Pääkallo.fi

Pohjoisen joukkueet/divarinousu

Viestejä
7
Mitä ihmettä kuulinkaan?
Ettei Pohjois-Suomen 2.divarin lohkosta voi nousta ykkösen paikalta suoraan 1.divariin?? Haluavatko "etelän" joukkueet pohjoisen pois, ettei niiden tarvii reissata yhden matsi takia?? Onks tää sit koko Suomen naissalibandyä? Miten käy HaHe:n?
Liitto-herätys!!!
Sen sijaan, että suljetaan suora nousu mahdollisuus, tulisi liiton tukea enemmän pohjoisen joukkueita, joilla on joka matsiin reissu peli.
 
Viestejä
538
Kuulin kyllä muuta siitä yhteydenpidosta pohjoisen seurojen kanssa...

Uutisesta poimittua:

Työryhmä teki vaihtoehtoisia malleja sarjojen kehittämiseksi, ja ryhmän jäsenet kävivät läpi näitä malleja noin 50 miesten ja naisten 2. divisioonan seuran kanssa saaden puhelinkeskusteluissa hyödyllistä palautetta kehitystoimenpiteistä. Saatujen palautteiden perusteella valmisteltiin sarjatoiminnan kehittämiskysely, joka toimitettiin lokakuussa kaikille 2. divisioonan seuroille. Vastauksia saatiin hyvä määrä. Miesten seurojen vastausprosentti oli 70,9 % (61/86 vastasi kyselyyn) ja naisten seurojen vastausprosentti oli 55,4 % (41/74).

Tietämättä sen tarkemmin montako pohjoisen seuraa on vastannut ja montako ei - mahdollisuus vaikuttaa olisi pitänyt olla tuon mukaan olla. Onko jätetty vastaamatta, vai onko vastaukset jääneet ilman painoarvoa - sitä ei voi tietää.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
18.30
2.604.952.00
Näytä kaikki
>
Viestejä
7
Pienellä vastausprosentilla on päätökset tehty, eikä päätöksen ajankohtakaan paras mahdollinen..
Itse en edusta mitään joukkuetta, mutta jos pelaisin, niin kyllä moti katoaisi moisen päätöksen edessä.
Oman perheen pelurit pelanneet aina etelän joukkueissa, mutta pohjoisesta kotoisin olevana tunnen suurta sympatiaa siellä harrastavia nuoria kohtaan. Kyllä kaikilla pitää olla mahdollisuuksia ylöspäin..
 
Viestejä
61
Minulla ei ole mielipidettä asiasta mutta se on selvää että pieni vastausprosenttihan ei ole päätöksentekijöiden vika vaan siinä seurat saavat katsoa itse peiliin. Jos ei vastaa ei voi vaikuttaa.
 
Viestejä
7
Vastausajankohta:
Loistava ajoitus. Kyllä itsekin tykkäisin joulukiireissä laatia vastausta liiton kyselyille😂😂 voi jojo-parat. Heitäkö tästä nyt syytetään??🙄🤔😱Mun mielestä olisi vaan pitänyt varmistaa, että kaikilta tulee vastaus. Ei kukaan tahalleen jätä vastaamatta.
 
Viestejä
14
"Saatujen palautteiden perusteella valmisteltiin sarjatoiminnan kehittämiskysely, joka toimitettiin lokakuussa kaikille 2. divisioonan seuroille."

Pohjoisessa aletaan jouluvalmistelut kovin ajoissa.
 
Viestejä
1,605
Mitä ihmettä kuulinkaan?
Ettei Pohjois-Suomen 2.divarin lohkosta voi nousta ykkösen paikalta suoraan 1.divariin?? Haluavatko "etelän" joukkueet pohjoisen pois, ettei niiden tarvii reissata yhden matsi takia??
Ei tässä nyt kannata hirveästi alkaa etelää syyttelemään, kun Pohjois-Suomen joukkueet eivät itse halua mukaan :)
Pohjois-Suomen joukkueet eivät osallistu naisten 1. divisioonaan, ja perustelut tässä ovat samat kuin miesten Suomisarjassakin. Pohjois-Suomen alueen 2. div. parhaat joukkueet osallistuvat kuitenkin NLB:n karsintoihin 1. divisioonan parhaiden joukkueiden kanssa.
Huomioitavaa on, että Pohjois-Suomen alueen joukkueet eivät osallistu Suomisarjaan. Tehdyn kyselyn perusteella alueen joukkueilla nimittäin ei ole halukkuutta lisätä entisestään sarjatoiminnan matkakuluja. Pohjois-Suomen 2. divisioonan parhaat joukkueet osallistuvat Divarin karsintoihin Suomisarjan parhaiden joukkueiden kanssa.
 
Viestejä
9
Kyllähän se valitettavasti nyt niin on, ettei Pohjoisen mielipiteellä näytä itsessään olevan mitään merkitystä. Vaikka suurimmat kulut tulisivat nimenomaan Pohjoisten joukkueelle, jos sarjanoususta puhutaan. Ja jos mentäisiin alueellisesti, niin eihän etelästä tarvitsisi edes pohjoiseen reissata.

Kun asiaa ollaan tutkittu Pohjoisessa itse kunkin seuran osalta ja liiton vastausten ulkopuolelta, on vuonna 2018 2. divisioonassa kärki seuroista nimenomaan suurin osa halunnut nousta. Kustannuksista viis. Ja vastaus% huomattavasti myös korkeampi kuin mitä kerrotaan. Kaikki ei ole niin mustavalkoista kuin mitä se näyttää- ja sehän se tässä kovasti Pohjoisessa ihmetyttääkin.

Mutta tässä vaiheessa ei auta narista, se on etiä päin - sano mummo lumessa.

Ja sitten yritetään pidemmän - ja huomattavasti kalliimman kaavan kautta - vaikka joku sanookin jonkun haluavan kustannussäästöjä ;-) Tiedetään itse, että missä oltaisiin jos asiat menisi kaikkien alueiden osalta tasapuolisesti ;-)
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
18.30
2.604.952.00
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös