Pääkallo.fi

Nokian KrP – Näädät kaudella 2020–2021

Viestejä
1,103
Missä kohtaa puhuin mitalin arvosta tai sen pois viemisestä? Ja Ervi liittyy tähän peliin miten? Näki kyllä KrP:n pelaajienkin "tuuletuksista" että lähinnä pelailtiin nyt peli pois alta. Kukaan ei muista KrP:n kautta tästä pronssiläpsyttelystä, vaan juurikin tuosta välierä sarjasta ja Happee sarjan hienosta noususta 1-3 tilanteesta. Mä olen kyllä jo pitkää ollut sitä mieltä, että pronssipelin vois unohtaa... Hesari sentään panosti pronssimatsiin, Joona Laakso ja Mikko Rantala tekivät 2 maalia
Niin. Kyllä urheilijat mitalia arvostaa. varsinkin jos pronssia saa joukkue, jota ei kaavailtu mitalipeleihin. En siis viittaa KRP:hen, vaan näin yleisesti.
Itse kyllä ehdottomasti toivon pronssiotteluiden pelattavan jatkossakin.
 
Viestejä
140
Kukaan ei muista KrP:n kautta tästä pronssiläpsyttelystä, vaan juurikin tuosta välierä sarjasta ja Happee sarjan hienosta noususta 1-3 tilanteesta. Mä olen kyllä jo pitkää ollut sitä mieltä, että pronssipelin vois unohtaa...

Väärin. Nokialla arvostetaan kyllä näitä monen vaikean vuoden jälkeen tulleita mitaleita erittäin paljon, vaikka toki kirkkaampaa tavoiteltiin. Ja se on ihan oikein. Ja kyllä sen monet muutkin lajipiireissä muistaa, vaikka sinä ehkä et.
 

Mahoney

Väärin. Nokialla arvostetaan kyllä näitä monen vaikean vuoden jälkeen tulleita mitaleita erittäin paljon, vaikka toki kirkkaampaa tavoiteltiin. Ja se on ihan oikein. Ja kyllä sen monet muutkin lajipiireissä muistaa, vaikka sinä ehkä et.
Niin, mä arvostan KrP:n tätä kautta todella korkealla. Nyt te täällä laitatte ns. "sanoja suuhun". Loistava joukkue ja mun silmissä kausi oli huippu ja olisi ollut, kävi tossa pronssipelissä miten hyvänsä. Classicin laittaminen noin ahtaalle ja se tunne millä joukkue pelasi noissa peleissä oli yksi kovimmasta ja positiivisimmista suorituksista pitkää aikaan. Plus puolivälierien huikea nousu todellisesta painetilanteesta. Ja myös se oli kova suoritus, miten joukkue keräsi itsensä Cup pettymyksen jälkeisestä su annosta. Härmälle myös pisteet miten keräsi itseään pressissä! Tämä riittää mun osalta tästä aiheesta, tämä selvennys luulisi riittävän...
 
Viestejä
140
Niin, mä arvostan KrP:n tätä kautta todella korkealla. Nyt te täällä laitatte ns. "sanoja suuhun".

Itse toki kirjoitit "Pronssipelin vois unohtaa", ja nimenomaan tästä oon itse eri mieltä ;)

KrP:n esitykset ja tarinan vaiheet oli hienoja, mutta tuppaa käymään niin että vuosien päästä näitä muistaa enää todella harva. Sen sijaan nimenomaan ne mitalit on niitä, mitkä pysyvät tilastoissa etusijalla. Esimerkiksi Kooveen pronssin ja siellä silloin vaikuttaneita nousevia pelaajia muistan vieläkin, mutta enpä enää juurikaan sitä, millaisten vaiheiden kautta se tuli.

Näistä KPR:n "hyvä häviäjä" viesteistä tulee mieleen miten aikoinaan Classicia pilkattiin siitä, että olivat monta vuotta lähellä ennen dynastian alkua: "kevät tulee ja Classic sulaa".

Kuitenkin isoin askel tulla "hyvästä häviäjästä" voittajaksi ja aika näytää miten KRP:n käy: pysyykö pienenä seurana jossa mentaliteetti on se, että "pelattiin kivasti, hävitään seiskapeli/Cupin finaali ja pronssia tuli" vai oikeasti voittaa jotain.

Mietin vähän samaa. Seuraavat vuodet on luultavasti aika oleellisia sille, että mihin suuntaan momentum vie. Vaikka Classic haastettiin nyt hienosti, lopulta sillä kovimmalla eli katkaisun hetkellä suoritus jäi kuitenkin pahasti vajaaksi. Sikäli voi sanoa, että finaaliin meno ei ollut vielä lähelläkään.

Toisaalta joukkuetta on nyt rakennettu aikaisempaa vähän maltillisemmin. Puolustuspelissä näkyi isoihin voittoihin vaadittavaa jämäköitymistä ja maalivahtipeli on kunnossa jos Tuomala jatkaa ja pysyy ehjänä. Ja hyökkäyspelitaitoa löytyy, joten palikoiden pelaaminen onkin nyt paljolti Härmän käsissä. Tämä kausi oli oikeastaan ensimmäinen, jolloin pysyi näkemään jotain varmasti hänen luomaansa, joka toimi systemaattisesti.

Toisaalta sen vastapainona näkyi yhä paljon hapuilevia ratkaisuja ja joukkueen jäätymistä kriittisissä paikoissa, kuten Cup-finaalin aikoihin, puolivälierissä sekä lopulta välierissä. Mielestäni ei siis ole vielä lainkaan varmaa, onko Härmästä viemään KrP:tä seuraavalle tasolle - voi olla, mutta todennäköisesti se vaatii vielä muutamia epäonnistuneita yrityksiä ja sisäistettyjä oppitunteja. Se kuinka kauan manageriosaston maltti riittää tuota katsella, on Nokialla edelleen vähintään jonkunlainen kysymysmerkki.

Kevät ja kesä näyttää. Vois kuitenkin vähintäänkin sanoa, että "aihioita on".
 
Viestejä
139
Näistä KPR:n "hyvä häviäjä" viesteistä tulee mieleen miten aikoinaan Classicia pilkattiin siitä, että olivat monta vuotta lähellä ennen dynastian alkua: "kevät tulee ja Classic sulaa".

Kuitenkin isoin askel tulla "hyvästä häviäjästä" voittajaksi ja aika näytää miten KRP:n käy: pysyykö pienenä seurana jossa mentaliteetti on se, että "pelattiin kivasti, hävitään seiskapeli/Cupin finaali ja pronssia tuli" vai oikeasti voittaa jotain.

Itse näen, että KrP:llä ei ole pitkäkään matka mestari-kanditaatiksi. Siihen saattaisi riittää jopa 5 kirjainta P-Y-L-S-Y. Ja jos lisäksi pakistoon saa pari ykköskorin tai edes sitä lähelle olevaa vahvistusta, niin joukkue on huomattavasti laajemmalla pohjalla. Laiturin paikalla pelaavia riittää jopa kuuteen ketjuun nykyisessä rosterissa.
 
Viestejä
146
Aika staattiselta vaikuttava näkemys. Itse toivoisin, että jo ensi kaudella olisi muutakin jännitettävää kuin se kenet Classic teurastaa finaalis(arjas)sa. Krp:n suoritus pudotuspeleissä välieräsarjan loppua lukuun ottamatta tuli ainakin itselleni hieman yllätyksenä.

Niin, toiset ovat mestareita, toiset pelaavat mestaruudesta ja toiset ovat mestarikanditaatteja...
 
Viestejä
218
Itse näen, että KrP:llä ei ole pitkäkään matka mestari-kanditaatiksi. Siihen saattaisi riittää jopa 5 kirjainta P-Y-L-S-Y.

Pylsy jatkaa Sveitsissä, mutta minusta KrPn hyökkäys on ihan riittävä nykyisellään. Puolustus kaipaisi yhtä tai kahta pallollisesti kykeneväistä vahvistusta, huhuttu Miska Mäkinen olisi aikalailla täydellinen saatavissa oleva ratkaisu tähän paikkaan. Jos Johansson ei jatka niin sitten tottakai pitää hyökkäystäkin vahvistaa reilummin. Korvaavaa palasta ei tästä maasta löydy kuin herrat Kotilainen ja Salin.
 
Viestejä
70
Toivottavasti kukaan innokas ja asiaan perehtymätön ei lue fysiikkaharjoittelun näkökulmasta ao. artikkelia ihan pilkulleen ja esimerkkinä miten pitäisi harjoitella.


"... aika kovaa punttia, jonka tarkoitus oli parantaa kamppailuvoimaa ja että jaksetaan pelata vielä paremmin. 11 kertaa viikossa 7 viikon ajan..."

Treenejä voi vetää järkevästi suunnitellen kehittävänä jopa tuo 11 viikkoon, mutta edes "aika kovaa" punttia / muita tehotreenejä noista ei kovin moni voi tuloksia halutessa olla.

Yleisesti kyllä lämmittää lajin kehittyminen vuosien saatossa huipputasollaan urheiluksi.
 
Viestejä
442
Toivottavasti kukaan innokas ja asiaan perehtymätön ei lue fysiikkaharjoittelun näkökulmasta ao. artikkelia ihan pilkulleen ja esimerkkinä miten pitäisi harjoitella.


"... aika kovaa punttia, jonka tarkoitus oli parantaa kamppailuvoimaa ja että jaksetaan pelata vielä paremmin. 11 kertaa viikossa 7 viikon ajan..."

Treenejä voi vetää järkevästi suunnitellen kehittävänä jopa tuo 11 viikkoon, mutta edes "aika kovaa" punttia / muita tehotreenejä noista ei kovin moni voi tuloksia halutessa olla.

Yleisesti kyllä lämmittää lajin kehittyminen vuosien saatossa huipputasollaan urheiluksi.

Ihme, ettei loukkaantumisia ole Näädille tullut määräänsä enempää. Esimerkiksi Oilers on ainakin aikaisempina vuosina harjoitellut paljon ja kovaa (punttia, kovaa juoksua yms.) ja se on näkynyt loukkaantumisten määrissä. Toivottavasti myös tulevalla kaudella loukkaantumisia ei tule fyysisestä kuormasta huolimatta kummallekkaan joukkueelle.
 
Viestejä
70
Varmaan näädätkin oikeasti treenaa fiksusti ja kokonaiskuormaa pyritään hallitsemaan, vaikka osalle sekin voi olla haastavaa. Voimaharjoitteluhan on aika lailla parasta loukkaantumisten enallataehkäisyssä, joista ei kokonaan välty tässä kropalle kovassa lajissa teki hommia kuinka hyvin tahansa.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,615

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös