Pääkallo.fi

Pääkirjoitus viikolla 38

Mahoney

Mä olen eri mieltä lääkärin paikalla olosta, tai voi siellä nyt sekin pyöriä. Mutta mitä tulee ensiapuun, niin mielestäni ensihoitajat ovat siinnä asiassa kovempia ammattilaisia(kuin esim terveyskeskuslääkäri tms, jonka toimenkuva päivittäin eriä) ! Toki en tiedä kumpia on helpompi saada paikalle?
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,615
Tästä olen pitkälti samaa mieltä, ja jätin lääkäri-asian hiukan avoimemmaksi. Pitää ehkä tarkentaa lausuntoa vielä hiukan.

Mä olen eri mieltä lääkärin paikalla olosta, tai voi siellä nyt sekin pyöriä. Mutta mitä tulee ensiapuun, niin mielestäni ensihoitajat ovat siinnä asiassa kovempia ammattilaisia(kuin esim terveyskeskuslääkäri tms, jonka toimenkuva päivittäin eriä) ! Toki en tiedä kumpia on helpompi saada paikalle?
 

Mahoney

Tästä olen pitkälti samaa mieltä, ja jätin lääkäri-asian hiukan avoimemmaksi. Pitää ehkä tarkentaa lausuntoa vielä hiukan.
En sitten tiedä onko liitossa tehty pelitapahtumien osalta riskiarviota? Se olisi tärkeää tehdä ja sen perusteella mitoittaa tarpeet.

Suojalasipakko voisi mielestäni tulla kaikkiin sarjoihin. Itse opettelin +30v:n käyttämään kun toimin junnujen valmennuksessa. Enää ei tule edes mieleen pelata ilman. Kerran jo pelastaneet silmävammalta👌. Tosin eihän kovat jätkät nyt mitään "uimalaseja" pidä🙊
 
Viestejä
347
Viikon pääkirjoituksessa turvallisuusasiaa:

Turvallisuutta ja siihen panostamista ei ole käytännössä olemassa lajin parissa.
On kaksi eri asiaa jos määrätään lasien käyttö pakolliseksi kuin että panostetaan turvallisuuteen.

Vaikka F-liiga ei ole koko salibandyn totuus, on se kuitenkin lajin äänitorvi. Nykyiset kipukohdat mitkä liittyvät tähänkin tapaukseen voidaan jaotella turvallisuuden osalta kahteen eri aspektiin.
1) Teot. Oikeastaan niiden puute. Kuinka usein ollaan puhuttu toimitsijapöytien sijannista kaukalon laidalla turvallisuusriskinä?
Kuinka usein turva-alueet on mainittu? En ole laskenut, mutta useammin kuin niille olisi jotain tehty. Toimitsijan pöydät odottavat uhriaan joka päivä kaukalon laidoilla ympäri Suomea, Bläk boksin turva-alue on katkarapuosastolla ja koska F-liigassakin taklataan niin kiviä taskuun muillekin. Nämä ovat siis seurojen rahasampoja, tunnetaan myös nimellä junioritoiminta.
2) Lausunnot. Suora lainaus " Keskustelemme varmasti siitä, pitäisikö meidän tehdä vielä enemmän kuin tähän asti olemme tehneet"
Sammakoiden kuningas ja kuningatar samassa paketissa. Ensinnäkin vakavan tapauksen jälkeen pitäisi tehdä toimenpiteitä jotta vastaava ei toistu ja tästä toimenpiteen aikaansaattamisesta pitää antaa lausunto. Toisekseen jos tulee tilanne ettei mitään vahinkoa ole sattunut vaikka kokonaiseen kauteen, silloin ehdottomasti pitää keskustella siitä mitä pitäisi tehdä paremmin kuin tähän asti ollaan tehty, jotta mitään tragediaa ei pääsisi koskaan syntymään.

Noinkohan Christian Eriksen olisi selvinnyt salibandykentältä jos järjestyksenvalvoja ensin tutkisi pulssin, sitten päättäisi lähteä etsimään deffaa hallilta ja lopuksi selvittelisi mitä lätkiä mihinkin kohtaan laitellaan. Jos siis sellainen löytyy.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös