Pääkallo.fi

Rankkareiden sääntömuutos - maalivahdeille mahdottomuus?

Viestejä
7,837
Kuten kaikki tietävät, rangaistuslaukauksiin tehtiin sääntömuutos ennen tätä kautta. Nykyään mm. pelaaja saa siis mennä taaksepäin. Tästä kuului sekä halleilla että nettifoorumeilla keskustelua, että maalivahti on ihan täysi turisti siellä ja reilusti yli 100% rankkareista tulee päättymään maaliin.

No nyt kun meillä on kohta yksi runkosarjallinen näitä takana, niin mikä on oikeasti tilanne? Onko rankkareiden onnistumisprosentti räjähtänyt käsiin? Ja voidaan puhua nyt ihan koko lajista, ei ainoastaan huipputasosta.

Minusta näyttää siltä, että vähemmän niitä onnistumisia nyt tulee.
 
Viestejä
177
Tästä oli syksyllä ihan tilastoja kerätty. Muistaakseni ei juurikaan ollut eroa aiempiin kausiin liigassa.

Hyvä tämä uudistus, nyt ei enää tule näitä: menikö pallo millin taakse vai ei? Selkeämpää toimintaa.
 

Pipsapossu

Enemmän olen kokenut epäoikeudenmukaisia tuomioita tämän kauden aikana. Monessa tilanteessa pallo mennyt taaksepäin ja pelaaja pysähtynyt (kiellettyä), mutta tuomarilla ei vain yksinkertaisesti ole mahdollisuutta nähdä tätä, koska joutuu havainnoimaan palloa ja pelaajaa samaan aikaan. Itse pidin ehdottomasti vanhasta mallista enemmän, siinä kun oli havainnoitavana vain pallon liike.
 
Viestejä
12
Maalivahtina olen itse huomannut, että on vaikuttanut omaan torjuntatyöskentelyyn melko merkittävästikin, ja enemmän on tällä kaudella rankkareita sisään mennyt. Kyseessä saattaa silti olla myös se, että oma tyylini, melko agressiivinen torjuminen on haastavampaa, koska pelaaja voi helpommin siirtää pallon maalivahdin ulottumattomiin.
 
Viestejä
507
Tähänkin pelleilyyn tulisi loppu kun muutettaisiin sääntö aikaperustaiseksi. Vihellyksestä aikaa 4sek, sen jälkeen viivan ylittänyttä palloa ei hyväksytä maaliksi. Ei nosta salibandyn arvostusta kävelemällä suoritetut pallonvatkaamiset.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
7,837
Tähänkin pelleilyyn tulisi loppu kun muutettaisiin sääntö aikaperustaiseksi. Vihellyksestä aikaa 4sek, sen jälkeen viivan ylittänyttä palloa ei hyväksytä maaliksi. Ei nosta salibandyn arvostusta kävelemällä suoritetut pallonvatkaamiset.

Oikeastaan on ihan turhaa lähteä myöskään keskipisteeltä liikkeelle. En nyt osaa sanoa, että mistä sitten pitäisi lähteä, mutta jokainen tietää, että ensimmäiset X metriä on aina pelkkää kävelyä.
 
Viestejä
177
Tai sitten vain laukaus määrätyltä pisteeltä niin kuin jalkapallossa. Lajin arvostus nousisi varmasti.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös