalla tavalla vastassa, mikä varmasti yllätti Hankkion. Kunnon arpajaiset tuo sääntötulkinta :)
 
Viestejä
17
Hiukan palaan Classicin pelaaja historiaa. Savonen siirtyi Chen 2005 Roposta. Silloin Salo ja Johansson oli jo Classicin 93 ikäryhmässä. Tämä kolmikko on ollut siitä asti mitaleilla tähän päivään asti. Salo Savonen jopa parissakin ikäryhmässä. Että voi sanoa että ovat Classicin kasvatteja.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös