Pääkallo.fi

Viikon 14 pääkirjoitus

Viestejä
75
Hyvä homma ja hyvä teksti.

Otan kiinni tästä lehdistötilaisuuskäyttäytymisestä.

Ensinnäkin, jos on jotain sanottavaa -> sano asiasta miten itse koet ja kerro siitä konkreettisia esimerkkejä. Heitot "on ollut asiattomuuksia" mutta ei millään tavalla nosteta niitä esille, että mitä KONKREETTISTA siellä nyt on tapahtunut tai mitä on sanottu. Löysää puhetta ilman kontekstia.

En epäile hetkeäkään, etteikö mainittuja asioita ole ollut ihan oikeasti jossain määrin mutta jos haluaa asian nostaa esille, kerro myös kokonaisuudessaan asiasta äläkä "jeesustele". Tämä Tero Kotilaisen "mulla on paljon sanottavaa mutten sano" on yksi surkeimpia esimerkkejä.

Kotilaisilla jatketaan. Peter Kotilainen. Antakaa sille maila käteen ja pallo lapaan, näillä esimerkeillä vie lajia hienosti eteenpäin mutta toivon, ettei yksikään aikuinen ihminen pidä sitä millään tavalla hyväksyttävänä, että tällainen "vittu mitä paskaa" -käytös verbaalisesti on ikään kuin värikästä ulostulemista ja jollain tavalla lajin uskottavuutta edistävää. Tai, "ettei muuten asiaa oteta tosissaan". Juu-pa-juu.

Peter Kotilainen on, väitän, kaikkien kotimaisten junioripelaajien top 5 idoleissa. Nämä junnupelaajat osaavat käyttää YouTubea paremmin kuin moni aikuisista. Kun nämä junnut näkevät, että idolinsa käyttäytyy näin ja somekeskustelu täyttyy lähinnä myötätuntoa antavista kommenteista - välittyy junnulle se viesti, että tällainen käyttäytyminen kameroiden edessä on ihan ok juttu. Junnut eivät osaa suodattaa tätä ulostuloa kuten aikuiset osaavat. Puhumattakaan niistä ihmisistä, jotka tietävät mistä lähtökohdista Peter ponnistaa.

Joka tapauksessa. Maailman parhaat pelaajat ovat esikuvia, halusivat he sitä tai eivät.

Tuo yksi peli pelikieltoa oli täysin perusteltu tuomio. Edes jonkinasteinen muistutus siitä, että aikuisena ja lajin näkyvimpänä urheilija pitää osata käyttäytyä edes välttävällä tasolla. Kuvottavinta oli kuitenkin se kuinka moni aikuinen ihminen avautui tuomion somekommenteissa, että tuo päätös yhden pelin pelikiellosta oli pelkuruutta tai muuten perusteetonta.

Voidaan viedä tosiaan tätä haukkaliigaa minne tahansa maailman ääriin tai julkaista tiedotteita vaikka zwahilin kielellä mutta jos lajin valovoimaisimmat urheilijat eivät osaa käyttäytyä kameroiden edessä, säilynnee salibandy hellyyttävänä amatöörien puuhastelulajina, jossa napistaan millon mistäkin: paskoista tuomareista, pölystä kentän pinnalla tai tasoeroista.

By the way. Teemu Pukin Norwich voitti tiistaina 7-0 sarjaottelunsa eikä siellä yksikään kitissyt kuinka paska vastustaja oli ja kuinka haluttaisiin lisää tasoa sarjaan.

Summa summarum. Kertokaa millä tavalla laji (tai liiga) on rikki? Paljon siitä huudellaan.

Minä olen nähnyt tällä kaudella yhdet parhaimmista, ellei jopa parhaimmat, pudotuspeliottelut 4evö. Ei itse ryssitä sitä perusteettomilla itkuilla tai lapsellisilla itkupotkuraivareilla.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,696
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös