Puoliväli on jo ylitetty ja kohta on joulutauko. Sen mitä minä olen näitä C-lohkon pelejä seurannut, niin Tor on kyllä ollut todella, todella hyvä. On vauhtia, pallotaitoa ja osaavat maaleja tehdä. Ehkä sitä nuoruuden koheltamista löytyy jonkin verran, mutta hyvin ne pelaavat. Kuten pelasivat eilenkin PSS vastan. Ainut vaan, että Tor antaa todella paljon tasoitusta maalivahtipelissä. Halttunen vei eilenkin 100-0 Ahtiaista. Ahtiaisella taas perus 60% lukemat pelistä. On meinaa aikamoinen saavutus pelata sarjan yhdessä parhaimmista joukkueista ja samalla olla maalivahtipörssin hännillä. Tor ei tule nousemaan mihinkään tuolla maalivahtipelilä. Sääli, koska minusta Tor kuuluisi Divariin jo ihan puitteiden, fanireissujen, yleisön ym takia. Rummut pauhaa pelistä toiseen. Hienoa säbäkulttuuria.
Kyllä se lohkovoitto pelataan Wirmon ja PSS:n välillä. Molemmat osaa pelata, löytyy fysiikkaa ja vauhtia. Osaavat tehdä maaleja ja kummaltakin löytyy hyvät maalivahdit. Itse kuitenkin kallistun Wirmon suuntaan, sillä PSS:n peli on kaikesta huolimatta toisinaan aika ailahtelevaa. Tosin, PSS:ltä löytyy parempi maalivahti ja Wirmo taisi juurikin hävitä ekan pelin PSS:lle. Mikael Lax on tehnyt hyvää duunia PSS:n kanssa, mutta kallistun silti Wirmon suuntaan.
Odotin Pelicansilta enemmän. Hyvän alun jälkeen ovat hiipuneet kyllä täysin. Mitä lie siellä tapahtunut? Häntäpäässäkin peli on todella tiukkaa. Moni joukkue ihan pisteen parin sisällä toisistaan. Oskari Saari on varmaan menettänyt jo yöunensa, sillä VSS tulee putoamaan, no can do. Sen verran heikkoa on heidän pelaaminen. Etenkin, jos tänään häviävät Granille, vie tie alas.
Isoin pettymys on kuitenkin ollut SB Vantaa. Odotin heidän olevan top 3:ssa, mutta toisin kävin. Ilmeisesti se treenaaminen ja kovaa meneminen oikean valmentajan opeilla ei kiinnostanut ja halusivat mennä enemmän pelaajavetoisella valmennuksella. Tällä tasolla "vain pelailu" ei oikein kanna, ja kun maalivahditkaan eivät saa mitään kiinni, niin sarjasijoitus on ilmeisen ansaittu. Tosin, ovat jo parantaneet ja tulevat kyllä nousemaan ja päätyvät vielä kuiville keskikastiin helposti. Sen verran laadukas heidän kokoonpano on. Ensi vuonna sitten uusi yritys (taas).
Kautta on vielä paljon jäljellä, että kaikkea tässä ehtii tapahtua. Katotaan, että kuka sulattaa kinkut parhaiten eikä hyydy. Tai haluaako joku edes nousta vai ei. Esim PSS. haluaako se edes nousta? Wirmo ja Tor varmasti tahtoo enemmän. Se divaripaikkakin kun maksaa paljon rahaa. Mulla on kova luotto Wirmoon. Katsellaan ja ollaan keväällä fiksumpia.