Pääkallo.fi

Sopimushuhut 2023-2024

Tämän kauden perusteella Oilers tarvitsee 1-2 uutta puolustajaa. Vaikka puolustuksen runko pysyykin hyvin kasassa niin loppukaudesta kokoonpanossa käytännössä kaksi puolustajaa (Veikkola, Jokela). Jos A-junioreissa ei ole ketään potentiaalisia puolustajia, jotka pystyy loukkaantumis sumassa tulemaan paikkaamaan, niin kauteen on lähdettävä isommalla määrällä pelaajia (puolustajia).
Joo näin on. Ja lisäksi huhujen mukaan Ilmivalta lähdössä toisiin maisemiin. Aaro Kuuselaa olen itse odotellut sisään junnuista, mutta ilmeisesti loukkaantumiset sotkeneet kuvioita ja itsellä ei ole tietoa onko pelannut edes junnupelejä viime aikoina. Ja edarin pelaavasta kokoonpanosta Juselius on ollut aika paljon rikki läpi kauden.

Kovin ohut on siis pakkiosasto Oilersilla. Sanoisin että vähintään kahdelle olisi tarvetta vaikka kaikki nykyiset Top 6 puolustajat jatkaisivat.

Joo näin on. Ja lisäksi huhujen mukaan Ilmivalta lähdössä toisiin maisemiin. Aaro Kuuselaa olen itse odotellut sisään junnuista, mutta ilmeisesti loukkaantumiset sotkeneet kuvioita ja itsellä ei ole tietoa onko pelannut edes junnupelejä viime aikoina. Ja edarin pelaavasta kokoonpanosta Juselius on ollut aika paljon rikki läpi kauden.

Kovin ohut on siis pakkiosasto Oilersilla. Sanoisin että vähintään kahdelle olisi tarvetta vaikka kaikki nykyiset Top 6 puolustajat jatkaisivat.
Kuusela pelasi muutaman junioriottelun kauden lopussa ja otti mm. viimeisessä runkosarjapelissä pallon talteen uran viimeisen maalin kunniaksi, joten pidän täysin mahdollisena, että ura myös oli siinä.

Juseliuksen kanssa juttelin pitkät pätkät pronssipelissä, on kyllä todella mukava mies ja hän kertoi, että toivottavasti on ensi kauden alkuun mennessä kunnossa. En ala tähän julkisesti vuotamaan, että mikä siellä on vaivana, vaikka minulle sen kertoikin.

Yksi lupaavimmista Oilers-junioripuolustajista, Matias Määttänen kuulemma lopetti uransa tähän myös. Ilmivalta siirtyy opiskeluiden perässä Turkuun, FBC:ssä oli pelaajalla varmaa tietoa, että menee heille.

Kuusela pelasi muutaman junioriottelun kauden lopussa ja otti mm. viimeisessä runkosarjapelissä pallon talteen uran viimeisen maalin kunniaksi, joten pidän täysin mahdollisena, että ura myös oli siinä.

Juseliuksen kanssa juttelin pitkät pätkät pronssipelissä, on kyllä todella mukava mies ja hän kertoi, että toivottavasti on ensi kauden alkuun mennessä kunnossa. En ala tähän julkisesti vuotamaan, että mikä siellä on vaivana, vaikka minulle sen kertoikin.

Yksi lupaavimmista Oilers-junioripuolustajista, Matias Määttänen kuulemma lopetti uransa tähän myös. Ilmivalta siirtyy opiskeluiden perässä Turkuun, FBC:ssä oli pelaajalla varmaa tietoa, että menee heille.
Harmi tuo Kuuselan keissi, muistan että jo 2019-2020 esitti kyllä edarissa sangen hyviä otteita ihan pleijareissakin Indiansia vastaan. Silloin näkemykseni oli että tästä kaverista voi jonain päivänä tulla ihan kärkitason ukko F-liigan tasolle.

Millainen on Oilerssin maalivahtiosasto ensikaudella? Kaltiainen, Nordström molemmat lähtee. Laakso ilmeisesti tulossa. Hellstenillä sopimus. Jääkö siihen vai hankkiiko uuden kakkosveskan. Mielenkiintoista.
Jos Laakso tulee, niin itse uskon että Hellsten on ihan riittävä kakkoseksi. Yleisestikin ottaen omasta mielestä nyt on Oilersin aika alkaa näyttää luottamusta ja vihreää valoa omille junnuille. Ihan ookoo jos hankitaan ykköskorin äijiä muualta, mutta kakkosveskariksi tai kolmoskenttään on ihan turha hakea täydennystä jostain muualta mikäli on yhtään jonoa omista junnuista niille paikoille. Lupaavia veskareita Oilersilla on sitä paitsi useampikin.

Ja mv- osastolla etenkin, huomioiden liigan tasoerot, on hyvä mahdollisuus laittaa junnuja maalin suulle kun kohdataan niitä peräpään jengejä. Niissä ei ikinä tartte tulla veskaria syyttämään, jos pisteitä jää saamatta.

Mielenkiinnolla katsotaan sopiiko Sveitsistä tulevat miehet Oilersin edariin? Eikö sieltä ole useampi kaveri tulossa takaisin Suomeen?

Millainen on Oilerssin maalivahtiosasto ensikaudella? Kaltiainen, Nordström molemmat lähtee. Laakso ilmeisesti tulossa. Hellstenillä sopimus. Jääkö siihen vai hankkiiko uuden kakkosveskan. Mielenkiintoista.
Junioreissa ja Suomisarjassa Tom Fougstedt on ollut peleissä vähintäänkin täysin kilpailukykyinen Hellstenin kanssa. Mielenkiintoista nähdä, miten armeijakuviot vaikuttavat. Fougstedt-Hellsten parihan "joutuu" hoitamaan myös ensi kaudella P22 SM:n ja Suomisarjapelit. Tuleeko sinne vahvistusta, mitä sanoo Antti Molarius, en tiedä.

Turussa linnut lauleskelee.
Kuulemma FloorBallClubissa tuuli käy kesän aikana suuntaan sun toiseen.
Ja sen lisäksi vielä titityy.

Ihan hyvä että tulee pakkiin niin saadaan H. Iiskola takas hyökkäämään sieltä. Lamminen tais olla puolustajana jopa parempi joten hän voi jäädä sinne.
Oletatko tässä nyt, että Talvitie-Juselius-Lindfors-Suomela nippu on sivussa jatkossakin? Vai miten tämä "Iiskola on puolustaja"-logiikka toimii?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.