Pääkallo

Classic 2025-2026

Juuri näin koulukiusaaja sanoisi ja yrittäisi urhiutua, kun joku osoittaa toiminnan virheellisyyden. Jos omatunto on puhdas ja mielestäsi huudan pelkkää metsää, niin miksi sun tarvitsee noin kovasti pyrkiä perustelemaan ja vähättelemään? Olisiko tässä kuitenkin nyt niin, että ”se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa”?
Okei, vastaan vaikka sä et vastannut mihinkään pointteihin vaan edelleen syytät mua vihjaillen ties mistä. Sun mielestä ei ole toimittu kivasti -> ei ole osoittaa toiminnan virheellisyyden. Mutta jos oletetaan, että selkeästi väärin toimittu niin eikun virallisia moitteita tai jopa sakkoja kaikille organisaatioille, jotka vastaavantyyppisen toimintaan syyllistyvät. Rahan tuloa eri liitoille ei voi estää 🤌

Mutta siis jos olet samaa mieltä, että kukaan ei ole loukkaantunut niin se on jokseenkin ristiriidassa sen kanssa miten vakavana pidät pilke silmässä "provoilua", joka ei tiettävästi haittaa pätkääkään ketään (muuta kuin sinua ja jotain toista nimimerkkiä).

Noin yleisesti kirjoitan koska keskustelu aiheesta kiinnostaa sekä myös viihdyttää ja koska sä tuotat kommentoitavaa. Vaikka alkaahan tää "kohu' olla melko lailla atomeiksi purettu 🙂

Viimeksi muokattu:
Voin sanoa paikanpäällä käyneenä, että Stovretan halli - tai sanotaanko hallikokonaisuus - on kadehdittavan hieno. Ei riitä, että itse pääareena on hieno vaan samassa rakennuksessa on muistaakseni ainakin 4 (tai 6) pikkuareenaa - sellaisia jotka riittäisivät Suomessa suureen osaan alempien sarjojen peleistä.

Yleishalllinnolla viittasin kaikkiin salibandyvaikuttajapiireihin, jotka eivät ole oman seuran porukkaa. Ja tietysti pitää kehua uutta ja kuten kirjoitin, boksi on omalla tavallaan minunkin mielestäni hieno.

Mutta se on silti kompromissi ja jos verrataan Indianssiin tai Jymyyn niin ne hallit ovat vanhoja ja tehty ennen kuin salibandya edes pelattiin ja siksi ymmärrän niiden kohdalla puutteet ja niiden takia tulevat poikkeusluvat. Bläkboks on tehty salibandya varten ja aikana jolloin edellä kirjoitetut määräykset - mitat jne oli jo olemassa. Miten silloin noin useat kompromissit menevät läpi? Tätä voisi verrata siihen, että olisi tullut joku määräys autoihin - vaikka se ärsyttävä nopeusrajoituspiippaus - sitten joku voikin tehdä uuden auton ja tuoda sen markkinoille ilman tätä määrättyä ominaisuutta.

Happeelle kävi valitettavasti niin kuin kävi, mutta kun uusi halli tehtiin niin kyllä siellä on korkeutta, tilaa ympärillä, screeni sivuseinällä, ei paaluja edessä, kuvataan keskeltä jne - vaikka tässäkin kuulemma tehtiin kompromisseja.

Ps tuota sivulta kuvaamiskommenttia en ymmärrä. Kyllä pelit pääosin kuvataan keskeltä kenttää (ainakin suunnilleen) - boksissa kuvaus on häirisevän kaukana keskilinjasta

Hyviä pointteja, mutta ihannetilanne ei voi olla, että lähes joka toisella on poikkeuslupa olipa kyse eri kunnasta tai muusta. Mutta toki valittavana on vain ne hallit mitä on olemassa. Tottahan se on, ettei BläkBoksissa kamera ihan keskellä ole eikä lähetyksen katsomista itsessään voi nautinnoksi kutsua.

Hyviä pointteja, mutta ihannetilanne ei voi olla, että lähes joka toisella on poikkeuslupa olipa kyse eri kunnasta tai muusta. Mutta toki valittavana on vain ne hallit mitä on olemassa. Tottahan se on, ettei BläkBoksissa kamera ihan keskellä ole eikä lähetyksen katsomista itsessään voi nautinnoksi kutsua.
Olen täysin samaa mieltä mieltä ettei ihannetila ole se, että näin monessa hallissa saadaan pelata poikkeusluvalla - ja juuri siksi ihmettelen miksi sallittiin tulla yksi lisää Bläkboksin muodossa. Osuit juuri ytimeen. Nyt pitää siirtyä ulkoilun puolelle ettei mene pelkäksi penkkiurheiluksi.

syytät mua vihjaillen ties mistä.
Itse valitsit puolustella toimintaa, jossa vahvempi yrittää piikitellä ja pilkata heikompaa. Mä en voi sun puolesta valita. Ei toiminnan virheellisyys edes vaadi, että joku loukkaantuisi. Noloa se voi olla (ja tässä tapauksessa onkin) ihan ilman ”uhriakin”… Edelleen; myötähäpeää herättävää ja noloa toimintaa Clasulta.

Itse valitsit puolustella toimintaa, jossa vahvempi yrittää piikitellä ja pilkata heikompaa. Mä en voi sun puolesta valita. Ei toiminnan virheellisyys edes vaadi, että joku loukkaantuisi. Noloa se voi olla (ja tässä tapauksessa onkin) ihan ilman ”uhriakin”… Edelleen; myötähäpeää herättävää ja noloa toimintaa Clasulta.
Vaikka sitten niin. Sä sivuutat koko ajan sen, että tuossa lähinnä sun myötähäpeämässä toiminnassa ei ole mitään poikkeuksellista. Mutta se on sun näkemys ja valinta ja tulokulma (eli anti-Classiclasit) on tullut selväksi ja sekin on ok vaikka voi johtaa erikoisiinkin päätelmiin. Nimimerkinkän koulukiusaajaksi vihjaaminen ei ole kovin tyylikästä. Mutta samalla se on mulle myös huvittavaa, että älä huoli.

En vieläkään pidä Hawks-sometusta muuna kuin semihauskana (jossa Indians muuten leikki mukana jo itse Classicin ottelupostauksessa).

Virheellisyys on tosiaan tälläisissä asioissa varsin subjektiivista, mutta siinä mielessä Classic on väärässä, että Hawks ei ole liiton jengi 😁

Luulen, että en enempää jaksa puida ehkä koko kauden suurimmaksi nousevaa kohua!! Mutta ans kattoo.

Viimeksi muokattu:
Toiminnassa ei ole mitään poikkeuksellista.
Näytä mulle ihan mikä tahansa toinen Classicin somepostaus, jossa Classic pyrkii pilkkaamaan toista FLIiiga -joukkuetta ”Liiton jengi” tai ”palkka-armeija” -tyyppisellä retoriikalla? Toiminta on hyvinkin poikkeuksellista mille tahansa FLiiga -joukkueelle.

Lisäksi somepostauksen piikit menevät reilusti ohi, sillä tiedän että Clasun kovapalkkaisin pelaaja ansaitsee salibandyllä moninkertaisesti sen mitä kaikki Hawskin kaikki pelaajat yhteensä. Myös esim. liiton maajoukkuetoiminta siirrettiin pois pääkaupunkiseudulta, jotta nimenomaan Tampereelta olisi lyhyempi matka MJ -tapahtumiin, muista Classicia hyödyntävistä liiton päätöksistä puhumattakaan. Joten kyllä sormen ”liiton joukkueesta” puhuttaessa osoittaa vahvasti Tampereen suuntaan, ei sarjanousijaan.

Ymmärsit kyllä monta viestiä sitten, että vastaavan tyyppinen pilke silmäkulmassa tehty viestintä sählyssä/muissa lajeissa Suomessa tai muualla ei tarkoita täsmällään samanlaista ideaa tai juuri tietyn sanan käyttämistä..

Tuohon mj-toiminnan järjestämiseen tahi muihin nimenomaan ja vain Classicia hyödyttäviin päätöksiin kaipaa aika lailla hyviä lähteitä ja perusteluita. Varmasti Classic on yhtenä muiden joukossa hyötynyt joistakin päätöksistä ja jokainen järkevä organisaatio haluaa itselleen hyvää ja joskus jopa tekee jotain sen eteen sääntöjä ja toimintatapoja noudattaen. Ja edelleen, kaikkia koskevat päätökset pitää tehdä kokonaisharkinnalla ja tasapuolisesti. Onko liitto/liiga aina kunnostautunut siinä? Ei todellakaan.

Kovaa pöhinää yhdestä harmittomasta ottelupostauksesta 🤌

Viimeksi muokattu:
Ymmärsit kyllä monta viestiä sitten, että vastaavan tyyppinen pilke silmäkulmassa tehty viestintä sählyssä/muissa lajeissa Suomessa tai muualla ei tarkoita täsmällään samanlaista ideaa tai juuri tietyn sanan käyttämistä..
Näytä mulle yksikin tälläinen postaus, jossa ehdoton mestarisuosikki/kestomestyjä lähtee piikittelemään ensimmäistä kertaa sarjaan nousevaa jengiä täysin irrelevanteilla ja selvästi vähättelevillä vertauksilla? Niitä pitäisi sinun mukaan olla reilusti, koska on täysin normaalia…

Tämä vaan nyt meni tällä kertaa Clasun sometiimiltä ns. hutilyönniksi. Ja ylipäätään se, että Classicin kaltainen organisaatio kokee tarvetta millään tasolla piikitellä sarjanousijaa on jo itsessään hyvinkin surullista ja säälittävää. Kuinka alas voi jättiläinen vajota…

No niin, maalitolppien siirtely ja toisaalta kovin valikoiva vastailu riittää jo mulle. Voimia kaikille, jotka niitä tän keissin vuoksi tarvii!

Ei kai siinä sit mitään, onnea valitsemallesi tielle, ehkä joskus vielä kasvat vastuulliseksi aikuiseksi.
No nyt, tähän solvaukseen on hyvä viimeistään päättää. Onnea valitsemallesi tielle, en muistanutkaan millaisen nimimerkin kanssa väänsin, mutta nyt muistan.

Toim. huom. Eikä siis ole mitään hajua kuka nimimerkin takana on eikä kiinnostusta (edes arvailla omassa päässäni) Mutta suosikki- ja inhokkijoukkueet on selkeät. Ja antipatiat liigaa/liittoa kohtaan, osin ymmärrettävästi. Joskus on itse kunkin hyvä katsoa myös peiliin. Terveisin, vastuullinen kolmen lapsen aikuinen isä 🙏

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Takaisin