Terävä havainto!👍P15 valtakunnallista ei pelata ensi kaudella
Ja Classic olisi aivan ylivoimainen!Mielestäni hyvä päätös. Kulut ovat todella isoja tuossa sarjassa🫡
Sarjaan ilmoittautuminen loppuu vasta 26.5 niin eiköhän sinne vielä joukkueita ilmaannu..Mielenkiintoista tässä P15 ylialueellisessa on, että yleensä junioreissa kovia nimiä kuten ErVi, Oilers, Tiikerit, Classic, KRP ja TPS, ei löydy listalta ollenkaan.
Palvelusivustolta ainakin.Mistä näkee ilmoittautuneet?
Yhtä järkevää kuin yli 20-vuotiaiden juniorisarja.Itse olen sitä mieltä, että kyllä tämän ikäisten tulisi jo pelata SM-sarjaa tai ainakin valtakunnallista sarjaa. Kustannus kysymyksen sikäli ymmärrän, mutta mitään muuta järkeä tässä en nää.
SM-status mukaan niin gloryhunter isävalmentajat keskittyy siinä vaiheessa ainoastaan otteluiden voittamiseen, joka johtaa kehityksen kannalta väärien asioiden harjoittelemiseen ja vahvaan peluuttamiseen.Itse olen sitä mieltä, että kyllä tämän ikäisten tulisi jo pelata SM-sarjaa tai ainakin valtakunnallista sarjaa. Kustannus kysymyksen sikäli ymmärrän, mutta mitään muuta järkeä tässä en nää.
Jokelan Kisa (ja ehkä Sudet) tästä erinomainen esimerkki viime kauden P15 sarjassa. Toki ymmärrettävää jos tavoitteena olisi saada kärkipelaajille tasokkaampia pelejä ja harjoituksia. Mutta tällöinkin ne ”omat vanhat runkopelaajat” kärsii kun värväykset menee edelle peliajassa.SM-status mukaan niin gloryhunter isävalmentajat keskittyy siinä vaiheessa ainoastaan otteluiden voittamiseen, joka johtaa kehityksen kannalta väärien asioiden harjoittelemiseen ja vahvaan peluuttamiseen.
Lisäksi (usein samat henkilöt) alkavat keskittyä ”joukkueiden rakentamiseen” (aivan huutis-tier touhua lapsiurheilussa, myötähäpeän tunteeni on vahva) ja houkuttelemaan alueen kärkipelaajia omaan jengiinsä. Tämä alkaa vielä välillä tapahtumaan 1-2v ennen SM-sarjoja ja tappaa kilpailun alueelta ja heikentää yleensä kaikkia muita paitsi 1-2 seuraa/joukkuetta.
Ei todellakaan tarvitse pelata mitään SM-sarjaa näin nuorten. Erinomainen asia!
Seuraavaksi sitten poistoon 22-vuotiaiden ”juniorisarja”.
Mielestäni täysin oikea ratkaisu siirtä SM-sarjan / valtakunnallisen sarjan aloitus myöhempiin ikäluokkiin. Kustannus on valtava, kun kasiluokkalaiset reissaavat koko talven ympäri ympäri Suomea. Sen lisäksi varsinkin SM-sarja vie aivan älyttömästi aikaa, kun lähdetään pelaamaan yksittäisiä pelejä jopa keskellä viikkoa. Pojat joutuvat olemaan poissa koulusta ja valmennus työelämästä. Äkkiä tuossa poltetaan monta lupaavaa pelaajaa loppuun ja ajetaan samalla vanhemmat taloudellisesti todella tiukoille.Itse olen sitä mieltä, että kyllä tämän ikäisten tulisi jo pelata SM-sarjaa tai ainakin valtakunnallista sarjaa. Kustannus kysymyksen sikäli ymmärrän, mutta mitään muuta järkeä tässä en nää.
SM-status mukaan niin gloryhunter isävalmentajat keskittyy siinä vaiheessa ainoastaan otteluiden voittamiseen, joka johtaa kehityksen kannalta väärien asioiden harjoittelemiseen ja vahvaan peluuttamiseen.
Lisäksi (usein samat henkilöt) alkavat keskittyä ”joukkueiden rakentamiseen” (aivan huutis-tier touhua lapsiurheilussa, myötähäpeän tunteeni on vahva) ja houkuttelemaan alueen kärkipelaajia omaan jengiinsä. Tämä alkaa vielä välillä tapahtumaan 1-2v ennen SM-sarjoja ja tappaa kilpailun alueelta ja heikentää yleensä kaikkia muita paitsi 1-2 seuraa/joukkuetta.
Ei todellakaan tarvitse pelata mitään SM-sarjaa näin nuorten. Erinomainen asia!
Seuraavaksi sitten poistoon 22-vuotiaiden ”juniorisarja”.
Otetaan tähän vielä kantaa, kun edellisestä viestistä se unohtui.Lisäksi (usein samat henkilöt) alkavat keskittyä ”joukkueiden rakentamiseen” (aivan huutis-tier touhua lapsiurheilussa, myötähäpeän tunteeni on vahva) ja houkuttelemaan alueen kärkipelaajia omaan jengiinsä. Tämä alkaa vielä välillä tapahtumaan 1-2v ennen SM-sarjoja ja tappaa kilpailun alueelta ja heikentää yleensä kaikkia muita paitsi 1-2 seuraa/joukkuetta.