Pääkallo.fi

Miesten F-liigan ottelut viikolla 40 (4.10.-10.10.)

Viestejä
7,837
OLSista on vähintäänkin tulossa, jos ei ole jo, liigan mielenkiintoisin joukkue.

Eroa ei vielä ole playoff-viivaan kuin kuusi pistettä (eli kaksi ottelua), mutta kun sieltä on otettu jo pari todella tärkeätä ns. kuuden pisteen ottelun voittoa, niin sen kummemmin SPV kuin TPS:kään ei voi enää keskinäisiä OLSia vastaan voittaa (ok, pl. maaliero). Jos nuo kaksi peliä olisivat menneet toisinpäin, niin OLS olisi 8 pisteessä, TPS 11 pisteessä ja SPV 12 pisteessä, eli käänsi tätä mitenpäin tahansa, niin melkoisen kriittiset pisteet OLS kairannut.

Tätä voi ajatella myös niinpäin, että kun Classic hakkaa kuitenkin jotakuinkin kaikki, niin OLSin tuloksellisesti heikoin peli on muuten Raholasta tuodut "vain" kaksi pistettä.

Jos tuota sarjataulukkoa korjaa niinpäin, että unohdetaan Classicin ottelut sieltä, niin näyttää tältä
OLS: 5 ottelua / 14 pistettä
Happee: 5/13
Oilers: 5/12
Indians: 5/12
KrP: 5/11
ErVi: 5/10
SPV: 6/9
TPS: 6/8
LASB: 5/6
Lisäksi näistä Happee, Oilers, Indians ja LASB ovat pelanneet jo nollilla olevaa Tiikereitä vastaan toisinkuin OLS. Eli tältä kannalta OLS on vielä huomattavasti paremmassa asemassa kuin mitä sarjataulukko oikeasti näyttää.

Lokakuussa OLS kohtaa vielä Indiansin kotona, Oilersin kotona ja Happeen vieraissa, joista kaikki on edelleen puhtaalla pelillä (siis Indiansin ja Oilersin vierassaldot on 3.00 pistettä per peli ja Happee kotisaldo on 3.00 pistettä per peli), joten hyvä mittari on tulossa. Noista yhdeksän pistettä OLS:lle ja uskallan naulata heidän playoff-paikkansa jo siinä vaiheessa. (OLS toki pelaa vielä myös Tikkurilassa yhden pelin lokakuussa).

Taitaapa OLS olla ainoa joukkue, joka on jo pelannut puhtaalla pelillä olevaa Classicia vastaan, muttei ole kohdannut voitottomia Jymyä tai Tiikereitä. Kaikilla muilla on joko takana Jymy- tai Tiikerit-peli tai sitten eivät ole vielä Classicia kohdanneet? Tämä siis sillä ajatuksella, että jos Classic voittaa kaikki ja Jymy sekä Tiikerit häviävät kaikille (paitsi toki toisilleen), niin OLSin asema on entistä parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
7,837
Samaan aikaan kun OLS alkaa hankkimaan nauloja playoff-paikkaansa varten, toisaalla LASB alkaa näyttämään siltä, että joko sen kausi voidaan taputella tässä kohta sen osalta, että se päätyy sijalle 10. tai sitten jos se onnistuu pupeltamaan seuraavan kotipelinsä vielä Jymyllekin, niin putoamistaistelu kutsuu aika tosissaan.

2021 LASB on kerännyt tähän mennessä saldon 4-0-0-17, joten 2020 syksyn 11-0-2-3 saldosta on tultu rytinällä alas. Ja jos lahtelaiset meinasivat tätä menoa jatkaa pitkäänkin, niin kohta tullaan myös Fliigasta rytinällä alas.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
447
Samaan aikaan kun OLS alkaa hankkimaan nauloja playoff-paikkaansa varten, toisaalla LASB alkaa näyttämään siltä, että joko sen kausi voidaan taputella tässä kohta sen osalta, että se päätyy sijalle 10. tai sitten jos se onnistuu pupeltamaan seuraavan kotipelinsä vielä Jymyllekin, niin putoamistaistelu kutsuu aika tosissaan.
Jos näin, niin mielenkiintoinen spekulointi kuka 'vakiojoukkue' jää pois playoffseista. Viime vuonna LASB nousi ErVin tilalle, mutta en usko että ErVi jää tällä kaudella viivan alapuolelle. Pelillinen esitys on ollut melko hyvä. Sen sijaan TPS ollut heikko.
OLS on paljolti Siepin varassa, toivottavasti pelaa ehjän kauden niin saadaan pohjoista väriä myös pleijareihin!
 
Viestejä
1,015
Nyt ei ole vaivauduttu tekemään edes sitä perinteistä teksti-tv-analyysia.

OLS:lla on kyllä maaleja tehnyt tasaisesti kaikki kolme kenttää (joissa on vielä kierrätetty paljon pelaajia) ja Sieppi on pelannut nimenomaan siellä kolmosessa.

Kinnunen pitää nostaa kyllä isosti myös esille. Tuonut ison määrän varmuutta koko joukkueen tekemiseen.
 
Viestejä
1,585
Sieppi ja Kinnunen ovat toki isoja vahvistuksia pelillisestikin, mutta vielä isompia henkisesti joukkueelle.

Moni vanha pelaaja pelannut ihan erilaisella itseluottamuksella tai yleensäkin eri tasolla. Eilenkin sitä katseli, kun Wiander ja Ijäs pitivät SPV:n karvausta ihan pilkkanaan, että onko nämä tosiaan ne samat kaverit kuin aiempina kausina :)

Ja Tuononen on toki ollut iso palanen alkukaudella. Kokonaisuudessaan hankinnat ovat onnistuneet aika nappiin. Toki Harle ja Väänänen ovat jääneet lähes täysin ilman peliaikaa, mutta heitä kohtaan odotukset oli itsellä ainakin aika maltilliset.
 
Viestejä
112
Itse näen OLS:in tilanteen niin, että useampi vuosi tekeminen ja peli on ollut ihan hyvällä tasolla, mutta palapelistä on puuttunut ne oleelliset palat että tulokset alkaisi näkyä tulostaululla. Nyt Siepin ja Tuonosen tulon ansiosta ainakin muutama steppi otettu eteenpäin ja se on näin alkukaudesta näkynyt kentällä ja tuloksissa. Lisäksi juuri esim. Ijäs on nyt monta liigakautta kokeneempi ja sitä myötä tullut varmuus omaan peliin konkretisoituu kentällä oikeina valintoina. Ilo seurata mitä kausi tuo tullessaan.
 
Viestejä
447
Nyt ei ole vaivauduttu tekemään edes sitä perinteistä teksti-tv-analyysia.
Oli ihan puhdas kökköanalyysi median pohjalta; Vonkale saatiin haettua ja sitten mennään pleijareihin! 😂
Usein käy niin, että yksittäinen vahvistus tekee muistakin ketjuista parempia tai ainakin vaikuttaa koko joukkueen peliin.
Eikä se Sieppi ainoa hankinta ollut - OLS on nähtävästi tehnyt oikeita asioita verrattuna viime vuosiin.
 
Viestejä
1,015
Onhan tämä pelillinen muutos ollut jo tekeillä monta kautta ja viime kaudellakin joukkue oli pallolla usein hallitseva. Mutta nyt on ainakin alkukaudesta naksahtanut moni palanen kohdilleen.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
462
Jos nyt vielä makustellaan tikkaria, ennen kuin palataan ankeaan arkeen. Viime kaudella LASB selvitti tiensä pleijareihin 38:lla pisteellä. OLSlla on nyt 14 p ja bottom-6:sia vastaan 8 peliä jäljellä, jos nämä ottelut selvitetään puhtaasti kolmen pisteen voitoilla silloin ollaan tuossa maagisessa 38 pisteessä. Toki viime kaudella bottom-6 kiusasi ylempiä sen verran, että pleijarien pisteraja laski normaalia alemmas.
 
Viestejä
45
Ihan vain kohteliaisuus - ei ainakaan tarvitse miettiä onko fani joka selostaa - homma on selvä muutamassa sekunnissa.

Kiitos palautteista.
Lähdettiin Timon kanssa mukaan projektiin juurikin sen takia, että OLS tarvi tiimiin lisää jäseniä.
Ei tätä talkookooporukkaa salibandy piireissä ole ikinä liikaa.
Nostan Timolle hattua et uskalsi ottaa selostajan haasteen vastaan ja toivoi vielä et voidaan joskus vetää yhdessä uudestaan.
Onhan se toki varmasti raskasta vierasjoukkueen kannattajana kuunnella, kun vedetään kotiinpäin, mut it is what it is.

Eihän Timon ensiesiintyminen nyt vedä vertoja kokeneisiin konkareihin, mut jostain se pitää aloittaa ja mielestäni onnistunut debyytti häneltä.
Palaute meidän suuntaan on ollut todella positiivista ja otamme kritiikin myös vastaan, jotta voimme jatkossa kehittyä ja olla parempia...
Toki OLS:n päättäjillä saattaa olla hitusen vaikutusta päätökseen et otetaanko meitä enää edes koppiin 😂
Mut mulle saa laittaa viestiä, jos joku asia pahasti häiritsee.

Toivotaan ettei kukaan lähetystä kuunnellut pahoittanut mieltänsä meidän sanomisista, koska meidän aito halu on herättää tunteita ja uskaltaa sanoa sellaisia asioita joita välttämättä kaikki ei ääneen sanoisi.
Kaikki voivat käydä kokeilemassa ja jos on ensimmäisen kerran jälkeen kuin kala vedessä, niin ei muuta ku antaa palaa.
Mekin tarvitaan varmasti toistoja, jotta voidaan Jutin tavoin mennä eteenpäin.

Me vedettiin tänään molemmat ensimmäistä kertaa sankaluurit päässä ja jos uudestaan pyydetään, niin saattaa kai sitä mennäkin.

Itse olen katsonut ja kuunnellut vuosien ajan pelejä ja pannut merkille, että lähes jokaisen seuran "fanikameran" takaa löytyy kotijoukkueen edustajia.
Osa vetää räikeästi kotiinpäin ja osa ei ihan niin räikeästi, mut mielestäni "puuhastelu fanikameroiden" takana olevien kuuluukin vetää kotiinpäin.
Keltasinisten lasien läpi katsominen on valitettava automaatio itselläni, koska niin lähellä seurarakkaus on ja kyllä sen uskallan myös myöntää.
Kotijoukkueen suosimisen vähentäminen saattaa olla meille erittäin hankalaa... Vähän sama kuin katsoisi Ruotsissa salibandyfinaalia ruotsin kanavalta ja ihmettelisi et miksi tää selostaja on Ruotsin puolella.

Olen myös katsonut lähetyksiä ilman ääntä ja tullut siihen tulokseen, että olisi hyvä saada edes joku koirankoppiin höpisemään jotain.
En edusta kommenteillani seuran linjaa vaan näkemys on omani.
Mielestäni tuomarityöskentelyä on välillä hyvä nostaa esille. Heidänkin tulee saada palautetta toiminnastaan muualtakin kuin erotuomaritarkkailijoilta.
Harvoin tuomari, pelaaja, valmentaja, selostaja tai kommentaattori onnistuu täydellisesti pelissä, mut tuntuu et tuomareiden kritisointi on tänä päivänä kielletty täysin. Mielestäni jokaisessa pelissä on tulkinnan varaisia tilanteita ja varmasti kyseenalaiset tuomiot nostan esille.
Toki raja täytyy johonkin kohtaan vetää ja eilen oltiin hyvin varovaisia sanavalintojen suhteen.

Itse kritisoin muutamaa tilannetta.
Tuonosen näpeille lyömistä (mielestäni mainitsin asiasta lähetyksessä kertaalleen). Ekasta sormille lyömisestä varoitettiin vaikka yleensä näistä on annettu heti kakkonen. Toisesta iskusta Speven peluri lähtikin boxiin.
Toinen oli Wikstedtin jäähy, koska täysin vastaava jäi toisessa päässä 5min aikasemmin vislaamatta.

Lopun jäähyt oli mielestäni vähän sellaista höttöä et samanlaisia tilanteita oli pelissä kymmeniä ja niistä ei tullut jäähyä. Miksi viimeisellä minuutilla niistä annetaan boxia? Ei niillä ollut mitään merkitystä pelin kannalta, mut satuinpa nyt lähetyksessä vain ihmettelemään asiasta ääneen.

Mut korostan edelleen et nämä on vaan minun näkemyksiä ja kommentoin täälläkin itsenäni.

T. Janne Karjala
 
Viimeksi muokattu:

Mahoney

Kiitos palautteista.
Lähdettiin Timon kanssa mukaan projektiin juurikin sen takia, että OLS tarvi tiimiin lisää jäseniä.
Ei tätä talkookooporukkaa salibandy piireissä ole ikinä liikaa.
Nostan Timolle hattua et uskalsi ottaa selostajan haasteen vastaan ja toivoi vielä et voidaan joskus vetää yhdessä uudestaan.
Onhan se toki varmasti raskasta vierasjoukkueen kannattajana kuunnella, kun vedetään kotiinpäin, mut it is what it is.

Eihän Timon ensiesiintyminen nyt vedä vertoja kokeneisiin konkareihin, mut jostain se pitää aloittaa ja mielestäni onnistunut debyytti häneltä.
Palaute meidän suuntaan on ollut todella positiivista ja otamme kritiikin myös vastaan, jotta voimme jatkossa kehittyä ja olla parempia...
Toki OLS:n päättäjillä saattaa olla hitusen vaikutusta päätökseen et otetaanko meitä enää edes koppiin 😂
Mut mulle saa laittaa viestiä, jos joku asia pahasti häiritsee.

Toivotaan ettei kukaan lähetystä kuunnellut pahoittanut mieltänsä meidän sanomisista, koska meidän aito halu on herättää tunteita ja uskaltaa sanoa sellaisia asioita joita välttämättä kaikki ei ääneen sanoisi.
Kaikki voivat käydä kokeilemassa ja jos on ensimmäisen kerran jälkeen kuin kala vedessä, niin ei muuta ku antaa palaa.
Mekin tarvitaan varmasti toistoja, jotta voidaan Jutin tavoin mennä eteenpäin.

Me vedettiin tänään molemmat ensimmäistä kertaa sankaluurit päässä ja jos uudestaan pyydetään, niin saattaa kai sitä mennäkin.

Itse olen katsonut ja kuunnellut vuosien ajan pelejä ja pannut merkille, että lähes jokaisen seuran "fanikameran" takaa löytyy kotijoukkueen edustajia.
Osa vetää räikeästi kotiinpäin ja osa ei ihan niin räikeästi, mut mielestäni "puuhastelu fanikameroiden" takana olevien kuuluukin vetää kotiinpäin.
Keltasinisten lasien läpi katsominen on valitettava automaatio itselläni, koska niin lähellä seurarakkaus on ja kyllä sen uskallan myös myöntää.
Kotijoukkueen suosimisen vähentäminen saattaa olla meille erittäin hankalaa... Vähän sama kuin katsoisi Ruotsissa salibandyfinaalia ruotsin kanavalta ja ihmettelisi et miksi tää selostaja on Ruotsin puolella.

Olen myös katsonut lähetyksiä ilman ääntä ja tullut siihen tulokseen, että olisi hyvä saada edes joku koirankoppiin höpisemään jotain.
En edusta kommenteillani seuran linjaa vaan näkemys on omani.
Mielestäni tuomarityöskentelyä on välillä hyvä nostaa esille. Heidänkin tulee saada palautetta toiminnastaan muualtakin kuin erotuomaritarkkailijoilta.
Harvoin tuomari, pelaaja, valmentaja, selostaja tai kommentaattori onnistuu täydellisesti pelissä, mut tuntuu et tuomareiden kritisointi on tänä päivänä kielletty täysin. Mielestäni jokaisessa pelissä on tulkinnan varaisia tilanteita ja varmasti kyseenalaiset tuomiot nostan esille.
Toki raja täytyy johonkin kohtaan vetää ja eilen oltiin hyvin varovaisia sanavalintojen suhteen.

Itse kritisoin muutamaa tilannetta.
Tuonosen näpeille lyömistä (mielestäni mainitsin asiasta lähetyksessä kertaalleen). Ekasta sormille lyömisestä varoitettiin vaikka yleensä näistä on annettu heti kakkonen. Toisesta iskusta Speven peluri lähtikin boxiin.
Toinen oli Wikstedtin jäähy, koska täysin vastaava jäi toisessa päässä 5min aikasemmin vislaamatta.

Lopun jäähyt oli mielestäni vähän sellaista höttöä et samanlaisia tilanteita oli pelissä kymmeniä ja niistä ei tullut jäähyä. Miksi viimeisellä minuutilla niistä annetaan boxia? Ei niillä ollut mitään merkitystä pelin kannalta, mut satuinpa nyt lähetyksessä vain ihmettelemään asiasta ääneen.

Mut korostan edelleen et nämä on vaan minun näkemyksiä ja kommentoin täälläkin itsenäni.

T. Janne Karjala
Mä oon vähän eri mieltä tuomareiden arvostelusta. Aika usein saavat kohtuutonta arvostelua osakseen! Enkä kyllä itse ole havainnut tämän olevan kiellettyä. Usein tartutaan liikaa yksittäisiin tilanteisiin.

Mitä tulee selostukseen, hyvin vedetty. Kyllä näissä fanikameroissa voi ja saa olla kotiinpäin vetämistä👍. Puolueettomien selostajien tai kommentoijien saaminen on kyllä täysi mahdottomuus!
 
Viestejä
45
Mä oon vähän eri mieltä tuomareiden arvostelusta. Aika usein saavat kohtuutonta arvostelua osakseen! Enkä kyllä itse ole havainnut tämän olevan kiellettyä. Usein tartutaan liikaa yksittäisiin tilanteisiin.

Mitä tulee selostukseen, hyvin vedetty. Kyllä näissä fanikameroissa voi ja saa olla kotiinpäin vetämistä👍. Puolueettomien selostajien tai kommentoijien saaminen on kyllä täysi mahdottomuus!

Mää säästän kohtuuttoman palautteen kentälle.
Pienessä mittakaavassa kyseenalaistan vislaukset meni ne kummin päin tahansa..
Mut sitä vähän meinasin tuossa aikaisemmassa viestissä, että joku raja siinä tuomareiden arvostelussa kommenttaattorin roolissa täytyy olla.
Toki lähetystä seuranneilta toivotaankin rehellistä palautetta et mentiinkö liian pitkälle.

Uskallan rohkeasti kyl väittää, että ei me erityisemmin alleviivattu tuomareiden huonoutta, koska sitähän he eivät olleet.
 

Säbantteri

Kiitos palautteista.
Lähdettiin Timon kanssa mukaan projektiin juurikin sen takia, että OLS tarvi tiimiin lisää jäseniä.
Ei tätä talkookooporukkaa salibandy piireissä ole ikinä liikaa.
Nostan Timolle hattua et uskalsi ottaa selostajan haasteen vastaan ja toivoi vielä et voidaan joskus vetää yhdessä uudestaan.
Onhan se toki varmasti raskasta vierasjoukkueen kannattajana kuunnella, kun vedetään kotiinpäin, mut it is what it is.

Eihän Timon ensiesiintyminen nyt vedä vertoja kokeneisiin konkareihin, mut jostain se pitää aloittaa ja mielestäni onnistunut debyytti häneltä.
Palaute meidän suuntaan on ollut todella positiivista ja otamme kritiikin myös vastaan, jotta voimme jatkossa kehittyä ja olla parempia...
Toki OLS:n päättäjillä saattaa olla hitusen vaikutusta päätökseen et otetaanko meitä enää edes koppiin 😂
Mut mulle saa laittaa viestiä, jos joku asia pahasti häiritsee.

Toivotaan ettei kukaan lähetystä kuunnellut pahoittanut mieltänsä meidän sanomisista, koska meidän aito halu on herättää tunteita ja uskaltaa sanoa sellaisia asioita joita välttämättä kaikki ei ääneen sanoisi.
Kaikki voivat käydä kokeilemassa ja jos on ensimmäisen kerran jälkeen kuin kala vedessä, niin ei muuta ku antaa palaa.
Mekin tarvitaan varmasti toistoja, jotta voidaan Jutin tavoin mennä eteenpäin.

Me vedettiin tänään molemmat ensimmäistä kertaa sankaluurit päässä ja jos uudestaan pyydetään, niin saattaa kai sitä mennäkin.

Itse olen katsonut ja kuunnellut vuosien ajan pelejä ja pannut merkille, että lähes jokaisen seuran "fanikameran" takaa löytyy kotijoukkueen edustajia.
Osa vetää räikeästi kotiinpäin ja osa ei ihan niin räikeästi, mut mielestäni "puuhastelu fanikameroiden" takana olevien kuuluukin vetää kotiinpäin.
Keltasinisten lasien läpi katsominen on valitettava automaatio itselläni, koska niin lähellä seurarakkaus on ja kyllä sen uskallan myös myöntää.
Kotijoukkueen suosimisen vähentäminen saattaa olla meille erittäin hankalaa... Vähän sama kuin katsoisu Ruotsissa salibandyfinaalia ruotsin kanavalta ja ihmettelisi et miksi tää selostaja on Ruotsin puolella.

Olen myös katsonut lähetyksiä ilman ääntä ja tullut siihen tulokseen, että olisi hyvä saada edes joku koirankoppiin höpisemään jotain.
En edusta kommenteillani seuran linjaa vaan näkemys on omani.
Mielestäni tuomarityöskentelyä on välillä hyvä nostaa esille. Heidänkin tulee saada palautetta toiminnastaan muualtakin kuin erotuomaritarkkailijoilta.
Harvoin tuomari, pelaaja, valmentaja, selostaja tai kommentaattorin onnistuu täydellisesti pelissä, mut tuntuu et tuomareiden kritisointi on tänä päivänä kielletty täysin. Mielestäni jokaisessa pelissä on tulkinnan varaisia tilanteita ja varmasti kyseenalaiset tuomiot nostan esille.
Toki raja täytyy johonkin kohtaan vetää ja eilen oltiin hyvin varovaisia sanavalintojen suhteen.

Itse kritisoin muutamaa tilannetta.
Tuonosen näpeille lyömistä (mielestäni mainitsin asiasta lähetyksessä kertaalleen). Ekasta sormille lyömisestä varoitettiin vaikka yleensä näistä on annettu heti kakkonen. Toisesta iskusta Speven peluri lähtikin boxiin.
Toinen oli Wikstedtin jäähy, koska täysin vastaava jäi toisessa päässä 5min aikasemmin vislaamatta.

Lopun jäähyt oli mielestäni vähän sellaista höttöä et samanlaisia tilanteita oli pelissä kymmeniä ja niistä ei tullut jäähyä. Miksi viimeisellä minuutilla niistä annetaan boxia? Ei niillä ollut mitään merkitystä pelin kannalta, mut satuinpa nyt lähetyksessä vain ihmettelemään asiasta ääneen.

Mut korostan edelleen et nämä on vaan minun näkemyksiä ja kommentoin täälläkin itsenäni.

T. Janne Karjala


On aivan oikein, että selostuskoppiin saadaan ns. uutta verta ja hatunnosto siitä, että sinne uskalletaan mennä vaikka tiedossa olisi selostajilla itselläkin, että vähäinen kokemus ja riittämätön tietotaso esim. vastustajasta ei mahdollista virheetöntä suoritusta.

On myös aivan ymmärrettävää, että fanikameralähetyksiä selostetaan tietyllä tapaa värilasien läpi ja esim. kotijoukkueen maaleja hehkutetaan aivan eri tavalla kuin vierasjoukkueen maaleja. On kuitenkin aivan eri asia vaikkapa pohtia ääneen lähetyksessä esim. kotijoukkueen tekemisiä ja vahvuuksia suhteessa vastustajaan kuin todeta kuten eilen, että "Toivottavasti tästä nyt pystytään rakentamaan tilanne, jolla SPV saadaan lopullisesti lyötyä lattianrakoon". Mielestäni aika kaukana jo pienestä kotiinpäin vetämisestä.

Eilisessä ottelussa selostajat olivat niin vahvasti OLSin fanipoikia, että unohtuivat hehkuttamaan joukkueen ohimennyttä suoritusta vielä vaikka vastustaja teki jo maalin toisessa päässä. Tilastojen mukaan OLSilla oli koko ottelussa yksi laukaus enemmän maalia kohti, toki tekivät kaksi maalia enemmän ja ansaitsivat voittonsa. Pelin kuva ja tilastot kuitenkin osoittottavat, että tilanteita oli molemmissa päissä ja oli enempi tuurissaan, kummalle ottelu kääntyi kuin seurausta toisen joukkueen selvästä pelillisestä hallinnasta. Jos selostusta olisi kuunnellut ilman kuvaa, olisi saanut vaikutelman, että OLS vie vastustajaa kuin litran mittaa.

