Siinä on kuitenkin mielestäni valtava ero, että tekeekö jotain tuollaisia uhkauksia vai ovatko ne lupauksia, jotka pitävät.
Syksyllä 2018 lupasin olla puuttumatta noihin Oilersin kausiketjujen sisältöihin täällä foorumilla. Siellä on ollut joskus muutama minun viestini, mutta vain koska joku on halunnut ne väkisin sinne siirtää. Huomattuani ne olen käynyt myös poistamassa ne saman tien. Yhtään viestiä en niihin ketjuihin ole sen sijaan koskaan kirjoittanut.
2019 syksyllä lupasin, etten olen yhdessäkään Oilersin miesten edustuksen pelissä sillä kaudella runkosarjassa kannustamassa heitä, jos eivät mene Cupissa kertaakaan jatkoon. Näin myös tein.
2019 keväällä lupasin, että mikäli valitsevat SPV:n vastustajaksi (eli käytännössä putoavat tahallaan), en tule paikan päälle ollenkaan. Valitsivat Indiansin ja omasta mielestäni olin varsin aktiivisesti mukana jokaisessa playoff-ottelussa.
2020 syksyllä lupasin, että jos vieraspeleihin ei saa paikan päälle mennä, niin lopetan sen kauden osalta seuraamisen siihen paikkaan. Näin myös tein, palasin välittömästi kauden päätyttyä. Indiansia vastaan olleesta puolivälieräsarjasta näin jostain pelistä erätaukoa muutaman minuutin, kun säädin vaimolleni Ruudun lähetyksen kuntoon, että hän pääsi seuraamaan.
Ja nyt 2021 syksyllä lupasin, että aloitan Oilersin miesten edustuksen seuraamisen siitä ensimmäisestä Cupin pelistä (eli huomisesta) ja jos putoavat välittömästi, myös päätän seuraamiseni huomiseen. Kausikortti minulla on, mutta en välttämättä tule käyttämään sitä kertaakaan. Samoin Ruudun tilaus minulla on, mutta en ole Oilersin peleistä nähnyt kuin muutaman lyhyen koostepätkän (esim. Sählyohjelmassa ja Savosen tapausta katsottiin myös ehkä 10-15 minuuttia jälkikäteen).
Muuhun seuraamiseeni tämä ei ole vaikuttanut. Olen esimerkiksi tälle kaudelle nähnyt tähän mennessä sekä Oilersin kakkosjoukkueen (eli SBS Kingsin) että P21 joukkueen jokaisen pelin paikan päällä, mukaanlukien vieraspelit. 2019 olin heti putoamista seuraavana päivänä Ideaparkissa kannustamassa C2-joukkuetta.
Sitten tietysti jos Rautakorpi itseasiassa poltti sen talon, niin sitten tämä on sama asia pl. minun toiminnassani ei käsittääkseni ole mitään rikollista. Korjatkaa toki jos olen väärässä.