Pääkallo.fi

Runkosarjasijoitusveikkauksia 2019-2020

Säbantteri

Kuten joku jo kirjoittikin, TOP-8 joukkueet lienee samat kuin viime kaudella. Merkityksellisempiä ovat kuitenkin sijat 1-4. Classic on edelleen suurin mestarisuosikki ja suosikki siis myös runkosarjassa. SPV ja Oilers yhtä selvät suosikit sijoille 2-3. Nämä myös selvästi, muutaman askeleen muita edellä. Neljännestä sijasta kisaa käyvät TPS ja Happee. Näistä viidestä varmasti löytyy mitalistit. Häntäpäässä Welhot saa tehdä kovaa työtä, etteivät joudu suoran putoajan paikalle. Muuten nousijoilla lienee hikinen kausi edessä.
 

Mahoney

Mun top 3 on clasu, oilers, tps. 4 sija sitten useamman kauppa, inkkarit on selkeä numero 8, on heikentynyt selvästi etenkin valmentajan takia, mutta ei taida lasbilla riittää kuin ysiksi.
 
Viestejä
49
1.classic
- laadukasta tekemistä, ei niin selkeä ykkönen
2.spv
- maalivahti on tässä tapauksessa yli puolijoukkuetta
3.happee
- nälkäinen ryhmä, tahtovat mitalin
4.krp
- joukkue isolla J:llä, voi yltää mitaleille
5.oilers
- kaatuu omaan ylimieliseen tekemiseen
6.indians
- talenttiryhmä, joka voi nousta kovinkin ylös
7.tps
- tässä joukkueessa veräjänvartijat asetettu liian suuriin saappaisiin
8.eräviikingit
- ei vielä valmis joukkue, vaatii ensi vuoden hiomiseen. Ja sitten.
9.tiikerit
- yllättäjä, jolla erinomaisia talentteja paikkaan kuin paikkaan.
10.lasb
- liikaa menetyksiä
11.ols
- olisi tarvinnut muutaman täsmä hankinnan
12.steelers
- iso kysymysmerkki
13. Sb welhot
- rosteriin olisi tarvinnut vielä tulijoita
14.åif
- rosteriin olisi tarvinnut tulijoita
 
Viestejä
46
1. Classic. Rutiinitasolla on tehtaantakuu.

2. SPV. Veikkolan menetys kirpaisee, mutta kokenut Speve jatkaa viime kauden menoa.

3. Oilers. Laatua on, mutta prosessi vielä kesken.

4. TPS. Aika sama rosteri, uusi valmentaja. Pelaa yleensä tiukkoja pelejä, joista osa menee nyt vastustajalle veskaosaston vuoksi.

5. Nokian Krp. Joukkue vahvistunut rutkasti leveyden osalta, mutta havaijipallo kostautuu toisinaan.

6. Happee. Hyviä hankintoja, mutta myös menetyksiä.

7. Eräviikingit. Uusi valmennus ja samanlainen kokoonpano kuin viime kaudelle. Tähän se riittää.

8. Indians. Heimo sai Toropaisen takaisin ja piti tärkeimmät pelaajansa. Taistelee viimeisestä playoff-paikasta
Olsin kanssa.

9. OLS. Jos Mestari on ehjänä koko kauden, OLS on lähellä viimeistä playoff-paikkaa. Kiipeli lähti, mutta tehot paikataan joukkueena nuorten miesten ottaessa isompaa roolia. Onko Lipsasen OLS kehittynyt verrattuna 1.kauteen?

10. LASB. Veskariosasto vahvistui Pohjosella, mutta Rasse lähti. Taitaa olla paras peräpään porukoista Ailion, Miska Mäkisen, Koljosen ym. myötä.

11. Welhot. Uusi päävalmentaja. Lankinen lähti, mutta joukkue pysyi kasassa ihan hyvin. Venymiskykyinen.

12. Tiikerit. Lund on hyvä liigaankin, mutta muuten sitä "talenttia" ei ole niin paljoa, että tämän korkeammalle riittäisi. Nuori ja nälkäinen.

13. Steelers. Lastikka ja Pohjonen oli pahoja menetyksiä. Melko nimetöntä porukkaa uhkaa karsintapeikko.

14. ÅIF. Kaipailisi vahvistuksia. Viime kevään todellinen venyjä, mutta on vaikeaa venyä koko kausi ja vieläpä kovemmassa sarjassa.
 
Viestejä
462
Nyt kun siirrytään foorumillakin omatoimijaksolle, niin vähän statistiikkaa missä liigan osalta ollaan menossa :)

Olen koonnut taulukon foorumin asiantuntijoiden veikkauksista, jossa joukkueet ovat alla mediaanin mukaisessa järjestyksessä.
  • Veikkauksia laskettu mukaan 19 kpl
  • Pallerot kuvaavat annettuja arvioita joukkueen sijoituksesta
  • X laatikon sisällä kertoo keskiarvon
  • Poikkiviiva laatikon sisällä kertoo mediaanin. Mediaani = keskimmäinen arvo veikkauksista
  • Laatikon alareuna vastaa sijoitusveikkausten alaneljännestä ja yläreuna yläneljännestä. Mitä pienempi laatikko on sitä yksimielisempää foorumi on ollut veikkauksissaan.
  • Janojen päät vastaavat pienintä ja suurinta sijoitusveikkausta. Mutta jos datassa on niin kutsuttuja poikkeavia arvoja, niin silloin pallero on janan ulkopuolella. Poikkeavaksi arvoksi lasketaan arvo, joka on yli 1,5 laatikon korkeuden päässä laatikon reunasta.
Tämä on tehty puolihuolimattomasti, joten kuvatus voi sisältää virheitä enkä vastaa mikäli tästä aiheutuu jollekulle mielipahaa tai taloudellisia menetyksiä.

Hyvää kesän jatkoa!

1562157176493.png
 
Viestejä
498
Mielenkiintoiset käppyrät Free Agentilta ja veikkaan, että jos palataan tähän ensi keväänä, niin kovin paljon heittoa tuossa järjestyksessä ei nähdä. Paitsi että olen todella yllättynyt jos Happee on kolmen joukossa.
 
Viestejä
7,834
Tuo kaavio on oikeastaan ylösalaisin, sillä ainakin sarjataulukko järjestetään tyypillisesti niinpäin, että runkosarjaa johtava joukkue on siellä yläpäässä. Sinällään tuo hämäsi kun Oilers näytti olevan aikalailla oikealla paikalla.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
462
Tuo kaavio on oikeastaan ylösalaisin, sillä ainakin sarjataulukko järjestetään tyypillisesti niinpäin, että runkosarjaa johtava joukkue on siellä yläpäässä. Sinällään tuo hämäsi kun Oilers näytti olevan aikalailla oikealla paikalla.

Olin niin töpinöissäni omasta ideastani etten edes ajatellut näkymän luettavuutta. Täräytin datan exceliin ja box & whisker hoiti tilastollisten tunnuslukujen laskemisen sekä kuvaajan piirtämisen hyväksi katsomallaan tavalla. Mutta eiköhän tuota iso kuva selkene, kokeilkaa pärjätä;)
 
Viestejä
1,585
Tarjoan juotavat, jos OLS on ainakin kuusi sijaa ErVin yläpuolella (oli ne sijoitukset sitten muuten mitä tahansa).
Lähempänä tuo veikkaus on kuin sinun veikkauksesi Oilersin runkosarjasijoitukseksi. Paljos Arto pistää pöytään rahaa, jos väitän, että Oilers menee ainakin pudotuspeleihin? Olet aina itse aika kova ehdottelemaan vedonlyöntiä ja nyt tulen vielä reilusti vastaan :)
 
Viestejä
7,834
Lähempänä tuo veikkaus on kuin sinun veikkauksesi Oilersin runkosarjasijoitukseksi. Paljos Arto pistää pöytään rahaa, jos väitän, että Oilers menee ainakin pudotuspeleihin? Olet aina itse aika kova ehdottelemaan vedonlyöntiä ja nyt tulen vielä reilusti vastaan :)

En lähde lyömään Oilersia vastaan vetoa paitsi yksittäisessä ottelussa.
 
Viestejä
7,834
Eli toisin sanoen et itsekään usko omaan veikkaukseesi Oilersin sijoituksesta ja myönnät sen olleen tämän keskusteluketjun huonoimpia vitsejä. Hyvä kuitenkin, että tuon pystyy myöntämään.

Siis edelleen laitan joukkueelle sen tasan yhden ja saman tavoitteen, eli että yhtään peliä ei huumorimielessä pupelleta. Minä uskon sen riittävän sarjapaikan säilyttämiseen. Jos se riittää jonnekin korkeammalle, niin olkoon sitten niin.
 
Viestejä
720
Siis edelleen laitan joukkueelle sen tasan yhden ja saman tavoitteen, eli että yhtään peliä ei huumorimielessä pupelleta. Minä uskon sen riittävän sarjapaikan säilyttämiseen. Jos se riittää jonnekin korkeammalle, niin olkoon sitten niin.

Miksi veikkaat joukkueelle sijoitusta johon et itse usko? Ei ole yhtäkään perustetta veikata Oilersia pudotuspelien ulkopuolelle. Kuitenkin teit niin ja kun joku haastoi sinut, jänistit. Jos uskot sanaasi ja arvioosi, voit varmasti vetoon lähteä?
 
Viestejä
7,834
Miksi veikkaat joukkueelle sijoitusta johon et itse usko? Ei ole yhtäkään perustetta veikata Oilersia pudotuspelien ulkopuolelle. Kuitenkin teit niin ja kun joku haastoi sinut, jänistit. Jos uskot sanaasi ja arvioosi, voit varmasti vetoon lähteä?

Siis voin minä vetää arvioni takaisinkin. Ei minulla ole harmainta aavistusta miten kausi tulee menemään. Eli ei, en usko arviooni. Enkä mihinkään muuhunkaan sijoitukseen.
 
Viestejä
1,585
Siis voin minä vetää arvioni takaisinkin. Ei minulla ole harmainta aavistusta miten kausi tulee menemään. Eli ei, en usko arviooni. Enkä mihinkään muuhunkaan sijoitukseen.
Pystyt siis rankkaamaan suvereenisti kaikki Liigajoukkueet järjestykseen, mutta sinulla ei kuitenkaan ole harmainta aavistusta kuinka kannattamasi Oilers sijoittuu? Seems legit :unsure:
 
Viestejä
7,834
Pystyt siis rankkaamaan suvereenisti kaikki Liigajoukkueet järjestykseen, mutta sinulla ei kuitenkaan ole harmainta aavistusta kuinka kannattamasi Oilers sijoittuu? Seems legit :unsure:

Kyllä minä arvauksen voin niistä sijoituksista heittää aina. Voin myös täysin varmasti sanoa, että valtaosa (ei kaikki, mutta valtaosa) tähän ketjuun arvionsa tehneistä ovat arvioineet nimenomaan sen kannattamansa joukkueen sijoituksen väärin.
 
Viestejä
1,585
Kyllä minä arvauksen voin niistä sijoituksista heittää aina. Voin myös täysin varmasti sanoa, että valtaosa (ei kaikki, mutta valtaosa) tähän ketjuun arvionsa tehneistä ovat arvioineet nimenomaan sen kannattamansa joukkueen sijoituksen väärin.
Vedät joukkueiden sijoitukset arvauksella, mutta pystyt silti täysin varmasti sanomaan, että valtaosa arvioivat nimenomaan kannattamansa joukkueen väärin? Todella loogista jälleen.

Pistetääs nyt omakin veikkaus, että ei mene pelkäksi OT:ksi.

1. Classic
2. SPV
3. Oilers
4. Happee
5. TPS
6. Indians
7. Nokian KrP
8. Eräviikingit
9. OLS
10. LASB
11. Steelers
12. Tiikerit
13. Welhot
14. ÅIF
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös