Pääkallo.fi

Puolivälieräsarja Happee-Oilers

Välieriin etenee...

  • Happee

    Ääniä: 35 52.2%
  • Oilers

    Ääniä: 32 47.8%

  • Äänestäjiä
    67
Viestejä
498
Oilerssilla on pari sellaista pallon vispaajaa, että alkaa välillä hävettää heidän puolestaan. :D
Markkola vispaa ja leipoo palloa kuin heikkomielinen eikä saa kyllä mitään aikaiseksi. Toinen on tuo Iiskola, maajoukkueen ovetkin olivat ikäänkuin auki tryoutille, mutta taitaa olla tulevat näytönpaikat aika kiven takana kun ihan jatkuvasti ja illasta toiseen laittaa sokkosyöttöjä / yltiöoptimistisia yrityksiä. Ei sovi voittavien majuvalmentajien kirjoihin tuollainen peli.

No jaa, karavaani kulkee ja koirat räksyttää. Molemmilla kuitenkin tässä sarjassa tähän mennessä 1+4 ja tehotilasto reilusti plussalla. Iiskola 49 pojoa runkosarjaan, joten ei kai tuo nyt kovin heikosti ole. Mikäli ei kelpaa maajoukkueeseen, niin mulle henkilökohtaisesti ihan sama. Mielelläni kuitenkin näiden kavereiden vispaamista seuraan. Joskus se toimii ja toisinaan ei, mutta tylsää seurattavaa se ei ole ikinä.
 
Viestejä
3
Mukavaa luettavaa nämä Kohosen mollailut :D Runkosarjassa koko liigan tehokkain puolustaja yli pinna per peli tahdilla kuitenkin. Ja ei, liike ei riitä, mutta näköjään tällä seisontapelilläkin voi käydä 30 pinnaa nakuttelemassa meidän sählyliigassa!
 
Viestejä
5
Kohoseen liittyen pakko kommentoida.

Olin itse kauden alussa erityisen paljon vastaan Kohosen maajoukkuevalintaa. Kauden alettua näin muutaman Happeen ottelun ja mieleni muuttui. Mielestäni Mika on valinnut erinomaisen tavan pelata peliä niillä vahvuuksilla, joita hänellä on. On selvää, että ikä ja loukkaantumiset ovat jo kangistaneet miestä, mutta alhaalla pelaavana pallovarmana pakkina Kohonen on edelleen laadukas liigaan.

MM-kisoihin mennessä olin jo sitä mieltä, että valitsisin hänet mahdollsesti itsekin kisoihin. Toki tässä painaa se, että mies on lajilegendana tärkeä henkinen palanen joukkueessa muutenkin kuin kentällä ja se, ettei yksittäinen valinta juurikaan vaikuta joukkueen urheilullisuuteen isossa kuvassa, kun rinki on iso ja tarvittaessa viltti kutsuu.

Mikan ollessa kentällä Happeen muu nelikko pystyy aina heittämään pallon alas, tarvittaessa lähes silmät kiinni, koska Mika on tietyllä paikalla keskellä kenttää alhaalla. Mika jakaa palloa laadukkaasti juuri näistä alaspelatuista tilanteista, koska poikkeuksetta pitkä pudotus johtaa aina siihen, että hänellä on runsaasti tilaa. Pallollinen peli siis toimii ja puhtaassa puolustuspelissä (ja liikkumisessa) hän pärjää isona miehenä pelisilmänsä turvin juuri ja juuri riittävästi ja hyökkäyksiin osallistuminen on pitkillä syötöillä ja järkevillä laukauksilla laadukasta. Kun tähän lisätään rankkari- ja yv-pelin osaaminen sekä henkinen johtajuus, niin onhan Mika edelleen iso pelaaja joukkueelleen. Pakko arvostaa!
 
Viestejä
712
Maajoukkueessa Nykky osasi peluutuksen eli ei siellä Kohonen pääpelejä juuri pelannut ja taisi Peter Kotilainenkin vilttiin välillä joutua eli reagointi oli hyvää pelin kulkuun. Alaspäin pelaaminen altavastaaja salibandya ja se ei enää trendikästä.
 
Viimeksi muokattu:

Mahoney

Kohoseen liittyen pakko kommentoida.

Olin itse kauden alussa erityisen paljon vastaan Kohosen maajoukkuevalintaa. Kauden alettua näin muutaman Happeen ottelun ja mieleni muuttui. Mielestäni Mika on valinnut erinomaisen tavan pelata peliä niillä vahvuuksilla, joita hänellä on. On selvää, että ikä ja loukkaantumiset ovat jo kangistaneet miestä, mutta alhaalla pelaavana pallovarmana pakkina Kohonen on edelleen laadukas liigaan.

MM-kisoihin mennessä olin jo sitä mieltä, että valitsisin hänet mahdollsesti itsekin kisoihin. Toki tässä painaa se, että mies on lajilegendana tärkeä henkinen palanen joukkueessa muutenkin kuin kentällä ja se, ettei yksittäinen valinta juurikaan vaikuta joukkueen urheilullisuuteen isossa kuvassa, kun rinki on iso ja tarvittaessa viltti kutsuu.

Mikan ollessa kentällä Happeen muu nelikko pystyy aina heittämään pallon alas, tarvittaessa lähes silmät kiinni, koska Mika on tietyllä paikalla keskellä kenttää alhaalla. Mika jakaa palloa laadukkaasti juuri näistä alaspelatuista tilanteista, koska poikkeuksetta pitkä pudotus johtaa aina siihen, että hänellä on runsaasti tilaa. Pallollinen peli siis toimii ja puhtaassa puolustuspelissä (ja liikkumisessa) hän pärjää isona miehenä pelisilmänsä turvin juuri ja juuri riittävästi ja hyökkäyksiin osallistuminen on pitkillä syötöillä ja järkevillä laukauksilla laadukasta. Kun tähän lisätään rankkari- ja yv-pelin osaaminen sekä henkinen johtajuus, niin onhan Mika edelleen iso pelaaja joukkueelleen. Pakko arvostaa!
Hyvä että löytyy mielipiteitä, tähänkin suuntaan. Mä en mitään täydellistä totuutta sano, vaikka kuinka vahva eriävä mielipide löytyy. Toki ainahan mielipide on suomalaisessa kulttuurissa dissausta :). Ja ehkä mulla on muistikuviin piirtynyt se vähän toinen Mihu, siihen kun vertaa, niin tää nykyinen vaan selviytyy kentällä!
 
Viestejä
10
Sarja paketissa 4-0!

Näin selkeästi en itse ja tuskin kukaan uskoi sarjan kääntyvän Oilersille, mutta kyllä oli vakuuttavaa tekemistä Oilersilta. Oilersin pakka pysyi kasassa lähes tulkoon koko ottelusarjan ja virheet oli aika vähissä. Toki niitäkin siellä muutamia mukaan mahtui, mutta verrattuna runkosarjaan oli peli viety sille playoff tasolle mitä ennakkoon toivoinkin. Oilersin pallollisessa pelissä oli tuttua juonikkuutta, mutta oikeissa paikoissa osattiin pelata myös maltilla.

Muutama pelaajanosto:

Eino Pesu. Eino nostanut tasoaan runkosarjasta ja teki tärkeitä maaleja. Ei toki missään nimessä runkosarjassakaan huono, mutta selkeästi parempaa tekemistä tässä sarjassa. Pesu-Markkola-Lindfors kolmikolla yhteensä 15 tehopistettä ja jos tämä ketju pystyy jatkamaan hyviä otteitaan, niin ken tietää..

Alexander Nyman. Runkosarjassa ajoittain mielestäni isoissa vaikeuksissa ja virhealtis, mutta nyt playoffeista ei heti tule mieleen virheitä ja pelasi erittäin kypsästi ottaen hyviä peittoja ja pallo ei polttanut lavassa. Lupaa hyvää Oilersille.

Joonas Kaltiainen. Jos tällä tasolla pallo tarttuu niin ei ainakaan jää menestys kiinni maalivahtipelistä. Helppoja maaleja ei tainnut selän taakse lipsahtaa, ei ainakaan montaa.

Peter Kotilainen. Hyökkäyspäässä jatkuvasti vaarallinen. Jakoi loistavia syöttöjä tässä sarjassa, mutta laukausten laatu oli taas huomattavasti heikompaa.

Kauko ja Kunelius. Kiitos ja kumarrus, pakko arvostaa!
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös