Pääkallo.fi

Palautetta ja keskustelua foorumista

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,614
Kommentti oli kieltämättä harkitsemattoman typerä ja kärkäs. Enemmän oli kyse siitä, että perusteet keskustelufoorumin olemassaololle eivät muutu muutamassa kuukaudessa, ja toisekseen se, että kritiikki oli osoitettu alueelle, jossa annetaan palautetta uutissivun asioista. Nyt keskustelu on oikeassa paikassa. Sinänsä asia ei välttämättä olisi kaivannut minulta minkäänlaista kommenttia, mutta olen yleensä vastaillut näihin.

Kritiikki on ihan hyvästä, mutta tässä nostettiin myös esille aika erikoisia väittämiä yhteistyökumppaneista ja muista tahoista. Uutissivusto ja foorumi ovat tältä osin erillisiä juttuja.

Sen vielä korjaisin, että en ole varsinaisesti foorumin ylläpitäjä, vaikka toiminkin osiltani moderaattorina tässä ja kehitämme toimintaa yhdessä ylläpidon kanssa.

Olipas omituinen ja amatöörimäinen kommentti palstan ylläpitäjältä. Eli koska olet päättänyt, että keskustelukäytäntöä ei tulla muuttamaan, on aihetta koskeva kriittinen keskustelu tällä foorumilla kielletty?

Turha odotella minkään keskustelukulttuurin muodostumista, jos ylläpito tulee tänne sanelemaan, mistä saa puhua ja mistä ei.
 
Viimeksi muokattu:

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
543
Olipas omituinen ja amatöörimäinen kommentti palstan ylläpitäjältä. Eli koska olet päättänyt, että keskustelukäytäntöä ei tulla muuttamaan, on aihetta koskeva kriittinen keskustelu tällä foorumilla kielletty?

Turha odotella minkään keskustelukulttuurin muodostumista, jos ylläpito tulee tänne sanelemaan, mistä saa puhua ja mistä ei.
Kuten Joel mainitsikin, niin hänen vastuullaan on verkkolehti ja sen uutisointi, me sitten vastaamme palstan ylläpidosta ja moderoinnista.

Kriittinen keskustelu on täysin sallittua, eikä sitä kukaan ole missään kohdin kieltänyt. Useissa ketjuissa päinvastoin olemme todenneet, että kaikki salibandykeskustelu on erittäin tervetullutta - niin asiasta kuin vähän asian vierestä.

- Matti
 
Viestejä
56
Olin itse pois tästä Fuurumista melkein kuukeuden kun en oikeasti muistanut edes tämän olemassa oloa. Nyt palattuani huomasin että ei täällä ole mitään. Osaisiko joku sanoa mihin tämä säbä-keskustelu on siirtynyt? vai onkohan se vaan loppunut jostain syystä?
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
543
Olin itse pois tästä Fuurumista melkein kuukeuden kun en oikeasti muistanut edes tämän olemassa oloa. Nyt palattuani huomasin että ei täällä ole mitään. Osaisiko joku sanoa mihin tämä säbä-keskustelu on siirtynyt? vai onkohan se vaan loppunut jostain syystä?
Viesti siirretty tänne oikeaan ketjuun.

Huhtikuun aikana foorumille kirjoitettiin n. 2100 viestiä ja tänne rekisteröityi yli 100 uutta käyttäjää lisää. Jos sinulla on vaikeuksia löytää näitä viestejä, mielellämme toki opastamme foorumin käytössä :)

Jos juuri sinun suosikkijoukkueestasi ei mielestäsi keskustella tarpeeksi, siihen auttaa foorumille kirjoittaminen. Mitä aktiivisempi jokin aihe on, sitä useampi uusi kirjoittaja siihen ottaa osaa ja pienempi kynnys on tulla mukaan keskusteluun.

- Matti
 
Viestejä
712
Minä jopa huomautuksen nyt sain, kun liikaa kirjoittanut ja osaltaan sitä lisäsi kun jotkut arvosteli minua ja siihenkin vastasi. Nyt toiseen ketjuun minä arvostelin toista, kun hän teki samoin kuin mistä minua arvosteli ja siihenkin se vielä kirjoitti minullekin miten liittyy aiheeseen, vaikka hänen ohi aiheen juttuun vastasin. Eli aika monimutkaista. Tietysti jos jollakin vaikka yli tuhat viestiä onko kaikki varmasti järkeviä? Minullakin nyt suurin mielenkiinto mennyt. Tätä vaikeuttaa sekin, että osa haluaa ettei liikaa kukaan kirjoita ja osa taas juuri sitä. Joskus oli joku päivä varmaan jos minäkään en olisi kirjoittanut ei yhtään viestiä ainakaan suurimpaan osaan päivästä. Sitten jotkut aktivoituu pe ja la iltana ja vaikka haukkuu jonkun kirjoitukset.
 
Viestejä
712
En tiedä onko muut huomautuksia saaneet, mutta jos ei niin tulee vaikka urheilu mieleen ja osa joukkueesta, vaikka saunonut viikonloppuna ja yhdelle maanantaiksi sovitaan jostain jutusta rangaistus. Näillä mennään.
 

Mahoney

Ei huomautukset ja jäähyt(määrätty aika tunnukset jäässä) ole mitenkään uusi juttu nettifoorumeilla, on myös niitä ilmianna asiaton kommentti nappeja tms., täällä menee raportoi linkin kautta(en ollut edes tuota ennen huomannut :))

Jokainen voi itse miettiä mikä määrä offtopiceja on ok määrä ja loppukädessä ylläpito puuttuu asiaan, jos kokee sen tarpeelliseksi.
 
Viestejä
712
Siinä yksi nimimerkki joka la iltana tuli arvostelemaan vielä pe iltana kommentoi asiallisesti minun offtopiceja.
 
Viestejä
507
Hei, koita nyt kaveri skarpata. Sinä läyskytit viestitolkulla turhaa floodausta, et osannut käyttää muokkaa-nappia ja tätä on tapahtunut vaikka miten useassa ketjussa. Täysin ohi aiheen omasta koulusählyhistorista, 90-luvun Josbasta tai Urheilulehden kolumnista. Sitten sait palautetta ihan aiheesta ja vedät herneen nenään. Koitas nyt tsempata, ota opiksi ja anna asian olla koska oli ns. oma vika.
 
Viestejä
302
Hei, koita nyt kaveri skarpata. Sinä läyskytit viestitolkulla turhaa floodausta, et osannut käyttää muokkaa-nappia ja tätä on tapahtunut vaikka miten useassa ketjussa. Täysin ohi aiheen omasta koulusählyhistorista, 90-luvun Josbasta tai Urheilulehden kolumnista. Sitten sait palautetta ihan aiheesta ja vedät herneen nenään. Koitas nyt tsempata, ota opiksi ja anna asian olla koska oli ns. oma vika.
Tätä samaa komppaan, hienoa että löytyy mielenkiintoa osallistua keskusteluun ja toivottavasti löytyy mielenkiintoa jatkossakin. Mutta siinä kohtaa kun salibandyyn liittyvässä keskustelussa floodaa 15 viestiä yksinpuhelua niin, että aiheena on mm. uppopallo, pitää kyllä osata ottaa kritiikki vastaan.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
1,585
Ehkä qwerty:n kannattaa tosiaan ottaa vähän kritiikistä oppia, kun sitä on vielä tullut aika monesta osoitteesta. En tosin pidättele hengitystä, kun kaveri näköjään näkee itsensä lähinnä uhrina :)
 

Mahoney

Siinä yksi nimimerkki joka la iltana tuli arvostelemaan vielä pe iltana kommentoi asiallisesti minun offtopiceja.
Kyllä tuli, koska oli jo aika. Ja sanotaanpa näin, että "nyt on kyllä lennokasta menoa"(sanatarkkaa en muista kommenttia) ei nyt ole edes kovinkaan kärkevästi sanottu.
 
Viestejä
712
Ei hätää olen joukkuepelejä pelannut en ensikertalainen näissä. Joskus yhden kannettava vastuu muidenkin puolesta. Koska harvoin koko joukkuetta voi rangaista tai suurta osaa.
 
Viestejä
712
Tietenkin jos joku la iltana kirjoittaa lennokkaasta menosta kertooko se enemmän itsestään, jos tarkkoja ollaan ja ketä muita siellä oli näitä kirjoittamassa ja paikataanko myöhemmin näitä, kun arvostelu jatkui maanantaille. Minun puolesta asia saa jäädä tähän enkä minä kellekään laittanut ylläpito yhteyttä painiketta.
 
Viestejä
712
Mahoneyn kanssa joskus Nokian Krp:stä puhuttiin ihan hyvään sävyyn ja hän kysyi joskus vaikka Classicin ykköskentän pelurista esim. Joonan veli Miika Nieminen pelannut Nokialla liigaa ja Ilveksessä. Nämä minulle tärkeämpiä juttuja, kun muut. Mutta yritetään oppia tätäkin keskusteluista eli nyt harjoitellut. Aina näissäkin oppii lisää ja minä en mielellään muita arvioi ym. täälläkään.
 
Viimeksi muokattu:

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
543
Ei huomautukset ja jäähyt(määrätty aika tunnukset jäässä) ole mitenkään uusi juttu nettifoorumeilla, on myös niitä ilmianna asiaton kommentti nappeja tms., täällä menee raportoi linkin kautta(en ollut edes tuota ennen huomannut :))

Jokainen voi itse miettiä mikä määrä offtopiceja on ok määrä ja loppukädessä ylläpito puuttuu asiaan, jos kokee sen tarpeelliseksi.
Juuri näin. Ja ylläpito antaa mahdolliset seuraamukset ja päättää mikä on sallittua ja mikä ei. Ei mikään kaverituomioistuin.

Ja tosiaan Raportoi-toiminnolla saa parhaiten tiedon meille. Kun keskimäärin päivässä tulee 70 viestiä, ei ole tietysti mahdollista kaikkia mitenkään tarkistaa.

- Matti
 
Viestejä
712
Jääkiekko jutuistakaan ei ole tykätty, mutta esim. Sim Liivik pyytänyt karaokeen mukaan siinä taitava myös siinä. Ja ylläpito on ollut asiallinen myös minun huomautuksessa eli sen kanssa keskustellut.
 
Viestejä
712
Tietenkin osa paikkailua voinut olla tuokin jos joku halunnut ylläpidon mukaan. Sehän keskustelu meni tukkoon kun kuittailuja tuli. Tästä minuakin huomioitiin, ettei saisi näin käydä ylläpidon puolesta. Kyllä muillekin tuosta samoin voinut käydä tai jos joku niin halunnut ilmoittaa. Tätä minunkin kehitys täällä on, että joskus ehkä minäkin alan ylläpidolle huomauttelee muiden jutuista. Nyt esim. huhumaa osio jännä meneekö tukkoon, kun joku tai jotkut ehkä ohi aiheen keskustelee. Tietenkin kun täällä kehittyy ehkä vkloppu syytä olla poissa ja arkisin vaan keskustella, jos nyt edes täällä jatkan.
 
Viestejä
96
Mää ymmärrän, että tämän Pääkallon pitäminen vaatii hermoja ja antaumusta. Mutta joelsiltasen aggresiiviset hyökkäykset asiasta kuin asiasta ovat todella huonoa mainosta tälle foorumille. Uskon, että välillä palaa käämi pahastikin, mutta ei sitä asennetta saa välittää tänne foorumille asti. Kaikki nämä asiat mitä olet tänne kirjoittanut, olisi voinut kirjoittaa paljon yhteistyösävyisempäänkin muotoon. Me kuitenkin ollaan sun asiakaita. Ilman meitä tämä Pääkallo olisi loppunut jo ajat sitten. Asiat voi sanoa hieman pehmeämminkin ja huumorilla. Ei tarvitse olla noin jyrkkä aina.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös