Pääkallo.fi

Huhumaa: Miesten F-liigan siirtohuhut ja vahvistetut siirrot kaudelle 2021-22

Status
Viestiketju on suljettu.
Viestejä
7,838
Tai sitten Lännenhitain plus muut opettelee käyttämään googlea. Varsinkin kun Laakso on tietyllä tavalla tunnettu nuori lupaus ollut jo jonkin aikaa.

Kertoo pelaajan tunnettuudesta kaiken oleellisen, kun päälle lyödään "tietyllä tavalla tunnettu"-leima (y)
 
Viestejä
7,838
Minä kyllä tunnistin Oilersin vanhaksi junioripelaajaksi, muttei harmainta aavistusta missä on pelannut viime vuosina.
 

Säbantteri

Ei ollu Savonen ja Johansson miehiin niinkuin toivoin mutta kyllähän nuo naisten puolella aika kovat sainaukset oli.

Juu, en vähättele heitä pelaajina. Omasta näkökulmasta naissalibandy ei vaan kiinnosta yhtään eli siinä mielessä ja tämän keskusteluketjun kannalta teaser lupaili jotain mielenkiintoisempaa kuin mitä saatiin.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
106
Inkkareiden joukkueen julkistuslistassa oli mainittu kolmantena valmentajana data-anaalyytikko. Voisko joku vähän itseäni viisaampi kertoa, että mikä on tällaisen pestin työnkuva salibandyjoukkueessa? Arvellakin saa, mutta ihan faktatieto olisi kiva kuulla, jos joku tietää?
 

JSS

Viestejä
11
Inkkareiden joukkueen julkistuslistassa oli mainittu kolmantena valmentajana data-anaalyytikko. Voisko joku vähän itseäni viisaampi kertoa, että mikä on tällaisen pestin työnkuva salibandyjoukkueessa? Arvellakin saa, mutta ihan faktatieto olisi kiva kuulla, jos joku tietää?

Tästä löytyy ihan yleisesti, eiköhän tämä sovellu myös salibandyyn:

 
Viestejä
1,350
Tästä löytyy ihan yleisesti, eiköhän tämä sovellu myös salibandyyn:



Toi on varmaan aidosti hyödyllistä ammattilaisurheilussa mutta veikkaan että jumppasaleissa pelattavassa amatöörisarjassa voi olla ettei valtavaa hyötyä tuosta lopulta saada kun datapisteet hukkuu helposti muuhun kohinaan ('paska päivä duunissa ja illan peli meni penkin alle').

Todennäköisesti olen väärässä tässäkin.
 
Viestejä
140
Toi on varmaan aidosti hyödyllistä ammattilaisurheilussa mutta veikkaan että jumppasaleissa pelattavassa amatöörisarjassa voi olla ettei valtavaa hyötyä tuosta lopulta saada kun datapisteet hukkuu helposti muuhun kohinaan ('paska päivä duunissa ja illan peli meni penkin alle').

Todennäköisesti olen väärässä tässäkin.

Jep, lähtökohta on, että dataa pitää olla riittävästi ja sen pitää olla laadukasta eli siinä ei saa olla liikaa virheitä. Muuten siitä vedetyt analyysitkin ovat pielessä. Oletan, että salibandyssä on aika vähän mahdollisuuksia kerätä dataa tällä hetkellä mittaamalla luotettavasti eli dataa pitäisi kerätä havainnoimalla, joten se vaatii erittäin paljon sitoutumista, jotta sitä dataa saadaan kerättyä riittäviä määriä. Havainnoimalla kerätty data on myös altista havainnointivirheille.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
982
Hifkissä aloittanut salibandyn ymmärtääkseni. Sieltä siirtyi Graniin ja edelleen Oilersiin.
Ookoo eli varmaan sitten about päälle 10 vuotiaana Graniin.

Niin tämähän on tietty se ikuisuuskysymys miten kasvattajaseura määritellään. Tässä ErVin listassa varmaan vaan kysytty pelaajalta minkä itse kokee kasvattajaseurakseen. Ja itse asiassa se lienee se järkevin tapa.

Mutta hyvä tuo ErVin lista on, siinä olisi kelpo malli muillekin seuroille.
 
Viimeksi muokattu:

Säbantteri

Ookoo eli varmaan sitten joskus about päälle 10 vuotiaana Graniin.

Niin tämähän on tietty se ikuisuuskysymys miten kasvattajaseura määritellään. Tässä ErVin listassa varmaan vaan kysytty pelaajalta minkä itse kokee kasvattajaseurakseen. Ja itse asiassa se lienee se järkevin tapa.

Mutta hyvä tuo ErVin lista on, siinä olisi kelpo malli muillekin seuroille.

Samaa mieltä. Tai no edes tuo kasvattajaseura ei ole välttämätön tieto, mutta listaus jossa kaikkien sopimusten pituudet on avoimesti esillä. Siinä esimerkkiä muille seuroille.
 
Viestejä
1,103
Totta, pelaaja vaikuttaa hyvin merkittävältä liigapelurilta. Liigapelejä on kasassa 20 ja näissä 5 pistettä. Miten onkaan tämän tason pelaaja mennyt omasta tutkasta ohi.

On näköjään vuosia sitten tehnyt isot tehot C-junioreissa. Kaikki tällä palstalla eivät seuraa junnujen pelejä.

Oma ehdotukseni oli vain viestien tasoa kehittävä toive. Sinun toiveesi taas ei kehitä tätä palstaa.
Ok. Ehkä yliarvioin muiden seuraamisen määrän. Itseäni on aina kiinnostanut vanhimmat juniorit, koska salibandyssa heidän taso on oleellinen myös edustusjoukkueelle.

Täällä on välillä niin kovaa spekulaatiota, että oletin taustatietojen olevan edes sitä luokkaa, että tunnistaa liigaseurojen lupaavien pelaajien nimiä. En siis tarkoita Lännenhitainta, vaan yleisesti.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Status
Viestiketju on suljettu.
Ylös