Pääkallo.fi

Seinäjoen Peliveljet - Kokemuksella ja Pyhällä hengellä

Säbantteri

Minulla vain esimerkiksi Josbasta joskus muistikuva, että puheenjohtaja joskus oli omistaan joutunut bussifirmalle maksamaan jotta joukkue pääsi matkaan? Tämä liiga aikana. Siksi huoli näistä eli joskus jotain ongelmia ollut. Josbakin joskus taisi hehkuttaa ostavansa mestaruuden tietyllä euromäärällä ennen tuota, jos oikein muistan?

Jokuhan ne laskut aina maksaa. Kun tässä nyt on monta päivää ollut SPV tikunnokassa miinusmerkkisin liiketuloksin, niin täsmennettäköön että viime vuoden tulos oli 3000 miinuksella ja edellinen 12000 plussalla. Sitä ennen aloitusvaiheessa tappiot vähän suurempia, mutta ei tässä nyt mistään satojen tuhansien tappiosta ole missään vaiheessa ollut kyse.
 
Viestejä
498
En edes tiedä / ymmärrä mistä täällä väitellään, mutta kommentoin silti: SPV:llä on mun mielestä toiminnan perusrakenteet kunnossa. Edustus on keikkunut sarjan kärkipäässä jo vuosia, valmennus on pitkäjänteistä ja jotain uuttakin on saatu kehitettyä. Junnuissakin on menestystä. Väkeä löytyy hallille ja jostain löytyy rahoittajia. No tietty ilkkujia ilmaantuu heti kun tilinpäätöksessa vilahtaa miinusmerkkinen luku viimeisellä viivalla. Ja kun pelaajabudjetti on sarjan korkeampia, niin totta kai kaikki sitten pienempien pinkkojen seurojen fanit miettii, että no helppohan noiden on kun joku pumppaa sinne massia ja tehdään tappiota. Jos nuo perusjutut on kondiksessa niin mun mielestä sitten on ihan ookoo että löytyy rahoittajia. Toiminta on tervettä vaikka kuten aiemminkin todettu niin hankala tästä lajista on bisnestä saada aikaiseksi, millään järkevällä tuotto-odotuksella.
 
Viestejä
498
Ja lisätään vielä että omasta mielestä SPV on ärsyttävä jengi, jossa on rasittavia pelaajia ja kaikesta vinkuva valmennus. Mutta silti osaan arvostaa sitä tekemistä mitä Seinäjoella harjoitetaan ja toivon että se jatkuu, koska salibandyliiga tarttee tuollaisia seuroja. Mieluiten lisääkin.
 
Viestejä
7,837
En edes tiedä / ymmärrä mistä täällä väitellään, mutta kommentoin silti: SPV:llä on mun mielestä toiminnan perusrakenteet kunnossa. Edustus on keikkunut sarjan kärkipäässä jo vuosia, valmennus on pitkäjänteistä ja jotain uuttakin on saatu kehitettyä. Junnuissakin on menestystä. Väkeä löytyy hallille ja jostain löytyy rahoittajia. No tietty ilkkujia ilmaantuu heti kun tilinpäätöksessa vilahtaa miinusmerkkinen luku viimeisellä viivalla. Ja kun pelaajabudjetti on sarjan korkeampia, niin totta kai kaikki sitten pienempien pinkkojen seurojen fanit miettii, että no helppohan noiden on kun joku pumppaa sinne massia ja tehdään tappiota. Jos nuo perusjutut on kondiksessa niin mun mielestä sitten on ihan ookoo että löytyy rahoittajia. Toiminta on tervettä vaikka kuten aiemminkin todettu niin hankala tästä lajista on bisnestä saada aikaiseksi, millään järkevällä tuotto-odotuksella.

Samaa mieltä tästä. Minusta SPV vaikuttaisi olevan kunnossa kaikilla oleellisilla mittareilla.
 
Viestejä
329
Minä taisin olla se, joka meni askeleen syvemmälle talousasioissa tuolla toisessa ketjussa. Tarkoitus oli vilpittömästi oppia lisää, miten seurat (ja muut osakeyhtiöt/yhdistykset) toimivat talouden kanssa, eikä avata tällaista keskustelua, mutta on mukavaa, kun SPV:stä löytyy puheenaiheita. Olen oppinut lisää myös itse, kiitos erityisesti Säbantterille. Toivottavasti jatkossa opin vieläkin enemmän.

Keskustelu on kyllä mennyt aavistuksen absurdiksi tuon talousasian tiimoilta, mutta en valita. Minä kun en ymmärrä, pidetäänkö tällaista rahoitusta epäreiluna vai veronkiertona vai huolestuttavana oman seuran talouden kannalta, sillä kaikki argumentit vilahtavat vuorotellen. En olisi tämänhetkisen ymmärryksen perusteella yhdestäkään noista huolissani.
 
Viestejä
139
Katsotaan nyt. Varmaan liiton pitäisi jotain taloussääntöjä seuroille tehdä, jos näihin haluttaisiin puuttua. Eli vähän sama kuin eurofutiksessa. Muuten voi villiksikin mennä kilpavarustelu?

Suomessa on onneksi osakeyhtiölaki eli voit nukkua yösi rauhassa. Mutta verolakia voitaisiin muuttaa niin, että lasten harrastuskustannukset saisi vähentää verotuksessa. Saataisiin seuroihinkin enemmän työntekijöitä ym ym..
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>

Mahoney

Minä taisin olla se, joka meni askeleen syvemmälle talousasioissa tuolla toisessa ketjussa. Tarkoitus oli vilpittömästi oppia lisää, miten seurat (ja muut osakeyhtiöt/yhdistykset) toimivat talouden kanssa, eikä avata tällaista keskustelua, mutta on mukavaa, kun SPV:stä löytyy puheenaiheita. Olen oppinut lisää myös itse, kiitos erityisesti Säbantterille. Toivottavasti jatkossa opin vieläkin enemmän.

