Ei välttämättä heikentynyt, mutta paperilla alunperinkään ole ollut TPS samalla tasolla kun Happee ainakaan mun mielestä. Enkä Karjulasta nyt vielä puhuis samassa lauseessa Niemelän kanssa.
Siis paperilla alunperin verrattuna mihin? Viime kauden miehistöihin? Eikö niiden taso mitattu jo viime kaudella?
Karjula ei varmasti Niemelää korvaa (ainakaan vielä), mutta ei Niemeläkään varsinkaan kevätkaudella ollut kyllä lähelläkään parhaassa vireessään. Ylimielistä ja turhautunutta oli pelaaminen molempiin suuntiin.
Molemmilta Happeelta ja TPS:ltä on lähtenyt pari ainakin lähes maajoukkuetason miestä pois ja muutenkin määrällisesti suunnilleen saman verran. TPS on hankkinut uusia pelaajia ja Happee ei. Kyllä silloin mielestäni Happee on enemmän heikentynyt paperillakin.
Saat pitää Tepsiä juuri niin hyvänä kuin haluat, mutta jääkylmä tosiasia on, että TPS on OLS:in jälkeen eniten heikentynyt joukkue, jonka pelastaa pudotuspeleihin vain se, että sen pahimmat kilpailijatkin heikentyy.
En minä TPS:n joukkuetta mitenkään erikoisen hyvänä pidä. Classic, Oilers, Indians ja Nokian KrP ovat ainakin paperilla selvästi edellä, SPV mielestäni myös. TPS:n sijoitus tulee runkosarjassa olemaan todennäköisesti sijoilla 6-8, kuten myös Happeen. Tässä oli alunperin kyseessä siitä, kumpi joukkueista heikentyi enemmän.
Ja onpa taas fiksu kommentti; TPS pääsee pudotuspeleihin vain, koska kilpailijat ovat vieläkin heikompia... eikös se ole urheilussa juuri tavoite, voittaa vastustajat? Mikään yllätys se ei varmasti ole, että säbänpelaajia Keski-Eurooppa ja Ruotsi huokuttelee. Sieltä pelaamisesta saa sentään jotain tuloa ja joku Sveitsi on noin satakertaa houkuttelevampi paikka kuin marraskuinen Jyväskylä, Seinäjoki tai Turku. Sen takia joka kausi kärkipelaajia tulee Suomesta lähtemään ja 90% joukkueista heikentymään. Sama ilmiö on jääkiekossa.
Mutta mun osalta tämä OT-keskustelu jää tähän.