Pääkallo

Oxdog vs Fat Pipe

Olen sivusta seuranneena huomannut että Oxdog taitaa olla ylemmillä tasoilla yleisin maila. Kyseistä merkkiä markkinoinaan suomalaisruotsalaisena tai suomalaisena valmistajana kuten Fat Pipeä. Alkuperämaamerkintöjen mukaan Oxdogin tapauksessa kyseessä on kuitenkin Kiinassa valmistettu tuote, joka pitäisi tarkoittaa sitä että tuote tulee Kiinasta koottuna. Fat Pipen varret ovat ulkomaista tuotantoa mutta lavat tehdään suomessa ja kokoonpano myös Suomessa. Pohdin mielessäni, että onkohan harrastajat tietoisia tämmöisistä eroista? Asia kiinnostaa itseäni suomalaisen työn, kauppataseen ja maailman politiikan kannalta. Itse en ostaisi kiinalaista tuotetta missään nimessä, varsinkaan suomalaisen tuotteen hinnalla. Kirjoittakaahan vastauksia salibandyharrastajan ihmettelevälle vanhemmalle. Minulla ei ole mitään kytköksiä kumpaankaan valmistajaan, jos ei kytkökseksi lasketa sitä että olen lapselleni ostanut 7 vuotta suomalaisen valmistajan mailoja ja nyt hän vaihtoi "suomalaisruotsalaiseen", kun kaikilla muillakin joukkueessa on.

Kiitos, olin. Asia korjataan. On myös muilla kauppaketjuilla saman suuntaista tietoa, lienee markkinointimateriaali tullut sellaisena. Tässähän se varsinainen avaukseni aihe onkin, ovatko harrastajat tietoisia tämmöisistä vai eikö sillä ole merkitystä.

Junnujoukkuessa jossa toimin valmentajana, on FatPipella pelaavia muistaakseni 3, loput n. 30 pelaavat Oxdogilla

Ketjuilta tuli vastaus:

"Oxdog-brändi sai alkunsa vuonna 2011, kun muutama kauan yhdessä salibandyn parissa työskennellyt ystävä unelmoi kaikkein innovatiivisimman salibandybrändin luomisesta. Oxdog on ruotsalais-suomalainen brändi ja salibandyn innovaatioiden edelläkävijä. Tämän vuoksi meilläkin maininta suomalaisesta brändistä. Tiedot ovat tulleet suoraan brändiltä itseltään verkkosivuillemme"

Minä:
Kiitos, tarkennuksena vielä että sivuillanne ei puhuta suomalaisesta brändistä/merkistä vaan suomalaisesta valmistajasta. Ei ole tainnut olla suomalainen valmistaja edes 2011?

Ja vastaus:
"Olen laittanut palautteesi eteenpäin. Pahoittelut vielä harhaanjohtavasta informaatiosta"

Olkoon vaikka kuinka pieni laji ja markkina, mutta minua ärsyttää. En minäkään toisen alan kauppiaana saa kaukoidän tavaroita myydä suomalaisen valmistajan valmistamina.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Takaisin