Keskustelu on kyllä mennyt aavistuksen absurdiksi tuon talousasian tiimoilta, mutta en valita. Minä kun en ymmärrä, pidetäänkö tällaista rahoitusta epäreiluna vai veronkiertona vai huolestuttavana oman seuran talouden kannalta, sillä kaikki argumentit vilahtavat vuorotellen. En olisi tämänhetkisen ymmärryksen perusteella yhdestäkään noista huolissani.
Juurikin näin se meni, että spv fanina avasit ja asiallisesti avasitkin. Jengi ei vaan ole seurannut sitä keskustelua ja olettamus, että keskustelu olisi ilkkumista. Toki nimimerkki qwerty hoitaa oman osansa ihme itkemistä speven rahoista, pitäiskö vähän lukea ja miettiä ennenkuin vertaa josbaan. :) Kilpavarustelu, anna mun kaikki kestää. Tottakai urheilussa huipulla halutaan aina itselle se paras jengi. Tältä osin SPV tekee hyvää duunia, mistä turha vinkua!
 

Mahoney

Suomessa on onneksi osakeyhtiölaki eli voit nukkua yösi rauhassa. Mutta verolakia voitaisiin muuttaa niin, että lasten harrastuskustannukset saisi vähentää verotuksessa. Saataisiin seuroihinkin enemmän työntekijöitä ym ym..
Sanotaanpa näin, että mielestäni kuntien ja valtion pitäisi tukea seuroja monestakin syystä. Ollaan huolissaan lasten/nuorten liikkumattomuudesta, syrjätymisestä ja maahanmuuttajien kotoutumisesta, kaikissa näissä asioissa urheiluseurat pystyisivät auttamaan. Icehearts on jo osoittanut selkeesti miten sosiaalityötä tehdään kustannustehokkaasti urheilun kautta. Kotoutumisen kanssa urheilu ihan ykkösasia, vanhemmat mukaan lasten harrastuksiin ja tutustumaan suomalaisiin, vaikka sitten niitä sukkia kutomaan :)
 
Viestejä
712
Spv:lläkin ainakin välillä lipsahtanut jos miinuksiakin tuloksessa ja siinä mielessä riski jos tämä kausi olisi epäonnistunut? Ehkä siksi treenasivat hyvin kesän koska paineet onnistumiselle voinut olla suuri? Ehkä nyt kurssi kääntyy eri mittareilla paremmaksi.
 

Pipsapossu

Spv:lläkin ainakin välillä lipsahtanut jos miinuksiakin tuloksessa ja siinä mielessä riski jos tämä kausi olisi epäonnistunut? Ehkä siksi treenasivat hyvin kesän koska paineet onnistumiselle voinut olla suuri? Ehkä nyt kurssi kääntyy eri mittareilla paremmaksi.
Edelleen, ei yksikään urheiluseura tuota pelkkää plussaa tuotteella itsellään. Tämä toki mutulla. Mikäli halutaan ammattimaisuuden kasvavan, vaatii se ulkoisia rahoittajia ja näitä ainakin SPV:llä on.
 
Viestejä
139
Spv:lläkin ainakin välillä lipsahtanut jos miinuksiakin tuloksessa ja siinä mielessä riski jos tämä kausi olisi epäonnistunut? Ehkä siksi treenasivat hyvin kesän koska paineet onnistumiselle voinut olla suuri? Ehkä nyt kurssi kääntyy eri mittareilla paremmaksi.

Nyt kannattaa varmaan vaihtaa levyä, spv on ja pysyy. Tutkaile vaikka muiden seurojen taloutta välillä. Miten esim. Happee, oli varmaan (talouttakin ajatellen) pettymys kun kausi päättyi. Jokainen seura haluaisi varmasti pelata pääsiäismuniin asti.
 
Viestejä
1,585
Kannattaa tämän yhen nimimerkin horinat jättää omaan arvoonsa!
Sama. Aika sekavaa tajunnanvirtaa pukkaa yleensäkin tämän kaverin näppikseltä.

Nytkin SPV siis käytännössä takonut nollatulosta parina viime vuonna ja tämä yksi jankkaa kilpavarustelusta talouden kustannuksella.
 
Viestejä
712
Kaikki hyvin, mutta silti ainakin yksi seura nostettiin esiin jota voisin tutkailla? Laittakaa vinkkejä, jos tietoa tuostakin seurasta tulee mieleen.
 

Säbantteri

Kaikki hyvin, mutta silti ainakin yksi seura nostettiin esiin jota voisin tutkailla? Laittakaa vinkkejä, jos tietoa tuostakin seurasta tulee mieleen.

Sikäli mielenkiintoista että päätit tutkailla, juuri SPV:tä, jonka organisaatio, toiminta joka tasolla ja myös talous on varmasti paremmalla mallilla kuin useammilla liigaseuroilla.

Vinkkinä vaan, että paljon mielenkiintoisempaa saattaisi olla tutkailla sellaisen joukkueen taloudellisia toimintaedellytyksiä, jonka yleisökeskiarvo runkosarjassa on jotain muuta kun n. 1000 henkilöä.
 
Viestejä
712
Varmaan protestilistat mistä voi jotain löytyä? Muistelen juuri Josban liiga-aikana, että olisin lehdestä lukenut jonkun laskun jääneen maksamatta ja tämä ei liittynyt bussifirmaan?
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös