Pääkallo.fi

OLS 2023-2024

Viestejä
157
Ketään syyttelemättä ja sen enempää seura-arjesta tietämättä, ihan siis vilpittömänä kysymyksenä, mitä jos joku seura ottaisi rohkeasti sellaisen tavoitteen, että tuplataan sponsoritulot seuraavan viiden vuoden tähtäimellä? Tai vaikka että 30% lisää katsojia seuraavan kahden vuoden päästä. Ja kun tavoitteet selvillä, niin sitten asettaa toimenpiteet, millä sinne pääsee. Tämä ei liity siis suoraan OLSiin.

Tässä voisi peilata tilannetta Kärppiin ja kuinka se sieltä 2 divarista nousi takaisin parrasvaloihin. Junnoko tämän homman loi vai kuka? Toisin kuin esim. Blues, jossa veto loppui.

Toisaalta OLS on monen lajin seura joka varmaan tuo omat haasteensa samoin kuin se että Kärpät taitaa imuroida aika hyvin isot sponsorirahat Oulun alueelta.

Ehdotuksesi on kuitenkin minusta miettimisen arvoinen ja toimimisen arvoinen. Koska ajattelu ei vie asiaa hirveesti eteenpäin vaan siihen tarvitaan toimimista sen suhteen. Toisaalta täältä sivusta on helppo heitellä.
 
Viestejä
689
Tässä voisi peilata tilannetta Kärppiin ja kuinka se sieltä 2 divarista nousi takaisin parrasvaloihin. Junnoko tämän homman loi vai kuka? Toisin kuin esim. Blues, jossa veto loppui.

Toisaalta OLS on monen lajin seura joka varmaan tuo omat haasteensa samoin kuin se että Kärpät taitaa imuroida aika hyvin isot sponsorirahat Oulun alueelta.

Ehdotuksesi on kuitenkin minusta miettimisen arvoinen ja toimimisen arvoinen. Koska ajattelu ei vie asiaa hirveesti eteenpäin vaan siihen tarvitaan toimimista sen suhteen. Toisaalta täältä sivusta on helppo heitellä.
Seuroissa ns. rahankerääjät eli sponsori- ja yhteistyösopimuksia myyvät ihmiset on yleensä provikkapalkalla. Joissain seuroissa otona, joissain seuratyöntekijöinä.

Eli sivusta huutelu on tosiaan helppoa verrattuna siihen, miten kovan työn takana se raha meidän lajissa on.
 
Viestejä
1,009
Tässä voisi peilata tilannetta Kärppiin ja kuinka se sieltä 2 divarista nousi takaisin parrasvaloihin. Junnoko tämän homman loi vai kuka? Toisin kuin esim. Blues, jossa veto loppui.

Toisaalta OLS on monen lajin seura joka varmaan tuo omat haasteensa samoin kuin se että Kärpät taitaa imuroida aika hyvin isot sponsorirahat Oulun alueelta.

Ehdotuksesi on kuitenkin minusta miettimisen arvoinen ja toimimisen arvoinen. Koska ajattelu ei vie asiaa hirveesti eteenpäin vaan siihen tarvitaan toimimista sen suhteen. Toisaalta täältä sivusta on helppo heitellä.

Noin se varmaan monesti on, että merkittävä muutos vaatii jonkun yksittäisen veturin, jolla on järjetön intohimo, tahto ja samalla myös kyky toteuttaa hommaa pitkäjänteisesti. Kuten Junno, Passo tai Salmela. Helppoa se ei varmasti ole, etenkään salibandyssa. Ja riski on että sitten kun se veturi lähtee, niin kaatuuko pakka sitten kokonaan.

Eli sivusta huutelu on tosiaan helppoa verrattuna siihen, miten kovan työn takana se raha meidän lajissa on.

Kyllä, ilman muuta. Ja kaikki arvostus niitä kohtaan, jotka noita sponssisopimuksia ja -rahoja kovalla työllä seuroissa hakevat.

Mutta jos haaveillaan että lajin pitäisi kehittyä, niin kaikki lähtee siitä kuinka kiinnostavaksi tämä laji koetaan. Sitä kautta tulee yleisömäärät ja siitä sponsorit + rahat, siitä puolestaan lajin ammattimaistuminen jne. Jos tuota yhtälöä ei seuroissa ja liigassa saada muutettua (ja edelleen, ei ole helppoa eikä minulla ole vastauksia miten), niin sitten ainoa vaihtoehto on vaan laittaa kulupuolta jatkuvasti kireämmälle. Ja siitä ei pidemmän päälle seuraa mitään muuta kuin näivettymistä. Tuuleen huuteluahan tämä on, mutta tuli vaan tästä ketjusta mieleen, kun lukee miten kehitys OLSissa on edennyt eri roolien suhteen ja se pistää huolestuttamaan. Edelleen koen että aika massiivinen ero on F-liigan strategiatavoitteissa, kansainvälistymisessä, suhteessa siihen miten käytännön seuratoiminta lajin seuraajalle näyttäytyy, etenkin ns. pienemmissä seuroissa ja OLS on varmaan vielä sellainen keskisuuri F-liiga seura. Ellei sitten kulisseissa tapahdu jotain ihmeellistä, joka ei vaan heijastu ulkopuolelle.
 
Viestejä
1,642
Ketään syyttelemättä ja sen enempää seura-arjesta tietämättä, ihan siis vilpittömänä kysymyksenä, mitä jos joku seura ottaisi rohkeasti sellaisen tavoitteen, että tuplataan sponsoritulot seuraavan viiden vuoden tähtäimellä? Tai vaikka että 30% lisää katsojia seuraavan kahden vuoden päästä. Ja kun tavoitteet selvillä, niin sitten asettaa toimenpiteet, millä sinne pääsee. Tämä ei liity siis suoraan OLSiin.
Vielä kun listaat ne toimenpiteet, jolla esim. tuplataan sponsoritulot.
 
Viestejä
689
Noin se varmaan monesti on, että merkittävä muutos vaatii jonkun yksittäisen veturin, jolla on järjetön intohimo, tahto ja samalla myös kyky toteuttaa hommaa pitkäjänteisesti. Kuten Junno, Passo tai Salmela. Helppoa se ei varmasti ole, etenkään salibandyssa. Ja riski on että sitten kun se veturi lähtee, niin kaatuuko pakka sitten kokonaan.



Kyllä, ilman muuta. Ja kaikki arvostus niitä kohtaan, jotka noita sponssisopimuksia ja -rahoja kovalla työllä seuroissa hakevat.

Mutta jos haaveillaan että lajin pitäisi kehittyä, niin kaikki lähtee siitä kuinka kiinnostavaksi tämä laji koetaan. Sitä kautta tulee yleisömäärät ja siitä sponsorit + rahat, siitä puolestaan lajin ammattimaistuminen jne. Jos tuota yhtälöä ei seuroissa ja liigassa saada muutettua (ja edelleen, ei ole helppoa eikä minulla ole vastauksia miten), niin sitten ainoa vaihtoehto on vaan laittaa kulupuolta jatkuvasti kireämmälle. Ja siitä ei pidemmän päälle seuraa mitään muuta kuin näivettymistä. Tuuleen huuteluahan tämä on, mutta tuli vaan tästä ketjusta mieleen, kun lukee miten kehitys OLSissa on edennyt eri roolien suhteen ja se pistää huolestuttamaan. Edelleen koen että aika massiivinen ero on F-liigan strategiatavoitteissa, kansainvälistymisessä, suhteessa siihen miten käytännön seuratoiminta lajin seuraajalle näyttäytyy, etenkin ns. pienemmissä seuroissa ja OLS on varmaan vielä sellainen keskisuuri F-liiga seura. Ellei sitten kulisseissa tapahdu jotain ihmeellistä, joka ei vaan heijastu ulkopuolelle.
Siellä tavoitteissa on kyllä yksi taloudellisesti tosi merkittävä asia: jokaisella liigaseuralla oma halli.

Se kun tarkoittaa sitä, että kaikkien seuran joukkueiden salivuokrat kulkee sitten oman seuran halliyhtiölle, eikä jollekin muulle yrittäjälle tai esim. kaupungille.
 
Viestejä
166
Nykyään yritykset eivät lähde sponsoroimaan täysin vastikkeetta. Esim. Kärppien ja AC Oulun sponsorit järkkää omille sidosryhmilleen erilaisia kekkereitä ottelutapahtumiin, haluavat tiettyä näkyvyyttä jne jne.
BläkBoksin vipissäkin varmasti moni sponsori omia asiakkaitaan kestitsee.

Tällaistahan ei pienissä seuroissa ole ja vaikea nähdä, että joku yritys asiakkaitaan vaikkapa Kastelliin toisi. Eri asia olisi, jos katsomo olisi aina täynnä ja karnevaalitunnelma joka pelissä. Toisaalta, ei se AC Oulun yritysvipissäkään mitään glamour-meininkiä ollut ainakaan pari-kolme kautta sitten. Kinkkukiusausta ja ruisleipää ja valmentajat ja pari pelaajaa kävi pyörähtämässä.

Tuuleen huutelua tämäkin aiheen vierestä, mutta jotain ennakkoluulotonta kokeilua olisi mukava nähdä. Edes ristiinmarkkinointia AC Oulun pelin katsojille, vaikka ottelulipulla OLSn peliin tms

Edit. Ihan ensiksi totta kai pitäisi saada harrastajamäärät kasvamaan, huomattavasti akuutimpi ongelma. Ja sitä kautta seuratoiminnan "näivettyminen" kääntymään ja sitten voitaisi miettiä resurssointiakin uudelleen
 
Viestejä
8,091
Nykyään yritykset eivät lähde sponsoroimaan täysin vastikkeetta. Esim. Kärppien ja AC Oulun sponsorit järkkää omille sidosryhmilleen erilaisia kekkereitä ottelutapahtumiin, haluavat tiettyä näkyvyyttä jne jne.
BläkBoksin vipissäkin varmasti moni sponsori omia asiakkaitaan kestitsee.

Tällaistahan ei pienissä seuroissa ole ja vaikea nähdä, että joku yritys asiakkaitaan vaikkapa Kastelliin toisi. Eri asia olisi, jos katsomo olisi aina täynnä ja karnevaalitunnelma joka pelissä. Toisaalta, ei se AC Oulun yritysvipissäkään mitään glamour-meininkiä ollut ainakaan pari-kolme kautta sitten. Kinkkukiusausta ja ruisleipää ja valmentajat ja pari pelaajaa kävi pyörähtämässä.

Tuuleen huutelua tämäkin aiheen vierestä, mutta jotain ennakkoluulotonta kokeilua olisi mukava nähdä. Edes ristiinmarkkinointia AC Oulun pelin katsojille, vaikka ottelulipulla OLSn peliin tms

Edit. Ihan ensiksi totta kai pitäisi saada harrastajamäärät kasvamaan, huomattavasti akuutimpi ongelma. Ja sitä kautta seuratoiminnan "näivettyminen" kääntymään ja sitten voitaisi miettiä resurssointiakin uudelleen
Minusta tätä voi verrata vaikka Seinäjoelle hyvin. Näkisin, että OLS:lla voisi olla suhteellisen lyhyellä aikavälillä (mitä, kolme vuotta?) hyvä tavoite mennä SPV:n edelle.

Seinäjoella on kaksi salibandyn fliigajoukkuetta. Seinäjoella asukasluku on kolmasosa Oulusta. Seinäjoki ei varsinaisesti ole yliopistokaupunki (ja ihan varmaan on yliopistojen sivuhaaroja siellä, silti).

En näe, että Seinäjoen urheilutalo on mitenkään merkittävästi Kastellia parempi paikka pelata tai kestitä yritysvieraita. Olen käynyt niissä tiloissa ja en sinällään moittimaan lähde Seinäjoen tiloja, mutta en myöskään jaksa uskoa, etteikö Kastellista järjestyisi vastaavia. Käytännössä se on joku luokkahuoneen tyylinen.

Ja sitten jos verrataan vaikkapa Espooseen, puhuttiin me sitten Otahallista tai Tapiolan urheiluhallista, niin Kastellihan on suorastaan glamouria.
 
Viestejä
166
Minusta tätä voi verrata vaikka Seinäjoelle hyvin. Näkisin, että OLS:lla voisi olla suhteellisen lyhyellä aikavälillä (mitä, kolme vuotta?) hyvä tavoite mennä SPV:n edelle.

Seinäjoella on kaksi salibandyn fliigajoukkuetta. Seinäjoella asukasluku on kolmasosa Oulusta. Seinäjoki ei varsinaisesti ole yliopistokaupunki (ja ihan varmaan on yliopistojen sivuhaaroja siellä, silti).

En näe, että Seinäjoen urheilutalo on mitenkään merkittävästi Kastellia parempi paikka pelata tai kestitä yritysvieraita. Olen käynyt niissä tiloissa ja en sinällään moittimaan lähde Seinäjoen tiloja, mutta en myöskään jaksa uskoa, etteikö Kastellista järjestyisi vastaavia. Käytännössä se on joku luokkahuoneen tyylinen.

Ja sitten jos verrataan vaikkapa Espooseen, puhuttiin me sitten Otahallista tai Tapiolan urheiluhallista, niin Kastellihan on suorastaan glamouria.
Samaa mieltä. Kyllä Kastelli tiloiltaan soveltuisi isona paikkana tuollaiseen varmasti helpostikin. Kohtuullisen läheltä kuitenkin OLSn toimintaa seuranneena en tiedä että olisi juuri mitään yrityskumppanuuksia ja -yhteistöitä, muuta kuin logot paidassa (niitä totta kai saattaa olla), ainakaan mitään kovin näkyvää. Ei ainakaan mitään autoliikemainoksia, kuten SPV:llä tv:ssä 😅

Ennakkoluulottomuutta tuollaisen kehittäminen vaatii. Ei se tosiaan mitään NFL-meininkiä tarvitse heti olla.

Kyllä esim. AC Oulu on kokeillut vaikka minkälaista yhteistyökumppaneiden kanssa ja pieni seura sekin on ja puitteet ja resurssit hyvinkin rajalliset, mm. Toimitusjohtaja Meriläinen itse kantoi vippiin olutta ja lonkeroa lisää ja vastasi suunnilleen kaikesta yksin.
 
Viestejä
1,642
Kyllä esim. AC Oulu on kokeillut vaikka minkälaista yhteistyökumppaneiden kanssa ja pieni seura sekin on ja puitteet ja resurssit hyvinkin rajalliset, mm. Toimitusjohtaja Meriläinen itse kantoi vippiin olutta ja lonkeroa lisää ja vastasi suunnilleen kaikesta yksin.
Meriläinen vastasi tosiaan suunnilleen kaikesta yksin ja paloi siinä sivussa loppuun.

AC Oulu veti myös todella inhorealistisella linjalla ja keikkui lähinnä Ykkösen keskikastissa. Sitten pääomistajaksi saatiin Tomi Kaismo ja seuran profiili on noussut huimasti, mutta lähinnä Kaismon rahoilla.

Minusta tätä voi verrata vaikka Seinäjoelle hyvin. Näkisin, että OLS:lla voisi olla suhteellisen lyhyellä aikavälillä (mitä, kolme vuotta?) hyvä tavoite mennä SPV:n edelle.

Seinäjoella on kaksi salibandyn fliigajoukkuetta. Seinäjoella asukasluku on kolmasosa Oulusta. Seinäjoki ei varsinaisesti ole yliopistokaupunki (ja ihan varmaan on yliopistojen sivuhaaroja siellä, silti).
Seinäjoella ei myöskään ole Oulun Kärppiä, jonka jälkeen muille jää vain murusia. Salibandy on Seinäjoella ykköslaji talvella. Oulussa ei jalkapallolla mennyt erityisen lujaa ennen Kaismoa. Pesäpallo on ykköspesiksessä henkitoreissaan. Lentopallossa kaksi liigaseuraa mennyt konkkaan jne. Eli myös muilla palloilulajeilla on täällä hankalaa.
 
Viestejä
157
Onko OLS:n ja SPV:n ero T. Koponen? Tätä kysyin jo aikoinaan. Loiko Tommy sellaisen kulttuurin että siitä hyötyy nykyisin myös Nurmon Jymy? Tiedän että ainakin aikoinaan pelaajat tekivät kesällä tosi paljon kökkähommia, jotta talvella sai vain pelata. Paljonko nykyisin joukkueen pelaajat tekee hommia kesällä joukkueen rahatilanteen eteen?
 
Viestejä
166
Yhteistyökumppanuuksien ja sponsoreiden hankinta ei vaadi miljonääriä tueksi. Eikä tapahtumien järjestäminenkään. Paljon touhusi ACO jo ennen Kaismoa. Sieltähän se yritysmaailmassa Kaismokin löytyi, vaikka ei AC Oulun yhteistyökuvioiden kautta suoraan tullutkaan. Jonkun tällaisen todellisen puuhamiehen se vain vaatii yleensä suomalaisessa urheilussa, jotta jotain hyvää saadaan aikaan, enkä tarkoita että siinä pitäisi kenenkään itseään loppuun polttaa.

Ei varmasti helppoa ole tulopuolen kasvattaminen, sitä ei varmasti väitä kukaan. Mutta mukava olisi nähdä jotain ennakkoluulotonta yrittämistä, olisi se sitten mitä tahansa.
 
Viestejä
8,091
Sitten on vielä sekin, ettei niitä tuloja älyttömästi edes tarvitse (vielä). Muutamia satoja tuhansia vuodessa. Eli ei tässä mistään miljoonista puhuta.
 
Viestejä
604
Onko OLS:n ja SPV:n ero T. Koponen? Tätä kysyin jo aikoinaan. Loiko Tommy sellaisen kulttuurin että siitä hyötyy nykyisin myös Nurmon Jymy? Tiedän että ainakin aikoinaan pelaajat tekivät kesällä tosi paljon kökkähommia, jotta talvella sai vain pelata. Paljonko nykyisin joukkueen pelaajat tekee hommia kesällä joukkueen rahatilanteen eteen?
Jos katsotaan OLS:n ja SPV:n taustoja, niin kyllähän noissa yhteistyökumppaneissa aika iso ero on. Molemmilla on alueen suurin lehtitalo ja urheiluvälinesopimukset sekä urheiluvälinekauppiaat varmaan aika samankokoisilla kumppanuuksilla. OLSilla on iso lääkäriasema kumppanina. Mutta siinäpä ne merkittävimmät taitaa sitten ollakin.

SPV:llä on pääyhteistyökumppanina pari isoa autokauppaa, menestyksekäs liikenneasemaketju, iso alueosuuskauppa, suuri liikepankki, tunnettu lihatehdas sekä nippu pienempiä yhteistyökumppaneita lounaskahviloista toimistotarvikefirmoihin sekä kauppapuutarhasta fysioterapialafkaan. Suurin osa näistä kumppanuuksista ovat vuosien, jopa kymmenien vuosien mittaisia. Siinä olet oikeassa, että T
Koponenhan näiden yhteistyösopimusten isä ja äiti käytännössä on ollut.

Aivan merkityksetön ei ole tuo yleisömäärän vaikutuskaan seuran taloustilanteen kannalta. Tämänhetkisillä yleisökeskiarvoilla mitattuna SPV kerää kotiotteluihinsa kauden aikana reilusti yli 4000 katsojaa enemmän kuin OLS. Varovaisestikin laskien puhutaan kymmenientuhansien eurojen erosta pääsylipputuloissa. On siis tärkeää, että ottelutapahtuma on hyvin järjestetty ja fanit sitoutuvat joukkueen kannustamiseen, meni urheilullisesti sitten hyvin tai ei niin hyvin.
 
Viestejä
8,091
Aloin pohtimaan, että muistanko jotain, mikä SPV:llä olisi ottelutapahtumassa selkeästi paremmin hoidettu kuin OLS:lla, niin fanituotemyynti oli ainoa mieleen tullut asia. En tiedä paljonko siitä rahaa tulee. Toivottavasti mahdollisimman paljon.
 
Viestejä
604
Aloin pohtimaan, että muistanko jotain, mikä SPV:llä olisi ottelutapahtumassa selkeästi paremmin hoidettu kuin OLS:lla, niin fanituotemyynti oli ainoa mieleen tullut asia. En tiedä paljonko siitä rahaa tulee. Toivottavasti mahdollisimman paljon.
En osaa sanoa, minkä joukkueen ottelutapahtumat on parhaiten järjestetty mutta rahaa tulee yleisömäärän perusteella ja jotain kai nelikko SPV, Oilers, Classic ja Happee tekee oikein, ottelutapahtumankin osalta, sikäli iso ero tällä porukalla on yleisömäärissä, verrattuna muuhun porukkaan.
 
Viestejä
157
Aloin pohtimaan, että muistanko jotain, mikä SPV:llä olisi ottelutapahtumassa selkeästi paremmin hoidettu kuin OLS:lla, niin fanituotemyynti oli ainoa mieleen tullut asia. En tiedä paljonko siitä rahaa tulee. Toivottavasti mahdollisimman paljon.
Itse pistin merkille että SPV:llä oli ulkona makkaranmyynti. Ei varmaan tuo rahaa kovasti mutta jotenkin tuo asennetta esille.
Paljonko lippujen hinnat on eri paikkakunnilla? Muistaakseni OLS:lla oli 15 ecee kun taas SPV.llä oli 20-24 ecee ja tuntui että SPV-OLS matsissakin oli katsomo aika täynnä.
 
