Pääkallo.fi

Salibandyliiga loi strategian vuotta 2028 ajatellen

Viestejä
1,109
Paljon sanahelinää ja visioita.
Pääkallon podcastissa Tom Sandell naulasi täydellisesti miten liiga on kehittynyt - alusta eli matto isoin ’harppaus’.
Voimia liigaseuroille... koettakaa tehdä max työ paikallisesti👍🏻
 
Viestejä
196
Hyvä ryhmä näyttää olevan koossa vaikka pääkaupunkiseudun edustusta olisin kaivannut.
Peter Vesterbacka näkee varmasti parhaiten kokonaiskuvan, ikäänkuin ulkopuolisena salibandykuplasta.
 
Viestejä
498
Brändityöryhmästä:

”Ryhmän tärkein tavoite on luoda maailman arvokkain Salibandyliiga-brändi vuoteen 2028 mennessä.”

Minulla nyt isoja vaikeuksia napata tästä kiinni. Salibandyliiga isolla kirjaimella tarkoittaa Suomen miesten Salibandyliigaa? Jos kyllä, niin ei ole kuin yksi Salibandyliiga maailmassa? Jos taas vertaillaan muihin maihin niin tavoitteena olla ”arvokkaampi” kuin Ruotsin tai Sveitsin liiga?

Sori mutta mulla tuli tuon jutun lukemisen mieleen että onko nyt joku aprillipäivä. Odotan Kallocastin syväluotaavaa analyysia aiheesta mitä tällä nyt oikeasti on tarkoitus saada aikaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
275
Mietin että mihin ketjuun tän heittäs, mutta tässä strategiassa kaiketi puhuttiin brändityöstä. Mielestäni kaikki seurat voisivat ottaa SPV:ltä mallia, nimittäin ei koosteesta edes tajunnut että peli oli Ähtärissä koska halli näytti ihan samalta, SPV:n hallilta. Myös Happee taitaa käyttää tällaisia lakanoita, varmaan muitakin jo on, esim. Lasb jollain tasolla, mutta kyllä paljon paremmalta näyttää nuo brändiä vahvistavat joukkueen väriset lakanat seinillä, kuin rivi puolapuita ja pari mainostaulua. Näitäkin nimittäin vielä liigastakin löytyy.
 
Viestejä
7,834
Mietin että mihin ketjuun tän heittäs, mutta tässä strategiassa kaiketi puhuttiin brändityöstä. Mielestäni kaikki seurat voisivat ottaa SPV:ltä mallia, nimittäin ei koosteesta edes tajunnut että peli oli Ähtärissä koska halli näytti ihan samalta, SPV:n hallilta. Myös Happee taitaa käyttää tällaisia lakanoita, varmaan muitakin jo on, esim. Lasb jollain tasolla, mutta kyllä paljon paremmalta näyttää nuo brändiä vahvistavat joukkueen väriset lakanat seinillä, kuin rivi puolapuita ja pari mainostaulua. Näitäkin nimittäin vielä liigastakin löytyy.

Classicillahan tämä on hoidettu niin, että pääkatsomon eteen on rakennettu käytännössä seinä ja käsittääkseni ainoa pointti on se, että alimmilta riveiltä ei vahingossakaan näkisi kentälle.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
1,109
’Salibandyn asenteeseen kuuluu olla edelläkävijä.’
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu😂
Meille niin rakas laji kehittyy hitaasti kuin evoluutio - jutussa mainitut kehittämiskohteet olivat tapetilla jo reilut 20 vuotta sitten.
Tehdään Salibandyliigasta kv-tuote???
Koominen ’tavoite’ kun katsoo rehellisesti liigaseurojen tilannetta joka kantilta... ei tule tapahtumaan seuraavaan 20 vuoteen & aivan turha uhrata energiaa edes moisen asian palaveeramiseen!
 
Viestejä
498
”Entä kuinka hyvä liigan paljon puhuttu brändi on? Nurmisen mielestä se voisi olla parempikin. Tämän taustalla on muutama vuosi sitten tehty brändiuudistus, jossa liigat täsmäytettiin yhteisen salibandy-brändin alle. Näin ollen liigalle ei muodostunut omaa identiteettiä laajemman lajibrändin sisällä.”

”Oma alusta myös nostaa brändin huolettavuutta oleellisesti”

Mikähän minun näppäimistön ja tuolin välissä on vikana, joka kerta kun näissä strategialäpissä mainitaan ”brändi”, niin joudun lukemaan lauseen tusinan kertaa eikä viesti mene silti tajuntaan?
 

Mahoney

On noita historiassa muitakin koomisia ideoita, niinku joku turha kännykkäkamera tai että kuka ikinä tarvii nettiä kännykkään(wap-puhelimet naurettiin ihan pihalle). Nykyään ehkä enempi naurattaa noille nauraminen :). Visiota pitääkin olla, jos meinaa kehittyä joskus.
 
Viestejä
7,834
Mahtavaa, vihdoinkin saadaan kunnon klikkihuorausotsikot salibandynkin puolelle. SuomiKiekko on ollut aivan jumalattoman hyvä niissä. Tai siis, "Tämä sivusto on ollut tämän tasoinen tässä asiassa, katso kuvat! PS. Oletko mukana jo Jääkiekon MM-kisat 2020 -ryhmässä?"
 
Viestejä
1,015
Liigan viestintäpäällikkö on nimetty:


Tekstissä pieni heitto päivämäärässä. :)

"Salibandyliigan viestintäpäälliköksi on nimetty Ilari Isotalo. Isotalo, 28, aloittaa pestissään 27.12."
 
Viestejä
7
Mahtavaa, vihdoinkin saadaan kunnon klikkihuorausotsikot salibandynkin puolelle. SuomiKiekko on ollut aivan jumalattoman hyvä niissä. Tai siis, "Tämä sivusto on ollut tämän tasoinen tässä asiassa, katso kuvat! PS. Oletko mukana jo Jääkiekon MM-kisat 2020 -ryhmässä?"

Arto Kilponen, mitä jos antaisit kaverille reilun mahdollisuuden kokeilla ja onnistua. Työskentelee nyt hieman erilaisessa ympäristössä kuin aiemmin. Kohtuullisen väsynyttä alkaa hiekottaa ennen kuin duunit on edes alkanut Salibandyliigassa.
 
Viestejä
7,834
Arto Kilponen, mitä jos antaisit kaverille reilun mahdollisuuden kokeilla ja onnistua. Työskentelee nyt hieman erilaisessa ympäristössä kuin aiemmin. Kohtuullisen väsynyttä alkaa hiekottaa ennen kuin duunit on edes alkanut Salibandyliigassa.

No, odotellaan. Olen sen verran pitkään seurannut tuota SuomiKiekon meininkiä, että tiedän miten siellä puolella hommat on hoidettu.
 
Viestejä
3
Mahtavaa, vihdoinkin saadaan kunnon klikkihuorausotsikot salibandynkin puolelle. SuomiKiekko on ollut aivan jumalattoman hyvä niissä. Tai siis, "Tämä sivusto on ollut tämän tasoinen tässä asiassa, katso kuvat! PS. Oletko mukana jo Jääkiekon MM-kisat 2020 -ryhmässä?"


Ymmärrän Arto huolesi. Kaupallisten urheilu- ja kiekkomedioiden otsikointi on herättänyt useasti närää. Varsinkin SuomiKiekko-sivuston brändi on kuulunut erityisesti sivuston alkuvuosina näiden joukkoon.

Voin tosin vakuuttaa, ettei tarkoitus ole ratsastaa värikkäillä otsikoilla rakentamaan mitään uutta "klikkimediaa". Eikä minua siihen olla palkattu. Tiedottava sisällöntuotanto/viestintä eroaa profiililtaan ja tyyliltään muutenkin melkoisesti puhtaasta kaupallisesta online-mediasta.

Työni alkaa toki kunnolla vasta 27.2. alkaen. Hyvään ja läpinäkyvään viestintään kuuluu palaute ja ennen kaikkea kritiikki. Tämä tai muut sosiaalisen median kanavat ovat silloin oiva tapa lähestyä ruusujen tai risujen tai kanssa.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös