Pääkallo.fi

Vuoden 2018 viimeiset liigaottelut

Tietenkin täytyy peilata lähtökohtiin otteluun tultaessa ja siihen nähden 2p on SPV:tä vastaan vieraissa kelpo tulos. Mutta edelleen hieman nakertaa tuo 3. erän loppu ja siitä jää sellainen kuva että joukkue ei ole vielä kypsä pelaamaan johtoasemassa tai ottamaan kellosta sekunteja pois. Pressissä koutsikin totesi, että joukkue pyrkii tappamaan pelin lyömällä vielä maalin tai pari tyhjiin ja sillä tyylillä ei vaan pärjätä playoffseissa ketään vastaan. Hieman kyllä ihmetyttää valmennuksenkin toiminta. Eikö voi ottaa tiukassa paikassa aikalisää ja sopia että nyt tosta vaparista vaan pelataan pallo nurkkaan. Vai onko siellä valittu linjaksi että pelaajat pelaa ja tappioista opitaan.

No hienoa viihdettähän nämä Oilersin matsit ovat ja mahtava seurata nuoren jengin kasvutarinaa, vaikka menestystä ei vielä taidakaan olla luvassa. Kakkoskenttä ottaa nyt isoa roolia kun muutamalla johtotähdellä ollut vaikeampaa viime viikkoina. Hienoa nähdä Piiparisen onnistuminen ykkösessä eilen, vaikean alkukauden jälkeen. Myös Rauhala pelasi vakuuttavasti.

Eimerkiksi 7-8 maalissa Oilersin vaparia oli antamassa omasta päästä pelaaja, jolla ei ole vielä kokemusta liigasta käytännösssä lainkaan ja on varmasti aivan liian kokematon vielä näihin hommiin. Voimakaan ei varmasti riitä pelaamaan kunnon purkupalloa omasta päästä.

Ainakin sillä SPVFaniLadylla joka säntäsi kentän laidalle kertomaan Iiskolalle näkemyksensä tapahtuneesta ;)

Niin juuri näitä minä tarkoitin kun mainitsin ne miten paljon kunnioitetaan vastustajaa. Tuokaan ei varmaan ole saanut kasseillensa kunnon osumaa koskaan.

Eimerkiksi 7-8 maalissa Oilersin vaparia oli antamassa omasta päästä pelaaja, jolla ei ole vielä kokemusta liigasta käytännösssä lainkaan ja on varmasti aivan liian kokematon vielä näihin hommiin. Voimakaan ei varmasti riitä pelaamaan kunnon purkupalloa omasta päästä.

:D Joo, salille vaan...

Ja tuota juuri tarkoitin että ratkaisuhetkillä kentälle oli kyllä osattu laittaa Oilersin kokeneet kaverit ja silti lopputuloksena onnettomia purkuyrityksiä ja kapteenin ottama jäähy. Osa kommelluksista menee nuorten kavereiden kokemattomuuden piikkiin, mutta kyllä siellä joukkueen nestoritkin saa katsoa peiliin ja kuten sanottua valmennus myös. Kokeneiden pitäisi juuri näyttää näissä tilanteissa esimerkkiä ja osoittaa junnuosastolle mitä voittaminen vaatii ja tarkoittaa käytännön tekemisessä.

:D Joo, salille vaan...

Ja tuota juuri tarkoitin että ratkaisuhetkillä kentälle oli kyllä osattu laittaa Oilersin kokeneet kaverit ja silti lopputuloksena onnettomia purkuyrityksiä ja kapteenin ottama jäähy. Osa kommelluksista menee nuorten kavereiden kokemattomuuden piikkiin, mutta kyllä siellä joukkueen nestoritkin saa katsoa peiliin ja kuten sanottua valmennus myös. Kokeneiden pitäisi juuri näyttää näissä tilanteissa esimerkkiä ja osoittaa junnuosastolle mitä voittaminen vaatii ja tarkoittaa käytännön tekemisessä.

Jos vedetään vähän mutkia suoriksi, niin tilanne on nyt niinpäin, että Jani Rauhala näyttää siellä muille, että miten näitä pelataan kokemuksella :D

Mahoney

Niin juuri näitä minä tarkoitin kun mainitsin ne miten paljon kunnioitetaan vastustajaa. Tuokaan ei varmaan ole saanut kasseillensa kunnon osumaa koskaan.
Jep. Itseäni huvittaa että jostain Hullun daivauksesta kukaan viittii ottaa nokkiinsa, herkässä on. Se äijä nyt niin säätäjä, että pitäis olla tiedossa. Stadissa hypätköön vaikka mun puolesta katsomoon, ainiin muuan Wardi on ton jo tehnyt, ilman kotiyleisön herneitä ;-). Iiskolan tilannetta en oo nähnyt, kasseille jos tulee, niin siitä tiedän, alkuun sattuu mutta nopeesti menee ohi. Tostakaan en osta väitteitä että pitäisi vaihtoja jäädä välistä ton takia! Jos ei kommentoijat ole saaneet osumaa kasseille, niin sitten ymmärrän väitteet.

Pipsapossu

Lukemattomia kertoja olen saanut osumaa, pienempää ja suurempaa. Se huuto ja kieriskely tilanteessa oli sen tason draamaa, että oksat pois. Siihen nähden katsomon reaktio oli aivan ymmärrettävää. Briteissä oltais huudettu fuckin' wankeria loppupelin ajan. Hyvä vaan, kun katsomokin osallistuu vierasjoukkueen provoamiseen! Turhan hiljaista siellä yleensä onkin.

Mahoney

Lukemattomia kertoja olen saanut osumaa, pienempää ja suurempaa. Se huuto ja kieriskely tilanteessa oli sen tason draamaa, että oksat pois. Siihen nähden katsomon reaktio oli aivan ymmärrettävää. Briteissä oltais huudettu fuckin' wankeria loppupelin ajan. Hyvä vaan, kun katsomokin osallistuu vierasjoukkueen provoamiseen! Turhan hiljaista siellä yleensä onkin.
Mua ei nää haittaa, eikä myös jos joku vähän daivaa. Millä perusteella se sitten epäurheilijamaista ja junnuille huonoa esimerkkiä? Ja huutelu taasen ok?

Mua ei nää haittaa, eikä myös jos joku vähän daivaa. Millä perusteella se sitten epäurheilijamaista ja junnuille huonoa esimerkkiä? Ja huutelu taasen ok?

Vastaavasti miksi on oleellista, että junnuille (siis nuorille pelaajille) ei saa näyttää huonoa esimerkkiä, mutta katsomoon lapsille saa näyttää? Eli että junnut ei vaan saa oppia epäurheilijamaisesti pelaamaan, mutta on ihan ok, jos lapset oppivat huutelemaan törkeyksiä ihmisille?

Jos yleisö reagoi kentällä tapahtuviin asioihin niin se on aina joidenkin mielestä väärin. Jos taas yleisö ei reagoi kentän tapahtumiin niin sitten valitetaan että katsomossa istutaan kuin kirkossa. Ja lopuksi nämä täällä yleisöstä valittavat kirjoittavat loppuun ”peli on parasta paikanpäällä” - no eihän sinne enää kohta kehtaa mennä kun kuitenkin toimii väärin.

Jos yleisö reagoi kentällä tapahtuviin asioihin niin se on aina joidenkin mielestä väärin. Jos taas yleisö ei reagoi kentän tapahtumiin niin sitten valitetaan että katsomossa istutaan kuin kirkossa. Ja lopuksi nämä täällä yleisöstä valittavat kirjoittavat loppuun ”peli on parasta paikanpäällä” - no eihän sinne enää kohta kehtaa mennä kun kuitenkin toimii väärin.

Sanotko vielä joitain ihan konkreettisia esimerkkejä niistä tapauksista, joissa yleisö reagoi positiivisesti (vaikkapa maaliin tai hienoon torjuntaan) ja jotka olivat ihmisten mielestä väärin?

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
EräViikingit - Jymy
15.11 18.30
2.524.452.20
TPS - LASB
15.11 18.30
1.129.0013.00
Indians - OLS
16.11 17.00
1.207.259.25
Nokian KrP - Classic
16.11 17.00
1.964.702.84
SPV - Oilers
17.11 16.00
2.644.402.12
F-liiga N
1X2
1X2
EräViikingit - TPS
18.30
5.905.101.39
FBC Loisto - SaiPa
16.11 15.00
1.754.203.60
PSS - SSRA
16.11 15.00
20.0020.00
ÅIF - Koovee
16.11 15.00
2.864.052.04
O2-Jyväskylä - Classic
16.11 18.30
19.0015.001.04
Näytä kaikki
>

Mahoney

Mulla kaikki ok, jos viitsii vähän lukea. Mua ihmetyttää tämä, "loukkaannutaan kaikesta asenne". Ja sen pohjalta kuittia takaisinpäin, jos joku daivaus ei ole ok, niin ei voi mikään muukaan olla ok ;-). Mä en vedä herneitä yleisön provoista, senkun huutavat, mutta sitten vaan sietää jos pelaaja vähän antaa takaisin :).

Mulla kaikki ok, jos viitsii vähän lukea. Mua ihmetyttää tämä, "loukkaannutaan kaikesta asenne". Ja sen pohjalta kuittia takaisinpäin, jos joku daivaus ei ole ok, niin ei voi mikään muukaan olla ok ;-). Mä en vedä herneitä yleisön provoista, senkun huutavat, mutta sitten vaan sietää jos pelaaja vähän antaa takaisin :).

Joskus olisi mahtava nähdä kun esimerkiksi tuomari alkaisi huutelemaan yleisölle, että "hiton puusilmä" jne. Se olisi ihan absurdi tilanne niinpäin :D

Toi ois kova. Tai huutaisi pelaajalle, miten voit aina mokailla tyhjästä maalista ohi, mun mummokin ois osunut :)

Tai alkaisi yhtäkkiä huutamaan valmentajalle, että "seuraa nyt edes vähän sitä peliä, koko ajan teet tuon saman virheen peluutuksessa!" :)

Pipsapossu

Toi ois kova. Tai huutaisi pelaajalle, miten voit aina mokailla tyhjästä maalista ohi, mun mummokin ois osunut :)

Näitä on itse asiassa tullut todistettuakin :D Olikohan juuri Lähdesmäki, joka naljaili pelaajalle että olisi itsekin osunut tuosta. Toki vain hyvässä hengessä sopivassa tilanteessa. Ei se saa liian vakavaa olla.

Iiskolan kunniaksi sen verran, että ei tullut ratkaisun jälkeen vattallensa kotiyleisön eteen kuten eräs toinen tänä viikonloppuna.
Hoikkanen juhlii spontaanisti hienoa jatkoaikamaaliaan, niin sitä pidetään ala-arvoisena temppuna ja todella huonona esimerkkinä junnuille. Eihän sitä nyt saa onnistumisestaan nauttia ja iloita. Iiskola taas kuittaili maalinsa jälkeen Seinäjoen yleisölle, niin se lasketaan kaverin kunniaksi :D

Ilmeisesti tuo Hoikkasen pesissyöksy oli niin heikko, että pesäpallopaikkakunnalla sitä pidetään lähes pyhäinhäväistyksenä?

Säbantteri

Ei Seinäjoen yleisö sen huonoimmin käyttäytyvää ole kun keskimäärin muuallakaan vrt. Krp:n fanipojat, jotka "terrorisoivat" katsomoissa vieraspeleissäkin. Iso ero tulee siinä, Seinäjoella on aina paljon yleisöä ja mukaan mahtuu silloin kaikenlaista huutelijaa. Koko katsomo elää omiensa mukana suurella tunteella ja tukee joukkuettaan myös vaikeina hetkinä. Enemmänkin muilla paikkakunnilla olisi opittavaa SPV:n fanikulttuurista.

Ei Seinäjoen yleisö sen huonoimmin käyttäytyvää ole kun keskimäärin muuallakaan vrt. Krp:n fanipojat, jotka "terrorisoivat" katsomoissa vieraspeleissäkin. Iso ero tulee siinä, Seinäjoella on aina paljon yleisöä ja mukaan mahtuu silloin kaikenlaista huutelijaa. Koko katsomo elää omiensa mukana suurella tunteella ja tukee joukkuettaan myös vaikeina hetkinä. Enemmänkin muilla paikkakunnilla olisi opittavaa SPV:n fanikulttuurista.

Niin tosiaan kun KrP:n fanipojat ovat se "keskimääräinen" yleisö?

Olen tällä kaudella muutaman yleisön nähnyt ja missään ei ole ollut samanlaista käytöstä - taaskaan - kuin Seinäjoella. Mielestäni Oilers-KrP -pelissäkään ei ollut mitään häiriöitä. Toki siitä nyt on sen verran aikaa, että voin muistaa väärin, mutta näin minä väittäisin.

edit. Mahdollisesti Porissa olisi voinut olla, mutta se peli ratkesi sen verran aikaisin, että ei sielläkään kotiyleisö mitenkään erityisen huonosti käyttäytynyt loppujen lopuksi.

Pipsapossu

Niin tosiaan kun KrP:n fanipojat ovat se "keskimääräinen" yleisö?

Olen tällä kaudella muutaman yleisön nähnyt ja missään ei ole ollut samanlaista käytöstä - taaskaan - kuin Seinäjoella. Mielestäni Oilers-KrP -pelissäkään ei ollut mitään häiriöitä. Toki siitä nyt on sen verran aikaa, että voin muistaa väärin, mutta näin minä väittäisin.

edit. Mahdollisesti Porissa olisi voinut olla, mutta se peli ratkesi sen verran aikaisin, että ei sielläkään kotiyleisö mitenkään erityisen huonosti käyttäytynyt loppujen lopuksi.

Miten nyt siis tarkalleen ottaen seinäjoen yleisö käyttäytyy huonosti? Huutelee vihollisen pelaajille?

Miten nyt siis tarkalleen ottaen seinäjoen yleisö käyttäytyy huonosti? Huutelee vihollisen pelaajille?

Siis juuri tämä, että kun vastustajan pelaaja loukkaantuu (huolimata siitä kuinka pitkäksi ajaksi), niin aletaan buuamaan koko loppupelin ajaksi. Siis siitä huolimatta, että siellä on iso screeni, joka näyttää hidastusta tilanteesta.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.