Pääkallo.fi

Välieräsarja Classic-SPV

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Tiitus Salokangas on löytänyt paikkansa Classicissa ja kiukutteleminen on jäänyt. 21-vuotias tekee nyt tulosta kovalla tahdilla nimivahvassa menestysjoukkueessa.

Tämä sarja tulee myös olemaan todella mielenkiintoinen, kun ottaa huomioon miten sopiva vastus Classic on ollut spevelle. Salokankaan, Lastikan ja muiden huippuyksilöiden on pystyttävä suorittamaan aivan ylärekisterissä mikäli Liukkonen ja SPV:n puolustus jatkaa samaan malliin. Oma veikkaus on, että sarja tulee olemaan todella tiukka. SPV voittaa otteluvoitoin 4-3.

• Tykkää
Reaktiot: #68
Jos spekuloimaan aletaan niin olen samaa mieltä. Neljä voittoa tulee riittämään.
Minä veikkaan, että tulee niin tiukka sarja, että vaaditaan kuusi voittoa. Niistä neljä tulee SPV:lle ja kolme Classicille.

Viimeksi muokattu:
Se on täysin totta, että SPV on vienyt tätä paria (runkosarjassa) kun katsotaan vähän taakse päin. Niitä pelejäkin voisi katsoa kumman vaan kannalta eri kulmista, mutta faktat tuloksista on selkeät.

Jos katsotaan kevätkautta (etenkin Salon palattua, pelasi jo tammikuussa) niin kuntopuntarit eroaa jonkin verran. Puolivälierissä molemmat esiintyivät hyvin (juu vastustajat eri luokkaa ja muutenkin erilaisia).

Sen joka tästä haluaa jatkoon on onnistuttava hyvin kokonaisuutena. SPV:llä on maalinsuulla etu, mutta en noin muuten saa sille puolustuksessa etua jo en puolustussuuntaan välttämättä Classicillekkaan yhtään. Ylöspäin näen Classicin pakiston tason ja myös hyökkääjien tason leveämmäksi eikä kärjen (ketä siihen nyt kummaltakin haluaa laskea) siksi ole pakko loistaa joka ilta.

Mutta, C:n ykkönen ei mitenkään liekehtinyt Erviä vastaan ja Sikkisen tilanne on arvoitus, pelannee kuitenkin kuten kaikki muutkin.

Eli Classicilla on kolme oikeastaan kolme tuloskenttää, SPV:llä sanoisin kaksi. Illasta ja veskareista (oletuksena etu pysyy jossain määrin koko ajan SPV:llä) kärjistäen riippuu mihin peli/sarja kallistuu.

SPV vei KrP:tä 4-1, mutta tiukkoja pelit olivat. Niin todennäköisesti nytkin, veikkaan 4-2 Classicille.

Kun ei nyt vaan päivän huhut sekoittaisi SPVn peliä.
Mitä sellaisia ensi kautta koskevia huhuja on ilmassa, jotka sekoittaisi joukkueen peliä jo nyt? Kuvitteletko, että SPV:n sisällä ei olisi 100% tietoa siitä, ketkä joukkueessa pelaavat ensi kaudella?

No, tiedetäänpä ainakin syyllinen, jos SPV tippuu finaalista. 😀

Huvittavaa, kuinka huolissasi olet Kotilaisen vaikutuksesta SPV:n peliin. Käsittääkseni et ole varsinaisesti profiloitunut SPV:n kannattajana.

Kuvitteletko, että SPV:n sisällä ei olisi 100% tietoa siitä, ketkä joukkueessa pelaavat ensi kaudella?
Kyllä minä ainakin kuvittelen hyvin vahvasti näin, että SPV:n pelaajat eivät tiedä, SPV:n johto ei tiedä, eikä edes ne pelaajat itse tiedä. Osa varmaan, mutta 100 % kokoonpano ei.

Kyllä minä ainakin kuvittelen hyvin vahvasti näin, että SPV:n pelaajat eivät tiedä, SPV:n johto ei tiedä, eikä edes ne pelaajat itse tiedä. Osa varmaan, mutta 100 % kokoonpano ei.
En nyt ihan tiedä, heitätkö noita kommentteja sarkastisesti vai et. Itse olen täysin varma, että pelaajat, valmennus ja johto tietää 100% ne, joilla on sopimus ensi kaudeksi. Itsekin tiedän, vaikka en kuulu yhteenkään noista kolmesta.

En nyt ihan tiedä, heitätkö noita kommentteja sarkastisesti vai et. Itse olen täysin varma, että pelaajat, valmennus ja johto tietää 100% ne, joilla on sopimus ensi kaudeksi. Itsekin tiedän, vaikka en kuulu yhteenkään noista kolmesta.
No en minä menisi niistäkään ihan takuuseen. Siellä voi ihan hyvin olla joku, jolla on kyllä sopimus, mutta saattaa lopettaa esim. mestaruuden sattuessa kohdalle. Tai henkilökohtaisten syiden vuoksi.

No en minä menisi niistäkään ihan takuuseen. Siellä voi ihan hyvin olla joku, jolla on kyllä sopimus, mutta saattaa lopettaa esim. mestaruuden sattuessa kohdalle. Tai henkilökohtaisten syiden vuoksi.
Muutoksia voi toki tapahtua, sopimuksia voidaan purkaa ja opiskelu-/ulkomaanpykälien perusteella siirtoja tulla vielä pitkin kesää. Mutta isossa kuvassa kaikki joukkueet alkaa olla valmiita ja joukkueiden sisällä, osin myös ulkopuolella on hyvin tiedossa ne rosterit, joilla ensi kauteen lähdetään.

Mitä itse sarjaan tulee, niin tiukka vääntö on tulossa. Isossa roolissa on se, kumpi joukkue saa pidettyä avainpelaajansa paremmin pelillä läpi sarjan. Veikkaan seitsemän pelin otatusta ja viimeinen luonnollisesti lähellä jo nopanheitto, mutta tietysti Classicilla on siinä tapauksessa kotietu.

Muutoksia voi toki tapahtua, sopimuksia voidaan purkaa ja opiskelu-/ulkomaanpykälien perusteella siirtoja tulla vielä pitkin kesää. Mutta isossa kuvassa kaikki joukkueet alkaa olla valmiita ja joukkueiden sisällä, osin myös ulkopuolella on hyvin tiedossa ne rosterit, joilla ensi kauteen lähdetään.

Mitä itse sarjaan tulee, niin tiukka vääntö on tulossa. Isossa roolissa on se, kumpi joukkue saa pidettyä avainpelaajansa paremmin pelillä läpi sarjan. Veikkaan seitsemän pelin otatusta ja viimeinen luonnollisesti lähellä jo nopanheitto, mutta tietysti Classicilla on siinä tapauksessa kotietu.
Samaa mieltä tästä.

Lähtökohtaisesti Classic tulee voittamaan tämän sarjan, mutta yksikin heikompi peli Classicilta (kuten tuo puolivälierien 1. peli oli), voi kääntää vaakaa ratkaisevasti SPV:n suuntaan. Liukkoselle ei riitä, että on hyvä. Täytyy olla sillä tasolla kuin on nyt ollut.

Toivon todella, että SPV onnistuu tässä sarjassa hienosti.

Fox

Oma veikkaus 4-1. Stiplu tulee nelospelissä. Tiukka sarja, mutta C isossa kuvassa hienoisesti niskan päällä. Salin heräilee kevätauringon tapaan ja kahden kentän maalintekovoima yksinkertaisesti Spevelle liikaa.

Maalivahtipeli on tietenkin tärkeää, mutta en usko kummankaan ykkösvahtien tason heiluvan nähdystä suuntaan tai toiseen, että siitä voisi tulla selkeää isoa ratkaisua. Etenkin kun osa-alueita pelissä riittää ja kaikki liittyy kaikkeen.

Edelleen takana erilaiset sarjat (sama ottelumäärä), mutta Classicilla 17 miestä pisteillä ja vähintään 5 pistettä 9 ukolla. Spevellä vastaavat luvut 12 ja 3.

Puolustajien pisteet (pelipaikka sen mukaan miten merkattu kokoonpanoon) Classicille 20-9. Tässä voi olla yksi erottava tekijä.

Liukkosen pitää olla kova, Speven puolustamisen pitää olla kovalla tasolla, pallollisen oltava huolellista ja (kärjen) oltava tehokas kun sitä vaaditaan. Koskee Classiciakin nämä, mutta sillä nähdäkseni vähän enemmän varaa "joustaa" jossain välillä kun 4 voittoa vaaditaan jatkoon. Mutta hyvin pitää pelata kumpi vaan jatkoon menee.

Viimeksi muokattu:
Maalivahtipeli on tietenkin tärkeää, mutta en usko kummankaan ykkösvahtien tason heiluvan nähdystä suuntaan tai toiseen, että siitä voisi tulla selkeää isoa ratkaisua. Etenkin kun osa-alueita pelissä riittää ja kaikki liittyy kaikkeen
Minä kyseenalaistan Torisevaa vieläkin. On aina ollut hypetetty molari. Kun Classic ollut kova dynastian aikaan oli Toriseva kaikkien mielestä maailman paras. Nyt kun ei enää kenttäpelaajat olekkaan hoitaneet dynastianlailla kentällä. On Torisevan hypetys loppunut? Kenties siitä tuli perusmolari siinä samalla kun kenttäpelaajat eivät hoitaneetkaan hommia. Ei paljoa ole maajoukkuemolarina puhuttu. Olen tällä palstalla joskus saanut kuraa niskaan ja huutelua kun en tiedä lajista mitään. Nyt on parissa kaudessa "maailmanparhaasta" maalivahdista tullut perus suorittaja. Tiedän että et ole koko pelaajauraa maailmanparas. Mutta hypetys loppui yhtä aikaisesti kun Classicin dominointi liigassa.

Laskin vielä huvikseni, että puolustajien osuus pisteistä on molemmilla lähes sama n.20% Classicilla 5 pakkia pisteillä, Spevellä 3. Kaikkeen pisteilyyn vaikuttaa tietenkin vastustajat ja pelitapa. Mutta yhtä lailla aina ne pisteet pitää tehdä/vastustajan pisteet estää. Oikein pitkälle kärjistettynä hyökkäys vs. puolustus taas. Jos SPV saa peleistä tavalla tai toisella vähämaalisia niin silloin sen kärkiyksilöiden kyky ratkoa nousee mahdollisesti isoon rooliin.

Mitä Torisevaan tulee niin on se aika ison liudan kovia pelejä suorittanut maailmanluokan tasolla. Mutta ainahan maalivahdin tekemiseen liittyy kenttäpelaajat ja päinvastoin. Ei Toriseva varmaankaan ole ainakaan isommin enää ole kehittynyt eikä ihan syystä tullut kisakutsua viimeksi vaikka viime keväänä oli kova. Syksyllä loukkia ja sen jälkeen melko tasapaksua ok+ torjuntatyöskentelyä.

Ja juu Classic on muuttunut dynastia-ajoista ja muut jengit luonnollisesti tehneet hyvää työtä. Ihan selvä asia, että ennakkoon Spevellä on veskareissa etua.

Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.