Viestejä
166
Tulipa muuten menneiltä vuosilta mieleen "superfinaali" -tyyppinen tapahtuma Oulun jäähallista, jossa ols pelasi ensin classiccia vastaan ja sen jälkeen Etta pelasi jonkin lentopallomatsin perään. En muista yhtään paljonko oli katsojia, mutta hienoa, että tällaistakin silloin kokeiltiin.

Kuten aiemmin mainitsinkin, kokeilisin ehdottomasti ristiinmarkkinointia eri lajien välillä. Esim AC Oulun kotipeleissä ja Kastellissakin on käytännössä aina vapaata katsomossa, joten aika huoletta voisi toisen lajin katsojia ottaa "ilmaiseksi" sisään tutustumaan ottelutapahtumaan puolin ja toisin.
 
Viestejä
1,642
On siis tärkeää, että ottelutapahtuma on hyvin järjestetty ja fanit sitoutuvat joukkueen kannustamiseen, meni urheilullisesti sitten hyvin tai ei niin hyvin.
En osaa sanoa, minkä joukkueen ottelutapahtumat on parhaiten järjestetty mutta rahaa tulee yleisömäärän perusteella ja jotain kai nelikko SPV, Oilers, Classic ja Happee tekee oikein, ottelutapahtumankin osalta, sikäli iso ero tällä porukalla on yleisömäärissä, verrattuna muuhun porukkaan.
Nämä joukkueet ovat menestyneet myös urheilullisesti ja se on suomalaisessa palloilukulttuurissa lähes pakollista hyviin yleisömääriin. Menestyksen myötä tulee sitten myös enemmän näitä vakiokatsojia, jotka käyvät peleissä myös silloin kun menee vähän heikommin.

Mutta se menestyksen saaminen onkin sitten toinen juttu ja historiassa on lukuisia seuroja eri lajeissa, joissa on urheilullista menestystä haettu riskillä ja tuloksena seura on kaatunut.

Itse ottelutapahtuman tärkein osatekijä on se paikalle tuleva yleisö. Se on melkein sama mitä oheisohjelmaa peleissä tarjoat, jos tunnelma itse pelissä on huono ja katsomot ovat tyhjinä.
 
Viestejä
604
Nämä joukkueet ovat menestyneet myös urheilullisesti ja se on suomalaisessa palloilukulttuurissa lähes pakollista hyviin yleisömääriin. Menestyksen myötä tulee sitten myös enemmän näitä vakiokatsojia, jotka käyvät peleissä myös silloin kun menee vähän heikommin.

Mutta se menestyksen saaminen onkin sitten toinen juttu ja historiassa on lukuisia seuroja eri lajeissa, joissa on urheilullista menestystä haettu riskillä ja tuloksena seura on kaatunut.

Itse ottelutapahtuman tärkein osatekijä on se paikalle tuleva yleisö. Se on melkein sama mitä oheisohjelmaa peleissä tarjoat, jos tunnelma itse pelissä on huono ja katsomot ovat tyhjinä.
Juuri näin. On yhdentekevää loppujen lopuksi, saavatko lapset hattaraa tai soitetaanko erätauoilla ne kovimmat hittibiisit. Se, mikä ratkaisee on tunnelma katsomossa. Ei ole sattuma, että vierasjoukkueet lähes poikkeuksetta nimeävät parhaiksi vierashalleiksi juuri Happeen Hirviteatterin ja Seinäjoen UT:n. Se tunnelma, jota (lähes) täydet katsomot henkivät ihan kentälle asti, siivittää myös pelaajien otteita kentällä.

On totta, että menestys ruokkii yleisömääriä. Mutta automaatio se ei ole. Krp on viime vuosina menestynyt vähintäänkin kohtuullisesti ja on runkosarjan katsojamäärissä täysin osastoa ynnä muut. Ehkä uusi halli sitten joskus muutoksen tähänkin.
 
Viestejä
20
On totta, että menestys ruokkii yleisömääriä. Mutta automaatio se ei ole. Krp on viime vuosina menestynyt vähintäänkin kohtuullisesti ja on runkosarjan katsojamäärissä täysin osastoa ynnä muut. Ehkä uusi halli sitten joskus muutoksen tähänkin.
Toivotaan, että uusi halli saisi ihmiset katsomaan KrP:n pelejä, mutta pahoin pelkään, että vanhat asenteet on syvällä nokialaisten dna:ssa🥺
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös