Pääkallo.fi

Suomisarja 2024-2025

Nyt pelattu lohkojen sisäisiä pudotuspelejä ja kohta pelataan divarikarsintoja MUTTA ei aikaakaan kun maaliskuun lopussa aletaan pelaamaan siitä, kuka tippuu Suomisarjasta tai säilyy Suomisarjassa ja kuka nousee Suomisarjaan!

Tulkittaessa Suomisarjan sarjajärjestelmää ja siitä osiota joka käsittelee karsimista ja putoamista, näyttäsi karsijasarjan joukkueet tältä:

Suomisarjakarsintaan joutuvat Suomisarjajoukkueet:

Kaksi huonointa 7. Sijoittunutta
  1. Voima, Imatra (23 pst)
  2. Josba Akatemia, Joensuu (12pst
8. sijoittuneet
  1. FoSu, Forssa (22pst)
  2. Pelicans SB, Lahti (16pst)
  3. Konnat, Seinäjoki (9pst)
9. sijoittuneet:
  1. SCH, Hyvinkää (20 pst)
  2. ToTe, Helsinki (14pst)
Kakkosdivarijoukkueet, jotka lähtevät Suomisarjakarsintaan:

Etelä: Helsinki United
Kaakkois-Suomi: KoRe, Kotka
Länsi: SBS Masku/FBC Turku Akatemia (Jompikumpi, lännessä 2. Divarin finaalisarja kesken)
Pohjanmaa: ISB, Ilmajoki
Pohjoinen: Dynamo Akatemia, Oulu
Savo-Karjala: Into, Lieksa
Sisä-Suomi: LFT, Loppi

Ja lopuksi Suomisarjajoukkueiden valintajärjestys:
  1. Voima
  2. Josba Akatemia
  3. FoSu
  4. Pelicans SB
  5. Konnat
  6. SCH
  7. ToTe
Lähteet: Tulospalvelu sekä https://salibandy.fi/uploads/2024/0...omisarja-miehet-2024-2025-korjattu-versio.pdf

Pohjoinen: Dynamo Akatemia, Oulu
Lainattu olennaisin kohta. Mistä tieto, että Dynamo Akatemia lähtee pohjoisesta Suomisarjakarsintaan? Pohjoisen 2. divarin sarjataulukossa myös korkeammalle runkosarjassa sijoittunut Papas on merkattu nousuhalukkaaksi ja molemmat näistä joukkueista putosivat playoffien samalla kierroksella.

Lainattu olennaisin kohta. Mistä tieto, että Dynamo Akatemia lähtee pohjoisesta Suomisarjakarsintaan? Pohjoisen 2. divarin sarjataulukossa myös korkeammalle runkosarjassa sijoittunut Papas on merkattu nousuhalukkaaksi ja molemmat näistä joukkueista putosivat playoffien samalla kierroksella.
Ei pudonnut samalla kierroksella: Papas putos puolivälierissä ja Dynamon kausi loppui välieriin.

Lainattuna Tulospalvelusta Pohjois-Suomen 2. Divarin Info->Sarjajärjestelmä-osiosta: "Pudotuspeleissä parhaiten menestynyt joukkue, joka on ilmoittanut halustaan jatkaa Suomisarjan karsintoihin on Suomisarjan karsinnoissa PS1."

Ylläolevaa lainaustani tulkitsettaessa Dynamo Akatemia lähtisi Suomisarjan karsintoihin.

Ei pudonnut samalla kierroksella: Papas putos puolivälierissä ja Dynamon kausi loppui välieriin.

Lainattuna Tulospalvelusta Pohjois-Suomen 2. Divarin Info->Sarjajärjestelmä-osiosta: "Pudotuspeleissä parhaiten menestynyt joukkue, joka on ilmoittanut halustaan jatkaa Suomisarjan karsintoihin on Suomisarjan karsinnoissa PS1."

Ylläolevaa lainaustani tulkitsettaessa Dynamo Akatemia lähtisi Suomisarjan karsintoihin.
Papas oli myös välierissä, eli Papas PS1

Nyt pelattu lohkojen sisäisiä pudotuspelejä ja kohta pelataan divarikarsintoja MUTTA ei aikaakaan kun maaliskuun lopussa aletaan pelaamaan siitä, kuka tippuu Suomisarjasta tai säilyy Suomisarjassa ja kuka nousee Suomisarjaan!

Tulkittaessa Suomisarjan sarjajärjestelmää ja siitä osiota joka käsittelee karsimista ja putoamista, näyttäsi karsijasarjan joukkueet tältä:

Suomisarjakarsintaan joutuvat Suomisarjajoukkueet:

Kaksi huonointa 7. Sijoittunutta
  1. Voima, Imatra (23 pst)
  2. Josba Akatemia, Joensuu (12pst
8. sijoittuneet
  1. FoSu, Forssa (22pst)
  2. Pelicans SB, Lahti (16pst)
  3. Konnat, Seinäjoki (9pst)
9. sijoittuneet:
  1. SCH, Hyvinkää (20 pst)
  2. ToTe, Helsinki (14pst)

Etelä: Helsinki United
Kaakkois-Suomi: KoRe, Kotka
Länsi: SBS Masku/FBC Turku Akatemia (Jompikumpi, lännessä 2. Divarin finaalisarja kesken)
Pohjanmaa: ISB, Ilmajoki
Pohjoinen: Papas, Kajaani
Savo-Karjala: Into, Lieksa
Sisä-Suomi: LFT, Loppi

Ja lopuksi Suomisarjajoukkueiden valintajärjestys:
  1. Voima
  2. Josba Akatemia
  3. FoSu
  4. Pelicans SB
  5. Konnat
  6. SCH
  7. ToTe
Lähteet: Tulospalvelu sekä https://salibandy.fi/uploads/2024/0...omisarja-miehet-2024-2025-korjattu-versio.pdf

Korjasin tohon ylle oikeat joukkueet😊

Kun kevät lähestyy niin puolustuspään ja MV pelaaminen korostuu. Otteluita voitetaan yleensä tätä kautta. Vaikka ei ihan Lyijyttämiseen asti tarvitse mennäkään.
Täällä taisi jo joku aikasemmin ääneen miettiä Nibacossin tämän puolen kokeemusta ja sitoutumista. Samalla linjalla olen itse kun olen katsonut noita maalikosteita. Mv peli myös vähän mietityttää…
Tuota kautta pelaisin rahani Ruoskalle.

Prikkojen peli taas on pitkälti muutan entisen Classic junnun hartiolla. Joukkuuen rosteri ei ole kovin tasainen.
Siksi veikkaan Keravan vievän tuon ottelusarjan.

Kun kevät lähestyy niin puolustuspään ja MV pelaaminen korostuu. Otteluita voitetaan yleensä tätä kautta. Vaikka ei ihan Lyijyttämiseen asti tarvitse mennäkään.
Täällä taisi jo joku aikasemmin ääneen miettiä Nibacossin tämän puolen kokeemusta ja sitoutumista. Samalla linjalla olen itse kun olen katsonut noita maalikosteita. Mv peli myös vähän mietityttää…

Prikkojen peli taas on pitkälti muutan entisen Classic junnun hartiolla. Joukkuuen rosteri ei ole kovin tasainen.
On tää huikee palsta. Nibacos on ostojoukkue kaikkien mielestä ja yhtenäisyys puuttuu. Nyt MV peliin tulevat tippumaan ja nämä kokemattomat kassarit on sitten omia kasvatteja… tsemppiä vaan Kokkolaan. Ihan sama ketä siellä pelaa niin väärin tekevät. Ei käy kahteeksi.

On tää huikee palsta. Nibacos on ostojoukkue kaikkien mielestä ja yhtenäisyys puuttuu. Nyt MV peliin tulevat tippumaan ja nämä kokemattomat kassarit on sitten omia kasvatteja… tsemppiä vaan Kokkolaan. Ihan sama ketä siellä pelaa niin väärin tekevät. Ei käy kahteeksi.
Tämä ✅😂 mutta ei kai siinä, nibacos on shaibaa.

Syy: tekee asiat paremmin ku muut.

Ompa herkkää!?
Kun kertoo oman veikkauksen tulevista ottelupareista, niin syyllistetään Nibacos vihaajaksi. Tästä ei ole kyse.
Mainitsi vain oman näkemykseni miksi tuosta otteluparista menee Ruoska jatkoon. Ei tuossa nyt mitään syyttelyä ole mistään seuran toiminnasta yms.
Rauhotu nyt veli hyvä.
Viikon päästä ollaan visaampia.
Minulle ihan sama kumpi jatkaa eteenpäin…

Ompa herkkää!?
Kun kertoo oman veikkauksen tulevista ottelupareista, niin syyllistetään Nibacos vihaajaksi. Tästä ei ole kyse.
Mainitsi vain oman näkemykseni miksi tuosta otteluparista menee Ruoska jatkoon. Ei tuossa nyt mitään syyttelyä ole mistään seuran toiminnasta yms.
Rauhotu nyt veli hyvä.
Viikon päästä ollaan visaampia.
Minulle ihan sama kumpi jatkaa eteenpäin…
Joo ei oo @DaEllan mun mielestä mitenkään vihamielisesti kommentoinut 😅

Sen verran haastan kyllä näkemystäsi että Pirkoilla on tällä hetkellä kolme aika tasaista kenttää, tehot myös viime peleissä jakaantuneet mukavasti😁👍.

Maalivahtipelissä on iso ero Ruoskan hyväksi ja Ruoskan kärkipelaajat selkeästi parempia verrattuna Vaasan vastaaviin, tiukka pari tulee🤔

Vantaa vahvistuu lisää. En usko että tätä porukkaa kukaan tiputtaa divarista alas. Oma veikkaus että Kukkola julkistetaan vielä tällä viikolla

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.