Pääkallo.fi

Siirtohuhut 2024-25

Viestejä
97
Katsoin tilastot läpi ja kyllähän tuo siltä näyttää, että täytyy päästä Kastelliin katsomaan ensi kaudella miehen otteita. Minulle nämä alasarjahaut ovat jostain kumman syystä olleet jo vuosia se OLS:n mielenkiintoisin osasto minulle. Hyviä pelimiehiä tuntuu löytyvän "pohjoisen hallisarjoista". Tästä jokaiselle liigasta haaveilevalle juniorille esimerkkiä. Ei kaikkien tarvitse MAAJOUKKUETIE polkua tai jonkin seuran pelaajapolkua pitkin kavuta. Loppupeleissä yhdentekevää, että missä toistot tekee, kunhan ne tulee tehdyksi.
Aivan loistava nosto. Paitsi pohjoisessa, myös muualla olisi aika ajoin hyvä tunnistaa tärkeys pitää B-junnut lajin parissa, vaikka eivät kaikki SM-tasolla pelaamalla aikuiseksi jatkaisikaan. Fysiikan ja motivaatiotason kehitys 16-18-vuotiaana määrittää polkua eteenpäin (suuntaan ja toiseen) ja siksi onkin olennaisinta, että kehitystä tapahtuu, reittejä liigaan on monia.
 
Viestejä
362
Jos SPV olisi julkaissut pitkän jatkosopimuksen esimerkiksi osastolle Hakanen-Haukkala-Keskinen niin sitten tiedettäisiin aika hyvin, että kyseessä on merkittävä palanen joukkueen nousussa "mestaruustasolle". Olen samaa mieltä siitä, että Kajaalasta ei vielä täysin tiedetä mitä saadaan. Ei ole mielestäni mitään takeita siitä, että hänestä tulee aivan liigan huippupelaaja, mutta lahjakas kaveri on kyseessä ja seuralla tosiaan on kovat odotukset häntä kohtaan. Todennäköisesti siis ainakin hyvä pelaaja tulee olemaan ja mukana SPV:n pelaavassa rosterissa tulevien vuosien aikana. Aika näyttää, millainen kehityskäyrä tulee lopulta olemaan.
 
Viestejä
533
Vähänkään urheilua ja pallopelejä tuntevat tietävät, että maailma on pullollaan lupauksia, jotka eivät lopulta lunastaneet odotuksia. Etkä sinäkään voi tästä 17-vuotiaasta pelaajasta oikeasti tietää, että hän tulee olemaan johtavia pelaajia liigassa.
Edellytyksiä siihen luultavasti on, mutta epävarmuustekijöitä on lukemattomia: Riittääkö motivaatio, kestääkö paikat, onko pelaaja kehittynyt vain nopeampaa kuin ikätoverit, mutta ollaan jo lähellä ns. kattoa jnejnejne.
Voidaan palata tähän vaikka kauden 2027-2028 jälkeen ja katsoa kuinka kävi.
 
Viestejä
1,626
Siksi, että tuo eilen ilmoitettu sopimus päättyy silloin. Sitten voidaan tehdä yhteenveto koko sopimuskaudesta.
Ihan sama minkälainen on yhteenveto Kajaalan sopimuskaudesta, niin edelleenkään keväällä 2024 ei tiedetty, että hän tulee olemaan runkopelaaja.

Mehän ei nyt keskustella, että tuleeko hänestä runkopelaaja (tai tähtipelaaja) vai ei. Tai minä en ainakaan siitä keskustele :)
 
Viestejä
533
Ihan sama minkälainen on yhteenveto Kajaalan sopimuskaudesta, niin edelleenkään keväällä 2024 ei tiedetty, että hän tulee olemaan runkopelaaja.

Mehän ei nyt keskustella, että tuleeko hänestä runkopelaaja (tai tähtipelaaja) vai ei. Tai minä en ainakaan siitä keskustele :)
Eikä siitä, kuka etukäteen on ollut jostain oikeassa tai väärässä. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu ja hyvä niin.
 
Viestejä
72
Ilman loukkaantumishuolia todennäköinen maajoukkuepelaaja myös aikuisiässä muutaman vuoden päästä.
Noniin ja sitten taas jäitä hattuun…

Kaveri on pelannut tänä vuonna (17v) kauden p22 sarjaa pistekeskiarvolla 1,6. Hieno suoritus, mutta ei kuitenkaan millään mutoa mitään täysin poikkeuksellista. Iso työ on vielä edessä mikäli meinaa ottaa 2 ensimmäisen kentän roolin ensi vuoden u19 kisoissa.

Eikä nyt ollut ollenkaan tarkoitus vähätellä kyseitä pelaajaa. Varmasti on kaverilla mahdollisuus nousta vaikka maailman parhaaksi, mutta niin on vielä jokaisella muullakin 17 vuotiaalla.
 
Viestejä
58
Kootaan tännekin OLS:n julkaisemat lähtijät ja mahdolliset osoitteet:
Olli Kinnunen ---> Nokian KrP?
Luukas Hyvärinen ---> Nokian KrP?
Joona Karjula ---> Nokian KrP, TPS, ErVi?
Jesper Hakola ---> TPS?
Olli Wikstedt ---> ?
Olli-Matti Virrankari ---> ?

Melkoinen on OLS:n lähtijälista ulospäin. Nyt on ainakin uusille tuloksentekijöille tonttia tarjolla.
Karjulaa on ihan Pääkallossakin huhuttu Nokian KrP:hen, mutta täällä foorumilla on mainittu myös TPS mahdollisuutena ja olen myös itse kuullut huhun Karjulasta TPS:ään.

Edit. Lisätty huhu Karjulasta ErViin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
166
Kootaan tännekin OLS:n julkaisemat lähtijät ja mahdolliset osoitteet:
Olli Kinnunen ---> Nokian KrP?
Luukas Hyvärinen ---> Nokian KrP?
Joona Karjula ---> Nokian KrP tai TPS?
Jesper Hakola ---> TPS?
Olli Wikstedt ---> ?
Olli-Matti Virrankari ---> ?

Melkoinen on OLS:n lähtijälista ulospäin. Nyt on ainakin uusille tuloksentekijöille tonttia tarjolla.
Karjulaa on ihan Pääkallossakin huhuttu Nokian KrP:hen, mutta täällä foorumilla on mainittu myös TPS mahdollisuutena ja olen myös itse kuullut huhun Karjulasta TPS:ään.
Karmaiseva lista luistinseuran näkökulmasta...

PS. Eikös Karjulaa huhuiltu myös Erviin
 
Viestejä
1,626
Eikä siitä, kuka etukäteen on ollut jostain oikeassa tai väärässä. Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu ja hyvä niin.
Juu, maailmaan mahtuu mielipiteitä. Voit olla sitä mieltä, että tiedät kenestä tulee 17-vuotiaana runkopelaaja ja kenestä ei. Kannattaa ehkä alkaa tarjoamaan palveluksia isoille jalkapallojäteille tai NHL-seuroille, kun hekään eivät oikein aina tunnu tietävän kenestä tulee tähti ja kenestä ei.
 
Viestejä
1,626
Kootaan tännekin OLS:n julkaisemat lähtijät ja mahdolliset osoitteet:
Olli Kinnunen ---> Nokian KrP?
Luukas Hyvärinen ---> Nokian KrP?
Joona Karjula ---> Nokian KrP tai TPS?
Jesper Hakola ---> TPS?
Olli Wikstedt ---> ?
Olli-Matti Virrankari ---> ?
Pitäiskö Nokialla vaihtaa seuran nimeä luistinseuraksi, kun muutenkin uudet tuulet puhaltavat ja pääsevät uuteen kotihalliin, niin nyt olisi hyvä paikka tehdä brändi-uudistus. Ainakin enemmän on luistinseuralaisia kuin kristittyjä palloilijoita :)

Virrankari saattaa keskittyä lääkärin hommiin ja pistää pelikengät naulaan.

Surullinen päivä oululaisella salibandylle.

Tässä iltalukemista OLS:n toimistolle: https://www.wellspect.fi/globalassets/digizuite/46476-en-aid0046476.pdf
 
Viestejä
469
Pitäiskö Nokialla vaihtaa seuran nimeä luistinseuraksi, kun muutenkin uudet tuulet puhaltavat ja pääsevät uuteen kotihalliin, niin nyt olisi hyvä paikka tehdä brändi-uudistus. Ainakin enemmän on luistinseuralaisia kuin kristittyjä palloilijoita :)

Virrankari saattaa keskittyä lääkärin hommiin ja pistää pelikengät naulaan.

Surullinen päivä oululaisella salibandylle.

Tässä iltalukemista OLS:n toimistolle: https://www.wellspect.fi/globalassets/digizuite/46476-en-aid0046476.pdf
Ei pelkästään huuhtelu, nyt on rassattu suolenmutkat vessaharjalla.
 
Viestejä
1,263
Juu, maailmaan mahtuu mielipiteitä. Voit olla sitä mieltä, että tiedät kenestä tulee 17-vuotiaana runkopelaaja ja kenestä ei. Kannattaa ehkä alkaa tarjoamaan palveluksia isoille jalkapallojäteille tai NHL-seuroille, kun hekään eivät oikein aina tunnu tietävän kenestä tulee tähti ja kenestä ei.
Sen takia isot jätit kaappaavat nuoret lupaukset armotta kirjoihinsa… esim. suomalaisia nuoria futiksessa on englantilaisten futisseurojen palkkalistoilla.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös