Pääkallo.fi

Ylijohtavan hornankattila

Mahoney

Oisko perustelut, miksi Mika Kohonen vieläkin kuuluu maajoukkueeseen? Riittääkö siis pelkkä syöttötaito? Mutta niinku sanoin toiseen ketjuun, en sitten varmaan vaan tajua lajista mitään, kun väitän ettei kuulu. Ylijohtava kyllä seuraa tätä, joten nyt vaan kokeilee vastaamista ;-)

Omat perustelut, ne pelit mitkä nähnyt, Mihu syöttelee tapansa mukaan vapaassa tilassa hyvin. Ei lähde lähes yhtään tukemaan hyökkäystä. Painetta kun esim Ervi antoi, Mikalle iski paniikki ja pojot Helsinkiin. Yvlle toki on mies paikallaan.
 
Viestejä
35
Maajoukkueeseen ja maajoukkuevalintoihin tullaan perusteellisemmin pureutumaan vielä syksyn aikana myöhemmässä Hornankattilassa. Todennäköisesti jossain muussakin formaatissa.

Tarkentaisin että Mika Kohonen ei enää kuulu maajoukkueeseen, vaan mahtuu sinne edelleen. Ja mielestäni Kohonen on paremmassa kunnossa kuin 2016 kisojen aikaan. Maajoukkueeseen kuuluvia pelaajia on sellaiset 15 pelaajaa eli kolme kentällistä. Esim nyt EFT-joukkueessa on nähtävissä jo pelkän rosterin perusteella, millaisiin kentällisiin Petteri Nykky tulee rakentamaan MM-kisat. Näiden päälle kisakoneeseen mahtuu kolme pelaaja, joiden joukossa Kohosen nimi on hyvin todennäköisesti. Syöttötaito, YV-osaaminen, johtajuus, sentteri/puolustaja, paineensieto, rangaistuslaukaukset...siinä joitain ominaisuuksia/perusteluja joiden takia löytyy Nykyn ryhmästä.

Ja vaihtoehtojakin on niukasti. Ei Prahaan kannata ketään lähettää opintomatkalle.
 
Viestejä
712
Minulle tuli mieleen jääkiekon -95 vuoden joukkue ja Jukka Tammi. Ei pelannut yhtään, mutta tuli maailmanmestariksi. Monenlaisiin rooleihin pelaajia tarvitaan.
 
Viestejä
196
Minun mielestä Lötjönen kuuluu ehdottomasti maajoukkueeseen, samat perusteet kuten Kohosen vainnalla, kokenut varamaalivahti.
Ja vaihtoehtoja on niukasti, ei Prahaan kannata ketään lähettää opintomatkalle.
 

Mahoney

Siitä varma, että kisoissa Kohonen on varmasti. Mielestäni penkiltä tarvitaan virtaa ja haastoa kolmelle kärkiketjulle, ei mitään kiintiöpaikkoja. Sinällään mun mielipide mitään ratkaise, mutta oikeus siihen on, ilman että se on itkemistä. Se mikä totuus, nämä valinnat antaa kuvaa "saunakaveruuksista", näihin en ota kantaa kun ei faktoja. Sanon mitä näen ja miten näen. Samaan syssyyn voin toki sanoa, että alkukauden perusteella Esportin nuoretkin pelanneet itsensä ulos. Steelersin Jonaeson taasen olisi ansainnut näytön paikan, pelaa muuten sentteri/pakki/laita. KrP:n Rantala myös hyvä vaihtoehto alkukauden perusteella. Itse en nyt ihan osta johtajuutta, joka istuu lähtökohtaisesti vilttiketjussa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
712
Valioliigassa olen törmännyt uutisiin, että pelaajan pitää myös läpäistä lääkärintarkastus ennen siirtoa ja sopimusta. Mika Kohonen sanonut kai, että jo 2008 kai lääkäri pyytänyt lopettamaan pelaamisen jos oikein muistan? Onko kenelläkään tietoa onko tilanne muuttunut ja vaikuttaako nämä mitenkään sopimuksiin tai valintoihin, vaikka kisoihinkin? Omavastuuko pelaajalla näissä?
 
Viestejä
35
Hyvä muistaa että kaksi viimeistä päävalmentajaamme nähneet että hidas ja vanha Kohonen mahtuu vielä kisakoneeseen. Itseasiassa muistan jo 2012 kisoissa olleen puhetta, että vieläkö Kohosolle on käyttöä. Toki silloin oli polvien kanssa ongelmia.

Nämä "saunasopimukset" on ihan hupijuttuja. Tuossa on pelissä kuitenkin isot panokset ja päävalmentajalla jatkosopimukset ja koko ura. Kukaan ei sinne vihdanheiluttajia valitse, vaan omasta mielestä parhaat. Toki yhteisellä historialla on todella iso merkitys mikä usein unohdetaan. Valmentaja niin sanotusti tietää mitä saa.
 

Mahoney

Mä nyt alleviivaan, että itse en puhu mistään saunasopimuksista. Mutta ymmärrän miksi joillekin asia näin näyttäytyy. Ja enpä jaksa itse jatkaa enempää, olen niin sanotusti ugh puhunut jo about kaiken. Toki jos näen lisää Happeen pelejä ja Tuure Kilpeläisen mukaan valonpisaroita Mihun pelissä, niin helposti myönnän virheenikin :).
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
Näytä kaikki
>
Viestejä
712
Jo Nykyn valintaan taisi jotain draamaa liittyä eli oliko huhua ettei kaikki pelaajat halunneet Kettusen jatkoa? Sikäli outoa kun Kettunenkin Kohosenkin valitsi ja mestaruus tuli.
 
Viestejä
712
Minä en tuota 2012 vuoden tilannetta Mika Kohosen osalta muista, mutta paremmin 2014 vuoden ja tämän kisoja edeltävän turnauksenkin. Silloin muistelen Mika Kohonen olisi keskenkuntoinen ollut ja vähän yllättäen Kettunen hänet valitsi. Olisiko ollut alkukauden pelaamatta, kun jotain ongelmia varmaan oli mitä silloisessa urheilusanomissa taisin kisoja ennen puhuakin. Aika kulmikasta se pelaaminen häneltä näytti kisoja ennen olevassa turnauksessa, kun vähän urheiluruudun kuvaa näin. Eli varmasti kiire kisakuntoon tuli. Tuo taisi olla se vuosi kun finaalissa Ruotsille selvästi hävittiin. Mitä tuohon valmentajan valintaan tulee mitä aiemmassa viestissä oli epäilen, että jos Kettusen visiot tulevaan ei kaikkia miellyttänyt se johti tuohon tilanteeseen ja Nykky näki tilaisuuden? Tämä vain arvailua eikä minulla tarkempaa tietoa. Omat kokemukset kouluturnauksista se, että jo pelaajavalinnat voi tuoda ongelmia ja tosiaan vaikka pelit jäädä pelaamatta tästäkin syystä.
 
Viestejä
712
Jos 2016 vuoden kisoja katsoo oli Mikan peli-aika pieni finaalissa ja pääkallokin taisi oman ehdotuksen kisoihin tehdä eikä Mika Kohonen siihen mahtunut. Eli minusta näiden perusteella aika monta MM-turnausta Mika saanut jo pelata suhteessa noihin esityksiin niissä. Siinä mielessä rohkea valinta Nykyltä jos harkitsee häntä kisoihin. Ehkä juuri tuo puolustaja pelipaikka voi tuoda mahdollisuuden?
 
Viestejä
712
Se olikin varmaan 2012 kisat kun Suomi selvästi hävisi finaalit Ruotsille. 2014 oli tiukempi tappio. 2012 kisojen jälkeen Esa Jussilankin ura loppui selkävaivoihin eli pelasikohan hänkin ne kisat riskillä? Noin nuo meni jos oikein muistan. Jussilankin tilanteen takia kiinnittäisin pelaajien pelikuntoihin huomiota ja ehkä tuo selittää finaalin romahduksen, jos Mikallakin polvivaivoja ollut?
 
Viestejä
712
Minulla sellaistakin kokemusta ihan tavallisesta pelistä vapaa-ajalla missä taitava pelaaja, joka seuratasolla pelasi oli ihan huono jos hän ei päässyt joukkuejaoissa mieleiselle puolella eli vaikka vaan käveli. Olisiko hänellä sitten kaveri seurasta ollut toisella puolella ja varmaan sitten muutettiinkin tilannetta ja kun hän pääsi mieleiselle puolelle pelasi erittäin hyvin. Sikäli minulle nämä valmentaja jutut ja pelaaja valinnat vaikka monelle voi olla aika outoja löydän jonkun logiikan, koska pelaajataustaa. Esim. jos joku ihmettelee Kivilehdon valintaa se voi selittyä, vaikka tälläisellä tilanteella eli jollekin muulle pelaajalle se voi olla kynnyskysymys. Myös tuo valmentaja tilanne, jos mennyt noin ymmärrän sikäli ettei pelaajia voi noin vain muutella tai voi käydä itsellekin huonosti. Tässä vielä taustalla tämä maailmanmestaruus eli ilman sitä tilanne voisi olla toinen.
 
Viestejä
507
Hyvä muistaa että kaksi viimeistä päävalmentajaamme nähneet että hidas ja vanha Kohonen mahtuu vielä kisakoneeseen. Itseasiassa muistan jo 2012 kisoissa olleen puhetta, että vieläkö Kohosolle on käyttöä. Toki silloin oli polvien kanssa ongelmia.

Nämä "saunasopimukset" on ihan hupijuttuja. Tuossa on pelissä kuitenkin isot panokset ja päävalmentajalla jatkosopimukset ja koko ura. Kukaan ei sinne vihdanheiluttajia valitse, vaan omasta mielestä parhaat. Toki yhteisellä historialla on todella iso merkitys mikä usein unohdetaan. Valmentaja niin sanotusti tietää mitä saa.
No, mitä valmennus on Mihusta saanut viime vuosina arvokisoissa? Koitin kahlata vanhoja tilastoja, kauheasti en löytänyt faktaa nopeasti. Viime isoissa kisoissa ruotsia kyykytti käytännössä Classic ;-) ja sitä ennen ruotsi kyykytti Suomea. Mennäänkö kenties vuosille 2008-2010 kun Mihu on ollut terävässä kunnossa jotta voi sanoa positiivisessa mielessä, että valmennus tietää mitä saa? Kymmenen vuotta sitten tehdyillä meriiteillä ei saisi olla mitään painoarvoa!
Jarrukenttiä ei mielestäni kannata tehdä koska laji on mennyt tai ainakin yksittäinen peli saattaa mennä siten, että ykkönen pelaa ykköstä pois jne. Silloin myös kolmoskenttä pitää olla täysin iskuvoimainen.
 

Mahoney

Positiivinen yllätys haku ylijohtavalta, Astala Kohosen edelle. Joku vuosi sitten kun näin jossain treenimatsissa tämän "viismetrisen" äijän, heti ajatus tulevasta maajoukkuemiehestä.
 
Viestejä
196
Ylijohtavan hornankattila olisi uskottavampi jos uskaltaisi oikeasti olla myös kriittinen Nykkyä kohtaan.

Salibandy kaipaisi uuden polven rohkeita journalisteja ja uudistajia. Nykyiset ovat jäämähtäneet liikaa muistelemaan mennyttä aikaa.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös