Pääkallo.fi

Salibandy ohitti pelaajamäärässä jääkiekon!!

Viestejä
56
Viimeisin lisenssipelaaja määrä osoitti jo yli 70 tuhatta lisenssipelaajaa. Jääkiekko ei vielä ole julkaissut omaa määräänsä mutta oletettvasti on menettänyt pelaajie salibandylle ja kun ero oli vaan muutama tuhat niin nyt on salibandy mennyt luultavasti ohi harrastaja määrässä. Vielä kun kerhopelaajat ei ole laskuissa ja jääkiekolla niitä ei luonnollisesti ole niin Nyt on menty ohi. Upeeta Mahtavaa. Ei muuta kuin tavoittelemaan fudiksen harrastajamäärää seuraavaksi.
 
  • Tykkää
Reaktiot: MHL
Viestejä
14
Nää harrastaja määrät on toki hieno asia. Mutta ne ei kerro kuitenkaan muuta kuin että joo ihmiset tykkää koska halpaa verrattuna esim lätkään. Tästä harrastaja määrästä pitäs vielä osata löytää ja kasvattaa tulevaisuuden huiput
 
Viestejä
304
Nää harrastaja määrät on toki hieno asia. Mutta ne ei kerro kuitenkaan muuta kuin että joo ihmiset tykkää koska halpaa verrattuna esim lätkään. Tästä harrastaja määrästä pitäs vielä osata löytää ja kasvattaa tulevaisuuden huiput
Tärkeämpä näkisin, tulevaisuuden katsojien kasvattamisen.
 
Viestejä
7,834
Olen edelleen sitä mieltä, että salibandyn asema Suomessa on vähän niinkuin eurooppalaisen jalkapallon asema USA:ssa. Onhan se hyvää liikuntaa ja kivaa naisille ja nuorille, mutta ei siitä mitään huippu-urheilua saa tekemälläkään.

Itse olen toki toista mieltä, mutta mielestäni asenneilmapiiri näyttää tuolta.
 
Viestejä
14
Olen edelleen sitä mieltä, että salibandyn asema Suomessa on vähän niinkuin eurooppalaisen jalkapallon asema USA:ssa. Onhan se hyvää liikuntaa ja kivaa naisille ja nuorille, mutta ei siitä mitään huippu-urheilua saa tekemälläkään.

Itse olen toki toista mieltä, mutta mielestäni asenneilmapiiri näyttää tuolta.

Ilmeisesti et seuraa usa:n urheiluu juuri ollenkaan kerta tuommoisen kuvan oot saannu koska jalkapallohan vuosi vuodelta kasvattaa suosiotaan siellä. Vaikka joo tasoa ei voi verrata euroopan huippu sarjoihin. Mutta keroo tietämättömyydestä aika paljon tuommoset kommentit
 
Viestejä
7,834
On siellä näköjään jalkapallo kasvattanut suosiotaan ja nyt se on vähän vastaavaa kuin täällä jalkapallossa, että oma sarja ei vieläkään kiinnosta yhtään, mutta muita seurataan kyllä aika paljonkin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
302
Nämä harrastajamäärät ovat upea asia salibandyn kannalta. Nuoret, jotka menettävät sydämensä tälle lajille ovat niitä, jotka sitten aikuisena menevät katsomaan niitä liigapelejä ja lätkivät lastensa kanssa sählypalloa pihalla. Tämä tuo lajin kasvuun sen yhden mielettömän tärkeän elementin: sukupolvelta toiselle jatkuvan lajin parissa olemisen ja/tai seuran kannatuksen. Niin nuori laji kyseessä että todella marginaalinen on se "toisen polven säbääjien" määrä. Olihan jääkiekkokin pitkään melkoista näpertelyä, mutta reilun sadan vuoden jälkeen mennään aika lujaa.

Salibandy on Suomen nopeiten kasvava urheilulaji, ja vahvasti uskon sen kasvun jatkuvan pitkään. Olemme vasta ihan ensimmäisissä luvuissa tämän lajin suhteen, ja ihan mieletöntä tulee olla tämän matkan seuraaminen, että missä ollaan vaikka 20 vuoden päästä.
 
Viestejä
4
On siellä näköjään jalkapallo kasvattanut suosiotaan ja nyt se on vähän vastaavaa kuin täällä jalkapallossa, että oma sarja ei vieläkään kiinnosta yhtään, mutta muita seurataan kyllä aika paljonkin.

Nyt Arto lopeta ennen kuin aloitat. Vähän kun ottaisit asioista selvää ja päivittäisit kovalevysi tälle vuosikymmenelle ennen kuin suu vaahdossa julkaiset näitä mutuilujasi faktoina niin huomaisit myös itsekkin, että MLS on katsojakeskiarvojen perusteella Yhdysvaltojen kolmenneksi suosituin palloilulaji. Taakse jäävät mm. NBA ja kivenkova NHL.
 

Mahoney

Säbässä tärkeintä, että saa junnuja liikkumaan! Ihan valtakunnan tasolla, ja ihan syystäkin, ollaan huolissaan lasten ja nuorten liikkumattomuudesta. Tämä arvo olla hyvä ja halpa liikuttaja on mielestäni paljon tärkeämpi kuin huippu-urheilu. Jos ihan pilkkua viilaisi, niin huippu-urheilu ei koskaan edes terveellistä ;-)
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös