Pääkallo.fi

Finaalisarja Classic-Oilers

Ehkä joo, mutta saattoi olla vihellettävissä. Ihan perustilanteista en kyllä nyt ihan ota selkoa miten kovaa saa pelata. Jäähyjä, punakortti ja rankkari päälle. En sano oliko yksikään noista väärin, mutta sekavaa tuomarointia on. No, Salon jäähy oli outo.
Juu, varmaan oli vihellettävissä, kun vihelsivät, mutta mikä se rike oli? En ainakaan itse heti nähnyt mailaan lyöntiä/painamista tai selvää estämistä käsissä tai kropassa roikkumalla. Oli selkeä ja aika puhdastin kamppailu/-pallontavoittelutilanne mies miestä vastaan. Astala heitti vielä itse mailan tuossa tilanteen lopussa eli selvästi kalasti rankkua.

0 maalia rankkarin ja kahden yv:n jälkeen. Useimmiten toinen kaveri voittaa pelit. Siinä oli kuitenkin Lerssin paikat kääntää peliä. Toki Clasunkin yv oli aika ajatukseton, oli ehkä vähän liikaa säpinää kovan alun jälkeen.

Juu, varmaan oli vihellettävissä, kun vihelsivät, mutta mikä se rike oli? En ainakaan itse heti nähnyt mailaan lyöntiä/painamista tai selvää estämistä käsissä tai kropassa roikkumalla. Oli selkeä ja aika puhdastin kamppailu/-pallontavoittelutilanne mies miestä vastaan. Astala heitti vielä itse mailan tuossa tilanteen lopussa eli selvästi kalasti rankkua.
Totta kai kalasti, kuten Heikkilä kalasti seivästyksestä jäähyä. Ainahan vastaanottava rikettä korostaa. Etenkin lajissa jossa filmaamisesta ei anneta jäähyä.

Totta kai kalasti, kuten Heikkilä kalasti seivästyksestä jäähyä. Ainahan vastaanottava rikettä korostaa. Etenkin lajissa jossa filmaamisesta ei anneta jäähyä
Erona noissa tilanteissa on se, että Suhannolla oli päivänselvä rike ja teki törkytemppunsa vielä kahteen kertaan. Kerro, mikä rike tuossa rankkaritilanteessa oli?

Niin, aika sekava rankkarivihellys, usein noissa on hyökkääjän etu sanoi Leikkanen. Ei tietenkään pitäisi olla. Sen sijaan Heikkilää ja aika montaa muutakin saattaa sattua jos tulee yhtäkkiä tuppea suht kovaa alavatsaan.

Eikä mulla kyllä ole noin synkkä kuva, että aina rikottu korostaisi rikettä. Usein siitä olisi vain haittaa. Toki vähän useammin saisi antaa filmaamisesta jäähyjä.

Niin ja Lastikka olisi tosiaan ansainnut jäähyn omasta taklauksestaan. Itse en vain ymmärrä näiden tuomareiden logiikkaa/linjaa.

Erona noissa tilanteissa on se, että Suhannolla oli päivänselvä rike ja teki törkytemppunsa vielä kahteen kertaan. Kerro, mikä rike tuossa rankkaritilanteessa oli?
Veikkaisin että esim.

Pelaaja lyö, painaa, nostaa, potkaisee vastustajan mailaa
saadakseen huomattavaa etua tai tämä tehdään ilman mah-
dollisuutta ehtiä palloon. (901, 902, 903, 912)
Niin, aika sekava rankkarivihellys, usein noissa on hyökkääjän etu sanoi Leikkanen. Ei tietenkään pitäisi olla. Sen sijaan Heikkilää ja aika montaa muutakin saattaa sattua jos tulee yhtäkkiä tuppea suht kovaa alavatsaan.

Eikä mulla kyllä ole noin synkkä kuva, että aina rikottu korostaisi rikettä. Usein siitä olisi vain haittaa. Toki vähän useammin saisi antaa filmaamisesta jäähyjä.
No varmasti tunsi, että tuppi osui, en usko että kovin kipeää teki. Törkeä temppu ja voit tulkita viestiäni miten haluat. En missään tapauksessa tarkoita, etteikö Suvannon rangaistus ollut oikea.

Minun pointtini oli se, että useampaan lajiin kuuluu rikkeen korostaminen. Joko älähdät tai korostat vaikka liikkumalla liikkeen suuntaisesti. Filmaamisen itse koen ehkä niin, että naamioit jopa vastustajan näyttämään siltä että teki rikkeen, vaikkei näin olisi. Kuuluu lajeihin ja useammin ehkä niihin, jossa filmaamisesta ei kovin usein rangaista.

Mielestäni kuva ei mitenkään synkkä. Tuo on vain ja ainoastaan järkevää. Ymmärrät varmaan, että Heikkiläkään ei tehnyt kuolemaa, eikä hän kaatunut myöskään sen iskun voimasta. Eikä kukaan kaadu myöskään kun lapa osuu poskeen. :)

Juu juu, usein on vaan järkevämpää pelata koska ei voi edes tietää soiko pilli. Alavatsa/jalkoväli on myös aika herkkä alue.

Kysykö joku isojen poikien perään? Salin ja Lastikka kaksi maalia mieheen. Nyt Laitilalta maukas alustus ja seiskapeli todella lähellä. Päädyssä 2-5 alivoimainen tilanne ja taululle 1-6.

On muuten eka kerta kun näen Amun Classicin penkin takana. Kaikesta päätellen kannattaa ottaa penkin taakse myös todennäköiseen seiskapeliin.

Veikkaisin että esim.

Pelaaja lyö, painaa, nostaa, potkaisee vastustajan mailaa
saadakseen huomattavaa etua tai tämä tehdään ilman mah-
dollisuutta ehtiä palloon. (901, 902, 903, 912)
Niin, tuotahan minä jo aiemmin kyseenalaistin, kun ei siinä tilanteessa mitään selvää riketty näy.

Itse veikkaan, että tuomari osti ns. halvalla Astalan myymän rankkarin.

Valtava hatunnosto Oilersille, ihan joka joukkue ei kehtaisi esittää tuollaista peliä tämän kokoisen yleisön edessä. Rohkeata ja ennakkoluulotonta!

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.