En usko saavani vastausta mutta kysytään nyt muodon vuoksi perusteluja yllä olevasta ja millä tavoin se on "brändiä heikentävä osatekijä".
Voisin kääntää kysymyksen toisin päin eli millä tavoin miesten- ja naisten joukkueiden yhteinen sometili on "brändiä vahvistava osatekijä"?
Ymmärrän kyllä sen, että marginaalilajissa sen vielä marginaalisempi osa eli naissalibandy ja yhteistyökumppanit saa enemmän "näkyvyyttä" kun sen asioita tungetaan myös niiden seuraajien uutisvirtaan, jotka eivät naisjoukkueen omaa sometiliä ottaisi seurantaa.
Epäilen kuitenkin, että tällainen aiheuttaa enemmän ärsytystä kuin vahvistaa seuran positiivista brändimielikuvaa. Väkisinkin herää kysymys, miksi ja kenelle seurat somea tekevät?
Se, että seuralla ei ole halua, kykyä tai resursseja tehdä omaa sometiliä sekä mies- että naisjoukkueelle ei anna ammattimaista kuvaa organisaatiosta, joka haluaisi palvella parhaalla mahdollisella tavalla maksavia asiakkaitaan eli fanejaan ja seuraajiaan. Toiminta antaa kuvan harrastelijoiden puuhastelusta, joka näkee somen tekemisen pakollisena pahana ja tekee sitä vasemmalla kädellä välittämättä siitä, saavatko heidän kannattajansa seurata haluamaansa ja nimenomaan vain haluamaansa somesisältöä.
Jos mies- ja naisjoukkueiden yhteinen sosiaalinen media yksiselitteisesti tukisi seuran brändiä ja sen liiketoimintaa, miksi esim. jalkapallon suurseura HJK:lla on omat IG-tilit miehillä ja naisilla?