Pääkallo.fi

Salibandyn livelähetykset, maalikoosteet ja muu videotuotanto

Jussi Koivunen

Tälläinen ketju, koska tämä aihe videotöitä salibandyn parissa tekevänä lähellä sydäntä on. Toivoisin tähän ketjuun keskustelua eri seurojen tuottamista maalikoosteista, livelähetyksistä ja kaikesta muustakin mikä aiheeseen sopii.

Kaikki kehittävä palaute ja tietysti ne mahdolliset kiitoksetkin ovat varmadti tervetulleita meille kaikille jotka näitä tekevät. Palaute on keino kehittyä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
140
Koska Ruudun näyttämät ottelut julkaistaan?

"
Myös ISTV:n kautta tullaan näyttämään ensi kaudella Salibandyliigan otteluita. ISTV näyttää kerran kuussa yhden pelin maksutta.
Kaikki monikameratuotannoilla tehtyjen otteluiden otteluselostukset tarjoillaan myös Sanoman audiopalvelu Suplasta ja osa keväällä 2019 pelattavista miesten finaalipeleistä on katsottavissa JIM-kanavalta. Lisäksi Superpesiksestä tuttu Fanikamera otetaan käyttöön myös Salibandyliigassa. Fanikamera on yhden kameran jatkuva kuvavirta, jossa ottelua seurataan kuulutuksineen. "

Paljonkos näitä fanikamerapelejä tulee?
 
Viestejä
177
Tänään hankin Ruudun pesäpallon finaalien ja Salibandyliigan takia. Koitin selailla eteenpäin päiviä, mutta salibandysta ei vielä mitää mainintaa missään. Ei auta kuin hetki odotella. Aiemminkin olen otteluita koittanut etsiä tuloksetta.
 
Viestejä
7,837
Tänään hankin Ruudun pesäpallon finaalien ja Salibandyliigan takia. Koitin selailla eteenpäin päiviä, mutta salibandysta ei vielä mitää mainintaa missään. Ei auta kuin hetki odotella. Aiemminkin olen otteluita koittanut etsiä tuloksetta.

Muistelen, että ainakin joskus aiemmin on käynyt niin, että TV-sopimukset on tehty (julkaistu?) vasta kauden alun jälkeen. Äläkä vahingossakaan kysy, että mikä järki siinä on. Tai kysy, mutta liitolta, älä minulta.
 
Viestejä
43
Itse lähinnä maalikoosteita tekevänä ja katselevana henkilönä ihmettelen suuresti, että 60min pitkästä ottelusta saa 8-10 minuuttia pitkän maalikoosteen. Eihän kukaan jaksa niin pitkiä videoita katsoa. Itse yritän saada videot tiiviiksi, alle viiden minuutin mittaisiksi tehopakkauksiksi. Toisaalta ymmärrän, jos monikameratuotanto antaa useita eri kuvakulmia ja hidastuksia ja niitä haluaa näyttää. Siltikin, tehokkuus kunniaan :)
 
Viestejä
7,837
Minusta olisi tärkeätä sisältää noihin koosteisiin kaikki keskustelua aiheuttavat tilanteet, ihan tuomarivirheistä lähtien (ei tietenkään mitään "sisäänlyönti meni väärään suuntaan", vaan siis "tosta ois kuulunut tulla ainakin vitonen" jne.). Pelkät maalit ei mielestäni riitä ja näissä koosteissa pitää olla puolueeton, siis niin, että vaikka kuinka kotijoukkue munaisi, niin sen pitää olla siinä videolla.
 
Viestejä
43
Minusta olisi tärkeätä sisältää noihin koosteisiin kaikki keskustelua aiheuttavat tilanteet, ihan tuomarivirheistä lähtien (ei tietenkään mitään "sisäänlyönti meni väärään suuntaan", vaan siis "tosta ois kuulunut tulla ainakin vitonen" jne.). Pelkät maalit ei mielestäni riitä ja näissä koosteissa pitää olla puolueeton, siis niin, että vaikka kuinka kotijoukkue munaisi, niin sen pitää olla siinä videolla.

Näistä hyvänä esimerkkinä pidän Ruudun tarjoamia (jääkiekko)Liigan ”huippuhetkiä”. Itselle riittää pelkät maalit, mutta nämähän ovat vain mielipidejuttuja. Salibandyliigajoukkueiden pitäisi yleisestikin lisätä mediatuotantoaan, netistähän suurin osa potentiaalisista tulevista faneista ja katsojista löytyvät.
 

Jussi Koivunen

Maalien ulkopuolisia kohokohtia itsellä tapana koosteisiin noukkia, jos vaan itse matsi sen sallii. Helpompaa noita noukkia jos matsissa tulee 6 maalia kuin 16, ihan juuri tuota koosteen kestoa ajatellen.

Itseäni eniten ärsyttää ne koosteet, joiden kestosta puolet on halailua ja tuulettelua. Noita pyrin välttämään, itse tuuletus oikein ok, mutta jos joka maalin kohdalla näytetään juoksut vaihtoaitioon, läpyt kaikkien kanssa jne. niin itse en jaksa katsoa.
 
Viestejä
7,837
Maalien ulkopuolisia kohokohtia itsellä tapana koosteisiin noukkia, jos vaan itse matsi sen sallii. Helpompaa noita noukkia jos matsissa tulee 6 maalia kuin 16, ihan juuri tuota koosteen kestoa ajatellen.

Itseäni eniten ärsyttää ne koosteet, joiden kestosta puolet on halailua ja tuulettelua. Noita pyrin välttämään, itse tuuletus oikein ok, mutta jos joka maalin kohdalla näytetään juoksut vaihtoaitioon, läpyt kaikkien kanssa jne. niin itse en jaksa katsoa.

Täysin samaa mieltä näistä läpsyttelyistä. Maali on maali ja sen tuuletuksen voi näyttää jos siinä on jotain näytettävää. Tai se on erittäin lyhyt.
 
Viestejä
191
Vahvasti Jussi K:n linjoilla maalikoosteiden osalta. Lyhyt ja ytimekäs paras. Kaikki löytyvät maalikoosteet melkein sarjatasosta riippumatta tulee yleensä katsottua. Maanantain yksi vakio-ohjelma on itselle juuri näiden läpi kahlaaminen. Ruutukin tulee varmasti tilattua kun kauden alku alkaa lähestyä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
21
Itseäni eniten ärsyttää ne koosteet, joiden kestosta puolet on halailua ja tuulettelua. Noita pyrin välttämään, itse tuuletus oikein ok, mutta jos joka maalin kohdalla näytetään juoksut vaihtoaitioon, läpyt kaikkien kanssa jne. niin itse en jaksa katsoa.
Tästä on helppo olla samaa mieltä muiden tavoin. Lisäksi minua ei haittaa, vaikka hidastuksia ei näytettäisi ollenkaan, vaan mentäisiin suoraan seuraavaan maaliin, kun edellinen on syntynyt. Toki jos kyseessä on hieno sommitelma tai muutoin täpärä maalitilanne, silloin yksi hidastus on paikallaan, koska jokainen osaa sitten kelata kyllä videota taaksepäin, jos haluaa nähdä maalin synnyn uudestaan.

Mitä tulee muuhun videotuotantoon, nautin suuresti Esport Oilersin Öljymiehet-sarjasta. Noin 20 minuutin jaksot oli leikattu hyvin ja niissä oli sopivasti yhdistettynä ottelumateriaalia sekä kulissien takaista touhuamista:
 
Viestejä
5
Komppaan jo mainittua asiaa eli ne 10 minuutin "maalikoosteet" jää kyllä katsomatta. Sen verta toivoisi pelisilmää myös videoihin, että näytettäisiin pelkästään se oleellinen, eikä niistäkään mitään viisinkertaisia hidastuksia.

Olisi myös kiva jos näitä sählylähetyksiä vähän kohdennettaisiin johonkin tiettyyn paikkaan. Nyt jos haluaa nähdä edes itseä kiinnostavat ottelut, menee viiskymppiä kuussa kun tilaa kaikki eri Ruudut ja Fanseatit yms. Mielummin sillä rahalla hommaa esim. kaikki Liigan lätkäpelit telkkariin.

Edellä mainitut asiat, varsinkin maalikoosteet tai niiden puute sekä yleensäkin olematon mediasisältö ja someaktiivisuus monella jengillä, olisivat aika "helppo" korjata ja parantaa näin salibandyn imagoa sekä muutenkin kiinnostavuutta.
 
Viestejä
7,837
Komppaan jo mainittua asiaa eli ne 10 minuutin "maalikoosteet" jää kyllä katsomatta. Sen verta toivoisi pelisilmää myös videoihin, että näytettäisiin pelkästään se oleellinen, eikä niistäkään mitään viisinkertaisia hidastuksia.

Olisi myös kiva jos näitä sählylähetyksiä vähän kohdennettaisiin johonkin tiettyyn paikkaan. Nyt jos haluaa nähdä edes itseä kiinnostavat ottelut, menee viiskymppiä kuussa kun tilaa kaikki eri Ruudut ja Fanseatit yms. Mielummin sillä rahalla hommaa esim. kaikki Liigan lätkäpelit telkkariin.

Edellä mainitut asiat, varsinkin maalikoosteet tai niiden puute sekä yleensäkin olematon mediasisältö ja someaktiivisuus monella jengillä, olisivat aika "helppo" korjata ja parantaa näin salibandyn imagoa sekä muutenkin kiinnostavuutta.

Meillä tulee vielä se, että otteluita katsoo lähinnä vaimoni, eikä hänkään ikinä muita kuin Oilersin pelejä. Ja kun nekin on kaikki eri kanavilla niin :/
 
Viestejä
196
Toivomus olisi että salibandyliga palvelisi meitä katsojia niin että tv/nettilähetykset jukaistaan reilusti ennen sarjan alkua. Nyt viikkoa ennen ei ole muuta tietoa kun huhu että lähetyksiä tulee Ruutu + palvelun kautta. Miten tämä voi olla näin vaikeata, onko sarjan alkaminen on salibandyliigan päättäjille yllätys?
 
Viestejä
7,837
Toivomus olisi että salibandyliga palvelisi meitä katsojia niin että tv/nettilähetykset jukaistaan reilusti ennen sarjan alkua. Nyt viikkoa ennen ei ole muuta tietoa kun huhu että lähetyksiä tulee Ruutu + palvelun kautta. Miten tämä voi olla näin vaikeata, onko sarjan alkaminen on salibandyliigan päättäjille yllätys?

Ei ole tarpeeksi pitkää aikaa kausien välillä, niin se on vähän tämmöistä.
 
Viestejä
191
Ei taida olla Salibandyliigasta kiinni tv-pelien aikataulut vaan näistä jotka pelit lähettävät. Tällä kaudellahan ilmeisesti kun ottaa ISTV:n/Ruutu-palvelun näkee kaikki pelit jotka ylipäätään laadukkaasti tuotetaan.
 
Viestejä
1,585
Komppaan jo mainittua asiaa eli ne 10 minuutin "maalikoosteet" jää kyllä katsomatta. Sen verta toivoisi pelisilmää myös videoihin, että näytettäisiin pelkästään se oleellinen, eikä niistäkään mitään viisinkertaisia hidastuksia.
Itselle maistuu nimenomaan nämä pidemmät koosteet. Esim. Great Playn tarjoamat koosteet on omaan makuun lajin parhaita.

Jos salibandy lajina kiinnostaa, niin ei luulisi 10 min kestävän koosteen jäävän automaattisesti katsomatta. Miten te peleissä jaksatte käydä istumassa? :unsure:
 
Viestejä
7,837
Listaa tulevista lähetyksistä, mukavasti naisten pelejä mukana myös. Salibandyliigat näkyvät isosti - Ruutu+ selkeä pääkanava | Salibandy
Salibandyliigan pitäisi Superpesiksen, Veikkausliigan ja Koripalloliigan tavoin, että kaikki pelit olisi katsottavissa Ruudussa. Eka kuukausi muuten ilmainen Ruutu+, joten varmasti jokainen pääsee tutustumaan lähetysten laatuu.
Askel eteenpäin lajin kiinnostavuuden kannalta.

Eli FanSeatin voi heivata nyt mäkeen?
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös