En tiedä onko sama tilanne mitä tarkoitat, mutta minä tarkoitan tilannetta, jossa Jonaeson jää jalalla n. metrin jälkeen ja sen jälkeen lyö mailaan/nostaa mailaa "ujuttamalla" mailan Äijälän jalan ja mailan välistä. Se on totta, että tuosta ei mailan kopinaa kuuluu, mutta kuten kuvasta näkee niin selvä rike. Mut aika tyypillinen kommentti lajia ei niin paljon seuraavalta että pitää kuulua kopina et voi puhaltaa rikkeen. Ja se että kommentoidaan ku ajaa ahtaaseen väliin, että sen takia saisi lyödä mailaan. Se että oot metrin jalalla perässä ja saat sieltä mailaan lyönnillä ottaa riiston vie uskottavuutta koko lajista.
Tulkitsen tän heikkotasoiseksi provoksi.
Erinomaisessa screenshotissasihan näkyy se, että Jonaeson ujuttaa mailansa Äijälän mailan alta, ja kuva vahvistaa vielä että palloon nimenomaa. Ja tätä tukee vielä se, että eipä tuota vahvemmin protestoinut kukaan, Saari kaukaisimpana pelaajana ko. tilanteesta vähän kyseli mutta sekin loppui lyhyeen.
Se, että ajaa sumppuun itseensä, ei tarkoita että saa lyödä mailaa, mutta se usein tarkoittaa sitä että kopisee helposti kun ajat ryteikköön itse jossa vastustajat ovat jo valmiiksi, eli aiheutat itse sen että mailasi osuu vastustajan mailaan aiheuttaen vaikutelman mailaanlyönnistä vaikka pallo olisi koko ajan lavassasi.
Näin 20 vuotta itse pelanneena, jokusen vuoden takavuosina tuomaroineena, ja päälle sadan pelin selostuskokemuksella uskon jokseenkin että oon haisulla ainakin mistä puhun. Ja ennen kuin edes aloitat, niin ei en katso tätä nyt Näätälasit päässä, vaikka kuinka fanikameraan tms. koitatkin vedota.
Toki ihan ymmärrettävää ja luonnollista että oman joukkueen häviö kismittää, ja sitä pyritään ensisijaisesti selittämään kaikella muulla kuin sillä että oma joukkue oli heikompi. Olenhan itsekin tähän ainakin osittain toisinaan sortunut kun intensiivisesti lajia ja toki KrP:tä ennen kaikkea seuraan.
Turhapa tästä tämän enempää on vääntää, ja tuo yksittäinen maali ei ollut kuin lukemia kaunistava maali kokonaisuudessa.