Toki selostajilla kuuluu olla oikeus analysoida myöskin tuomariston onnistumista, jos se tehdään objektiivisesti eikä siten, että lasketaan montako vihellystä tai viheltämättömyyttä on tullut, joista kotijoukkue on kärsinyt. Eilisessä ottelussa tuomarit onnistuivat kohtuullisesti. Linja oli viimeiselle minuutille asti salliva, mutta se oli sitä molemmille. Tuomarit ei peliä ratkaisseet ja tuomarityöskentelyä koskevat kommentit selostamosta olivat asiallisia.
 
Viestejä
7,837
Itse sanoisin, että jos selostajien puolueellisuus häiritsee, niin menkää joko paikanpäälle katsomaan tai laittakaa äänet pois lähetyksestä.

Minua se ei ole häirinnyt koskaan ja on mukava kuulla sisäpiirin tietoa joukkueesta kuin joukkueesta, joita nämä fanikameraselostajat tuovat lähetyksiin.
 

Säbantteri

Itse sanoisin, että jos selostajien puolueellisuus häiritsee, niin menkää joko paikanpäälle katsomaan tai laittakaa äänet pois lähetyksestä.

Minua se ei ole häirinnyt koskaan ja on mukava kuulla sisäpiirin tietoa joukkueesta kuin joukkueesta, joita nämä fanikameraselostajat tuovat lähetyksiin.

Ei minua kotiinpäinveto häiritse, lähinnä huvittaa. Enempi luotan omiin silmiini kuin selostajan kommentteihin. Sisäpiiritieto on paikallaan, jos se on tietoa eikä selostaja/kommentaattorin omaa, sisäpiiritiedoksi verhoamaa olettamusta.
 
Viestejä
720
Toinen oli Wikstedtin jäähy, koska täysin vastaava jäi toisessa päässä 5min aikasemmin vislaamatta.

Tähän nyt pakko tarttua. Peliä en katsonut enkä tilannetta nähnyt (enkä selostusta kuullut), mutta tulospalvelun mukaan Wikstedin jäähy on tullut jatkuvasta väärästä pelitavasta. Tällöin ei ole väliä, kuinka iso se viimeinen rike on, vaan täytyy katsoa myös aiempia tilanteita. Ei voida verrata vain ”samanlainen 5 min aikaisemmin”, koska se viimeinen rike ei välttämättä ole yksin jäähyn arvoinen. Sen takia jäähy on jatkuva väärä pelitapa.
 
Viestejä
462
Kiitos palautteista.
Lähdettiin Timon kanssa mukaan projektiin juurikin sen takia, että OLS tarvi tiimiin lisää jäseniä.
Ei tätä talkookooporukkaa salibandy piireissä ole ikinä liikaa.
Nostan Timolle hattua et uskalsi ottaa selostajan haasteen vastaan ja toivoi vielä et voidaan joskus vetää yhdessä uudestaan.
Onhan se toki varmasti raskasta vierasjoukkueen kannattajana kuunnella, kun vedetään kotiinpäin, mut it is what it is.

Eihän Timon ensiesiintyminen nyt vedä vertoja kokeneisiin konkareihin, mut jostain se pitää aloittaa ja mielestäni onnistunut debyytti häneltä.
Palaute meidän suuntaan on ollut todella positiivista ja otamme kritiikin myös vastaan, jotta voimme jatkossa kehittyä ja olla parempia...
Toki OLS:n päättäjillä saattaa olla hitusen vaikutusta päätökseen et otetaanko meitä enää edes koppiin 😂
Mut mulle saa laittaa viestiä, jos joku asia pahasti häiritsee.

Toivotaan ettei kukaan lähetystä kuunnellut pahoittanut mieltänsä meidän sanomisista, koska meidän aito halu on herättää tunteita ja uskaltaa sanoa sellaisia asioita joita välttämättä kaikki ei ääneen sanoisi.
Kaikki voivat käydä kokeilemassa ja jos on ensimmäisen kerran jälkeen kuin kala vedessä, niin ei muuta ku antaa palaa.
Mekin tarvitaan varmasti toistoja, jotta voidaan Jutin tavoin mennä eteenpäin.

Me vedettiin tänään molemmat ensimmäistä kertaa sankaluurit päässä ja jos uudestaan pyydetään, niin saattaa kai sitä mennäkin.

Itse olen katsonut ja kuunnellut vuosien ajan pelejä ja pannut merkille, että lähes jokaisen seuran "fanikameran" takaa löytyy kotijoukkueen edustajia.
Osa vetää räikeästi kotiinpäin ja osa ei ihan niin räikeästi, mut mielestäni "puuhastelu fanikameroiden" takana olevien kuuluukin vetää kotiinpäin.
Keltasinisten lasien läpi katsominen on valitettava automaatio itselläni, koska niin lähellä seurarakkaus on ja kyllä sen uskallan myös myöntää.
Kotijoukkueen suosimisen vähentäminen saattaa olla meille erittäin hankalaa... Vähän sama kuin katsoisi Ruotsissa salibandyfinaalia ruotsin kanavalta ja ihmettelisi et miksi tää selostaja on Ruotsin puolella.

Olen myös katsonut lähetyksiä ilman ääntä ja tullut siihen tulokseen, että olisi hyvä saada edes joku koirankoppiin höpisemään jotain.
En edusta kommenteillani seuran linjaa vaan näkemys on omani.
Mielestäni tuomarityöskentelyä on välillä hyvä nostaa esille. Heidänkin tulee saada palautetta toiminnastaan muualtakin kuin erotuomaritarkkailijoilta.
Harvoin tuomari, pelaaja, valmentaja, selostaja tai kommentaattori onnistuu täydellisesti pelissä, mut tuntuu et tuomareiden kritisointi on tänä päivänä kielletty täysin. Mielestäni jokaisessa pelissä on tulkinnan varaisia tilanteita ja varmasti kyseenalaiset tuomiot nostan esille.
Toki raja täytyy johonkin kohtaan vetää ja eilen oltiin hyvin varovaisia sanavalintojen suhteen.

Itse kritisoin muutamaa tilannetta.
Tuonosen näpeille lyömistä (mielestäni mainitsin asiasta lähetyksessä kertaalleen). Ekasta sormille lyömisestä varoitettiin vaikka yleensä näistä on annettu heti kakkonen. Toisesta iskusta Speven peluri lähtikin boxiin.
Toinen oli Wikstedtin jäähy, koska täysin vastaava jäi toisessa päässä 5min aikasemmin vislaamatta.

Lopun jäähyt oli mielestäni vähän sellaista höttöä et samanlaisia tilanteita oli pelissä kymmeniä ja niistä ei tullut jäähyä. Miksi viimeisellä minuutilla niistä annetaan boxia? Ei niillä ollut mitään merkitystä pelin kannalta, mut satuinpa nyt lähetyksessä vain ihmettelemään asiasta ääneen.

Mut korostan edelleen et nämä on vaan minun näkemyksiä ja kommentoin täälläkin itsenäni.

T. Janne Karjala
Liiga taitaa vaatia että kaikki pelit lähetetään selostettuna ja hyvä niin, mykkäfilmien aika on ohi. Nostan hattua kaikille vapaaehtoisille, jotka mahdollistavat pelit ja pelien näkymisen mediassa. OLSille ehkä äänimies olisi seuraava rekry:)

Selvisitte mainiosti kun ottaa huomioon että olitte ensimmäistä kertaa parivaljakkona luurit päässä. Näissä fanikameroissa pieni kotijoukkueen nosto ei haittaa, niin kauan kuin kunnioitetaan vastustajaa. Fanikameroiden iso plussa on juurikin paikallisuus ja knoppitieto jota ei valtalähetyksissä kuule.
 
Viestejä
1,585
Tähän nyt pakko tarttua. Peliä en katsonut enkä tilannetta nähnyt (enkä selostusta kuullut), mutta tulospalvelun mukaan Wikstedin jäähy on tullut jatkuvasta väärästä pelitavasta. Tällöin ei ole väliä, kuinka iso se viimeinen rike on, vaan täytyy katsoa myös aiempia tilanteita. Ei voida verrata vain ”samanlainen 5 min aikaisemmin”, koska se viimeinen rike ei välttämättä ole yksin jäähyn arvoinen. Sen takia jäähy on jatkuva väärä pelitapa.
Tässä tapauksessa taisi olla kyse juurikin siitä, että aiemmin jäi vastaava jatkuva väärä pelitapa viheltämättä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös