J
AKSO #3 - VIERAANA TIMO TOIVONEN
"On helpompi laittaa rahaa sinne minkä sä tunnet. Sitten kun meidän sukupolven ihmiset tulevat johtoryhmiin niin ehkä rahankerääminen on helpompaa. Meillä on kummiskin vähän se puolapuut." - Timo Toivonen
Ylijohtavan aitiossa vierailee ehkä maailman ainoa kaupallisten asioiden johtaja Timo Toivonen, joka myy työkseen sählyä. Ennen kuin "Tinde" puki myynti-chinokset jalkaansa hän pelasi yhden mittavimmista sählyurista Suomessa. Ja voitti ihan kaiken. MIten vaikeaa lopettaminen oli?
Ja Toivonen toimii myös Fliigan kurinpitodelegaatiossa. Miten on perse kestänyt menovettä ja Lötjösen
twiittejä?
Jaksot kuunneltavissa
SPOTIFY
https://spotify.link/oxhuCn1sTCb
PATREON
www.patreon.com/kallocast
katso liitettä 1496
Hieno jakso. Tämä Timo Toivosen haastattelu havahdutti itsenikin siihen miten huonosti haukkaliiga on tällä hetkellä tuotteistettu ja miten huonosti lajin seuraajilta lypsetään rahaa.
Konkreettinen ja simppeli esimerkki.
Harrastan tietokonepelejä. Olen maksanut eräästä pelistä jo valmiiksi yli 100e. Saan viihdettä sadoiksi tunneiksi ja vaikka peli ei edellytä tai pakota minkäänlaisia pieniäkään maksuja, kulutan silti mielelläni pelin sisäisiin visuaalisiin asioihin 20-40 euroa silloin tällöin. Ei koska on pakko, vaan koska koen saavani niin paljon viihdettä, että teen pieniä kosmeettisia ostoja omasta halustani.
Seuraan salibandya tavalla tai toisella joka päivä ja saan siitä mielekästä sisältöä arkeen. Maksan ruudun kuukausittaisen tilauksen ja nyt myös Kallocastin Patreonin. Töiden ja henkilökohtaisen elämän puolesta en pääse edes hallille käyttämään rahojani lippuihin kuin muutamia kertoja kaudessa. Miksei minulla, lajin suurkuluttajalla ole haukkapipoa, haukkahupparia, haukkatakkia? Koska ei niitä ole tarjottu tai mainostettu. Onko niitä edes olemassa, en tiedä. Olisinko niistä valmis maksamaan? Ilman muuta. Maksan mielelläni, koska saan itse lajista niin paljon ja supporttaan sillä ostolla koko lajia.