Mitä tulee uusien ketjujen tekemisiin, niin mielestäni tämän ketjun paras anti on, kun aihe lähtee rönsyilemään. Auvisen spekulaatioiden aikana päivitin ketjua tunnin välein, mutta heti kun siitä tehtiin oma uusi ketju, koko puheenaihe käytännössä lässähti. Kyllä ne Happeen ja Lasbin siirtohuhut tulee silti luettua välissä.
Mitä tuohon Kotilaisen tulokseen tulee, mielestäni sillä on valtava symbolinen merkitys.
Siinä missä Auvisen siirtospekulaatiotkin, voi Kotilaisen kontribuutio sählykentillä lässähtää hetkellä millä hyvänsä.
Voi olla, ettei se ole tulevalla, tai sitä seuraavalla kaudella, mutta nykykaavalla jossain kohtaa tulee se "7 peliin 5 pistettä" alkukausi, jonka jälkeen alkaa self sabotage joukkueen kustannuksella.
Yksi lempipelaajistani, joten toivottavasti hän todistaa itseni vääräksi, mutta toistaiseksi kaikki merkit osoittavat toisin.
Kotilainen tulee todennäköisesti tulevallakin kaudella löytämään keinot tehdä 1,5 / 2 pistettä per ottelu, mutta sillä on iso ero saavuttaako hän tuon keskiarvon samalla kaavalla kuin Astala/J.Kainulainen, vai osittain näennäisinä YV-tehoina / hassuina iltoina Lasbeja vastaan. Uskomaton pelimies toki kyseessä, mutta liigan nyky vaatimustasoilla tuossa asenteessa / kesäkuun kunnossa on riskinsä.
Tuo 2100m ei siis itsessään kerro mitään, mutta paljastaa tietyn illuusion siitä, että "aina ennenkin oon voinut vähän huonossa kunnossa saapua kesätreeneihin, mutta lopulta olen paras."
Täysin mahdollista, että Kotilainen on ensi kaudellakin jossain määrin paras, mutta vaatiiko se ympärillä olevilta pelaajilta uhrauksia, vai nostaako hän itse ympärillä olevien tasoa. Mentaalipuolella on aina ollut "minä vastaan maailma" -tyyliltään, mutta tässä kohtaa uraa Pelaaja-Kivilehdon tyyli maksimoida uran pituutta/tehokkuutta antaisi enemmän luottamusta tulevaa kautta ajatellen.